טמקא על הנזק המכוון שנגרם לפרויייקט רק"ל ברחוב בר אילן בירושלים - כרבע מיליארד ש"ח !

Ccyclist

Well-known member

הקו הירוק של הרק"ל יחבר בין השאר את הר נוף לציר בר אילן וירמיהו בלב השכונות החרדיות בצפון העיר. היסטורית המקטע מבוסס על הקו החום הביזארי שהיה מביא את החרדים לאוניברסיטה בהר הצופים, כנראה תיכנון של מומחים מבחוץ שלא הבינו שבירושלים יש יותר מגאוגאפיה של צירים ראשיים וטופוגרפיה אלא גם אוכלוסיות שונות.

קו 68 עושה בערך את המסלול ובעבר קו 9 עשו מסלול מרכזי יותר בשטראוס בדרכו לאוניברסיטה כך שאוכלוסייה חילונית נסעה ונוסעת דרך השכונות החרדיות לצפון העיר.

רשת הרק"ל המתוכננת לשרת את השכונות החרדיות עם ציר חשוב נוסף משטראוס לרמות בקו הכחול שיאפשר החלפה לקו הירוק של ציר בר אילן. בביקורים בעיר ראיתי נוסעים חרדים גם בקו האדום הקיים שיש אליו קווים מזינים מבית וגן ונווה יעקב.

אני חושב שהמצב כרגע הוא כזה שההנהגה החרדית שמשתתפת בפוליטיקה ארצית והעירונית צריכה להעמיד את הקיצוניים במקומם. מדובר בפרוייקט שישרת את גם את הציבור החרדי.
 

toto9

Active member
אני חושב שהמצב כרגע הוא כזה שההנהגה החרדית שמשתתפת בפוליטיקה ארצית והעירונית צריכה להעמיד את הקיצוניים במקומם. מדובר בפרוייקט שישרת את גם את הציבור החרדי.
ממה שאני רואה בתקשורת נראה שרוב החרדים בעד הרכבת הקלה (אני לא גר בירושלים אז
אני לא יודע עד כמה זה באמת נכון) אבל ההנהגה החרדית לא באמת מסוגלת לצאת נגד הקיצוניים
עקב סיבות פוליטיות-דתיות, זאת משום שכל אחד אשר מתנגד להם מיד ייחשב כלא חרדי מספיק.
 

מנכל אחד

Active member

הקו הירוק של הרק"ל יחבר בין השאר את הר נוף לציר בר אילן וירמיהו בלב השכונות החרדיות בצפון העיר. היסטורית המקטע מבוסס על הקו החום הביזארי שהיה מביא את החרדים לאוניברסיטה בהר הצופים, כנראה תיכנון של מומחים מבחוץ שלא הבינו שבירושלים יש יותר מגאוגאפיה של צירים ראשיים וטופוגרפיה אלא גם אוכלוסיות שונות.

קו 68 עושה בערך את המסלול ובעבר קו 9 עשו מסלול מרכזי יותר בשטראוס בדרכו לאוניברסיטה כך שאוכלוסייה חילונית נסעה ונוסעת דרך השכונות החרדיות לצפון העיר.

רשת הרק"ל המתוכננת לשרת את השכונות החרדיות עם ציר חשוב נוסף משטראוס לרמות בקו הכחול שיאפשר החלפה לקו הירוק של ציר בר אילן. בביקורים בעיר ראיתי נוסעים חרדים גם בקו האדום הקיים שיש אליו קווים מזינים מבית וגן ונווה יעקב.

אני חושב שהמצב כרגע הוא כזה שההנהגה החרדית שמשתתפת בפוליטיקה ארצית והעירונית צריכה להעמיד את הקיצוניים במקומם. מדובר בפרוייקט שישרת את גם את הציבור החרדי.
איך בדיוק ההנהגה החרדית אמורה להעמיד את הקיצוניים במקומם?

