טרמינל 1 יהפוך ל"אוטונומי" החל מעונת קיץ 2017

benshap2

New member
טרמינל 1 יהפוך ל"אוטונומי" החל מעונת קיץ 2017

בהתחלה, כשקראתי את הכתבה, זה קצת איכזב אותי.
אני אוהב את טרמינל 3, והרי ברור שהחיסכון בשאטל לטרמינל 3 רק יהפוך לשני שאטלים שונים - למטוס ובחזרה ממנו (כי אף מטוס לא יחנה בשרוול ב 3 ואז יסע לרחהת החניה שאליה יגיעו האוטובוסים מטרמינל 1 לאחר מכן). אין ולא יהיו שרוולים בטרמינל 1.

אבל אז תפסתי משהו קטן בתגובה של רשות שדות התעופה, שמדבר על קיצור "זמני הסבב".
למי שלא יודע, זמן הסבב הארוך יחסית בנתב"ג, הינו הסיבה המרכזית לכך שראיינאייר אינה פועלת מישראל. למעשה, קיצור זמן הסבב יכול להוביל להגדלה משמעותית של נפח פעילות חברות הלואו קוסט בנתב"ג. במיוחד בשילוב עם העובדה שבקיץ הבא הסכם השמיים הפתוחים נכנס למעשה לתוקף במלואו.

אז בסיכומו של עניין - אני יוצא די מרוצה ממהחדשות הללו.

http://ias.co.il/תעופה/הקאמבק-של-טרמינל-1
 

benshap2

New member
זו הטענה של רש"ת, אני יכול לשער למה

ניתן לשער שרש"ת תוכל להתחייב לקיצור זמני סבב לחברות שנוחתות וממריאות מטרמינל 1, וכך תוכל לתת שירות מהיר יותר לחלק מהחברות, ולא לכולן.
אתה לא יכול להתחייב לדבר כזה בטרמינל 3 רק לחלק מהחברות.
&nbsp
בנוסף, יתכן והחניה שקרובה יחסית למסלולים, המטוס מגיע אליה, בזמן שנוסעים יורדים לאוטובוס האוטובוס השני כבר ממתין עם הנוסעים מהסבב הבא, כל הצ'ק אין האיטי יותר נעשה לפני כן והדבר היחיד שצריכים כשהמטוס על הקרקע זה רק להוריד מהמטוס, לנקות לתדלק להעמיס להעלות נסועים (הכל במקביל חוץ מהעלייה והירידה) וזהו.
&nbsp
עד כה, רק כשהמטוס היה ממש ריק ומוכן לעלייה, התחילו לזוז התורים האיטיים בהם סורקים ברקוד ברקוד לאנשים בשרוול.
עכשיו הכל ייעשה לפני כן וכשהמטוס מוכן יורדים מהאוטובוס ותוך דקות יוצאים לדרך.
 

yoshe23

New member
זה לא לגמרי נכון מנסיון

קרה לי כמה פעמים עם טיסות של וויז איר שסרקו לנו את הברקודים והכניסו אותנו לשרוול ושם חסמו אותנו לעלייה מטוס לדקות ארוכות עד לסיום הנקיון או התדלוק (להזכיר שתקנות הבטיחות מחייבות העמדת כבאית בסמוך למטוס כשמתדלקים עם נוסעים על המטוס).
בעיני זה חמור מאוד מאחר והשרוול לעיתים מחניק עומדים שם אנשים מבוגרים שקשה להם עם עמידה ארוכה.
 

benshap2

New member
לא סתם זה היה הטיעון השני בסדר

כדי להתחייב לכל החברות ל X זמן סבב, רש|ת צריכה Y עובדים.
אבל אם היא מתחייבת לזמן הסבב הזה רק לחברות שיוצאות מטרמינל 1, זה מוריד 90% מהטיסות לגביהן ההתחייבות תקפה.
&nbsp
זה בערך מה שעשו עם האפליה במיסי הנמל.
 

easyJet

New member
יכול להיות נחמד מאוד דווקא

אם המטוס של ראיינאייר למשל יחנה מול הטרמינל עצמו כמו שציינתי בתמונה. בדיוק כמו בעבודה. מקדימה ירדו ומאחורה כבר יתחילו בבוארדינג. יכול בהחלט לחסוך זמן.

