טמקא+ מנכ"ל אגד נותן לתח"צ בישראל ציון 7 מתוך 10

Ccyclist

Well-known member

אין לי מנוי אז קראתי רק את מה שזמין בחינם.

הכתבה מלפני יומיים, אז לתת ציון 7/10 זה לא בדיוק בטעם טוב.

במידה מסויימת אני יכול להסכים שהתח"צ בארץ שמישה. עד 2022 מעולם לא נהגתי בישראל ואת רובן המכריע הנסיעות העצמאיות שלי בארץ עשיתי בתח"צ, מיעוטן במוניות. אפילו בחופשות ששכרתי רכב לכל הביקור עשיתי מספר נסיעות תח"צ, ואת הביקור שעבר חילקתי 4 ימים עם רכב ו 5 תח"צ.

השאלה עד כמה הוא מכיר את התח"צ כנוסע ואם הוא מתנייע בה ביום-יום.

לדבריו מרבית האוטובוסים שח אגד יוצאים בזמן, אך היעדר הנתצ"ים משבש את יכולתם לדייק. לטעמי זו אי הבנה של איך לנהל לו"ז. אם יש איחור כרוני - צריך לבנות את הלו"ז לפי האיחור או זמני הנסיעה בפועל. שנית - אין בארץ שימוש בתחנות ויסות. בתחנות כאלו קובעים זמן יציאה מהתחנה ששונה מזמן ההגעה המשוער, אם מקדימים - ממתינים בתחנה, אם מאחרים - ממשיכים ללא המתנה.

משום שאינני יכול לקרוא את כל הכתבה אינני יודע אם הוא הגיע לנושא הביקורת הכי גדולה שלי על התח"צ בארץ כיום - ריבוי הקווים המטורף. לאחרונה גיליתי שבתחנת האוטובוס מחוץ לבית הספר היסודי שבו למדתי בגילה, שבזמנו היו בה 2 קווים - יש כיום 5 !
 
נערך לאחרונה ב:

מוישי67

Active member

אין לי מנוי אז קראתי רק את מה שזמין בינם.

הכתבה מלפני יומיים, אז לתת ציון 7/10 זה לא בדיוק בטעם טוב.

במידה מסויימת אני יכול להסכים שהתח"צ בארץ שמישה. עד 2022 מעולם לא נהגתי בישראל ואת רובן המכריע הנסיעות העצמאיות שלי בארץ עשיתי בתח"צ, מיעוטן במוניות. אפילו בחופשות ששכרתי רכב לכל הביקור עשיתי מספר נסיעות תח"צ, ואת הביקור שעבר חילקתי 4 ימים עם רכב ו 5 תח"צ.

השאלה עד כמה הוא מכיר את התח"צ כנוסע ואם הוא מתייעץ ב"ה ביום-יום.

לדבריו מרבית האוטובוסים שח אגד יוצאים בזמן, אך היעדר הנתצ"ים משבש את יכולתם לדייק. לטעמי זו אי הבנה של איך לנהל לו"ז. אם יש איחור כרוני - צריך לבנות את הלו"ז לפי האיחור או זמני הנסיעה בפועל. שנית - אין בארץ שימוש בתחנות ויסות. בתחנות כאלו קובעים זמן יציאה מהתחנה ששונה מזמן ההגעה המשוער, אם מקדימים - ממתינים בתחנה, אם מאחרים - ממשיכים ללא המתנה.

משום שאינני יכול לקרוא את כל הכתבה אינני יודע אם הוא הגיע לנושא הביקורת הכי גדולה שלי על התח"צ בארץ כיום - ריבוי הקווים המטורף. לאחרונה גיליתי שבתחנת האוטובוס מחוץ לבית הספר היסודי שבו למדתי בגילה, שבזמנו היו בה 2 קווים - יש כיום 5 !
 

קבצים מצורפים

  • ynet.pdf
    5.2 MB · צפיות: 20

Ccyclist

Well-known member

תודה.

לדעתי הוא צודק בכך שהתדירות ותיגבור קווים יעזרו לנוסעים יותר מההנחות של רגב.

מבחינת נת"צים אני חושב שהוא טיפה מגזים. יתכן שבהולנד אכן יש מערכת נת"צים רציפה, אך בבריטניה הנת"צים אינם רציפים ושילוב של תיגנון לו"ז על בסיס זמני נסיעה בפועל ותחנות ויסות מאפשר אמינות גם ללא נת"צים.
 

ohadg09

Active member
לגבי לו"ז, אין לו באמת כלום לעשות עם זה
משרד התחבורה קובע הכל בנושאים האלה
 

מנכל אחד

Active member

אין לי מנוי אז קראתי רק את מה שזמין בינם.

הכתבה מלפני יומיים, אז לתת ציון 7/10 זה לא בדיוק בטעם טוב.

במידה מסויימת אני יכול להסכים שהתח"צ בארץ שמישה. עד 2022 מעולם לא נהגתי בישראל ואת רובן המכריע הנסיעות העצמאיות שלי בארץ עשיתי בתח"צ, מיעוטן במוניות. אפילו בחופשות ששכרתי רכב לכל הביקור עשיתי מספר נסיעות תח"צ, ואת הביקור שעבר חילקתי 4 ימים עם רכב ו 5 תח"צ.

השאלה עד כמה הוא מכיר את התח"צ כנוסע ואם הוא מתייעץ ב"ה ביום-יום.