הנתון על הנזק הוא כמובן לא מדוייק, גם בפרוייקטים אחרים היו חריגות לא קטנות, רק שלא היה בלי לתלות את החריגות, הפעם יש הסבר שלא מצריך יותר מידי בדיקות.

הפרוייקט הזה לא משרת אף אחד, גם לא את הציבור החרדי.
לפני 80 שנה היו לחשמליות / רק"ל יתרונות גדולים.
כיום אין לרק"ל יתרון גדול על פני אוטובוס מפרקי חשמלי.
ביחס לאוטובוס, רק"ל הוא כלי יקר להקמה ולתפעול, וגם מוגבל במסלול שלו וביכולת לשנות את המסלול.
בנוסף, הוא משבית שטח נדלני יקר ערך שיכל לשמש כלי תחבורה אחרים, וגם יוצר צמתים מורכבים שמאריכים את זמן הנסיעה לכולם.

רק נקודות עניין עם ביקוש גבוה יכולים להיות סיבה להקמה של כזאת מערכת.
הקו האדום למשל, השבית את שוק מחנה יהודה ושינה את פניו משוק לאזור תיירות, כי הוא לא כלי שמתאים לאזור, וכל המקטע אחרי הגבעה הצרפתית מיותר לחלוטין, וגם המקטע בין הגבעה הצרפתית לבין כיכר ספרא יכול לקבל מענה ראוי באופן אחר.
מכיכר ספרא יש הצדקה כלשהי, ובין תחנה מרכזית לבין בין החולים הדסה עין כרם יש לו הצדקה אמיתית.
לקו הזה יש בסה"כ 3 נקודות עוגן, כיכר ספרא (בזמנים מסויימים בשנה), תחנה מרכזית, ובית החולים שערי צדק, ובעתיד הקרוב תתווסף לו נקודת עוגן נוספת בבית החולים הדסה עין כרם.
בקיצור קו מיותר, שהיה עדיף שלא יוקם.
הקו החום הוא עוד גרוע מזה, לא עובר בשום נקודה שיש בה ביקוש גבוה במיוחד, למעט ציר בר אילן שהביקוש בו נבע מהמעברים לבינעירוני, שכיום הוסטו למסלולים אחרים.
 

Ccyclist

Well-known member
איך בדיוק ההנהגה החרדית אמורה להעמיד את הקיצוניים במקומם?

הנתון על הנזק הוא כמובן לא מדוייק, גם בפרוייקטים אחרים היו חריגות לא קטנות, רק שלא היה בלי לתלות את החריגות, הפעם יש הסבר שלא מצריך יותר מידי בדיקות.

הפרוייקט הזה לא משרת אף אחד, גם לא את הציבור החרדי.
לפני 80 שנה היו לחשמליות / רק"ל יתרונות גדולים.
כיום אין לרק"ל יתרון גדול על פני אוטובוס מפרקי חשמלי.
ביחס לאוטובוס, רק"ל הוא כלי יקר להקמה ולתפעול, וגם מוגבל במסלול שלו וביכולת לשנות את המסלול.
בנוסף, הוא משבית שטח נדלני יקר ערך שיכל לשמש כלי תחבורה אחרים, וגם יוצר צמתים מורכבים שמאריכים את זמן הנסיעה לכולם.

רק נקודות עניין עם ביקוש גבוה יכולים להיות סיבה להקמה של כזאת מערכת.
הקו האדום למשל, השבית את שוק מחנה יהודה ושינה את פניו משוק לאזור תיירות, כי הוא לא כלי שמתאים לאזור, וכל המקטע אחרי הגבעה הצרפתית מיותר לחלוטין, וגם המקטע בין הגבעה הצרפתית לבין כיכר ספרא יכול לקבל מענה ראוי באופן אחר.
מכיכר ספרא יש הצדקה כלשהי, ובין תחנה מרכזית לבין בין החולים הדסה עין כרם יש לו הצדקה אמיתית.
לקו הזה יש בסה"כ 3 נקודות עוגן, כיכר ספרא (בזמנים מסויימים בשנה), תחנה מרכזית, ובית החולים שערי צדק, ובעתיד הקרוב תתווסף לו נקודת עוגן נוספת בבית החולים הדסה עין כרם.
בקיצור קו מיותר, שהיה עדיף שלא יוקם.
הקו החום הוא עוד גרוע מזה, לא עובר בשום נקודה שיש בה ביקוש גבוה במיוחד, למעט ציר בר אילן שהביקוש בו נבע מהמעברים לבינעירוני, שכיום הוסטו למסלולים אחרים.

