טמקא: לולאת השרון תיסגר לחודשיים לצורך חיבור המסילה המזרחית.

Ccyclist

Well-known member
[URL unfurl="true"]https://www.ynet.co.il/news/article/b1pp11x6ka[/URL]

על הצד הטוב - לפחות מודיעים על זה מראש.

על הצד הרע - סגירת הלולאה מ 1.3.24 ועד 4.5.24 זו הפרעה ניכרת לנוסעים שמבססים את החיבור שלהם לתל אביב עליה. פירבור בנוי על נוסחה בסיסית של איכות חיים תמורת מרחק וחיבור תחבורתי.

במסילת השרון ישנם מספר מפלגים, אין סיבה שלא יריצו רכבת או רכבות שאטל בין הרצליה לכפר סבא. בין הרצליה לסבידור ישנן 4 מסילות, אז יתכן ששאטל כזה יכול להמשיך הלאה, או לפחות להגיע ללוד בלילה עם תום השירות. חבל שלא חשבו על פתרון כזה.

לפי הכתבה יהיו הסעות להרצליה ולתחנות הקו האדום.

בתקווה שיהיה לזה סיכוי מסויים להשפיע עליי.
 
[URL unfurl="true"]https://www.ynet.co.il/news/article/b1pp11x6ka[/URL]

על הצד הטוב - לפחות מודיעים על זה מראש.

על הצד הרע - סגירת הלולאה מ 1.3.24 ועד 4.5.24 זו הפרעה ניכרת לנוסעים שמבססים את החיבור שלהם לתל אביב עליה. פירבור בנוי על נוסחה בסיסית של איכות חיים תמורת מרחק וחיבור תחבורתי.

במסילת השרון ישנם מספר מפלגים, אין סיבה שלא יריצו רכבת או רכבות שאטל בין הרצליה לכפר סבא. בין הרצליה לסבידור ישנן 4 מסילות, אז יתכן ששאטל כזה יכול להמשיך הלאה, או לפחות להגיע ללוד בלילה עם תום השירות. חבל שלא חשבו על פתרון כזה.

לפי הכתבה יהיו הסעות להרצליה ולתחנות הקו האדום.

בתקווה שיהיה לזה סיכוי מסויים להשפיע עליי.
בכתבה כתוב שמנצלים את הסגירה גם להרמת המסילה ברעננה דרום (התאמה לקרונועים החדשים) שזה בעצמו גם דורש כמובן פירוק של החישמול.
ואל כתוב אבל אני אומר לך מידיעה שחלק מהחלפת המפלגים זה לא רק בחיבור למזזרחית אלא גם במפלגים הקיים ליד כפר סבא נורדאו.

בנוסף הסגירה הזו נדרשת לאפשר את הנפת גשר הרלינג ליד תחנת בני ברק. שהוא תנאי לאיכלוס השכונה החדשה של בני ברק. (זה גשר ענק על הרבה מסילות כי יש שם מסילות משא של הרכבת).
[URL unfurl="true"]https://www.gadish.co.il/project/%D7%92%D7%A9%D7%A8-%D7%94%D7%A8%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%92/[/URL]
 

Ccyclist

Well-known member
בכתבה כתוב שמנצלים את הסגירה גם להרמת המסילה ברעננה דרום (התאמה לקרונועים החדשים) שזה בעצמו גם דורש כמובן פירוק של החישמול.
ואל כתוב אבל אני אומר לך מידיעה שחלק מהחלפת המפלגים זה לא רק בחיבור למזזרחית אלא גם במפלגים הקיים ליד כפר סבא נורדאו.

בנוסף הסגירה הזו נדרשת לאפשר את הנפת גשר הרלינג ליד תחנת בני ברק. שהוא תנאי לאיכלוס השכונה החדשה של בני ברק. (זה גשר ענק על הרבה מסילות כי יש שם מסילות משא של הרכבת).
[URL unfurl="true"]https://www.gadish.co.il/project/%D7%92%D7%A9%D7%A8-%D7%94%D7%A8%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%92/[/URL]

בדיוק לתגובה שלך יש את הפורום במקום ה"כתבות" החלולות שלא מסבירות כלום.

אני מקווה שהעבודות על הגבהת המסילה יסתיימו בזמן.

נראה ביום חמישי אחרי המלחמה.
 

dctgdctg

Member
בכתבה כתוב שמנצלים את הסגירה גם להרמת המסילה ברעננה דרום (התאמה לקרונועים החדשים) שזה בעצמו גם דורש כמובן פירוק של החישמול.
ואל כתוב אבל אני אומר לך מידיעה שחלק מהחלפת המפלגים זה לא רק בחיבור למזזרחית אלא גם במפלגים הקיים ליד כפר סבא נורדאו.

