אוריאל וקסלר
New member
טעויות פיננסיות נפוצות של בעלי עסקים
רבים מאתנו סבורים שהם מבינים בכספים ומבצעים/ לא מבצעים פעולות מבלי להקדיש לכך מחשבה או תכנון מקדים.
התנהלות כספית נכונה יכולה להפיל עסק אבל גם להעיף אותו קדימה.
להלן מספר טעויות שגרתיות בהתנהלות הפיננסית של עסקים והתייחסות של המומחים שלנו:
"אני מכיר את ההוצאות וההכנסות של העסק שלי. אני לא צריך לנהל תזרים".
בתזרים המזומנים של העסק שלנו יש מרכיבים וודאיים - בעיקר הוצאות ותשלומים (שכר דירה, משכורות, הלוואות וכד')
אך גם הרבה תנועות כספיות לא וודאיות - ובמיוחד הכנסות שעיתוין (אם בכלל ) לא מדויק, וגם הוצאות או הכנסות בלתי צפויות כלל.
מכיוון שבד"כ עסקים קטנים ובינוניים פועלים בתוך מסגרות אשראי המוקצות להם בבנקים, אם לא ננהל תזרים מסודר, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בחריגות גבוהות בטווח קצר וללא יכולת תגובה למצב.
לכן ניהול תזרים אינו מותרות כי אם חובה!!!
"מנהל הבנק שלי מכיר אותי הרבה שנים. לא בעיה לסדר מסגרת נוספת לעסקה חדשה".
ובכן - גם זו טעות! הבנקאים רואים את העסק שלכם דרך העיניים של הבנק. צריך להיערך מראש לבקשות אשראי שלכם מהבנק - מה רוצים? לצורך מה? לאיזו תקופה? מהו המקור לסילוק האשראי המבוקש? האם יש לכם תחשיב/ תכנית כספית התומכת בעסקה ומסבירה את כדאיותה?
ככל שתגיעו מוכנים יותר, כך הדברים יהיו ברורים יותר לכם ותוכלו לשכנע טוב יותר את הבנק לאשר לכם המימון הנוסף. אם הבנקאי לא ישתכנע בסבירות הבקשה במונחים שלו - הוא לא יאשר אותה.
"אחכה עוד קצת עם הגבייה . לא נעים. אין לי כוח לגבות אחרי יום עבודה. יהיה בסדר".
הזנחה של הגבייה בעסק היא מחדל רציני. כאשר אנחנו נמצאים במצב 'מתוח' במסגרת כל שקל שצריך לקבל משפיע. התנהלות מסודרת ומשמעת גבייה תמנע מאיתנו לחצים מיותרים. צריך לעבוד עם דו"ח חייבים מסודר ולגבות בשיטתיות ולא לוותר.
הצגנו כאן שלוש דוגמאות של התנהלות לקויה נפוצה בעסקים. השורה התחתונה היא נזקים כספיים, ריביות מופרזות וגם סכנה לקיומו של העסק.
אנחנו מזמינים אתכם לסדנאות התנהלות פיננסית נכונה לעסקים שאנו עורכים תקופתית וגם לייעוץ אישי ועסקי לשיפור בתפקוד הפיננסי של העסק שלכם. אל תחכו - תפעלו!!
רבים מאתנו סבורים שהם מבינים בכספים ומבצעים/ לא מבצעים פעולות מבלי להקדיש לכך מחשבה או תכנון מקדים.
התנהלות כספית נכונה יכולה להפיל עסק אבל גם להעיף אותו קדימה.
להלן מספר טעויות שגרתיות בהתנהלות הפיננסית של עסקים והתייחסות של המומחים שלנו:
"אני מכיר את ההוצאות וההכנסות של העסק שלי. אני לא צריך לנהל תזרים".
בתזרים המזומנים של העסק שלנו יש מרכיבים וודאיים - בעיקר הוצאות ותשלומים (שכר דירה, משכורות, הלוואות וכד')
אך גם הרבה תנועות כספיות לא וודאיות - ובמיוחד הכנסות שעיתוין (אם בכלל ) לא מדויק, וגם הוצאות או הכנסות בלתי צפויות כלל.
מכיוון שבד"כ עסקים קטנים ובינוניים פועלים בתוך מסגרות אשראי המוקצות להם בבנקים, אם לא ננהל תזרים מסודר, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בחריגות גבוהות בטווח קצר וללא יכולת תגובה למצב.
לכן ניהול תזרים אינו מותרות כי אם חובה!!!
"מנהל הבנק שלי מכיר אותי הרבה שנים. לא בעיה לסדר מסגרת נוספת לעסקה חדשה".
ובכן - גם זו טעות! הבנקאים רואים את העסק שלכם דרך העיניים של הבנק. צריך להיערך מראש לבקשות אשראי שלכם מהבנק - מה רוצים? לצורך מה? לאיזו תקופה? מהו המקור לסילוק האשראי המבוקש? האם יש לכם תחשיב/ תכנית כספית התומכת בעסקה ומסבירה את כדאיותה?
ככל שתגיעו מוכנים יותר, כך הדברים יהיו ברורים יותר לכם ותוכלו לשכנע טוב יותר את הבנק לאשר לכם המימון הנוסף. אם הבנקאי לא ישתכנע בסבירות הבקשה במונחים שלו - הוא לא יאשר אותה.
"אחכה עוד קצת עם הגבייה . לא נעים. אין לי כוח לגבות אחרי יום עבודה. יהיה בסדר".
הזנחה של הגבייה בעסק היא מחדל רציני. כאשר אנחנו נמצאים במצב 'מתוח' במסגרת כל שקל שצריך לקבל משפיע. התנהלות מסודרת ומשמעת גבייה תמנע מאיתנו לחצים מיותרים. צריך לעבוד עם דו"ח חייבים מסודר ולגבות בשיטתיות ולא לוותר.
הצגנו כאן שלוש דוגמאות של התנהלות לקויה נפוצה בעסקים. השורה התחתונה היא נזקים כספיים, ריביות מופרזות וגם סכנה לקיומו של העסק.
אנחנו מזמינים אתכם לסדנאות התנהלות פיננסית נכונה לעסקים שאנו עורכים תקופתית וגם לייעוץ אישי ועסקי לשיפור בתפקוד הפיננסי של העסק שלכם. אל תחכו - תפעלו!!