יש הנהגה שמשתתפת בפוליטיקה העירונית כולל סגני ראש עיר. בתוך הציבור שלה יש לה מרווח פעולה הנע משיחות עם רבני פלגים אחרים ועד החרמות והפגנות. הפגיעה בתשתית העירונית פוגעת הרי בתדמית ההנהגה החרדית שבפוליטיקה - כי לציבור הכללי נראה שאו שאין להם השפעה או שהם מפחדים מהקיצונים.

נזקים כלכליים מהקיצוניים וחוסר השפעה מצד המנהיגות החרדית שיושבת בכנסת ובעירייה משפיעים בסופו של דבר על מוכנותו של הציבור הכללי ונציגיו לעבוד מול ההנהגה הזו.

לקו הירוק מתוכנן ענף "ירוק בהיר" מהר נוף ועד נווה יעקב. זה ענף חרדי מובהק, באמצעים רבי קיבולת.

היתרון של הרק"ל הוא ביכולת להסיע בכל נסיעה מאות נוסעים בכלי אחד על מסלול עם זכות דרך בלעדית או ראשית.
 

מנכל אחד

Active member
יש הנהגה שמשתתפת בפוליטיקה העירונית כולל סגני ראש עיר. בתוך הציבור שלה יש לה מרווח פעולה הנע משיחות עם רבני פלגים אחרים ועד החרמות והפגנות. הפגיעה בתשתית העירונית פוגעת הרי בתדמית ההנהגה החרדית שבפוליטיקה - כי לציבור הכללי נראה שאו שאין להם השפעה או שהם מפחדים מהקיצונים.

נזקים כלכליים מהקיצוניים וחוסר השפעה מצד המנהיגות החרדית שיושבת בכנסת ובעירייה משפיעים בסופו של דבר על מוכנותו של הציבור הכללי ונציגיו לעבוד מול ההנהגה הזו.

לקו הירוק מתוכנן ענף "ירוק בהיר" מהר נוף ועד נווה יעקב. זה ענף חרדי מובהק, באמצעים רבי קיבולת.

היתרון של הרק"ל הוא ביכולת להסיע בכל נסיעה מאות נוסעים בכלי אחד על מסלול עם זכות דרך בלעדית או ראשית.
מרווח הפעולה שאתה מתאם הוא לא אפקטיבי, וגם אין סיבה שיעשה.
ודאי שלא חרמות והפגנות, אין סיבה שהתושבים יסבלו עוד הפגנות בגלל קבוצה של קיצוניים
גם חרמות לא אפקטיביים כי אין להם סמכות חוקית, וביחוד שמדובר בקבוצה שמתנזרת ככל יוכלתה מתקציבים ממשלתיים.

היתרון של הרק"ל במקרה הזה הוא מיותר, כי אין צורך בהסעה של כלי רב קיבולת בתוואי הזה, יתכן שבעבר היה כזה צורך בגלל שציר בר אילן שימש כמעבר לקווים בינעירוניים.
אוטובוסים מפרקיים עונים על הצורך.
גם כיום, תושבי נוה יעקב מעדיפים שלא להשתמש ברק"ל, גם בגלל המעבר בשואפעט, וגם בגלל שהנסיעה בה ארוכה במיוחד.

המעבר של קווים בינעירוניים בציר הזה פחת באופן משמעותי, ולכן אין בזה כיום צורך

קשה להגדיר את הרק"ל כנוסע במסלול בלעדי, כיון שהוא עוצר באין ספור צמתים, גם אוטובוס מפרקי יכול לקבל את אותה רמה של זכות דרך, בהשקעה נמוכה בהרבה.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
מרווח הפעולה שאתה מתאם הוא לא אפקטיבי, וגם אין סיבה שיעשה.
ודאי שלא חרמות והפגנות, אין סיבה שהתושבים יסבלו עוד הפגנות בגלל קבוצה של קיצוניים
גם חרמות לא אפקטיביים כי אין להם סמכות חוקית, וביחוד שמדובר בקבוצה שמתנזרת ככל יוכלתה מתקציבים ממשלתיים.

היתרון של הרק"ל במקרה הזה הוא מיותר, כי אין צורך בהסעה של כלי רב קיבולת בתוואי הזה, יתכן שבעבר היה כזה צורך בגלל שציר בר אילן שימש כמעבר לקווים בינעירוניים.
אוטובוסים מפרקיים עונים על הצורך.
גם כיום, תושבי נוה יעקב מעדיפים שלא להשתמש ברק"ל, גם בגלל המעבר בשואפעט, וגם בגלל שהנסיעה בה ארוכה במיוחד.

המעבר של קווים בינעירוניים בציר הזה פחת באופן משמעותי, ולכן אין בזה כיום צורך

קשה להגדיר את הרק"ל כנוסע במסלול בלעדי, כיון שהוא עוצר באין ספור צמתים, גם אוטובוס מפרקי יכול לקבל את אותה רמה של זכות דרך, בהשקעה נמוכה בהרבה.

בינתיים הם תקפו את גולדקנופף.

הקווים הירוק והכחול שלובים בתוכנית של מרכזית הארזים. הקיבולת הגדולה לנקודת החלפה מרכזית ממש על כביש 1 במקום שקווים בינעירוניים ישוטטו בעיר זו התקדמות שתחסוך למערכת הבינעירונית שעות נהג רבות.

לגבי הצתות רכבים וחבלות בתשתית ציבורית - יש סמכויות לעקל כספים המועברים לגורמי טרור.
 

מנכל אחד

Active member
בינתיים הם תקפו את גולדקנופף.

הקווים הירוק והכחול שלובים בתוכנית של מרכזית הארזים. הקיבולת הגדולה לנקודת החלפה מרכזית ממש על כביש 1 במקום שקווים בינעירוניים ישוטטו בעיר זו התקדמות שתחסוך למערכת הבינעירונית שעות נהג רבות.

לגבי הצתות רכבים וחבלות בתשתית ציבורית - יש סמכויות לעקל כספים המועברים לגורמי טרור.
לא חוסכים שעות נהג באמצעות השקעה של מיליארדים ויצירת מערכת מוגבלת.

לאף אחד בהנהגה של הציבור החרדי יש סמכות לעקל כספים.
 

Ccyclist

Well-known member
לא חוסכים שעות נהג באמצעות השקעה של מיליארדים ויצירת מערכת מוגבלת.

לאף אחד בהנהגה של הציבור החרדי יש סמכות לעקל כספים.

תחנה בינעירונית על מחלף מהכביש הראשי חוסכת לפחות 10 דקות או יותר מכל נסיעה.

לגבי הסמכות להחרים כספי טרור - זו סמכות שיש למדינה. הקיצונים ששולחים משלחות לטהראן ומחבלים בתשתיות בישראל עונים על ההגדרה.
 

מנכל אחד

Active member
תחנה בינעירונית על מחלף מהכביש הראשי חוסכת לפחות 10 דקות או יותר מכל נסיעה.

לגבי הסמכות להחרים כספי טרור - זו סמכות שיש למדינה. הקיצונים ששולחים משלחות לטהראן ומחבלים בתשתיות בישראל עונים על ההגדרה.
תחנה בינעירונית על מחלף חוסכת 10 דקות ביחס למה?
כל תחנה בינעירונית נותנת את החיסכון הזה? גם כשמדובר בתחנה בה עוצרים עשרות קווים בשעה ומעלים עשרות נוסעים עם מטען?