בנוסף הסגירה הזו נדרשת לאפשר את הנפת גשר הרלינג ליד תחנת בני ברק. שהוא תנאי לאיכלוס השכונה החדשה של בני ברק. (זה גשר ענק על הרבה מסילות כי יש שם מסילות משא של הרכבת).
[URL unfurl="true"]https://www.gadish.co.il/project/%D7%92%D7%A9%D7%A8-%D7%94%D7%A8%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%92/[/URL]
לא מאמין שגשר הרלינג יגיע למצב של הנפות מעל המסילה הזו בשנה הקרובה...
עוד לא ממש התחילו לעבוד על הקטע הזה...
 
[URL unfurl="true"]https://www.ynet.co.il/news/article/b1pp11x6ka[/URL]

על הצד הטוב - לפחות מודיעים על זה מראש.

על הצד הרע - סגירת הלולאה מ 1.3.24 ועד 4.5.24 זו הפרעה ניכרת לנוסעים שמבססים את החיבור שלהם לתל אביב עליה. פירבור בנוי על נוסחה בסיסית של איכות חיים תמורת מרחק וחיבור תחבורתי.

במסילת השרון ישנם מספר מפלגים, אין סיבה שלא יריצו רכבת או רכבות שאטל בין הרצליה לכפר סבא. בין הרצליה לסבידור ישנן 4 מסילות, אז יתכן ששאטל כזה יכול להמשיך הלאה, או לפחות להגיע ללוד בלילה עם תום השירות. חבל שלא חשבו על פתרון כזה.

לפי הכתבה יהיו הסעות להרצליה ולתחנות הקו האדום.

בתקווה שיהיה לזה סיכוי מסויים להשפיע עליי.
מנצלים את הסגירה להרמת מסילה ברעננה דרום, שזה דורש לא רק ניתוק חשמל אלא גם הרמת מסילה שקיימת על בטון ולא על חצץ, מאמין שזאת הבעיה העיקרית בלהפעיל את הקו עד כפר סבא.
 

laRio

Active member
מאז פרוץ המלחמה, תדירות הרכבות בטבעת השרון ירדה פי 2 ופי 3. עכשיו זה ממש וידוי הריגה לכל מי שחשב שיש לו פתרון שלא כולל רכב פרטי.
בהצלחה לכולנו בפקקים
 
מאז פרוץ המלחמה, תדירות הרכבות בטבעת השרון ירדה פי 2 ופי 3. עכשיו זה ממש וידוי הריגה לכל מי שחשב שיש לו פתרון שלא כולל רכב פרטי.
בהצלחה לכולנו בפקקים
הרכבת היתה יכולה למעשה להחזיר את התדירות ל-4 פעמים בשעה במהלך פברואר, אבל זה לא הגיוני לעשות את זה זמן קצר לפני סגירה. לכן אני יכול להגיד בבטחון שלאחר הסגירה יחזרו לפעול 4 מסילות בשעה בלולאת השרון.

לגבי התוכנית התפעולית במצב של מסילה מזרחית. היא עכשיו בדיונים. וגם יש שני שלבים כי מקטע נת"י מקסם צפונה לחדרה מזרח כנראה יהיה מוכן לפני מקטע "רכבת ישראל" מקסם דרומה ללוד. כנראה ראשון אולי אפילו בסבוף 2025 והשני רק שנה אחר כך. מהשברור לכולם זה:
1. התוכנית התפעולית של המסילה המזרחית יכולה להיות הפתרון שקוטע את הפתרון העקום של לולאת השרון שאף אחד לא אוהב.
2. כל עוד אין מסילה רביעית באיילון (2030?) יהיה מאד קשה לקטוע את לולאת השרון ולשמר בכל אחד מצידי לולאת השרון את התדירות של 4 נסיעות בשעה.

כך שכנראה בתקופת הביניים לולאת השרון תישמר באיזושהי צורה. כאמור הם בדיונים לפתח בדיוק את האיך.
 

Ccyclist

Well-known member
הרכבת היתה יכולה למעשה להחזיר את התדירות ל-4 פעמים בשעה במהלך פברואר, אבל זה לא הגיוני לעשות את זה זמן קצר לפני סגירה. לכן אני יכול להגיד בבטחון שלאחר הסגירה יחזרו לפעול 4 מסילות בשעה בלולאת השרון.

