Justin Angel
New member
טריאדה: שלושה דברים מביאים אסון.
“Trí fuidb dotcadaig: ráthaiges, fiadnaise, etargaire. Dotoing dia fiadnaisi, íccaid dia ráthaiges, doberar béimm netargaire ina chinn.” "שלושה דברים מביאים אסון כאשר אינם נעשים באופן טוב: עדות, ערבות, הרהור. על העד להישבע לאמיתות דבריו, על נותן האחריות לשלם בטחונו בכסף, וסופו של המהרהר לקבל מכה אימתנית בראשו." נתחיל בסקירה על מבנה הטריאדה. ניתן לראות כהרגלנו פתיח המציג את הפריטים המדובר עליהם בטריאדה, הפריטים עצמם, אבל בטריאדה זו ניתן גם למצוא חלק שלישי שהוא הרחבה על כל פריט ופריט. כדי למצוא את מטרת הטריאדה, שהרי זה עסקנו כאן, עלינו בין שאר הדברים להבין את מטרת הפירוט הנוסף. אבל לפני שנעשה זאת נתחיל עם קריאה והבנה של הפתיח. כפי שניתן לראות הטריאדה מדברת על דברים שאם עושים אותם, יש דרך שבה פשוט לא עושים דבר זה, וזאת כמובן בזמן שיש אלפי דרכים או יותר לעשות את הדבר. ומה הם אותם דברים? עדות, ערבות והרהור. עדות לתת מילתך לדבר מה שהתרחש, ערבות היא התחייבות של אדם לקיים את חובו של אדם אחר כלפי אדם שלישי , והרהור היא מחשבה עמוקה. עכשיו עלינו להבין מדוע באמת צויינו הפירוטים, הרי הפעולות עצמן יחסית פשוטות ולא דורשות הסבר מיוחד. כפי שצויין קודם, הפירוט בא להסביר לנו על מטרת הטריאדה. את אותה מטרה ניתן להבין מהקשר של הפעולה והפירוט שלה. "על העד להישבע לאמיתות דבריו" --> השבועה הקלטית הנפוצה ביותר היא "אני נשבע באל שבו השבט שלי נשבע". במשפט זה לכאורה מובע קשר לאלים, אבל מדובר כאן בקשר של האדם לשבטו, לאנשים. ויתרה מזאת שגם מדובר על שבועה בין אנשים. "על נותן האחריות לשלם בטחונו בכסף" --> ניתן לראות שמדובר ב"ערבות" כלשהי, שהיא כסף. כאשר מתייחסים כאן "לכסף" אין הכוונה למטבע מסחר אלא מדובר בסחר טובין. ומה לעשות שאתה קלטי, הדברים האלו הם לרוב חיות משק ומוצרים שניתן להפיק מהן. פה ניתן לראות את הקשר של האדמה והאנשים. "סופו של המהרהר לקבל מכה אימתנית בראשו" --> מכאן מתקבלת תמונה יחסית ציורית של אדם היושב ומביט לרקיע, לאדמה ואולי אפילו לנהר יפה, ובזמן שהוא שקוע במחשבות מישהו מתגנב מאחוריו ונותן לו זפטה מכאיבה. המרכיב העיקרי כאן היא האדמה, היקום הכללי של מקום שבו אתה יכול באמת לבוא ולהרהר. הסיבה שהאדמה היא הדבר העיקרי כאן היא שזה מאוד לא נהוג לקלטי לזנוח כל-כך את משמרתו שיהיה אפשר להתנגב מאחוריו חמוש. כאן מדובר על אדם, מכיוון וחיית פרא לא הייתה מכוונת לראש של אדם. במקרה הראשון האדם אומר דבר מה, ומעמיד כתמיכה את הקשר שלו לשבט. במקרה השני האדם מעמיד את האדמה שלו כתמיכה למילותיו. במקרה השלישי האדם נסחף בצורה מוגזמת אחרי הרוגע של האדמה וסומך בצורה מוגזמת על אנשים, ונפגע. כאן מתקבלת למעשה אזהרה, בזמן שניתן לסמוך על בני-אדם ועל האדמה למידה מאוד גדולה, יש להיזהר לא לסמוך עליהם יותר מדי ובצורה מוחלטת. ובכך אנו חוזרים לתחילת הטריאדה " שלושה דברים מביאים אסון כאשר אינם נעשים באופן טוב". ועכשיו התבהרה הכוונה של "אופן טוב" הכוונה היא בצורה שאנו הגורם העיקרי לכוח ועוצמה שלנו. ומה המשמעות של הטריאדה הזאת כלפינו בחיי היום-יום? בשבילי היא מסמלת שאני המקור הכי טוב שאפשר לכוח נפשי ועוצמה פנימית מאשר כל דבר חיצוני ממני. אני מזמין כל אחד ואחת מכם לתהות, לחשוב, ולהרהר (לא יותר מדי חזק) על מהי משמעות הטריאדה כלפיו, ומי שרוצה גם לשתף עימנו. ברכות זוהרות
“Trí fuidb dotcadaig: ráthaiges, fiadnaise, etargaire. Dotoing dia fiadnaisi, íccaid dia ráthaiges, doberar béimm netargaire ina chinn.” "שלושה דברים מביאים אסון כאשר אינם נעשים באופן טוב: עדות, ערבות, הרהור. על העד להישבע לאמיתות דבריו, על נותן האחריות לשלם בטחונו בכסף, וסופו של המהרהר לקבל מכה אימתנית בראשו." נתחיל בסקירה על מבנה הטריאדה. ניתן לראות כהרגלנו פתיח המציג את הפריטים המדובר עליהם בטריאדה, הפריטים עצמם, אבל בטריאדה זו ניתן גם למצוא חלק שלישי שהוא הרחבה על כל פריט ופריט. כדי למצוא את מטרת הטריאדה, שהרי זה עסקנו כאן, עלינו בין שאר הדברים להבין את מטרת הפירוט הנוסף. אבל לפני שנעשה זאת נתחיל עם קריאה והבנה של הפתיח. כפי שניתן לראות הטריאדה מדברת על דברים שאם עושים אותם, יש דרך שבה פשוט לא עושים דבר זה, וזאת כמובן בזמן שיש אלפי דרכים או יותר לעשות את הדבר. ומה הם אותם דברים? עדות, ערבות והרהור. עדות לתת מילתך לדבר מה שהתרחש, ערבות היא התחייבות של אדם לקיים את חובו של אדם אחר כלפי אדם שלישי , והרהור היא מחשבה עמוקה. עכשיו עלינו להבין מדוע באמת צויינו הפירוטים, הרי הפעולות עצמן יחסית פשוטות ולא דורשות הסבר מיוחד. כפי שצויין קודם, הפירוט בא להסביר לנו על מטרת הטריאדה. את אותה מטרה ניתן להבין מהקשר של הפעולה והפירוט שלה. "על העד להישבע לאמיתות דבריו" --> השבועה הקלטית הנפוצה ביותר היא "אני נשבע באל שבו השבט שלי נשבע". במשפט זה לכאורה מובע קשר לאלים, אבל מדובר כאן בקשר של האדם לשבטו, לאנשים. ויתרה מזאת שגם מדובר על שבועה בין אנשים. "על נותן האחריות לשלם בטחונו בכסף" --> ניתן לראות שמדובר ב"ערבות" כלשהי, שהיא כסף. כאשר מתייחסים כאן "לכסף" אין הכוונה למטבע מסחר אלא מדובר בסחר טובין. ומה לעשות שאתה קלטי, הדברים האלו הם לרוב חיות משק ומוצרים שניתן להפיק מהן. פה ניתן לראות את הקשר של האדמה והאנשים. "סופו של המהרהר לקבל מכה אימתנית בראשו" --> מכאן מתקבלת תמונה יחסית ציורית של אדם היושב ומביט לרקיע, לאדמה ואולי אפילו לנהר יפה, ובזמן שהוא שקוע במחשבות מישהו מתגנב מאחוריו ונותן לו זפטה מכאיבה. המרכיב העיקרי כאן היא האדמה, היקום הכללי של מקום שבו אתה יכול באמת לבוא ולהרהר. הסיבה שהאדמה היא הדבר העיקרי כאן היא שזה מאוד לא נהוג לקלטי לזנוח כל-כך את משמרתו שיהיה אפשר להתנגב מאחוריו חמוש. כאן מדובר על אדם, מכיוון וחיית פרא לא הייתה מכוונת לראש של אדם. במקרה הראשון האדם אומר דבר מה, ומעמיד כתמיכה את הקשר שלו לשבט. במקרה השני האדם מעמיד את האדמה שלו כתמיכה למילותיו. במקרה השלישי האדם נסחף בצורה מוגזמת אחרי הרוגע של האדמה וסומך בצורה מוגזמת על אנשים, ונפגע. כאן מתקבלת למעשה אזהרה, בזמן שניתן לסמוך על בני-אדם ועל האדמה למידה מאוד גדולה, יש להיזהר לא לסמוך עליהם יותר מדי ובצורה מוחלטת. ובכך אנו חוזרים לתחילת הטריאדה " שלושה דברים מביאים אסון כאשר אינם נעשים באופן טוב". ועכשיו התבהרה הכוונה של "אופן טוב" הכוונה היא בצורה שאנו הגורם העיקרי לכוח ועוצמה שלנו. ומה המשמעות של הטריאדה הזאת כלפינו בחיי היום-יום? בשבילי היא מסמלת שאני המקור הכי טוב שאפשר לכוח נפשי ועוצמה פנימית מאשר כל דבר חיצוני ממני. אני מזמין כל אחד ואחת מכם לתהות, לחשוב, ולהרהר (לא יותר מדי חזק) על מהי משמעות הטריאדה כלפיו, ומי שרוצה גם לשתף עימנו. ברכות זוהרות