טסלה בישראל. במחיר כמו ארה"ב + הפרשי מע"מ ומס קניה. איך זה ייתכן?

boriska1

Member
בלא יבואן רשמי. מי ייתן אחריות? מי יחזיק מלאי חלפים? מי יכשיר כח אדם לתחזוקה? קראתי שתי כתבות בנושא, אין התייחסות.
כיום ניתן להביא לארץ כל מכונית ביבוא אישי, אבל היבואנים הרשמיים חייבים בטיפול במסגרת האחריות. לא מבין. ממעמקי הזיכרון: בשנות ה70 היו פה כמה מכוניות רולס רויס, הטיפולים נעשו במוסך המרכזי בקפריסין.
לא אקנה טסלה, אבל זה נותן תקווה למחירי רכב אחרים?

לנוחיותכם קישור לכתבה

 

boriska1

Member
ואוסיף:. מהכתבה "
היבואנים הוותיקים, שאינם חושפים את גובה המס, טוענים כי גם כיום, עם מדיניות מיסוי נמוכה על רכב חשמלי, עדיין המיסוי מהווה מרכיב בעל משקל ניכר בתמחור, מה שמייצר מחירים גבוהים לרכב חשמלי."
מה זה יבואנים לא חושפים גובה המס? הוא לא שקוף וקבוע בתקנות?
 
ואוסיף:. מהכתבה "
היבואנים הוותיקים, שאינם חושפים את גובה המס, טוענים כי גם כיום, עם מדיניות מיסוי נמוכה על רכב חשמלי, עדיין המיסוי מהווה מרכיב בעל משקל ניכר בתמחור, מה שמייצר מחירים גבוהים לרכב חשמלי."
מה זה יבואנים לא חושפים גובה המס? הוא לא שקוף וקבוע בתקנות?
בוריס - אחוז המס מוגדר בחוק, אבל כמה הוא יוצא בשקלים - את זה אף אחד לא אומר לך. שים לב שבטסלה 3, למשל, מס הקניה (10%, אבל אולי יש הטבות למערכות בטיחות - לא בטוח אם זה קיים גם ברכב חשמלי) יוצא קצת פחות מ-10,000 ש"ח. משמע מחיר הרכב בנמל בישראל הוא פחות ממאה אלף ש"ח (אלא אם יש הטבות, כאמור). אז איך הגענו מבערך 110,000, בחישוב נדיב, שזו העלות בארץ אחרי מס קניה, ל-179,000? קודם כל, נוריד מע"מ - יוצא 153,000 ש"ח. משתמע מזה שהרווח על מכירת כל מודל 3 עומד על כ-43,000 ש"ח. לפני תוספות. וזה למרות שטסלה לא מציע מימון בתנאים מועדפים או טרייד-אין (עניין שעולה אלפי שקלים בכל עסקה, ולפעמים גם חמש ספרות). בנוסף, המחיר שטסלה מפרסמת הוא מחיר סופי, בעוד בתחום היוקרה מקובלות הנחות של 10%, לפחות בחלק העליון של הסקאלה. כשלוקחים את זה בחשבון, מגלים שבעצם מודל X עולה כמו, או אפילו יותר, ממרצדס EQ... אז אולי יבואני הרכב לא כאלו גנבים וחזירים כמו שרב הכתבות ציירו אותם?
מה שכן, צריך להוריד את הכובע על התמחור של המודל 3, שהוא אטרקטיבי מאוד ביחס לדגמים חשמליים מקבילים של מותגים עממיים. יכול להיות שהסיבה לכך היא שמבחינת טסלה זה אמור להיות רב מכר בארץ, ולכן הם דאגו לתת לו תמחור אגרסיבי, בעוד מבחינת יונדאי, פיג'ו או ניסאן הדגמים החשמליים הם מקדם תדמית לכל היותר. משהו שנחמד שיהיה באולם, אבל לא מצפים שיתפוס נתח מכירות גדול. וכשהיבואן לא מתחייב על רכש בכמות גדולה, הוא מקבל מחיר בהתאם (משמע גבוה). יהיה מעניין אם אותם מתחרים שהזכרתי פשוט ירימו דגל לבן או ינסו להתמודד באמצעות תמחור אגרסיבי יותר.
 
