טמקא "סערת המטרו בגוש דן". היטלי שבח גדולים ואי ודאות לו"ז הבנייה והפתיחה מרתיעים את גורמי הנדל"ן החיוניים למימון הפרוייקט

Ccyclist

Well-known member

נראה ששיטת ההיטלים עוד תחנוק את המטרו.

כמו כן - החשיבה שמטרו בא לשנות את המרקם העירוני במרכזי הערים מאד שונה מהמקובל באירופה, שם המטרו משתלב במרחב, והחשיבה שהמטרו יהיה בלב "מתחמים" בפרברים מאד מפספס את תפקידו בפירבור.

אני ממליץ ללמוד את פרוייקט הרחבת התחתית הלונדונית בשנות ה 30 וה 40 של המאה שעברה:

זו היתה תוכנית מאד מקיפה שהגדילה משמעותית את תחום הכיסוי של התחתית, תוך הוספת ענפים פרבריים רבים לליבות של 4 קווים קיימים לפחות.

פרוייקט המטרו בגוש דן מאד מקיף ויתכן שבעייתי לבנות מטרו שלם יש מאין במהלך אחד. בלונדון נהוג לפתוח קו או מערכת קווים חדשה כל עשור בערך משנות ה 60 והלאה.
 
למעלה