 

מיכה ס

New member
ברגע שמטוס לא מתחבר לשרוול מתקצר זמן שהייתו על הקרקע במידה

ניכרת. מטוס נכנס לחנייה בסיבוב עם הגעתו ויוצא באותו כיוון שבו הוא נכנס. אין צורך
בשרותי פושבאק. מי שביקר ברודוס או כריתים יכול לראות יפה איך זה מבוצע שם.
סיבה שנייה, הנוסעים יורדים ועולים למטוס משתי מדרגות ניידות שונות. אחת קדמית ואחת אחורית. מי שטס ועלה דרך שרוול זוכר את הפקקים בעת העליה למטוס.
חברות הLW בדרך זו יוצאות תוך 35-40 דקות מרגע ההגעה. (תלוי כמובן בגודל המטוס)
 
מיכה, זה נכון. העניין הוא שרוב העמדות ברחבת דלתה דורשות פוש

יתכן ועבור מטוסים קטנים יוכלו לנתב (לסמן) קו סיבוב לעמדת החניה, דבר שימנע פוש
 

LLEM

New member
פושבק לא מאריך זמן קרקע

זמן קרקע נמדד על פי סיום תנועתו של המטוס בהגעה ותחילת תנועתו בעזיבה (מה שנקרא "Block to Block"). ברגע שהמטוס מתחיל להידחף בעזרת הפושבק, זמן הקרקע "מסתיים" רשמית, וזה לא משנה כמה זמן לוקח למטוס להתניע ולהגיע למסלול. בקיצור הימנעות מפושבק לא רלוונטית לקיצור זמנים.
לגבי המדרגות - בישראל לא יסכימו שנוסעים ייצאו מהמטוס משני פתחים במקביל עקב סיבות בטחוניות. גם אם היו מרשים, הבעיה היא לא המדרגות אלא סבבי האוטובוסים, שלא עומדים בעומס.
אם אתה שואל אותי, השדה צריך תוספת משמעותית של כוח אדם כדי שמה שקורה באירופה ייצא לפועל. עד אז - אין סיכוי.
 

tp535

New member
באילת יורדים יופי יופי משני גרמי המדרגות

אין שום בעיה בטחונית פה.
טכנית מעמידים אוטובוס אחד מול מדרגות קדמיות ואחד מול מדרגות אחוריות.
עוד אפשרות היא להכשיר עמדות חניה אל מול הטרמינל כמו באילת לצורך העניין ואז להוליך הנוסעים ברגל.
 

LLEM

New member
הדרישה הזו לא קיימת לגבי חברות תעופה ישראליות

אלא רק לגבי החברות הזרות. אי אפשר לסמוך על איכות הבדיקות הבטחוניות שלהן, ולכן חברה זרה לא תקבל רכב מדרגות שני בעת ירידת נוסעים.
 

LilachiKtana

New member
שנייכם טועים לצערי.

נתחיל מפוש בק וזמן קרקע. כל שירות שחברת התעופה מקבלת מאריך את זמן הקרקע.. לחברות שנותנות שירות יש מספר מוגבל של רכבי פוש בק ולכן בשעות העומס- מטוסים עומדים ומחכים לפוש בק. וכך עם כל נותן שירות אחר- דלק, קייטרינג וכו'. כל דבר כזה לוקח זמן. לעניין המדרגות. יש כבר כמה חברות שמקבלות שני מדרגות למטוס.. רק צריך לבקש. זה לא מקובל בנתבג כי כמו כל ציוד אחר גם גרמיי המדרגות מוגבלים במספרם ולכן אנשים לא התרגלו לבקש יותר מגרם מדרגות אחד. ואין באמת צורך כי האוטובוסים מתעכבים תמיד.. אז לא יעזור שאפשר להוריד או להעלות 200 איש ב3 דקות. אין באמת איך לשנע אותם לטרמינל או ממנו. אין שום עניין בטחוני עם זה. בעיקרון, לסיכום קצר. חניה בשרוול מקצרת משמעותית את זמן הקרקע. כל עוד לא צריך אוטובוסים שיקחו נוסעים למטוס, וכל עניין ההתעסקות עם הנסיעה למטוס (נסיעה למטוס שחונה בטרמינל 1 היא כ 7 דקות) והשבוע חיכינו בין אוטובוס לאוטובוס כמעט 10 דקות.. בשרוול אין זמן המתנה לאוטובוסים. סיבוב המטוס הוא הרבה יותר מהיר.
 

LLEM

New member
רואים שנתב"ג מככב בתגובתך

אם נתעלם לרגע מהעובדה, שהשירות של רשות שדות התעופה או של חברות ההנדלינג או של החברות הפרטיות לוקה בחסר (בגלל חוסר כוח אדם או חוסר מקצועיות - לא משנה), עניין הפושבק לא משפיע כלל על זמן הקרקע. אז במקום להצביע על שירות ספציפי כמו פושבק, שמשפיע לרעה לכאורה על זמן הקרקע, אפשר פשוט לומר שהשירות שמקבלים בנתב"ג לוקה בחסר.

לגבי המדרגות - גם בימים שיש בהם מספיק מדרגות, הביטחון מסרב לאפשר את זה אצל חברות תעופה זרות. אני מדבר על ירידת נוסעים מהמטוס בלבד, ולא בזמן עליית נוסעים - כשבמקרה הזה זה כן מתאפשר, ויש מספר חברות שמשלמות על זה ומקבלות את זה באופן קבוע.
 

LilachiKtana

New member
בזה אתה צודק.

השירות כולו בנתבג לוקה בחסר. לא רק הפושבק, אלא כל נותני השירות. כולם כמובן משתדלים אבל בשיא הלחץ של הקיץ או החגים כל גורם משפיע פה על זמן הקרקע. מפושבק, לדלק, קייטרינג.. שבימים האחרונים אנחנו מחכים להם מעל ל20 דקות.. ניקיון, אוטובוסים, וכו'.. השירות של רשות שדות התעופה וחברות שירותי הקרקע לוקה בחסר- חוסר כח אדם וחוסר בציוד. והכל משפיע. וכמובן שאני מדברת על נתבג.
 

מיכה ס

New member
לילך, תרשי לי לחלוק על הנאמר כאן. אני עומד לא פעם במפלס 3

ליד טרמינל 1 וראיתי שמרגע דחיפת המטוס ועד ניתוקו ויציאת המטוס חולפות וצופה על התנועה ב B. מרגע הדחיפה ועד היציאה לדרך של המטוס הזמן הנדרש למטוס לצורך זה הוא כ 5-7 דקות, ולפעמים יותר תלוי בתנועה על הקרקע. זאת ועוד צפיתי ברודוס על תנועת המטוסים. פינוי והעלאת הנוסעים למטוס (ללא שרוול כמובן) זה נראה כמו תחנת אוטובוסים. למטוס ראינאייר לקח 35 דקות מרגע הגעתו לרחבה ועד עזיבתו. ואם מזכירים את ראייניר למטוסיה יש מדרגות נשלפות מקדימה והכל כדי לזרז את ירידת והעלאת הנוסעים. באוסלו ראיתי שמטוסי נורוויג'ן אייר שאטל אמנם נקשרים לשרוול אך במקביל מורדים ועולים נוסעים גם מהדלת האחורית של המטוס. נוסעים אלו מצטרפים (עוזבים) לשרוול ממדרגות צדדיות. כל זה מוכיח את הבעייתיות של שימוש בשרוול בודד בעיקר שלכל נוסע יש טרולי
 

WarDog

New member
ראיינאיר זה לא דוגמא, כי הם עושים הכל לבד

ראיינאיר מנקים בעצמם את המטוס(ע"י צוות הדיילים), מה שמאפשר להם להתחיל ניקיון כאשר הנוסעים עדיין יורדים.
גם הנושא של המדרגות המובנות מקצר זמנים ומונע עיקוב שנובע ממדרגות מאחרות(למרות שכאשר מחברים מדרגות לדלת אחורית הסיכון לאיחור חוזר).
 

S o l l y

New member
השאלה אם לא מסתכלים גם על זה בלואוקוסט

נכון שבהגדרה היבשה זה מהרגע החיבור לשרוול לרגע הניתוק שלו.
אך השאלה אם מדברים על זמן סיבוב, אם חברות הLC לא "מסתכלות" גם על הזמן שכן מתבזבז בכניסה לשרוול דחיפה אחורה זמן עליה למטוס וכו'...
 

LLEM

New member
אני אסביר לך למה אני חושב שלא

ואני בכוונה אומר "חושב", כי לא בדקתי את זה למרות, שאני יודע על כמה חברות LC בנתב"ג, שהחישוב שלהן לא שונה משל אחרות.
מהרגע שהמטוס נוחת ועד הרגע שהוא עוצר בעמדת החניה, או מהרגע שהמטוס נדחף ועד הרגע שהוא ממריא, יכולים לקרות המון דברים, בכל יום זה יהיה שונה, ואין לנותני השירות השונים שום שליטה על זה. זה כמו להאשים את נותני השירות בכך, שהטיסה קיבלה סלוט מיורוקונטרול וכרגע מעוכבת יציאה בגלל זה.
מרגע הנחיתה ועד לעצירה בעמדת החניה המטוס נתון לחסדי מגדל הפיקוח ומבצעי הקרקע של נתב"ג, וזה יכול לקחת גם חצי שעה במקרים מאוד חריגים, ויש לא מעט סיבות לכך.
גם מרגע הפושבק ועד ההמראה המטוס נתון לחסדי מגדל הפיקוח ולכמות התנועה בדרך להמראה.
זו הסיבה שהמדידה היא תמיד Block to Block, כי בהנדלינג לא ניתן להשפיע על מה שקורה לפני ואחרי.
ואני מתקן אותך - זה לא מרגע ניתוק/חיבור שרוול אלא מרגע סיום תנועה ועד לתחילת תנועה.
 
למעלה