בלא יבואן רשמי. מי ייתן אחריות? מי יחזיק מלאי חלפים? מי יכשיר כח אדם לתחזוקה? קראתי שתי כתבות בנושא, אין התייחסות.
כיום ניתן להביא לארץ כל מכונית ביבוא אישי, אבל היבואנים הרשמיים חייבים בטיפול במסגרת האחריות. לא מבין. ממעמקי הזיכרון: בשנות ה70 היו פה כמה מכוניות רולס רויס, הטיפולים נעשו במוסך המרכזי בקפריסין.
לא אקנה טסלה, אבל זה נותן תקווה למחירי רכב אחרים?

לנוחיותכם קישור לכתבה

בוריס, פספסת נקודה חשובה - יש יבואן רשמי, שזו טסלה עצמה. הם נוקטים, בכל העולם כמעט, מדיניות של שיווק ישיר.
 

k-don

Well-known member
בלא יבואן רשמי. מי ייתן אחריות? מי יחזיק מלאי חלפים? מי יכשיר כח אדם לתחזוקה? קראתי שתי כתבות בנושא, אין התייחסות.
כיום ניתן להביא לארץ כל מכונית ביבוא אישי, אבל היבואנים הרשמיים חייבים בטיפול במסגרת האחריות. לא מבין. ממעמקי הזיכרון: בשנות ה70 היו פה כמה מכוניות רולס רויס, הטיפולים נעשו במוסך המרכזי בקפריסין.
לא אקנה טסלה, אבל זה נותן תקווה למחירי רכב אחרים?

לנוחיותכם קישור לכתבה

לא מבין, טסלה לא תהיה מחויבת להחזיק מלאי לתיקונים (בדומה ליבואנים הרגילים)?
 

Ccyclist

Well-known member
לא מבין, טסלה לא תהיה מחויבת להחזיק מלאי לתיקונים (בדומה ליבואנים הרגילים)?

מה בדיוק יש לתקן ? אין רשימה של אלפי חלקים נעים שנעים אלפי פעמים בדקה ושחיקה בהתאם. אפילו הבלמים לא נשחקים כי 90% מהבלימה מגנטית.
 
מה בדיוק יש לתקן ? אין רשימה של אלפי חלקים נעים שנעים אלפי פעמים בדקה ושחיקה בהתאם. אפילו הבלמים לא נשחקים כי 90% מהבלימה מגנטית.
תגיד, דוושן, מתי בפעם האחרונה תיקנת את המנוע ברכב או את תיבת ההילוכים? האם אלו הסיבות היחידות שבגללן אתה נכנס למוסך? מה לגבי החלקים הזזים במתלים או במנגנון ההיגוי? מה לגבי מרכיבי מערכת המיזוג או סתם רכיבים אלקטרוניים וחשמליים כמו פנסים, מחשבי רכב, מנעולי דלתות ושאר רכיבים? אף אחד מהם לא מתקלקל רק כי לטסלה יש מנוע חשמלי?
בקיצור, אין ספק שיש פחות צורך באחזקה שוטפת - החלפת שמנים, פילטרים וכו'. אבל מכאן ועד להגיד שאין מה שיתקלקל הדרך ארוכה מאוד (כמו שמוכיח הניסיון עם טסלה עצמה).
 

Ccyclist

Well-known member
תגיד, דוושן, מתי בפעם האחרונה תיקנת את המנוע ברכב או את תיבת ההילוכים? האם אלו הסיבות היחידות שבגללן אתה נכנס למוסך? מה לגבי החלקים הזזים במתלים או במנגנון ההיגוי? מה לגבי מרכיבי מערכת המיזוג או סתם רכיבים אלקטרוניים וחשמליים כמו פנסים, מחשבי רכב, מנעולי דלתות ושאר רכיבים? אף אחד מהם לא מתקלקל רק כי לטסלה יש מנוע חשמלי?
בקיצור, אין ספק שיש פחות צורך באחזקה שוטפת - החלפת שמנים, פילטרים וכו'. אבל מכאן ועד להגיד שאין מה שיתקלקל הדרך ארוכה מאוד (כמו שמוכיח הניסיון עם טסלה עצמה).

חלקים כמו מגב או פילטר פשוט מזמינים או מתקינים מחנות חלקי רכב כללית. הרכב הקודם שלי היה רכב גרמני, לא טרבנט ולא פולקסוואגן, ואת מרבית פריטי השוליים היה הגיוני יותר לקנות ממקומות כמו Halfords שיש להם חלקים לכל היצרניות העיקריות מאשר ללכת לסוכנות וביוקר.

