טרייקים וגלשנים ממונעים מענינים?

טרייקים וגלשנים ממונעים מענינים?

שלום, בחיפושי הבלתי נילאים אחר כלי התעופה האופטימלי (מקסימום כיף לכסף) מצאתי שני כלים מענינים שעולים FOB הרבה פחות מ-$9000 ונראה כי מספקים סחורה של כלי ממונע ללא מגבלות תרמיקה מיוחדת (אם כי חד מנועי - לא נורא, אישתי פחדנית..) אשמח לשמוע כמה דיברי חוכמה (ובמיוחד "מדוע לא המצאתי את הגלגל - הוא פשוט נוסה ויצא עקום") לגבי שני המוצרים הללו. במיוחג לגבי סוג הרשיון שצריכים להוציא, אמינות וכמובן בטיחות. משה
 

RAZ BAGG

New member
TRIKES../images/Emo110.gif

הכלי השני נראה מעניין,תכל´ס זה האנגליידר עם מנוע (כמו למחבל מליל הגילשונים). נראה לי שבאחד מבתי הספר שמתעסקים בספורט הזה תוכל לקבל תשובות לגבי רישוי, מבחינת אמינות, אתה תמיד תטוס מעל לשטח פתוח כך שגם במקרה של קאט,אתה גלשן רגיל לכל דבר. הטרייק, אותה כנף+- עם עגלה למטה (האבא של האולטראלייט) בארץ ישנם מספר כלים כאלה, רובם הגיעו בשנות ה-80 ואילך אז שווה לבדוק היכן הם היום ומה המשמעויות לשיקום (בסביבות ה-10 כלים) מדובר בפחות מ-9000$$,הרבה פחות. באחד מבתי הספר לאולטראלייט יעזרו לך בעניין רשיון הטיס. הטרייק טס מהר יחסית לגלשן רגיל,אפשרות לדו-מושבי,לא צריך האנגאר. האמינות זה רוטקס והבטיחות טובה (לא ארעו תאונות ראויות לציון בארץ) עולם ומלואו בקיצור.
 

רן בג

New member
בענין טרייקים - אומני-אפלבום.

ידוע לי שמספר כלים מתקדמים מסוג זה הגיעו מאוסטרליה בשנה האחרונה. אפלבום מאומני בקי בפרטים (90-8986188) ד"א , איציק הוא אחד המדריכים היחידים על כלים אלו וזכויות רבות לו בהכנסתם לארץ לפני שנים רבות.אתה יכול להתעניין גם אצל אנשי הממג"ים. יש היום ממגי"ם אשר אפשר להחליף להם את כנף-המצנח בכנף קשיחה של טרייק.
 
טרייק - חזרתי מטיסה ב-AirBorn 200

רן, טסתי היום בטרייק של חברת AirBorn 200 עם מיקי ויסלוביץ מבקאיי ישראל. מה אני יגיד לך, מ*ד*ה*י*ם! אמנם נסיוני התעופתי כולל רק 10 שעות כ"טייס" משנה בססנה 152 ו-172 (כולל המראה כטייס ראשי), יום כיף על מצנחי רחיפה וכ-1000 שעות בטיסות מסחריות (במושבים בין First ל - Coach) לכן איני יכול לומר שאני מבין אלו שניסו הכול אבל לרחק שישבתי בכלי קטן שלאחר 20 מטר זינק לאויר בקלילות של 172, ביצע פניות והזדקרויות ששלחו תחושות מוכרות מהעסר הססנאי לבטן שלי, וריחף כמעט ללא מנוע מעל הרכסים שבנתניה - קשה לי שלא לחלוק את אותם סופרלטיבים לכלי המדהים הזה (וגם לטייס, מיקי) ממה שהבנתי עד עכשיו, כל, או מרבית הכלים שפעילים בארץ הם מאותו סוג (AirBorn) דגם ושנת ייצור פשוט כי עשרה חברה בפיקודו של מיקי נסעו לאוסטרליה ללמוד ולרכוש את הכלי - הבנתי שאפלבאום היה אחד מהרוכשים גם כן. למיטב זכרוני (והבנתי) אין עדיין מישהו שמורשה להדריך על טרייקים בארץ, אבל מחר אתקשר לאפלבאום ואשאל אותו. מה ש"מבאס" נורא זה שהטרייקים מנוהלים במנהל (שלא כמו הבקאיי) ולכן, פרקטית, לא ניתן להביא כלים מגניבים כמו אלו שתיארתי למעלה
.. עם תג מחיר של 25K$ לכלי + עלויות קורס כשל אולטרלייט אני מאמין שכנראה אאלץ לחפש תחום תעופה קלה אחרת - כרגע איני רואה את עצמי מוציא סכומים שכאלה. נראה, אולי לאחר שיחה עם אומני דברים ישתנו, אבל קשה לי להאמין. משה
 

רן בג

New member
ככל הידוע לי..(יתכן שאיני מעודכן)

איציק היינו מדריך טיסה לאז"מ אשר במסגרת ההגדרים שלו הוא רשאי להדריך על טרייק.קצת היסטוריה...באמצע שנות ה-80 הוכנסו לארץ מספר טרייקים כאלה ע"י דודי ורניק (גם הוא מדריך טרייק) ושימשו לריסוס חקלאי(אגרייפלין).במהלך השנים הופסק השימוש בהם לריסוס מסיבות שונות (כנראה מחישובים כלכליים).בתחילת שנות ה-90 הוכנסו עוד מספר טרייקים כאלה, מקורם היה מצרפת (כמו הכלים החקלאיים)והם היו איתנו בטיולי העמותה באותם שנים. אני מניח שמחירים ועידכון ממשי להיום אכן מיקי ואיציק אפלבום הם הכתובת הנכונה. אל תטלפן לאיציק מחר-- שבת,הנ"ל מתפלל בשביל כולנו (וזה עובד !!)
 
למעלה