הסמכות להחרים כספים נמצאת בידי המדינה ולא בידי מישהו מהציבור החרדי, ולכן אין מה לבוא בתלונות מול הציבור החרדי שסובל בעצמו גם מהעבודות וגם מההפגנות.
 

Ccyclist

Well-known member
תחנה בינעירונית על מחלף חוסכת 10 דקות ביחס למה?
כל תחנה בינעירונית נותנת את החיסכון הזה? גם כשמדובר בתחנה בה עוצרים עשרות קווים בשעה ומעלים עשרות נוסעים עם מטען?

הסמכות להחרים כספים נמצאת בידי המדינה ולא בידי מישהו מהציבור החרדי, ולכן אין מה לבוא בתלונות מול הציבור החרדי שסובל בעצמו גם מהעבודות וגם מההפגנות.

החיסכון בזמן הוא לאוטובוסים הבינעירוניים. כל נסיעה שלהם ממרכזית הארזים תחסוך זמן משום שהם לא יצטרכו להשתרך בגולדה מאיר להר חוצבים או ברחובות ירמיהו ובר אילן כבעבר.

לגבי ההנהגה החרדית המשתתפת - אתמול הקיצונים עשו פוגרום לשר שההשתייכות שלו היא לחסידות גור. זו חסידות הידועה בסיכסוכים (בעיקר הפנימיים עם הפיצול) שהיא יכולה לעשות.
 

ערןל1

Active member
לגבי הסמכות להחרים כספי טרור - זו סמכות שיש למדינה. הקיצונים ששולחים משלחות לטהראן ומחבלים בתשתיות בישראל עונים על ההגדרה.
אתה מנסה להרוג זבוב עם תותח. בן אדם שחוסם כביש/ מפריע לסדר הציבורי/ הורס ציוד ציבורי מקומו בבית המעצר ולאחר משפט בכלא אחרי ש100 יכנסו לכלא וזה לא יעבוד אפשר לחשוב על להגדיר אנשים כארגון טרור.
 

Ccyclist

Well-known member
אתה מנסה להרוג זבוב עם תותח. בן אדם שחוסם כביש/ מפריע לסדר הציבורי/ הורס ציוד ציבורי מקומו בבית המעצר ולאחר משפט בכלא אחרי ש100 יכנסו לכלא וזה לא יעבוד אפשר לחשוב על להגדיר אנשים כארגון טרור.

הם כבר רצחו אישה חרדית עם אחד מניסי פח הזבל.

הצתת טרקטורים זה סוג של טרור.

זה עובר את הגבול של מדורה על כביש אספלט ועמידה עם שלטים תוך צעיקת סיסמאות.

לגבי נציגיהם שהגיעו עד טהראן - זה בהחלט שיתוף פעולה עם האויב.
 
נערך לאחרונה ב:

מוישי67

Active member
גם כיום, תושבי נוה יעקב מעדיפים שלא להשתמש ברק"ל, גם בגלל המעבר בשואפעט, וגם בגלל שהנסיעה בה ארוכה במיוחד.
כיום תושבי נוה יעקב צריכים אוטובוס כדי להגיע לרק"ל, קשה להשליך מהעדפותיהם כיום, על השאלה מה הם יעדיפו כשתפתח ההארכה של הקו האדום.
 
כיום תושבי נוה יעקב צריכים אוטובוס כדי להגיע לרק"ל, קשה להשליך מהעדפותיהם כיום, על השאלה מה הם יעדיפו כשתפתח ההארכה של הקו האדום.
למרות זאת ראיתי אוטובוסים שמתרוקנים בתחנת חיל האוויר, רבים נוסעים באוטובוס ורקלת
 

ai27

Well-known member
אני חושב שהמצב כרגע הוא כזה שההנהגה החרדית שמשתתפת בפוליטיקה ארצית והעירונית צריכה להעמיד את הקיצוניים במקומם. מדובר בפרוייקט שישרת את גם את הציבור החרדי.
זאת בעצם הבעיה.
הקיצוניים - לא נשמעים ל"הנהגה החרדית" שאתה מדבר עליה, אלא לקו רדיקלי - העצניקים
והם לא מעוניינים בפרוייקט שישרת אותם, אלא ב"קווי מהדרין".
היה ניתן להימנע מהפארסה אם היו מבטלים את התחנה - ועוברים בשכונה בלי לעצור.
 

מוישי67

Active member
היה ניתן להימנע מהפארסה אם היו מבטלים את התחנה - ועוברים בשכונה בלי לעצור.
וכך הקיצונים היו רואים שהמאבק האלים שלהם הצליח, והיו מתעודדים מזה להמשיך הלאה לעוד שכונות ועוד ערים.
בשלב השני החרדים הנורמלים יעברו דירה מהשכונה שנהיתה קיצונית, לשכונה החילונית הסמוכה, הקיצונים יעברו אחריהם להציק להם גם שם, ואז החילונים יתעצבנו שהחרדים הקיצונים משתלטים להם על השכונה.
וכל זה בגלל שהתעצלת להאבק בקיצונים שמתנהגים באלימות בשכונה אחרת והחלטת להעניש את כל החרדים.
 

ai27

Well-known member
וכך הקיצונים היו רואים שהמאבק האלים שלהם הצליח, והיו מתעודדים מזה להמשיך הלאה לעוד שכונות ועוד ערים.
זאת אכן טענת סגן ראש העיר אריה קינג שבחר להתמודד עם העניין משפטית-פלילית, במקום לחפש פשרה.

אבל זה לא איום משמעותי: אין בארץ הרבה אזורים שבהן לעצניקים יש תמיכה ניכרת: מלבד אזור מאה שערים (שם היא ניכרת), יש להם נוכחות כלשהי במודיעין עלית,בית שמש, ביתר עלית ובני ברק.
להקפאת בניית התחנה הסמוכה למאה שערים עד שהעניין יוכרע בדרך אחרת (דין תורה למשל), יהיה נזק זניח לעומת המצב הנוכחי
בשלב השני החרדים הנורמלים יעברו דירה מהשכונה שנהיתה קיצונית, לשכונה החילונית הסמוכה, הקיצונים יעברו אחריהם להציק להם גם שם, ואז החילונים יתעצבנו שהחרדים הקיצונים משתלטים להם על השכונה.
התהליך הזה מתרחש בירושלים (ובית שמש) בכל מקרה. זאת הסיבה שהתכנסות הקיצוניים (שאינם כה רבים) באזור ברור ומרוחק מרק"ל תהיה דווקא חיובית.
וכל זה בגלל שהתעצלת להאבק בקיצונים שמתנהגים באלימות בשכונה אחרת והחלטת להעניש את כל החרדים.
את כל החרדים - במאה שערים. בהחלט
שאין להם מניעה להתנייד באוטובוסי מהדרין (גם אם איטיים יותר)
כל עוד הם לא מצליחים לבלום את הטרור שהקיצוניים האלו גורמים, לא רואה סיבה שכל תושבי ירושלים יסבלו בגלל זה, ושכל תושבי המדינה ישלמו על זה.
 

מוישי67

Active member
זאת אכן טענת סגן ראש העיר אריה קינג שבחר להתמודד עם העניין משפטית-פלילית, במקום לחפש פשרה.

אבל זה לא איום משמעותי: אין בארץ הרבה אזורים שבהן לעצניקים יש תמיכה ניכרת: מלבד אזור מאה שערים (שם היא ניכרת), יש להם נוכחות כלשהי במודיעין עלית,בית שמש, ביתר עלית ובני ברק.
להקפאת בניית התחנה הסמוכה למאה שערים עד שהעניין יוכרע בדרך אחרת (דין תורה למשל), יהיה נזק זניח לעומת המצב הנוכחי

התהליך הזה מתרחש בירושלים (ובית שמש) בכל מקרה. זאת הסיבה שהתכנסות הקיצוניים (שאינם כה רבים) באזור ברור ומרוחק מרק"ל תהיה דווקא חיובית.