ההיגוי עצמו אלקטרוני ולא פיזי (כשחונים אפשר לסובב את ההגה בלי שהגלגלים יזוזו ויש אפילו משחק נהיגה לזמן הטעינה שנוהגים באיזה דמוי מאריו עם ההגה של המכונית) אז גם זה לא יתקלקל. מנגנון הנעילה אלקטרוני, אין מפתח פיזי.

אישית עקבתי אחרי הבלוג של James Cook (לא מגלה הארצות אלא בחור אנגלי עם מודל S ישן) והיתה לו תקלה די רצינית עם כבל המערכת הראשי (כמו חוט השדרה של כל המערכות הממוחשבות של הרכב) שהיו צריכים לחווט מחדש או לחבר מחדש אבל בגדול זה די נדיר ובלוגרים אחרים בתחום ( Bijorn Nyland , Now You Know, Fully Charged ) לא דיווחו על בעיות בקנה מידה דומה.

שנה וחצי עם טסלה מודל 3 והבעיה היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא מעגל הסיבוב הענקי של הרכב. שכרתי פעם איזו רנו ארוכה עם בעיה דומה אז זה לא מוגבל לרכבים אמריקאים.
 

קבצים מצורפים

  • 20201208_173125.jpg
    20201208_173125.jpg
    KB 944.7 · צפיות: 2
  • 20210206_180632.jpg
    20210206_180632.jpg
    KB 409.4 · צפיות: 2
נערך לאחרונה ב:
חלקים כמו מגב או פילטר פשוט מזמינים או מתקינים מחנות חלקי רכב כללית. הרכב הקודם שלי היה רכב גרמני, לא טרבנט ולא פולקסוואגן, ואת מרבית פריטי השוליים היה הגיוני יותר לקנות ממקומות כמו Halfords שיש להם חלקים לכל היצרניות העיקריות מאשר ללכת לסוכנות וביוקר.

ההיגוי עצמו אלקטרוני ולא פיזי (כשחונים אפשר לסובב את ההגה בלי שהגלגלים יזוזו ויש אפילו משחק נהיגה לזמן הטעינה שנוהגים באיזה דמוי מאריו עם ההגה של המכונית) אז גם זה לא יתקלקל. מנגנון הנעילה אלקטרוני, אין מפתח פיזי.

אישית עקבתי אחרי הבלוג של James Cook (לא מגלה הארצות אלא בחור אנגלי עם מודל S ישן) והיתה לו תקלה די רצינית עם כבל המערכת הראשי (כמו חוט השדרה של כל המערכות הממוחשבות של הרכב) שהיו צריכים לחווט מחדש או לחבר מחדש אבל בגדול זה די נדיר ובלוגרים אחרים בתחום ( Bijorn Nyland , Now You Know, Fully Charged ) לא דיווחו על בעיות בקנה מידה דומה.

שנה וחצי עם טסלה מודל 3 והבעיה היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא מעגל הסיבוב הענקי של הרכב. שכרתי פעם איזו רנו ארוכה עם בעיה דומה אז זה לא מוגבל לרכבים אמריקאים.
אתה יודע שסטטיסטיקות אמינות לא עושים על כלי אחד, וגם לא על חמישה או עשרה, נכון?
וההיגוי חייב, על פי התקינה בכל העולם, חיבור פיזי. גם אם נדמה לך שאין - יש. יתכן ואפשר לנתק את ההגה ממנגנון ההיגוי במצבים מסוימים, אבל חייב להיות קשר פיזי - חתיכת מתכת/פלסטיק/עץ/משהו שאפשר למשש בידיים - שיעביר את התנועה המכאנית מההגה לגלגלים. גם כשאינפיניטי הציגה את ההגה האלקטרוני הראשון (ב-Q50) היה מנגנון גיבוי מכאני בגלל דרישות התקינה. בדיוק כמו בבלמים - המחוקקים לא סומכים על האלקטרוניקה.
כנ"ל לגבי המנעול - גם אם נדמה לך שאין מנגנון מכאני - הנעילה היא מכאנית. ויותר מזה, קרוב לוודאי שיש אופציה לפתוח את האוטו עם מפתח פיזי. לא נתקלתי עד היום ברכב שבו לא היתה אפשרות כזו, גם אם לפעמים היא היתה חבויה ממש טוב.
ויש, כמובן, את המתלים - תותבים, בולמי זעזועים ושו"ת בעם. גם הציריות עדיין איתנו - הטסלה לא מציעה מבנה של מנוע בחישוק - אז גם זה ברשימה.
ולא ענית על השאלה הראשונה שלי - כמה פעמים יצא לך לתקן את המנוע עצמו ברכב מודרני. זה עם כל החלקים הנעים שנשחקים? האמת הפשוטה היא שרב המכוניות כיום מתות עם המנוע שהורכב בהן במפעל. אז פחות תחזוקה שוטפת ברכב חשמלי? בהחלט. פחות תיקונים? הפער יהיה תלוי יותר באיכות הייצור והתכנון מאשר בסוג המנוע.
 

