Ccyclist
Well-known member
![www.ynet.co.il](https://ynet-pic1.yit.co.il/picserver5/crop_images/2024/06/30/r1mgs9RLC/r1mgs9RLC_0_69_1475_830_0_large.jpg)
סערת המטרו: "כמו כל דבר בישראל, זה נעשה ללא אסטרטגיה"
כדי לממן את מיזם המטרו העתידי, המדינה קבעה כי יוטל מס גבוה במתחמים הסמוכים לתוואי, ובתמורה יועצמו זכויות הבנייה. אלא שעדיין לא ברור מה היקף הזכויות, ובענף מתקשים להתמודד עם חוסר הבהירות. בדיון שנערך היום בוועדת הפנים של הכנסת, וצפוי להמשיך גם מחר, נקבע מנגנון שיפחית את גובה המס ויאושר בשבוע הבא...
נראה ששיטת ההיטלים עוד תחנוק את המטרו.
כמו כן - החשיבה שמטרו בא לשנות את המרקם העירוני במרכזי הערים מאד שונה מהמקובל באירופה, שם המטרו משתלב במרחב, והחשיבה שהמטרו יהיה בלב "מתחמים" בפרברים מאד מפספס את תפקידו בפירבור.
אני ממליץ ללמוד את פרוייקט הרחבת התחתית הלונדונית בשנות ה 30 וה 40 של המאה שעברה:
New Works Programme - Wikipedia
זו היתה תוכנית מאד מקיפה שהגדילה משמעותית את תחום הכיסוי של התחתית, תוך הוספת ענפים פרבריים רבים לליבות של 4 קווים קיימים לפחות.
פרוייקט המטרו בגוש דן מאד מקיף ויתכן שבעייתי לבנות מטרו שלם יש מאין במהלך אחד. בלונדון נהוג לפתוח קו או מערכת קווים חדשה כל עשור בערך משנות ה 60 והלאה.