לגבי התוכנית התפעולית במצב של מסילה מזרחית. היא עכשיו בדיונים. וגם יש שני שלבים כי מקטע נת"י מקסם צפונה לחדרה מזרח כנראה יהיה מוכן לפני מקטע "רכבת ישראל" מקסם דרומה ללוד. כנראה ראשון אולי אפילו בסבוף 2025 והשני רק שנה אחר כך. מהשברור לכולם זה:
1. התוכנית התפעולית של המסילה המזרחית יכולה להיות הפתרון שקוטע את הפתרון העקום של לולאת השרון שאף אחד לא אוהב.
2. כל עוד אין מסילה רביעית באיילון (2030?) יהיה מאד קשה לקטוע את לולאת השרון ולשמר בכל אחד מצידי לולאת השרון את התדירות של 4 נסיעות בשעה.

כך שכנראה בתקופת הביניים לולאת השרון תישמר באיזושהי צורה. כאמור הם בדיונים לפתח בדיוק את האיך.

יש שני פתרונות מיידיים לבעיית החיבור הישיר לתל אביב:

1. רכבות דרך מסילה 4 שקיימת עד סבידור. זה יכול אפילו לכלול חיוג באוניברסיטה / תפעולית תל ברוך שיחבר את קו השרון לרכבות חיפה - מודיעין שאינן עוצרות בהרצליה. אני מבין את הבעייתיות שבחיוג בסבידור ממש על סף המסילה הבודדת של מסילה 3 מסבידור להגנה.

2. הארכת רכבות מסילות 1 המסתיימות כיום בהרצליה. בנוסף לקו לירושלים שהוא המועמד הטבעי להמשך ללולאה ממערב במתכונתו הנוכחית - ישנן מספר רכבות מאשקלון ובית שמש שיכולות להסתיים בהרצליה כיום (עקרונית קווי אשקלון ובית שמש מסתיימים בבינימינה ונתניה, אך יש אופציות לסיום בהרצליה עקב קיבולת התחנות) שאפשר להכניס אותם למסילת השרון, אולי אפילו עד ראש העין.

מבחינת הרשת עדיף שלא יהיו רכבות מסילה מזרחית לתל אביב. שירות טוב בלולאת השרון שיאפשר החלפה בראש העין צפון והשירות הארצי החזק בלוד צריכים לאפשר לרכבת לסרב לתת סלוט איילון לרכבות העוקפות. הארכת אחד מקווי הרק"ל או המטרו לתחנות הלולאה יעזור גם כן (הכי ריאלי: הקו הסגול לתעופה ואולי לטרמינלי נתב"ג מצומת אלעל)
 
יש שני פתרונות מיידיים לבעיית החיבור הישיר לתל אביב:

1. רכבות דרך מסילה 4 שקיימת עד סבידור. זה יכול אפילו לכלול חיוג באוניברסיטה / תפעולית תל ברוך שיחבר את קו השרון לרכבות חיפה - מודיעין שאינן עוצרות בהרצליה. אני מבין את הבעייתיות שבחיוג בסבידור ממש על סף המסילה הבודדת של מסילה 3 מסבידור להגנה.

2. הארכת רכבות מסילות 1 המסתיימות כיום בהרצליה. בנוסף לקו לירושלים שהוא המועמד הטבעי להמשך ללולאה ממערב במתכונתו הנוכחית - ישנן מספר רכבות מאשקלון ובית שמש שיכולות להסתיים בהרצליה כיום (עקרונית קווי אשקלון ובית שמש מסתיימים בבינימינה ונתניה, אך יש אופציות לסיום בהרצליה עקב קיבולת התחנות) שאפשר להכניס אותם למסילת השרון, אולי אפילו עד ראש העין.

מבחינת הרשת עדיף שלא יהיו רכבות מסילה מזרחית לתל אביב. שירות טוב בלולאת השרון שיאפשר החלפה בראש העין צפון והשירות הארצי החזק בלוד צריכים לאפשר לרכבת לסרב לתת סלוט איילון לרכבות העוקפות. הארכת אחד מקווי הרק"ל או המטרו לתחנות הלולאה יעזור גם כן (הכי ריאלי: הקו הסגול לתעופה ואולי לטרמינלי נתב"ג מצומת אלעל)
לא חושב שאפשר לחייג באוניברסיטה. בגלל שהיא על הפיצול למעשה לא מדובר בתחנת ארבעה רציפים אמיתית אלא בעצם בשתי תחנות, כל אחת עם שתי רציפים בלבד (רציף לכל כיוון במסילת החוף ורציף לכל כיוון במסילת בני ברק-פתח תקוה-ראש העין. כך שלמעשה חיוג שם ידפוק בלי שום ספק את הרכבות העוברות. לגבי רכבת מרכז אני לא יודע ואולי זה אפשרי. זה שונה מתחנת הרצליה שבה יש מפלגים בין כל ששת המסילות של הרציפים ואחרי התחנה.
אכן תחנת ראש העין במתוכנתה החדשה נראית לי מספיק רחבה לסיום של קו, למרות שגם היא בדיוק "על פיצול" אבל עם פחות רכבות עוברות מהאוניבברסיטה ולכן זה אפשרי. אז כנראה שזה מאפשר משחקים מסוימים. אבל נאלץ לחכות ולראות מה ייצא מזה.
 

