טעות עלילתית חמורה בסרט "אווטאר".

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
אז יש את החומר הבדיוני הזה, מתכת בדיונית כלשהי שנקראת "נדיריום", והיא עולה 20,000,000 דולר לקילו. רק לשם ההשוואה, קילו יהלומים עולה 6,000,000 דולר. אני תוהה מהן תכונותיו של הנדיריום שהוא עולה כל-כך הרבה. זאת לא יכולה להיות רק הנדירות שלו. חבל. הם היו צריכים לפרט את זה.

בכל מקרה, הבחור הזה, איש העסקים ההוא, פרקר סלפרידג' שמו, הוא מסביר שהכפר של הנאבי יושב על מאגר הנדיריום הגדול ביותר, ושאין כדוגמתו, ברדיוס של 200 קילומטר, ולכן הנאבי צריכים לזוז משם כדי שבני-האדם יוכלו להיכנס לשם ולחצוב את כל הנדיריום המתוק-המתוק הזה.

מדובר בטעות עלילתית חמורה. קודם כל, זה לא הגיוני, ואין שום סיבה, שמתכת שיש כמות לא בהכרח מאוד גדולה אבל די יפה שלה בערך כל 200 קילומטר, תעלה 20,000,000 דולר לקילו, וזה לא משנה כמה טוב הנדיריום הזה או מה השימושים שלו. תסתכלו על מים לדוגמה. בלעדיהם נמות, ולכן הם הרבה יותר חשובים ברמה הסגולית מאשר נדיריום, אבל הם עדיין לא עולים כמעט כלום כי פשוט יש כל-כך הרבה.

אבל זה אפילו לא הדבר שהכי מפריע לי פה ולא הטעות העלילתית הכי גדולה וחמורה פה. הרבה יותר גרוע מזה הוא עצם העניין של עצם זה, שאם הנדיריום מספיק נפוץ כדי שתהיה כמות די יפה בערך כל 200 קילומטרים, אז בני-האדם בסה"כ צריכים לזוז 200 קילומטרים ולחצוב אותה כמות של נדיריום אם לא יותר מאדמה לא מיושבת ואז כל עלילת הסרט "אווטאר" לא הייתה צריכה לקרות בכלל.

כדי שעלילת הסרט "אווטאר" תהיה הגיונית, הנדיריום צריך להיות הרבה יותר נדיר מזה, ואז אולי גם היינו יכולים להצדיק תג מחיר של 20 מיליון דולר לקילו. התסריטאים היו צריכים לכתוב בתסריט ולהגיד שזה מאגר הנדיריום הגדול ביותר שידוע עליו לבני-האדם, נקודה. ובפער הרבה יותר גדול מהמאגר הכי גדול הבא שידוע עליו. וגם לא היה מזיק שנדע מה עושים עם הנדיריום הזה, למה הוא משמש, ולמה הוא כל-כך חשוב.

avatar-1024x715.jpg
 

רוב הזמן נח

Well-known member
מה זה משנה? בסרט ההמשך המציאו שטות של חומר נדיר חדש נוסף ונחשף גם שהרבה ממה שתואר בסרט הראשון היה בולשיט.
 
למעלה