Ccyclist

Well-known member
אתה יודע שסטטיסטיקות אמינות לא עושים על כלי אחד, וגם לא על חמישה או עשרה, נכון?
וההיגוי חייב, על פי התקינה בכל העולם, חיבור פיזי. גם אם נדמה לך שאין - יש. יתכן ואפשר לנתק את ההגה ממנגנון ההיגוי במצבים מסוימים, אבל חייב להיות קשר פיזי - חתיכת מתכת/פלסטיק/עץ/משהו שאפשר למשש בידיים - שיעביר את התנועה המכאנית מההגה לגלגלים. גם כשאינפיניטי הציגה את ההגה האלקטרוני הראשון (ב-Q50) היה מנגנון גיבוי מכאני בגלל דרישות התקינה. בדיוק כמו בבלמים - המחוקקים לא סומכים על האלקטרוניקה.
כנ"ל לגבי המנעול - גם אם נדמה לך שאין מנגנון מכאני - הנעילה היא מכאנית. ויותר מזה, קרוב לוודאי שיש אופציה לפתוח את האוטו עם מפתח פיזי. לא נתקלתי עד היום ברכב שבו לא היתה אפשרות כזו, גם אם לפעמים היא היתה חבויה ממש טוב.
ויש, כמובן, את המתלים - תותבים, בולמי זעזועים ושו"ת בעם. גם הציריות עדיין איתנו - הטסלה לא מציעה מבנה של מנוע בחישוק - אז גם זה ברשימה.
ולא ענית על השאלה הראשונה שלי - כמה פעמים יצא לך לתקן את המנוע עצמו ברכב מודרני. זה עם כל החלקים הנעים שנשחקים? האמת הפשוטה היא שרב המכוניות כיום מתות עם המנוע שהורכב בהן במפעל. אז פחות תחזוקה שוטפת ברכב חשמלי? בהחלט. פחות תיקונים? הפער יהיה תלוי יותר באיכות הייצור והתכנון מאשר בסוג המנוע.

יצא לי לתקן Cams של גיר אוטומטי ברכב שהיה מזל שהחזיק עד לטסלה. התיקון היה דרך איזה ריסטארט במחשב של הרכב. היתה בעיה מוזרה שהאצה מהירה מדי מאפס היתה גורמת ל Stall ברכב אוטומטי !

לגבי מפתח פיזי - צילמתי את הכרטיס. זה מה יש, מקבלים שניים עם הרכב ואפשר להשתמש בהם כדי לאשר חיבור סמארטפונים עם האפליקציה. זה לא כמו השלטים החכמים למיניהם (יצא לי לשכור כמה רכבים של רנו עם שלט לכאורה ללא מפתח פיזי) שמסתירים בהם איזה מפתח.

ביררתי לגבי ההגה ואכן צדקת - יש עדיין חיבור פיזי.

יש הרבה דיבור על Steer by wire ולא ידעתי שזה עתידי.

מה שכן, ההגה מזיז את עצמו כשמפעילים את הטייס האוטונומי וצריך להזיז את הידיים עם ההגה כמו סייאנס.

אולי אצלם את תא המטען הקדמי, יש שם פקק אחד לנוזל - המים לניקוי השמשה.

עולם אחר, בקרוב תוכלו לעשות נסיעת מבחן בארץ ולראות בעצמכם. נסיעת המבחן הראשונה שלי היתה ב מודל S ב 2014. אודה שכלכלית אני 3 ולא S.
 
יצא לי לתקן Cams של גיר אוטומטי ברכב שהיה מזל שהחזיק עד לטסלה. התיקון היה דרך איזה ריסטארט במחשב של הרכב. היתה בעיה מוזרה שהאצה מהירה מדי מאפס היתה גורמת ל Stall ברכב אוטומטי !

לגבי מפתח פיזי - צילמתי את הכרטיס. זה מה יש, מקבלים שניים עם הרכב ואפשר להשתמש בהם כדי לאשר חיבור סמארטפונים עם האפליקציה. זה לא כמו השלטים החכמים למיניהם (יצא לי לשכור כמה רכבים של רנו עם שלט לכאורה ללא מפתח פיזי) שמסתירים בהם איזה מפתח.

ביררתי לגבי ההגה ואכן צדקת - יש עדיין חיבור פיזי.

יש הרבה דיבור על Steer by wire ולא ידעתי שזה עתידי.

מה שכן, ההגה מזיז את עצמו כשמפעילים את הטייס האוטונומי וצריך להזיז את הידיים עם ההגה כמו סייאנס.

אולי אצלם את תא המטען הקדמי, יש שם פקק אחד לנוזל - המים לניקוי השמשה.

עולם אחר, בקרוב תוכלו לעשות נסיעת מבחן בארץ ולראות בעצמכם. נסיעת המבחן הראשונה שלי היתה ב מודל S ב 2014. אודה שכלכלית אני 3 ולא S.
אז לפי מה שאתה אומר, התקלה שהיתה לך היתה בעית תוכנה - לא שחיקה של החלקים הנעים...
נשמע לי מאוד לא סביר שאין אפשרות פתיחה מכאנית של הדלתות. מה עושים אם יש תקלה חשמלית/נגמרה הסוללה בשלט? יהיה מעניין לעשות על זה חיפוש. אבל זה לא באמת משנה את העובדה שיש מנגנון מכאני שנועל את הדלתות.
אגב, לסוללות ברכב שלך יש נוזל קירור (אולי גם למנוע, אם כי הנטיה הידועה לשמצה של טסלות להרים ידיים בנסיעה מאומצת אומרת שאולי הם לא חשבו על זה). זה שאתה לא יודע איך ממלאים את הנוזל הזה, או שהיצרן החליט שזה לא משהו שהלקוח אמור להתעסק איתו, לא אומר שאין את הנוזל. כנ"ל לגבי נוזל בלמים.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה דלת הנהג מימין מבפנים ומבחוץ, דלת הנוסע משמאל, ותא המטען הקטן מקדימה.

לבאים מבחוץ אין מנעול פיזי שניתן לפתוח עם מפתח. יש ידיות שפותחים איתן את הדלתות כשמנגנון הנעילה האלקטרוני פותח את הדלתות.

ליושבים מבפנים אין מנעול פיזי לנעילה מרכזית, הכפתור שפותחים איתו את הדלת בדרך כלל אינו משמש לנעילה. כשהרכב אינו בהילוך P אי אפשר לפתוח את הדלת מבחוץ ( היו לי מצבים כאלו וזה מעצבן כי מי שמקפיץ איזו חבילה או מעטפה לא יכול לחזור לרכב בלי שהנהג יפתח את הדלת מבפנים או יעבור ל P ). בכל דלת יש ידית חירום לפתיחת הדלת במקרה שהמערכת האלקטרונית לא מתפקדת אבל ישנה אזהרה מצד טסלה שלא להשתמש בידית שלא במקרי חירום כי זה עלול להזיק לשמשות (שיורדות קצת בפתיחה רגילה).

את צד הנוסעים משמאל צילמתי להראות שלא "שכחו" שם חור למפתח כשבנו רכבים לנהיגה בצד שמאל. גם חור פיזי לכרטיס ה NFC אין.

את תא המטען הקדמי צילמתי כדי להראות את הפקק היחיד. זה של המים לשמשות. אישית אני לא משתמש בתא הזה כי הוא ממש לא נוח, אין לו כפתור פיזי וצריך להתעסק עם הסמארטפון כדי לפתוח אותו.

לגבי מנגנון הקירור - מדובר במערכת סגורה המתפקדת בעיקר כשהרכב אינו בתנועה, לפרקי זמן קצרים ובגלל סוגי הטעינה השונים היא לא נדרשת לתפקד בשיא יכולתה רוב הזמן - רוב הטעינה היא ביתית ב 30 KW בלילה, לא טעינה מהירה ב 150 KW במטען מהיר, דבר שמצריך אולי חצי שעה כל שעתיים וחצי כשמתכננים מסלול בין נקודות טעינה שונות בנסיעה ארוכה. (זה רכב בריטי בחורף השני שלו בספרד).
 

קבצים מצורפים

  • 20210209_143712.jpg
    20210209_143712.jpg
    1.2 MB · צפיות: 1
  • 20210209_143738.jpg
    20210209_143738.jpg
    1.2 MB · צפיות: 2
  • 20210209_143844.jpg
    20210209_143844.jpg
    KB 969.4 · צפיות: 2
  • 20210209_161142.jpg
    20210209_161142.jpg
    1.3 MB · צפיות: 2
הנה דלת הנהג מימין מבפנים ומבחוץ, דלת הנוסע משמאל, ותא המטען הקטן מקדימה.

לבאים מבחוץ אין מנעול פיזי שניתן לפתוח עם מפתח. יש ידיות שפותחים איתן את הדלתות כשמנגנון הנעילה האלקטרוני פותח את הדלתות.

ליושבים מבפנים אין מנעול פיזי לנעילה מרכזית, הכפתור שפותחים איתו את הדלת בדרך כלל אינו משמש לנעילה. כשהרכב אינו בהילוך P אי אפשר לפתוח את הדלת מבחוץ ( היו לי מצבים כאלו וזה מעצבן כי מי שמקפיץ איזו חבילה או מעטפה לא יכול לחזור לרכב בלי שהנהג יפתח את הדלת מבפנים או יעבור ל P ). בכל דלת יש ידית חירום לפתיחת הדלת במקרה שהמערכת האלקטרונית לא מתפקדת אבל ישנה אזהרה מצד טסלה שלא להשתמש בידית שלא במקרי חירום כי זה עלול להזיק לשמשות (שיורדות קצת בפתיחה רגילה).

את צד הנוסעים משמאל צילמתי להראות שלא "שכחו" שם חור למפתח כשבנו רכבים לנהיגה בצד שמאל. גם חור פיזי לכרטיס ה NFC אין.

את תא המטען הקדמי צילמתי כדי להראות את הפקק היחיד. זה של המים לשמשות. אישית אני לא משתמש בתא הזה כי הוא ממש לא נוח, אין לו כפתור פיזי וצריך להתעסק עם הסמארטפון כדי לפתוח אותו.

לגבי מנגנון הקירור - מדובר במערכת סגורה המתפקדת בעיקר כשהרכב אינו בתנועה, לפרקי זמן קצרים ובגלל סוגי הטעינה השונים היא לא נדרשת לתפקד בשיא יכולתה רוב הזמן - רוב הטעינה היא ביתית ב 30 KW בלילה, לא טעינה מהירה ב 150 KW במטען מהיר, דבר שמצריך אולי חצי שעה כל שעתיים וחצי כשמתכננים מסלול בין נקודות טעינה שונות בנסיעה ארוכה. (זה רכב בריטי בחורף השני שלו בספרד).
האמת שהלכתי לבדוק אחרי שכתבתי את ההודעה הקודמת, ומתברר שמופרך ככל שזה נשמע, באמת אין דרך לפתוח את הרכב מבחוץ אם נגמר החשמל או שיש תקלה כלשהי במנגנון האלקטרוני. התשובה שחזרה בכל מקום היא שאין ברירה במצב כזה, ופשוט צריך לשבור את החלון.
מבפנים יש גיבוי מכאני לאלקטרוני - בכל דגם זה משהו אחר, וב-3 אין אפשרות לפתוח את הדלתות האחוריות גם מבפנים... שיהיו בריאים - מבחינתי זו עוד דוגמא לחוסר הבשלות של טסלה. פשוט אין להם מספיק ניסיון שילמד אותם את כל מצבי הקצה כמו שיש ליצרנים וותיקים יותר. כשזה עובד - סבבה. כשזה לא - אכלת אותה... מה שבכל רכב נורמלי יגמר בעלעול של עשר דקות בספר הרכב (או טלפון של שתי דקות למישהו שיודע), בטסלה יגמר כנראה בגרר - או חלון שבור.
לגבי קירור המצברים - דווקא צריך גם צריך אותו בנסיעה (וגם בטעינה מהירה). אגב, הוא משמש גם לחימום המצברים במזג אוויר קר, אז אולי צריך למצוא לו שם חדש במקום "נוזל קירור" - מה לגבי "נוזל בקרת טמפרטורה"?
ובכל מקרה - המנגנון המכאני של המנעול שם, בדיוק כמו המנגנון המכאני של החלונות או משאבת המים של מערכת בקרת הטמפרטורה של המצבר.
אגב, ראית את החדשות האחרונות לגבי טסלה וסין?
 

Ccyclist

Well-known member
מנגנון החירום קיים גם בדלתות האחוריות, אצלם בהזדמנות. טיפה מסובך להסביר לנוסעים של נסיעה או שתיים (בעולם שלפני המגיפה) להשתמש בכפתור הנכון.

לרכבים רגילים יש ערכות מיוחדות שניתן לחבר אותם לחשמל בחניון כדי לשמור על רמת מינימום במצבר. בספרד יש לי שכנים שבאים בקיץ ומחזיקים רכב בחניון ויש לכמה מהם ערכאות כאלו. רכב חשמלי אפשר פשוט להשאיר מחובר למטען הביתי.
 
מנגנון החירום קיים גם בדלתות האחוריות, אצלם בהזדמנות. טיפה מסובך להסביר לנוסעים של נסיעה או שתיים (בעולם שלפני המגיפה) להשתמש בכפתור הנכון.

לרכבים רגילים יש ערכות מיוחדות שניתן לחבר אותם לחשמל בחניון כדי לשמור על רמת מינימום במצבר. בספרד יש לי שכנים שבאים בקיץ ומחזיקים רכב בחניון ויש לכמה מהם ערכאות כאלו. רכב חשמלי אפשר פשוט להשאיר מחובר למטען הביתי.
לפי הפרסומים השונים, ב-S ואפילו ב-X יש אפשרות פתיחה ידנית של המושבים האחוריים - אבל ב-3 לא. לא בדקתי בעצמי.
וברור שיש דרכים להימנע מריקון מצבר, ברכב רגיל או חשמלי - ועדיין אנשים מרוקנים את המצברים גם באלו וגם באלו. וגם לאנשים אחראים יכולה להיות תקלה בממסר/ממיר/רכיב שקרכלשהו שישאיר את המנעולים בלי חשמל.
 

WHAAAT

Active member
לפי פרסומים במקומות אחרים המחירים שהופיעו היו לפני מס.
 

boriska1

Member
איפה שלא תקרא, המחיר הוא מחיר דומה למחיר בארה"ב בתוספת מס. חלק מהאתרים כללו אותו במחיר, אחרים לא.
התוצאה, מחיר בארה"ב + הפרש מע"מ בין ארה"ב לישראל + מסים בישראל
 

Ccyclist

Well-known member
לפי הפרסומים השונים, ב-S ואפילו ב-X יש אפשרות פתיחה ידנית של המושבים האחוריים - אבל ב-3 לא. לא בדקתי בעצמי.
וברור שיש דרכים להימנע מריקון מצבר, ברכב רגיל או חשמלי - ועדיין אנשים מרוקנים את המצברים גם באלו וגם באלו. וגם לאנשים אחראים יכולה להיות תקלה בממסר/ממיר/רכיב שקרכלשהו שישאיר את המנעולים בלי חשמל.

החלק הקדמי (שמאלי) ביותר של המדף השחור הוא הפותחן הפיזי. זו הדלת האחורית ימנית. צילמתי בחניון שמתחת לבניין אז התאורה לא משהו.

דבר נוסף שצילמתי הוא מסך הטעינה עם המידע על הטעינה הציבורית האחרונה בסופרצ'ארג'ר. צולם היום (18/2/21) וכן, עברו ארבעה חודשים וקצת. בפרק הזמן הזה עשיתי כמה נסיעות של כשעה הן לאיקאה במאלאגה והן לגיברלטר אבל היו סגרים וריתוקים אז לא היו נסיעות ארוכות יותר מהסוג שמצריך טעינה בדרך. לנסיעות של השעה יצאתי עם הטעינה ל 60% / 300 ק"מ ששומרת על הסוללה וחזרתי עם חצי עד שליש ממה שטענתי. עמדות טעינה ציבוריות חיוניות לנסיעות ארוכות אך בחיי היום יום מי שיש לו מטען פרטי לא מתקרב אליהן.
 

קבצים מצורפים

  • 20210218_141420.jpg
    20210218_141420.jpg
    1.2 MB · צפיות: 1
  • 20210218_141620.jpg
    20210218_141620.jpg
    2.1 MB · צפיות: 1
למעלה