Ccyclist

Well-known member
לא חושב שאפשר לחייג באוניברסיטה. בגלל שהיא על הפיצול למעשה לא מדובר בתחנת ארבעה רציפים אמיתית אלא בעצם בשתי תחנות, כל אחת עם שתי רציפים בלבד (רציף לכל כיוון במסילת החוף ורציף לכל כיוון במסילת בני ברק-פתח תקוה-ראש העין. כך שלמעשה חיוג שם ידפוק בלי שום ספק את הרכבות העוברות. לגבי רכבת מרכז אני לא יודע ואולי זה אפשרי. זה שונה מתחנת הרצליה שבה יש מפלגים בין כל ששת המסילות של הרציפים ואחרי התחנה.
אכן תחנת ראש העין במתוכנתה החדשה נראית לי מספיק רחבה לסיום של קו, למרות שגם היא בדיוק "על פיצול" אבל עם פחות רכבות עוברות מהאוניבברסיטה ולכן זה אפשרי. אז כנראה שזה מאפשר משחקים מסוימים. אבל נאלץ לחכות ולראות מה ייצא מזה.

לפי צילום האוויר של Govmap (בגלל הביטחון הרזולוציה בגוגל נמוכה) ישנו מפלג בין מסילות 3-4 בקצה הצפוני של האוניברסיטה.

אני חושב שהארכת רכבות מהרצליה לתוך מסילת השרון זו האופציה הקלה. יש מפלגים משני עברי הרצליה, בצד הצפונימשל ראש העין צפון, מערב לתחנת כפר סבא ומשני עברי תחנת רעננה מערב. צירפתי צילומי אוויר מהרצליה (יתכן שיצטרכו מפלגים נוספים, מאד מסובך להבין מה הולך שם ממסילות 1-2 למסילות 5-6) ומראש העין צפון.

לדעתי חיוג באוניברסיטה זו אופציה קצת מסובכת אבל אפשרית. הלו"ז במסילות 3-4 לאוניברסיטה יצטרך להיות מסונכרן עם הרכבות מבני ברק, אך מדובר ברכבות חשמליות וקו פעיל שתדירותו האמירבית פעם ב 15 דקות. את רכבות ירושלים - נתב"ג העבירו 5 דקות מרכבות קו מודיעין, אז על פניו יש מרווח אפשרי לחיוג. לטעמימזה פחות מלחיץ מחיוג ברציף 6 בסבידור, על סף המקטע החד מסילתי (חיוג ברציף 5 יחסום את הרכבות שיוצאות מהמקטע החד מסילתי ויהיה בעייתי לתפעול)

אופציה שלישית לעידן הרק"ל היא לשאול אם לא עדיף שמסילת הירקון תזין את הקו האדום בקריית אריה ושעיקר התנועה בלולאה תהיה דרך הרצליה. להבנתי יש מפלגים משני עברי בני ברק והתחנה אינה פופולרית במיוחד. הרכבת יכולה להזין את נוסעי ראש העין צפון וסגולה לקריית ארייה, שם יקחו את הרק"ל. הרכבות מבני ברק יכולות להיות אלו שיחייגו באוניברסיטה או יסתיימו בבני ברק במידת הצורך, הכיוון הראשי בקו יהיה אוניברסיטה - הרצליה - שרון. הכיוון הראשי כיום נוסע מסיבות היסטוריות שבהן השירות הפרברי ממסילת הירקון הוארך מערבה לאורך מסילת השרון ככל שהתפתחה. רכבות הסתיימו פעם בכפ"ס, אחר כך בהוד השרון, רעננה מערב ובסוף - הרצליה. התפעול כיום פוגע ב 4 תחנות מסילת השרון לטובת מסילת הירקון. תפעול הפוך יפגע ב 2 תחנות בלבד.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240125-150518_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240125-150518_Samsung Internet.jpg
    1 MB · צפיות: 2
  • Screenshot_20240125-150419_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240125-150419_Samsung Internet.jpg
    KB 667.8 · צפיות: 2
  • Screenshot_20240125-152059_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240125-152059_Samsung Internet.jpg
    KB 783.7 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240125-152418_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240125-152418_Samsung Internet.jpg
    KB 874.8 · צפיות: 2
למעלה