טעות פשוט טעות קריטית !!!!

  • פותח הנושא בר
  • פורסם בתאריך

בר

New member
טעות פשוט טעות קריטית !!!!

של נהג המשאית ככל הנראה בתאונת הרכבת. מה דעתכם על הנושא ? כיצד היה ניתן למנוע את התאונה ? ומה בכלל יחס הנהגים בארץ בהקשר לרכבת ישראל ?
 

בר

New member
מסתבר שלא היה מחסום פיזי במקום...

לא היו רמזורים המתריעים על הגעת הרכבת ולא היו מחסומים אחרים אשר ימנעו מרכבים לעבור בזמן מעבר הרכבת. הנה,ניסיון לחיסכון בכספים,אשר יכלו להציל חיים ולמנוע הרס רכבת שעלתה לא מעט.
 

be_roo

New member
איזה נסיון לחסוך כספים?

מדובר על שטח חקלאי, לא כביש סלול שחוצה. האם בכל שביל שנחרש ע"י ג'יפ וחצי שעברו במקום צריך לשים מחסום?
 

בר

New member
כפי שהבנת בחדשות בטח...

כביש העפר הסלול באופן זמני עד לסיום עבודות הפיתוח,אושר ע"י מנהלת רכבת ישראל. הם ידעו על קיומה של הסכנה במקום ובכל זאת,התירו לאיזה "תצפיתן" שהחליט ללכת מוקדם יותר הביתה,לעצור את המשאיות מלעבור. לא שידוע לי איך תצפיתן יכול לדעת מתי רכבת מגיעה. ככל שיהיה שדה הראייה רחב וטוב,עדיין הוא לא יכול ממש לראות מתי רכבת מגיעה ולדעת לעצור משאיות. במיוחד משאיות של 40-60 טון שאת נסיעתן מתחילות ממש אבל ממש באיטיות. ואם רכבת תגיע גם אז לא יהיה מספיק זמן לעצור ותתרחש התנגשות. וכן אם לא היו חוסכים את הכמה שקלים ביודעם כי המקום הוא מועד לפורענות,עקב מעבר של משאיות,שלא יגידו אחת עוברת לשעה,אלא יגידו כמה עשרות עוברות אם לא עוברות את המאות ביום על הצומת הזמנית שהם סללו. היו צריכים לבנות שם מחסום זמני או לא. והנה תוצאה של שיקול דעת מוטעה לחלוטין,של נהג המשאית שיחד עם חייו לקח עוד כמה והרס לעוד הרבה את החיים לתקופה ארוכה אם לא לכל החיים. ושיקול דעת מוטעה לחלוטין של רכבת ישראל שמן הסתם ידעו על הסכנה ושתקו,כי הם בטחו באמא של האלוהים שלא יעשה להם תאונת דרכים שכזו. חסכו בכסף של בניית מחסום.
 

be_roo

New member
יש מאות מקומות כאלה ברחבי הארץ

בכל שדה צריך לשים מחסום? לא בטוח שזה ניתן ליישום.
 

שי ז.

New member
פה לא מדובר בשדה אלא בשטח עבודות

מוגדר ומסודר. אם רכבת ישראל מצאה לנכון למקם שם תצפיתן אז מן הראוי היה שהרכבות שם יאטו למהירות שתאפשר להן לעצור או שתמזער את הפגיעה.
 

isra533

New member
אם כבר באים בטענות

אז גם צריך לבוא בטענות למשטרה. גם אחרי שהיו האשמות על זיופים בשעות העבודה, המשטרה לא נקטה שום אכיפה כדי להפסיק את פעולת החברה. אנשים שמטפלים במקרים כאלה חייבים לדווח לכל הגורמים ולהיות אחראים על ביצוע הדברים ולקבל אחריות על אי ביצוע הדברים הנדרשים. אם זה המשטרה שיש בידה את הכלים לאכיפה, חייבת להיות יותר מעשית ולא להשאיר את הנושא באויר עד שיהיה המשפט כאשר בינתיים מתרחשים דברים שמביאים במקרים לא מעטים לאסון.
 
המחסום הכרחי באותה מידה

שהוא הכרחי בדרך שבה פעילות הרכבים הבאים במגע עם המפגש היא עירנית ופעילה. במקום בו פעילות רכבים כבדים הינה תדירה ונעשית בסמוך למפגש מסילת ברזל יש צורך להקים מחסום זמני. אז נכון שזה לא דרך כשאר הדרכים שבה עוברות מכוניות בלי הפסקה, אבל מדובר כאן במשאיות כבדות הנושאות סחורה כבדה באזור שהוא מקום עבודה רשמי. הפעילות של "אזור התעשייה" הזה מקבילה לדרך שבה תנועת המכוניות ערה ופעילה. המשאיות עוברות פעמים רבות מצד אחד של המפגש לצד האחר. ההגיון הבריא אומר דבר ברור מאוד - המחסום הכרחי. מי שמתנגד לזה מתבסס על המחשבה ש "זה לא שווה השקעה תקציבית" אם זו המדיניות של משרד התחבורה והמדינה, כנראה שחיי אדם אינם כה חשובים לדעתם.
 
זה

היה רשום "בכתובת אש" גדולה על עמודים !!!! החב' שהנהג היה מעוסק היית חשודה בעבירות של זיוף טכומטרים כך שהנהגים יוכלו לעבוד מעבר לשעות המותרות. נתפסו אלהם במשאיות מתקים סודיים שעוצרים את פעולת הטכומטר. הורשע נהג שלהם שנהג מעל 40 שעות רצופות. התאונה התרחשה בחלק האחורי של הרכבת קרי שקטר עבר את המפגש בין הרכבת למשאית ורק אח"ע המשאית נכנסה ברכבת, בחלק האחורי. וזה תאונה מסוג של עייפות וחוסר ריכוז. מחר עוד ידובר רבות על החב' שהועסק הנהג.
 

wil

New member
40 שעות? ../images/Emo5.gif

אני בקושי מסוגל להישאר ער כל כך הרבה שעות. השיא שלי 38 שעות ברצף. אז לנהוג במשאית 40 שעות? פסיכופט. אני לא הייתי נוהג בקורקינט אחרי השעה ה-24-30
 
למעלה