טרנסג’נדרית בבית הלבן ושגרירה ישראלית בירדן

טרנסג’נדרית בבית הלבן ושגרירה ישראלית בירדן http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?Communaid=36985&msgid=56001708


http://saloona.co.il/blog/טרנסגנדרית-בבית-הלבן-ושגרירה-ישראלית/?ref=cat_news_c


האישה שחשפה שחיתות בחברת החשמל ונענשה בהפצת תמונות עירום ברשת, הטרנסג’נדרית שהצטרפה לבית הלבן והשגרירה הישראלית הראשונה במדינה ערבית – כלכלה בקטנה עם נשים אמיצות במיוחד

אשת החודש

בדרך כלל, כשזה מגיע לבית הלבן, אנחנו רגילים להחשף לחדשות הסטוריות מורכבות כמו ההסכם עם איראן, אבל לפעמים דווקא הסיפורים הקטנים גורמים לנו לראות את העולם בפרספקטיבה אחרת לגמרי, אפילו אופטימית.

אז הפעם קבלו את רפי (28), עובדת חדשה בצוות של אובמה, טרנסג’נדרית שהצטרפה לשורות הבית הלבן בתפקיד מנהלת גיוס עובדים. כמו שהשם שלה מעיד, יש גם זווית יהודית לכל הסיפור – רפי נולדה למעשה כבן בהונדורס ואומצה על-ידי אם יהודייה מברוקלין בניו יורק.

ועוד סיפור גאווה, הפעם ישראלי – לראשונה מינתה ישראל שגרירה במדינה ערבית. מדובר בשגרירה החדשה בירדן, עינת שלאין, שהגישה את כתב אמנתה למלך עבדאללה השני, בטקס שנערך בארמון ברבת עמון. שלאין היא מבכירי משרד החוץ, מזרחנית וחוקרת.

אומץ

המנהיג הסוציאליסטי הצרפתי מתחילת המאה, ז’אן ז’ורס, תרם לאנושות שני ציטוטים יפים שמבהירים מהי גבורה. הראשון הוא “הגבורה היא לחפש את האמת ולומר אותה”, והשני – “גבורה היא לפעול ולהתמסר למטרות גדולות מבלי לדעת איזו תמורה נקבל עבור מאמצינו”. שני הסיפורים הבאים, שבמרכזן עומדות נשים אמיצות, בהחלט עומדים בקריטריונים האלה. עו”ד עדה רבון, לשעבר דירקטורית בחברת חשמל, התעקשה לחשוף פרשת שחיתות גדולה בחברה, ובעקבות כך אפשר להגיד שהיא שילמה מחיר לא קטן.

הסיפור השני מגיע מצרפת; שתי פעילות מהקבוצה הפמיניסטית הלוחמנית “Femen”, עלו לבמה חשופות חזה במסגרת נאום בכנס מוסלמי בצרפת, שעסק בסוגיה החצופה: “האם מותר לבעלים להכות את נשותיהם” לפי מנהגי האיסלאם. שימו לב איך המאבטחים מכים אותן בסרטון הזה.

קריירה

העובדה שלנשים קשה יותר להתאקלם במקצועות ההיי-טק היא לא חדשה. על פתרונות עדיין קשה לדבר אבל בכתבה “מדוע נשים עוזבות את עולם ההיי-טק?” אפשר לקבל הצצה מרתקת לנושא; חוקרת שראיינה 716 נשים שפרשו מעולם ההיי-טק אחרי 7 שנים בממוצע, גילתה שכמעט כולן אמרו שאהבו את העבודה עצמה, אבל עזבו בגלל סביבת עבודה מפלה.

אחד הגורמים לתחושות הקשות קשור לכך שהתנהגות אסרטיבית אצל נשים נוטה להתפס באופן שלילי, ולכן קשה להן יותר להגיע להישגים בסביבות עבודה אגרסיביות כמו בהיי-טק. לדוגמא, גברים שמשמיעים את קולם יותר מעמיתיהם מקבלים דירוג גבוה ב-10%, ואילו נשים מקבלות דירוג נמוך ב-14%.

פטנט החודש

בימים חמים ולחים כמו שלנו אנחנו מוצאים את עצמנו רצים יותר מפעם אחת לעשות מקלחת קרירה. ההמצאה הבאה יכולה לשדרג את חווית המקלחת וגם לחסוך מים; Nebia - ברז לאמבטיה (דוש) שבמקום זרם ישיר של מים, הוא מרסס את מי שמתקלח באלפי טיפות זעירות בכל שנייה – התוצאה היא מעין ערפל של לחות באמבטיה וחסכון של 70% מכמות המים במקלחת רגילה.

הרעיון הזה שבה את ליבם של אלפי אמריקאים והסטארט-אפ, שעלה עם פרויקט מימון המונים בקיקסטארטר וביקש רק 100,000 דולר ליישום הפרויקט, קיבל כמעט 900,000 דולר והקמפיין עוד לא הסתיים. אז עם כל הכבוד למקלחת, אין כמו זרם של מזומנים.
 
למעלה