טרויה - דעה משלי (באיחור קל)
האמת שבאתי ל'סינמאקס' במטרה לראות את 'מחרתיים' (התרגום הנכון לסרט האסונות), אבל לרוע המזל הם החליטו להחליף אותו דווקא היום ב'טרויה', ומאחר ובאתי לסרט עם שני חברים שעדיין לא היו באולם הענקי, הלכנו לשם ולא לאולם הלא-מוכר שהציג את 'מחרתיים'. ובכן, יש בסרט הרבה יופי והשקעה סביבתית, וטרויה משכנעת מאוד - אבל היוונים ברובם לא. לא ברור מה הניע אותם ואיך עניין החטיפה גרם להם להגיע למצור. הבעיה הגדולה היא עם בראד פיט - מרשים ככל שיהיה (ובמיוחד בגילו - אני חושב שעדיין לא ראיתי על המסך מישהו בגילו שנראה כך - צעיר ב-15 שנים לפחות), לא ברור מה הוא עושה שם בכלל. כל עקרון הגיבורים שמתחרים אלה באלה *מטעם* האלים ובשמם (האלים כלל לא הופיעו בסרט, למרות שבהחלט הופיעו ב'איליאדה') חסר, ולכן כל התירוץ למאבק בינו להקטור לא קיים בעצם, והמאבק נעשה הרבה יותר פשטני - כל הדיבורים בסוף על 'לחיות בתקופתו של אכילס' לא ממש מובנים למי שלא התלהב מהדמות שלו כאן. אז הוא היה לוחם גדול והוגן - אבל זה הכל. אגב בסוף הסרט, אותו אניאיס שנראה מקבל את 'חרב טרויה' מידי פאריס, הוא אותו אחד שבפואמה ידועה מהתקופה הקלאסית, יחשב לנסיך טרויה שנמלט מהחורבן וייסד את רומא. מה שמקשר את הסרט לנושא הפורום הוא כמובן יכולת הקליעה בקשת של פאריס-אורלאנדו: בדיוק אותן פוזות כמו בסרטי הטרילוגיה. מעניין מה היה קורה לסרט הזה אלמלא הסרטים של ג'קסון... יש תחושה די ברורה שהתפקיד הזה נתפר עבורו. בסך הכל זו חוויה גדולה וקולנועית, אבל בלי די עומק או אוירה של מקום אחר, כמו שהיה בסרטי הטרילוגיה. אפילו שון בין מופיע זמן קצר מדי (ואולי יופיע יותר בהמשך), והשמלות הכחולות שלובשים הגיבורים לא מוסיפות במיוחד... אבל המשחק של אריק באנה ופיטר אוטול מוסיף מאוד, והרגעים שלהם הם מהטובים, יחד עם האקשן. אם לראות, אז בסינמאקס.
האמת שבאתי ל'סינמאקס' במטרה לראות את 'מחרתיים' (התרגום הנכון לסרט האסונות), אבל לרוע המזל הם החליטו להחליף אותו דווקא היום ב'טרויה', ומאחר ובאתי לסרט עם שני חברים שעדיין לא היו באולם הענקי, הלכנו לשם ולא לאולם הלא-מוכר שהציג את 'מחרתיים'. ובכן, יש בסרט הרבה יופי והשקעה סביבתית, וטרויה משכנעת מאוד - אבל היוונים ברובם לא. לא ברור מה הניע אותם ואיך עניין החטיפה גרם להם להגיע למצור. הבעיה הגדולה היא עם בראד פיט - מרשים ככל שיהיה (ובמיוחד בגילו - אני חושב שעדיין לא ראיתי על המסך מישהו בגילו שנראה כך - צעיר ב-15 שנים לפחות), לא ברור מה הוא עושה שם בכלל. כל עקרון הגיבורים שמתחרים אלה באלה *מטעם* האלים ובשמם (האלים כלל לא הופיעו בסרט, למרות שבהחלט הופיעו ב'איליאדה') חסר, ולכן כל התירוץ למאבק בינו להקטור לא קיים בעצם, והמאבק נעשה הרבה יותר פשטני - כל הדיבורים בסוף על 'לחיות בתקופתו של אכילס' לא ממש מובנים למי שלא התלהב מהדמות שלו כאן. אז הוא היה לוחם גדול והוגן - אבל זה הכל. אגב בסוף הסרט, אותו אניאיס שנראה מקבל את 'חרב טרויה' מידי פאריס, הוא אותו אחד שבפואמה ידועה מהתקופה הקלאסית, יחשב לנסיך טרויה שנמלט מהחורבן וייסד את רומא. מה שמקשר את הסרט לנושא הפורום הוא כמובן יכולת הקליעה בקשת של פאריס-אורלאנדו: בדיוק אותן פוזות כמו בסרטי הטרילוגיה. מעניין מה היה קורה לסרט הזה אלמלא הסרטים של ג'קסון... יש תחושה די ברורה שהתפקיד הזה נתפר עבורו. בסך הכל זו חוויה גדולה וקולנועית, אבל בלי די עומק או אוירה של מקום אחר, כמו שהיה בסרטי הטרילוגיה. אפילו שון בין מופיע זמן קצר מדי (ואולי יופיע יותר בהמשך), והשמלות הכחולות שלובשים הגיבורים לא מוסיפות במיוחד... אבל המשחק של אריק באנה ופיטר אוטול מוסיף מאוד, והרגעים שלהם הם מהטובים, יחד עם האקשן. אם לראות, אז בסינמאקס.