טראמפ מאיים לכלוא יריבים פוליטיים: "האויב מבפנים הוא איום גדול יותר על ארה"ב מאשר צפון קוריאה" - Part I

certified.woke

Well-known member

נשיא ארהב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בחירות בטרוורס סיטי, מישיגן, שלשום


נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בחירות בטרוורס סיטי, מישיגן, שלשום; צילום: Alex Brandon/אי־פי

רגע לפני הבחירות, הדמוקרטים חוששים שאם טראמפ ייבחר לקדנציה שנייה הוא עלול לסכן את עקרונות היסוד של ארה"ב; מי שמכירים אותו ובכירים לשעבר בממשלו מזהירים כי אם תינתן לו ההזדמנות הוא ישלוט כדיקטטור. טראמפ: "מי שיבצע זיופים בבחירות יהיה צפוי לעונשי מאסר ארוכים".


עם תחילת ההצבעה המוקדמת במדינות המתנדנדות, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ החריף שלשום (שישי) את איומיו להעמיד לדין ולכלוא מגוון רחב של אזרחים המעורבים בבחירות ובפוליטיקה. כמה שעות אחר כך הוא התראיין לפודקסאט הפופולרי The Joe Rogan Experience ואמר ש"האויב מבפנים", ביטוי המשמש אותו לתיאור יריביו הפוליטיים, הוא איום גדול יותר על המדינה מצפון קוריאה.
במשך שמונה השנים האחרונות הזהירו הדמוקרטים כי שאיפותיו הפוליטיות של טראמפ העמיקו את הפילוג במדינה; ואולם בהתמודדות השלישית שלו לנשיאות ארה"ב התפתחו החששות הללו לפחד, שכן אם ייבחר לקדנציה נוספת, טראמפ עלול לסכן את עקרונות היסוד של הרפובליקה. עם התקרבות הקמפיין לימיו האחרונים, שורה של אישים המכירים היטב את הנשיא לשעבר, בהם בכירים בצבא ובכירים לשעבר בממשלו, מזהירים כי טראמפ, שמנסה להציג את ניצחונו כאילו הוא כמעט ודאי, ישלוט כדיקטטור אם תינתן לו ההזדמנות.

כתבות קשורות​

רפובליקאים טוענים שחששות מסוג זה הם מוגזמים, אך סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס החריפה את אזהרותיה מפני טראמפ, ושינתה את הטון האופטימי של ימי הקמפיין הראשונים שלה לאזהרות חדות כי הוא ימשול בסמכותנות ויגביל את מה שהיא מגדירה זכויות יסוד בארצות הברית – בהן זכותה של אישה להפסיק היריון שמסכן את חייה.

נתון בסכנת מאסר אם יפסיד בבחירות​

בעת האחרונה נשמעו גם רמזים לכך שהבטחותיו הקודרות של טראמפ משפיעות על בחירותיהם הפוליטיות של בכירים במשק וכלי תקשורת שבבעלותם.
עבור טראמפ, הרבה מאוד מוטל על הכף במרוץ לבית הלבן, גם מבחינה אישית. הנשיא לשעבר מתמודד בבחירות לא רק כדי לחזור לבית הלבן, אלא גם כדי להישאר אדם חופשי. אם יפסיד להאריס, הוא עשוי למצוא את עצמו לפני עונש מאסר.
בעצרת באריזונה ביום חמישי אמר טראמפ ש"ארה"ב היא 'פח זבל של העולם'", והוקיע את מי שנכנסים למדינה שלא כחוק ואת הדמוקרטים, שאותם כינה חסרי יכולת וטיפשים
התמונה הזאת מעמידה את המצביעים מול בחירה עגומה בנוגע לעתיד הדמוקרטיה האמריקאית – סוגיה שמעולם לא נדונה קודם לכן בבחירות לנשיאות.
"ארה"ב היא 'פח זבל של העולם'", אמר טראמפ בעצרת שקיים ביום חמישי באריזונה, שם הוקיע את אלו שנכנסים למדינה שלא כחוק, ואת הדמוקרטים, שאותם כינה חסרי יכולת וטיפשים. בהמשך דבריו הציג טראמפ כיצד תיראה הקדנציה השנייה שלו בבית הלבן, והשאיר מרחב קטן מאוד לפרשנות. "מיד עם השבעתי לתפקיד", כתב טראמפ ברשת החברתית שלו Truth Social, "אשיק את תוכנית הגירוש הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקאית – אציל כל עיירה בארה"ב שנכבשה ונפלשה, ונכניס את הפושעים האכזריים האלה לכלא או נזרוק אותם החוצה מהמדינה שלנו!"

תומכים של טראמפ בעצרת בטרוורס סיטי, שלשום


תומכים של טראמפ בעצרת בטרוורס סיטי, שלשום; צילום: Alex Brandon/אי־פי
 
נערך לאחרונה ב:

certified.woke

Well-known member

טראמפ מאיים לכלוא יריבים פוליטיים: "האויב מבפנים הוא איום גדול יותר על ארה"ב מאשר צפון קוריאה" - Part II​


שלשום פרסם טראמפ פוסט ברשת החברתית שלו שבו כתב כי מי ש"יבצע זיופים" בבחירות יהיה צפוי ל"עונשי מאסר ארוכים" ו"ייעצר, ייתפס ויועמד לדין ברמות שלא נראו בעבר בארצנו". הפוסט היה כמעט זהה בניסוחו לפוסט של טראמפ מספטמבר, אך פרסומו פחות משבועיים לפני יום הבחירות הוסיף לו תהודה מחודשת.
טראמפ מתעקש כי הוא מתכוון למה שהוא אומר, גם כשמקורביו מנסים לרכך את דבריו. החודש הוא איים להשתמש בכוח צבאי נגד פוליטיקאים ופעילים ליברלים, והכריז שהם "אויבים מבפנים", דבר שהדאיג מומחים לדמוקרטיה. שלשום הוא השתמש בשפה דומה בריאיון שנתן במשך שלוש שעות לג'ו רוגן, שיש לו 14.5 מיליון עוקבים בספוטיפיי ו-17.6 מיליון ביוטיוב; רבים מהם גברים צעירים שהקמפיין הרפובליקאי מקווה לדחוק בהם שיצביעו.
כשנשאל טראמפ על הדברים שאמר בריאיון ידידותי שנתן לרשת פוקס ניוז השמרנית, הוא התעקש כי הם "מדויקים" והצביע על שני דמוקרטים בולטים מקליפורניה – חבר בית הנבחרים אדם שיף ויו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי – כדוגמאות למי שבעיניו הם אויבים. הוא חזר על הביטוי גם בריאיון עם רוגן, כשאמר ש"האויב מבפנים" הוא איום גדול יותר על המדינה ממנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און.

טראמפ בעצרת בטרוורס סיטי, שלשום


טראמפ בעצרת בטרוורס סיטי, שלשום; צילום: Paul Sancya/אי־פי

טראמפ צפוי להופיע היום בעצרת בחירות במדיסון סקוור גארדן בניו יורק – שדמוקרטים בולטים, בהם הילרי קלינטון, השוו אותה לעצרת "פרו־אמריקה" שנערכה שם ב-1939 ביוזמת "הליגה הגרמנית־אמריקאית" כדי לתמוך ברעיונות של אדולף היטלר. דמוקרטים ואף כמה רפובליקאים ביקרו את טראמפ על כך שלפי דיווחים הוא שיבח את היטלר, המנהיג הנאצי שהיה אחראי לרצח השיטתי של שישה מיליון יהודים ומיליונים אחרים, ואמר עליו שעשה "כמה דברים טובים".
טראמפ צפוי להופיע היום בעצרת בחירות במדיסון סקוור גארדן בניו יורק, שדמוקרטים בולטים, בהם הילרי קלינטון, השוו אותה לעצרת "פרו־אמריקה" שנערכה שם ב-1939 ביוזמת "הליגה הגרמנית־אמריקאית" כדי לתמוך ברעיונות של אדולף היטלר
"היא אמרה שזה בדיוק כמו שנות השלושים", אמר טראמפ שלשום בעצרת בצפון מישיגן בנוגע לדבריה של קלינטון. "לא, זה לא. זה נקרא 'להחזיר את אמריקה לגדולתה'".

"קל לנו לחשוב 'זה לא יכול לקרות כאן'"​

במפגש עם מצביעים ששודר ביום רביעי ברשת CNN, אמרה האריס על טראמפ שהוא יהיה "נשיא ארה"ב שמעריץ דיקטטורים ושהוא פשיסט". היא ציינה דברים שאמר ראש הסגל שלו לשעבר, ג'ון קלי, שטען כי טראמפ עונה על ההגדרה של פשיסט וכי אם יינתן לו הכוח, הוא ישלוט כמו דיקטטור, והוסיפה שדבריו של קלי הם "קריאת חירום לעם האמריקאי".
במתריעים על הסכנה הנשקפת מטראמפ אפשר למצוא כמה רפובליקאים בולטים שתומכים כעת במועמדת הדמוקרטית. ליז צ'ייני, לשעבר חברת בית הנבחרים מוויומינג, ציינה שטראמפ עלול להוביל לקריסת הדמוקרטיה האמריקאית. "כאזרחים אמריקאים, קל לנו לחשוב 'זה לא יכול לקרות כאן'", אמרה צ'ייני ביום שני בעצרת בפרוור של פילדלפיה. "אבל אני אומרת לכם שוב, כמי שחוותה זאת ממקור ראשון ורואה באיזו מהירות זה יכול לקרות, זה בדיוק מה שעומד על הפרק".

סגנית נשיא ארהב והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס בעצרת בחירות בקלמזו, מישיגן, אתמול


סגנית נשיא ארה"ב והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס בעצרת בחירות בקלמזו, מישיגן, אתמול; צילום: Evelyn Hockstein/רויטרס

שון ריילי, ראש העיר הרפובליקאי של ווקשה שבוויסקונסין, הביע גם הוא תמיכה בהאריס, ואמר לניו יורק טיימס שבחירת טראמפ עלולה לגרור את המדינה "בכיוון של סמכותנות ופשיזם".
בעצרת שהיתה שלשום באוסטין, טקסס, תקף טראמפ את המגזין אטלנטיק, הראשון שדיווח על טענתו כי הוא רוצה גנרלים "כמו שהיו להיטלר". טראמפ הדגיש במיוחד שהמגזין "מנוהל בידי בחור בשם גולדברג" – התקפה ישירה על עורך המגזין, ג'פרי גולדברג, שנשמעה כמו רמיזה אנטישמית.
"אלו אנשים רעים, הם מאיימים על הדמוקרטיה", אמר טראמפ אחר כך, כשהזכיר שוב את גולדברג.
יש סימנים לכך שהצהרותיו של טראמפ עשויות להשפיע על אנשי עסקים בולטים ועל כלי תקשורת שבבעלותם, גם מחוץ לקמפיין הבחירות. העיתונים וושינגטון פוסט ולוס אנג'לס טיימס הודיעו השבוע שלא יתמכו תמיכה רשמית בשום מועמד בבחירות לנשיאות, דבר המנוגד למסורת ארוכת שנים הנהוגה בהם. החלטות העיתונים עוררו ספקולציות שלפיהן הבעלים המיליארדרים של כלי התקשורת מנסים למצוא חן בעיני טראמפ.

ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי. פי. מורגן, שנודע בהתבטאויותיו הפוליטיות, שמר את תמיכתו בהאריס לעצמו מחשש שטראמפ עשוי לנקום בחברות ובאזרחים שמתנגדים למועמדותו – כך לפי מקורות המכירים את עמדותיו.
האריס התייחסה לטענה שלפיה טראמפ אמר כי הוא רוצה גנרלים כמו שהיו להיטלר: "מדובר בדבר מטריד ביותר ומסוכן מאין כמוהו, שטראמפ יעלה את שמו של אדולף היטלר, האדם שאחראי למותם של שישה מיליון יהודים ומאות אלפי אמריקאים"
טראמפ מעולם לא הכחיש שאיים על יריבים פוליטיים, אבל הכחיש שאמר דבר חיובי על היטלר, והוא נוקט שיטה מוכרת של השבת האש לעבר מאשימיו.
ביום רביעי התייחסה האריס לטענה שלפיה כשהיה נשיא אמר טראמפ כי הוא רוצה גנרלים כמו שהיו להיטלר. "מדובר בדבר מטריד ביותר ומסוכן מאין כמוהו, שטראמפ יעלה את שמו של אדולף היטלר, האדם שאחראי למותם של שישה מיליון יהודים ומאות אלפי אמריקאים", אמרה המועמדת הדמוקרטית.

הגברת הראשונה לשעבר של ארהב מישל אובמה בעצרת של האריס בקלמזו, מישיגן, אתמול. אובמה הזהירה כי זכויותיהן של נשים עלולות להיות בסכנה אם טראמפ ייבחר מחדש


הגברת הראשונה לשעבר של ארה"ב מישל אובמה בעצרת של האריס בקלמזו, מישיגן, אתמול. אובמה הזהירה כי זכויותיהן של נשים עלולות להיות בסכנה אם טראמפ ייבחר מחדש; צילום: Evelyn Hockstein/רויטרס

טראמפ האשים את האריס בכך שהשוותה אותו ישירות להיטלר, דבר שהיא לא עשתה, והקמפיין שלו פרסם סרטון באורך של כ-90 שניות שניצול שואה מופיע בו ודורש התנצלות מהאריס. "היא חייבת התנצלות להוריי ולכל מי שנרצח בידי היטלר", אמר בסרטון ג'רי ורטסקי, ניצול שואה בן 94.

מישל אובמה: "נשים הן יותר מכלי לייצור תינוקות"​

הטון הקודר נמשך גם בעצרת שארגן שלשום הקמפיין של האריס ביוסטון, שם הופיעו בין היתר כוכב הקאנטרי וילי נלסון והזמרת ביונסה מול קהל של 30 אלף בני אדם. על פי המסורת, הופעות בסדר גודל כזה נועדו ליצור אווירה חגיגית ולהמריץ את תומכי הקמפיין, אך השנה הורגשו החששות הקודרים של הדמוקרטים מהבמה ועד לאולם. "אני יודע שרבים נמצאים כאן בגלל ביונסה", אמר וויין אשלי, בן 42, בזמן שחיכה שעות בתור לכניסה לאולם. "אני כאן כי אני לא תומך בסמכותנות".
הגברת הראשונה לשעבר של ארה"ב, מישל אובמה, השתתפה אתמול בעצרת של האריס במישיגן והזהירה כי זכויותיהן של נשים עלולות להיות בסכנה אם טראמפ ייבחר לקדנציה שנייה. אובמה אמרה שנשים אינן צריכות לשאת בתוצאות תסכוליהם של גברים שיצביעו לטראמפ מתוך אכזבה, או שיבחרו שלא להצביע כלל. היא קראה לבוחרים לחשוב על מה שמונח על הכף, ואמרה: "אם לא נעשה את הבחירות הנכונות בבחירות האלה – האישה שלכם, הבת שלכם, אמכם – אנחנו הנשים נהפוך לנזק משני לזעם שלכם".
אובמה דיברה על כך שהגבלות חדשות על הפלות מאלצות נשים מסוימות לנסוע בין מדינות רק כדי לקבל טיפול רפואי בסיסי. "אנחנו יותר מכלי לייצור תינוקות", אמרה הגברת הראשונה לשעבר, והדגישה כי הנשים זכאיות לשליטה על גופן.
 
נערך לאחרונה ב:

lemner40

Well-known member
זה מצויין
בימים האחרונים יוצאים לטראמפ ערימת שטויות
ודברים הזויים לחלוטין
הוא משבח את הנאצים
אמר שהיטלר עשה דברים טובים
שקים גום און הוא בחור טוב ושצריך לעזוב את צפון קוריאה
שהוא יבטל את כל גופי הרפואה והבריאות הממשלתים
יכניס לכלא את כל העיתונאים שלא בעדו
ועוד כמה שטויות
ודברים שיבריחו את כל מי שהוא קצת הגיוני ושפוי
והוא ישאר רק עם המטורפים
עוד כמה שטויות בשבוע הקרוב
והוא יפסיד לעצמו את הבחירות
 

Cranio

Well-known member
זה מצויין
בימים האחרונים יוצאים לטראמפ ערימת שטויות
ודברים הזויים לחלוטין
הוא משבח את הנאצים
אמר שהיטלר עשה דברים טובים
שקים גום און הוא בחור טוב ושצריך לעזוב את צפון קוריאה
שהוא יבטל את כל גופי הרפואה והבריאות הממשלתים
יכניס לכלא את כל העיתונאים שלא בעדו
ועוד כמה שטויות
ודברים שיבריחו את כל מי שהוא קצת הגיוני ושפוי
והוא ישאר רק עם המטורפים
עוד כמה שטויות בשבוע הקרוב
והוא יפסיד לעצמו את הבחירות
לא בטוח שהוא יפסיד.
ארה"ב ירדה מהפסים כמו ישראל.
 

Cranio

Well-known member
גם נתניהו איים בכליאת עיתונאים יריבים.

יש דמיון בין שני המופרעים.
 
למעלה