לדבריו מרבית האוטובוסים שח אגד יוצאים בזמן, אך היעדר הנתצ"ים משבש את יכולתם לדייק. לטעמי זו אי הבנה של איך לנהל לו"ז. אם יש איחור כרוני - צריך לבנות את הלו"ז לפי האיחור או זמני הנסיעה בפועל. שנית - אין בארץ שימוש בתחנות ויסות. בתחנות כאלו קובעים זמן יציאה מהתחנה ששונה מזמן ההגעה המשוער, אם מקדימים - ממתינים בתחנה, אם מאחרים - ממשיכים ללא המתנה.

משום שאינני יכול לקרוא את כל הכתבה אינני יודע אם הוא הגיע לנושא הביקורת הכי גדולה שלי על התח"צ בארץ כיום - ריבוי הקווים המטורף. לאחרונה גיליתי שבתחנת האוטובוס מחוץ לבית הספר היסודי שבו למדתי בגילה, שבזמנו היו בה 2 קווים - יש כיום 5 !
הוא מתייחס לזוית הראיה שלו כמנהל חברת תחבורה שמקבלת תגמול לפי ק"מ, ולכן חשוב לו שהאוטובוסים יסעו הכי מהר שאפשר כדי להספיק כמה שיותר ק"מ.
לעומת זאת, רמת התחזוקה של האוטובוסים לא מפריעה לא בכלל.
וגם, למרות שחלק נכבד מהפניות של הנוסעים מדברות על אלימות פקחים, הוא חושב שמדובר בטענות שוליות, ומאשים את הנוסעים באלימות מצידם.

מעניין, לכאו' מדובר באותם נוסעים שקונים בסופרמרקט ושם הם גם משלמים וגם לא אלימים.

לעולם לא תהיה לו ביקורת על מספר הקווים הפעילים כל עוד הפיזור שלהם לא גורם לו להפסקות ארוכות מידי או לכל הפסד תפעולי אחר.

וגם כל הכבוד לשרה שלא נפגשה איתו ועם שאר מנהלי החברות ומשאירה את השיח הזה בתחום המקצועי.

נ.ב. יתכן שהוספת 3 קווים בתחנה מוצדקת, תלוי ברמת הביקוש של התחנה וברמת הצפיפות והתדירות של האוטובוסים.
 

Ccyclist

Well-known member
הוא מתייחס לזוית הראיה שלו כמנהל חברת תחבורה שמקבלת תגמול לפי ק"מ, ולכן חשוב לו שהאוטובוסים יסעו הכי מהר שאפשר כדי להספיק כמה שיותר ק"מ.
לעומת זאת, רמת התחזוקה של האוטובוסים לא מפריעה לא בכלל.
וגם, למרות שחלק נכבד מהפניות של הנוסעים מדברות על אלימות פקחים, הוא חושב שמדובר בטענות שוליות, ומאשים את הנוסעים באלימות מצידם.

מעניין, לכאו' מדובר באותם נוסעים שקונים בסופרמרקט ושם הם גם משלמים וגם לא אלימים.

לעולם לא תהיה לו ביקורת על מספר הקווים הפעילים כל עוד הפיזור שלהם לא גורם לו להפסקות ארוכות מידי או לכל הפסד תפעולי אחר.

וגם כל הכבוד לשרה שלא נפגשה איתו ועם שאר מנהלי החברות ומשאירה את השיח הזה בתחום המקצועי.

נ.ב. יתכן שהוספת 3 קווים בתחנה מוצדקת, תלוי ברמת הביקוש של התחנה וברמת הצפיפות והתדירות של האוטובוסים.

על הפקחים נסכים. רב נזקם מתועלתם.

בניגוד למזון בסופר, שרק פריטים מועטים ממנו מסובסדים - הנסיעה בתח"צ מסובסדת ב 85% ומדיניות התמחור היא חוזים גלובליים לנסיעות בלתי מוגבלות. עיקר התרומה של התיקוף הוא מידע נוסעים, דבר שבימינו גוגל יכולה לתת בשת"פ. לא יפתיע אותי אם עלות הפעלת הפקחים גבוהה פי כמה מהכנסות הקנסות. זה המצב בTFL, אבל שם השתתפות הנוסעים מממנת את המערכת ולכן יש חשיבות גדולה יותר לתשלום כנורמה, אף אם הפיקוח הוא הפסדי.

לגבי ריבוי קווים: ריבוי קווים פירושו ריבוי יעדים ומסופים. כשאני גרתי בגילה היו בה 3 קווים בשכונה כולה. שניים מהם הסתיימו בחניון המקשר בכניסה לעיר, השלישי במסוף שער יפו. כיום אני חושב שיש בשכונה מעל 10 קווים והם מסתיימים בשלל יעדים ברחבי העיר.
 

ערןל1

Active member
מפריעה לי מאוד הצפיפות, גם חוסר ההתייחסות וגם בכלל.
 
גם בסופר, כאשר לא אוכפים את הגנבות, הן מתרבות ולעתים גולשות לאלימות.
בערים מסויימות בארצות הברית הוחלט על אי-הפללה של גנבות קטנות. הסיבה להחלטה היתה פוליטית.
בעקבות כך המצב החמיר עד כדי סגירה מסיבית של חנויות באזורים בעייתיים וכתוצאה סבל לתושבים. יש שפע סרטוני יוטיוב בנושא.
בתחב"צ הסיפור מעט שונה. לא סביר שיבטלו אותו. כן סביר שיעלו את המחיר למי שמשלם כדי לרסן את הסיבסוד (מה שלא צפוי לשפר את המצב).
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה