טקטיקה וטקטיקה הקבוצתית

itzhak004

New member
טקטיקה וטקטיקה הקבוצתית

כידוע הקבוצה עוזרת לרוכב הבכיר להשיג את התוצאה הטובה ביותר.לכאורה הם אמורים לרכב לצידו לכל אורך המסלול (אלא אם הם מתעייפים) אך לא כך הם פני הדברים, מדוע קורה ורוכב בודד (ולא דווקא הבכיר)מתנתק מהקבוצה ורוכב לבדו על מנת לנצח את הקטע המסויים.מי קובע זאת ולמה. האם הרוכב הבכיר לא נפגע מכך? האם גם יתכן שרוכב זוטר בקבוצתו ישיג תוצאות טובות יותר מהבכיר או שמקובל שמנהל שהקבוצה ירסן אותו (כנהוג בפורמולה 1) במאמרו של איציק הופמן מ-14.06.03 "הטור בקיצור שאלות ותשובות" יש הערה סתומה וכך כתוב "יש הרבה טקטיקה סמויה לצופה שאינו מכיר את התחום" לדעתי הרבה צופי ומעריצי הטור מכירים את התחום אך לוקים מאד בהבנת הטקטיקה. אודה אם, המומחים, פה בפורום, ירחיבו והרבה בכל הקשור לטקטיקה ולטקטיקה קבוצתית
 

yngwiem

New member
מצטרף

לשאלות ... פעם ראשונה של הטור בשבילי .. אביעד
 
זה כל כך מורכב

אנסה לתת כמה מצבים לבריחה של רוכב. לא כל קבוצות יכולות להתמודד על מיקום בדירוג הכללי. לכן הן מנסות לנצח בקטעים. ניצחון בקטע של הטור יוקרתי יותר מכל ניצחון אחר בכל מרוץ חד יומי. שרוכב אחד בורח יש לכמה קבוצות סיבות לצרף אליו רוכבים (כן יש שמירות אישיות בתחרויות אופניים ובעיקר במרוצי קטעים). סיבה אחת מאוד שכיחה היא הדירוג הקבוצתי. כדי לשמור על דירוג קבוצתי יש שמירות אישיות. יש מקרי בהם נשלחים רוכבים, לפתוח פער, כדי לחכות למהלך של הקבוצה. יש מקרים בהם רוכב בא למנהלל קבוצתו ואומר כי הוא מרגיש טוב או מכיר היטב את המסלול ורוצה לנסות לנצח בקטע. אני יכול למנות סיבות לבריחות עד שתהיה כאן מגילה ארוכה מזו של אסתי. אבל נכון הוא שבקבוצה עם מועמד לניצחון לא יתנו לרוכב ללכת לבריחה סתם כדי לנצח בקטע. טוב זה לא סתם, לנצח בקטע, אבל זה יעזור לניצחון בגדירוג הכללי הסופי רק בהתאמה לטקטיקה קבוצתית ולא כניצחון קטע ללא סיבה. מקווה שעזרתי במשהוא
 

itzhak004

New member
תודה על ההסבר

אך יש עדיין עוד הרבה ללמוד.לא נותר אלא לקוות ולהאמין שתוך כדי הטור נקבל ובהרחבה,הסברים לפעולות טקטיות של רוכבים וקבוצות.על מנת שנבין יותר
 

IlanShacham

New member
מנסיון של שנים קודמות

לומדים בפורום הרבה מאוד על הטקטיקות במהלך הטורים הגדולים.
 
למעלה