את כל החרדים - במאה שערים. בהחלט
שאין להם מניעה להתנייד באוטובוסי מהדרין (גם אם איטיים יותר)
כל עוד הם לא מצליחים לבלום את הטרור שהקיצוניים האלו גורמים, לא רואה סיבה שכל תושבי ירושלים יסבלו בגלל זה, ושכל תושבי המדינה ישלמו על זה.
בר אילן אינה מאה שערים.
המפגינים נגד הרכבת הקלה בבר אילן הם ברובם ממאה שערים, ולא מבר אילן. (אם תשאל עצניק הוא יגיד לך שהוא גם נגד הרק"ל, אבל הם לא באמת מפגינים נגדה, הם נגד הרק"ל אידיאולוגית, רק כי החרדים המתונים בעד)
אם בבר אילן ייכנעו לקיצונים, יקרה בדיוק הפוך ממה שתיארת. אתה תיארת מצב שהקיצונים יתכנסו באזור ברור ומרוחק מהרק"ל, המצב כיום הוא הפוך: הקיצונים מנסים להתפשט לאזור קרוב לרק"ל (אזור בר אילן) ואם ייכנעו להם שם - ויעבירו את הרק"ל בסנהדריה (לדוגמה) אז הקיצונים יתפשטו לסנהדריה.


בהחלט
שאין להם מניעה להתנייד באוטובוסי מהדרין (גם אם איטיים יותר)
אוטובוס מהדרין היא תוכנית שולית.
היא קיימת רק בנסיעות בינעירוניות מבית שמש ומביתר לירושלים.
אין אוטובוסי מהדרין פרטיים בקווים פנימיים בכלל.
 

ai27

Well-known member
בר אילן אינה מאה שערים.
המפגינים נגד הרכבת הקלה בבר אילן הם ברובם ממאה שערים, ולא מבר אילן. (אם תשאל עצניק הוא יגיד לך שהוא גם נגד הרק"ל, אבל הם לא באמת מפגינים נגדה, הם נגד הרק"ל אידיאולוגית, רק כי החרדים המתונים בעד)
אם בבר אילן ייכנעו לקיצונים, יקרה בדיוק הפוך ממה שתיארת. אתה תיארת מצב שהקיצונים יתכנסו באזור ברור ומרוחק מהרק"ל, המצב כיום הוא הפוך: הקיצונים מנסים להתפשט לאזור קרוב לרק"ל (אזור בר אילן) ואם ייכנעו להם שם - ויעבירו את הרק"ל בסנהדריה (לדוגמה) אז הקיצונים יתפשטו לסנהדריה.
זה לא שיש הרבה מהם,
וזה לא שהם מעבירים בתי כנסת ממקום למקום כמו אוהל מועד.
צומת בר אילן - זו תחנת רק"ל הסמוכה למאה שערים/גאולה,
ה"טריטוריה שלהם" - ולא בטעות
אוטובוס מהדרין היא תוכנית שולית.
היא קיימת רק בנסיעות בינעירוניות מבית שמש ומביתר לירושלים.
אין אוטובוסי מהדרין פרטיים בקווים פנימיים בכלל.
בירושלים היא קיימת כקווים עירוניים של אגד כבר משנות ה90, וכהסעות פרטיות לפני כן.
ב2007 הוגשה עתירה לבג"צ לביטולם, ומאז מתנהל "מסע צלב" לחיסול קווי מהדרין

אז אם אין תחנת רק"ל צמוד לשכונה - יש הצדקה לקיום קווי מהדרין מהשכונה למיקומים נדרשים, אפילו ללא סבסוד ממשלתי (עצניקים מתיימרים להתנגד לו - כיצירת תלות במדינה), ומסע צלב נגד קווים לא מסובסדים - זאת פלישה מובהקת לענייניה הפרטיים של קהילה קטנה
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה