טמקא - קו חדש בלונדון, 310 מגולדרס גרין לסטמפורד היל

Ccyclist

Well-known member

הכתבה מטעה.

הטענה כאילו אין בקו תחנות ביניים אינה נכונה. יש עשרות תחנות. הנה לוח הזמנים ורשימת התחנות המלאים באתר TFL:


כפי שניתן לראות - מעל 30 תחנות ביניים בניגוד לנטען בכתבה.

המסלול נוצר אחרי כ 16 שנה של קמפיין ציבורי מהקהילה היהודית לחיבור ישיר בין שני מוקדים עיקריים שלה בעיר. הבעיה העיקרית של המסלול הקודם, שהוחרפה בימינו, היא ההחלפה בפינסברי פארק, אזור לא סימפטי במיוחד.

צירפתי את מסלולי קווים 210 מקניון ברנט קרוס לגולדרס גרין ופינסברי פארק, קו 253 מהאקני דרך סטמפורד היל ופינסברי פארק לקמדן טאון (כנראה שהם לא יכולים להרשות לעצמם להחליף שם לרכבת לגולדרס גרין) ותחנת יוסטון, וכן את מסלול קו 310 החדש.

הקו נוסע 7 ימים בשבוע מ 7 בבוקר ועד 19:00. זה כולל את שבת ולא יכלול את מוצאי שבת עד אמצע אוקטובר לפחות. הנה לו"ז שבת מתחנה ספציפית בקו:


מצאתי גם את דף ההתייעצות הציבורית של TFL בעניין הקו. פניתי אליהם בנושא המוצ"ש כי כרגע הקו לא ישרת נוסעים שומרי שבת עד אמצע אוקטובר לפחות.

אציין שבגלל גשרי רכבת נמוכים בתחנת הרכבת הארצית של פינסברי פארק - הקו מוגבל לאוטובוסים חד קומתיים. קו 253 תמיד היה קו קומותיים, קו 210 היה קו חד קומתי עד ל 2006 בערך ואז הוחלף באוטובוסי קומותיים עקב העומס. לדעתי אם היו מפנים את 310 דרך ציר ה A1 - Holloway Road או ציר ה A103 - Hornsey Road היה אפשר להעביר אוטובוסי קומותיים במסלול עם הבדל מזערי.

לגבי רשימת התחנות - שמתם וודאי לב שברובן יש אותיות או צירופי אותיות משונים. תחנות אלו הן חלק ממכלול תחנות סביב צומת, מרכז עירוני משני בן כמה צירים או תחנת רכבת. בשיטה הזו, כשיש שתי תחנות צמודות על ציר - ברור לנהגים באיזו תחנה הם אמורים לעצור. לונדון דומה יותר לירושלים מאשר לתל אביב בכך שהדרכים בה יוצרים משולשים ולא גריד. במקומות רבים יש התנקזות של 3 צירים צלובים או צמתים עם 5 דרכים המובילים אליהם. זו הסיבה שלמרות שבצירים רבים אין יותר מ 3 קווים - בנקודות מיזוג של מערכת הכבישים יתכנו 6 קווים שמצדיקים שתי תחנות אוטובוס נפרדות.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240905_232124_Maps.jpg
    Screenshot_20240905_232124_Maps.jpg
    KB 848.1 · צפיות: 7
  • Screenshot_20240905_231921_Maps.jpg
    Screenshot_20240905_231921_Maps.jpg
    KB 723.6 · צפיות: 7
  • Screenshot_20240905_231846_Maps.jpg
    Screenshot_20240905_231846_Maps.jpg
    KB 725.8 · צפיות: 7

Ccyclist

Well-known member

הכתבה מטעה.

הטענה כאילו אין בקו תחנות ביניים אינה נכונה. יש עשרות תחנות. הנה לוח הזמנים ורשימת התחנות המלאים באתר TFL:


כפי שניתן לראות - מעל 30 תחנות ביניים בניגוד לנטען בכתבה.

המסלול נוצר אחרי כ 16 שנה של קמפיין ציבורי מהקהילה היהודית לחיבור ישיר בין שני מוקדים עיקריים שלה בעיר. הבעיה העיקרית של המסלול הקודם, שהוחרפה בימינו, היא ההחלפה בפינסברי פארק, אזור לא סימפטי במיוחד.

צירפתי את מסלולי קווים 210 מקניון ברנט קרוס לגולדרס גרין ופינסברי פארק, קו 253 מהאקני דרך סטמפורד היל ופינסברי פארק לקמדן טאון (כנראה שהם לא יכולים להרשות לעצמם להחליף שם לרכבת לגולדרס גרין) ותחנת יוסטון, וכן את מסלול קו 310 החדש.

הקו נוסע 7 ימים בשבוע מ 7 בבוקר ועד 19:00. זה כולל את שבת ולא יכלול את מוצאי שבת עד אמצע אוקטובר לפחות. הנה לו"ז שבת מתחנה ספציפית בקו:


מצאתי גם את דף ההתייעצות הציבורית של TFL בעניין הקו. פניתי אליהם בנושא המוצ"ש כי כרגע הקו לא ישרת נוסעים שומרי שבת עד אמצע אוקטובר לפחות.

אציין שבגלל גשרי רכבת נמוכים בתחנת הרכבת הארצית של פינסברי פארק - הקו מוגבל לאוטובוסים חד קומתיים. קו 253 תמיד היה קו קומותיים, קו 210 היה קו חד קומתי עד ל 2006 בערך ואז הוחלף באוטובוסי קומותיים עקב העומס. לדעתי אם היו מפנים את 310 דרך ציר ה A1 - Holloway Road או ציר ה A103 - Hornsey Road היה אפשר להעביר אוטובוסי קומותיים במסלול עם הבדל מזערי.

לגבי רשימת התחנות - שמתם וודאי לב שברובן יש אותיות או צירופי אותיות משונים. תחנות אלו הן חלק ממכלול תחנות סביב צומת, מרכז עירוני משני בן כמה צירים או תחנת רכבת. בשיטה הזו, כשיש שתי תחנות צמודות על ציר - ברור לנהגים באיזו תחנה הם אמורים לעצור. לונדון דומה יותר לירושלים מאשר לתל אביב בכך שהדרכים בה יוצרים משולשים ולא גריד. במקומות רבים יש התנקזות של 3 צירים צלובים או צמתים עם 5 דרכים המובילים אליהם. זו הסיבה שלמרות שבצירים רבים אין יותר מ 3 קווים - בנקודות מיזוג של מערכת הכבישים יתכנו 6 קווים שמצדיקים שתי תחנות אוטובוס נפרדות.


וידאו של הליכה סביב תחנת הרכבת העילית של פינסברי פארק.

התחנה היא על ויאדוקט מורם ממפלס הקרקע. מתחת לתחנה יש תחנת רכבת תחתית של קווי הפיקדילי והויקטוריה. יש לתחנת התחתית תצורת רציפים מקבילים באותו הכיוון כך שרציפי שני הקווים צפונה הם בזוג מנהרות אי אחד עם מעברים שטוחים ביניהם, כנ"ל הרציפים דרומה. זה מאפשר החלפה יעילה מאד כשנוסעים העירה או לפרברים.

משני עברי התחנה שני מסופי אוטובוס שונים שנחשבים לחלק ממנה. קו 210 מגולדרס גרין מגיע למסוף השני בסיור, התחנה של 253 היא ברחוב שרואים כשיוצאים מהמסוף הראשון עם החופה המפוארת והולכים קצת לכיוון הפנייה לרחוב הלא מצודד שמגיע למעבר שמתחת לגשרים הנמוכים.

הסיור בוידאו ממשיך להקיף את התחנה מצידה הדרומי, לחזור לרחוב הראשי שמול המסוף הראשון ולהמשיך לרחובות מקומיים אחרים. אפשר לראות גם ג'נטריפיקציה במרכז המסחרי שלמרגלות המגדל החדש - M&S או מארס אנד ספנסרס מוכרת מזון מוכן מאד יוקרתי כולל זוג "בורקסים" קטנים ללא גלוטן בטעם גבינה ותפוחי אדמה (ביחד) ב £3.50 שזה בערך ₪17. בליל השפות סביב התחנה נע מבטאי מעמד הפועלים האנגלי ("סר" ג'ון ליידן גדל בשיכון באזור עד שנהיה אחד מהסקס פיסטולס) לשפות מזרח תיכוניות ומתת היבשת ההודית. יש כאוכלוסיית מכל הסוגים, אבל זה אזור די עני ואפשר לראות את החנויות הסגורות או את חנויות הביגוד האתני. בסך הכל הגיוני שאנשים ירצו להמנע מהחלפה דווקא שם.

אציין שקו 253 מסטמפורד היל מגיע לתחנת הרכבת התחתית קמדן טאון, ממנה מתפצל ענף אדג'וור ה"יהודי" של הקו הצפוני ומגיע לא רק לגולדרס גרין אלא גם להנדון ואדג'וור שגם בהן יש קהילות יהודיות גדולות. קמדן היא מוקד תיירותי ומקום הרבה יותר סימפטי מפינסברי פארק.

מצורף מסלול ההליכה המשוער של הסרטון.

הנוסעים החרדים שהחליפו מ 210 ל 253 היו צריכים ללכת בערך את המקטע הראשון של הסרטון והצילום האווירי, מהמסוף שבצד הצפון מערבי לרחוב שממזרח לתחנה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240907_134023_London Transport Maps.jpg
    Screenshot_20240907_134023_London Transport Maps.jpg
    KB 608 · צפיות: 4
  • Screenshot_20240907_140005_Maps.jpg
    Screenshot_20240907_140005_Maps.jpg
    1.5 MB · צפיות: 4
  • finsbury-park.jpg
    finsbury-park.jpg
    KB 285.7 · צפיות: 1
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member

הכתבה מטעה.

הטענה כאילו אין בקו תחנות ביניים אינה נכונה. יש עשרות תחנות. הנה לוח הזמנים ורשימת התחנות המלאים באתר TFL:


כפי שניתן לראות - מעל 30 תחנות ביניים בניגוד לנטען בכתבה.

המסלול נוצר אחרי כ 16 שנה של קמפיין ציבורי מהקהילה היהודית לחיבור ישיר בין שני מוקדים עיקריים שלה בעיר. הבעיה העיקרית של המסלול הקודם, שהוחרפה בימינו, היא ההחלפה בפינסברי פארק, אזור לא סימפטי במיוחד.

צירפתי את מסלולי קווים 210 מקניון ברנט קרוס לגולדרס גרין ופינסברי פארק, קו 253 מהאקני דרך סטמפורד היל ופינסברי פארק לקמדן טאון (כנראה שהם לא יכולים להרשות לעצמם להחליף שם לרכבת לגולדרס גרין) ותחנת יוסטון, וכן את מסלול קו 310 החדש.

הקו נוסע 7 ימים בשבוע מ 7 בבוקר ועד 19:00. זה כולל את שבת ולא יכלול את מוצאי שבת עד אמצע אוקטובר לפחות. הנה לו"ז שבת מתחנה ספציפית בקו:


מצאתי גם את דף ההתייעצות הציבורית של TFL בעניין הקו. פניתי אליהם בנושא המוצ"ש כי כרגע הקו לא ישרת נוסעים שומרי שבת עד אמצע אוקטובר לפחות.

אציין שבגלל גשרי רכבת נמוכים בתחנת הרכבת הארצית של פינסברי פארק - הקו מוגבל לאוטובוסים חד קומתיים. קו 253 תמיד היה קו קומותיים, קו 210 היה קו חד קומתי עד ל 2006 בערך ואז הוחלף באוטובוסי קומותיים עקב העומס. לדעתי אם היו מפנים את 310 דרך ציר ה A1 - Holloway Road או ציר ה A103 - Hornsey Road היה אפשר להעביר אוטובוסי קומותיים במסלול עם הבדל מזערי.

לגבי רשימת התחנות - שמתם וודאי לב שברובן יש אותיות או צירופי אותיות משונים. תחנות אלו הן חלק ממכלול תחנות סביב צומת, מרכז עירוני משני בן כמה צירים או תחנת רכבת. בשיטה הזו, כשיש שתי תחנות צמודות על ציר - ברור לנהגים באיזו תחנה הם אמורים לעצור. לונדון דומה יותר לירושלים מאשר לתל אביב בכך שהדרכים בה יוצרים משולשים ולא גריד. במקומות רבים יש התנקזות של 3 צירים צלובים או צמתים עם 5 דרכים המובילים אליהם. זו הסיבה שלמרות שבצירים רבים אין יותר מ 3 קווים - בנקודות מיזוג של מערכת הכבישים יתכנו 6 קווים שמצדיקים שתי תחנות אוטובוס נפרדות.

לגבי מספר הקו - כי זה מתכתב עם בלוג הרוכב:

אני מכיר שני קווים אחרים עם הקידומת 3XX -

393 קו רוחבי במסלול הנמצא כ 2-3 קילומטרים דרומית למסלול הקו החדש, מה שמציין שהקידומת מתאימה לשירות רוחבי באזורים 2-3.

390 קו מתחילת שנות האלפיים שנוצר כדי לאפשר את פיצול קו 10 כך שיהיה אמין יותר במקום שיהיה קו ארוך שחוצה בין השאר את כל אוקספורד סטריט. קו 10 נסגר ב 2018, הערך שלו: https://en.m.wikipedia.org/wiki/London_Buses_route_10

ההגיון במספר 390 היה שהקו היה חדש ולכן השתמש בקומה גבוהה כזו, וכן 400 - 10 = 390 .

קו 310 הוא גם רוחבי - היקפי וגם חדש ולכן הקידומת מתאימה לו.

בנוסף המספר מתכתב עם קו 210 שמרבית המסלול מקביל לו.

משום שהקו יוצא מתחנה מחוץ למסוף של תחנת הרכבת התחתית גולדרס גרין - אציין גם שקווים H2 ו H3 של פרבר היוקרה Hampstead Garden Suburb מוצאם מהמסוף. הפרבר נוסד מתוך אידאולוגיית הפירבור של סוף המאה ה19, תחילת המאה ה20, אך הוא מרווח מאד ורשת התחתית נמצאת מחוץ לו אז הוא שומר על יוקרתיות לעומת פרברי שנות ה 30 שנוסדו לציבור רחב יותר וליוממים.

ערך הפרבר:
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240908_123641_Maps.jpg
    Screenshot_20240908_123641_Maps.jpg
    KB 760.7 · צפיות: 0
  • Screenshot_20240908_123557_Maps.jpg
    Screenshot_20240908_123557_Maps.jpg
    KB 922.7 · צפיות: 0
  • Screenshot_20240908_123513_Maps.jpg
    Screenshot_20240908_123513_Maps.jpg
    KB 764.9 · צפיות: 0
  • Screenshot_20240908_123728_Maps.jpg
    Screenshot_20240908_123728_Maps.jpg
    KB 763.7 · צפיות: 0
למעלה