יאללה להפעיל מוחות בשבילי

שבט

New member
יאללה להפעיל מוחות בשבילי

תקשיבו כל הרעיונות היצירתיים למשחקים אזלו לי. אומנם אני נחשבת לאלופת המשחקים בסדנאות.המצאתי דברים שאפילו לי אין מושג איך הגעתי אליהם. אבל זהו גם לי אין יותר. לכן יש לי משימה עבורכם.. - המטרה של המשחק הראשון היא חזרה על כל חוקי הכתיבה שלמדנו. -והמטרה של המשחק השני היא חזרה על כל המלים התבניתיות שלמדנו. - קחו בחשבון שהילד בכתה ה' ושעשיתי הרבה דברים שתחשבו עליהם כמו סולמות וחבלים,משחק נוסח פיצוחים, משחק מסלול נוסח מונופול, בינגו, תשחץ ועוד. אז יאלללה נראה אם תוכלו לעזור לי (בבקשה!)
 
לשבט היקרה!

שבט היקרה. מי אמר שאסור לחזור על רעיון? כל כך הרבה משחקים. בטוח שהילד נהנה. ולא נראה לי שתהיה לו התנגדות לחזור ולשחק באחד מהם. יותר מזה... תוכלי להציע לו שאת משחק הסיכום תכינו ביחד. לתת לו לבחור תבנית מהמשחקים שהוא כבר מכיר או תבנית משחק חדשה, להזכר בחוקי הכתיב ולהכין רשימה, כדי שכל החוקים יכנסו למשחק. ואח"כ להכין ביחד כרטיסים לפי המשחק והחוקים שבחרתם. ועוד רעיון... אולי במקום משחק - יצירה: הילד יחבר סיפור ויכניס בו את כל המילים התבניתיות שלמדתם. או יצור מילון עם המילים שהוא למד. ניתן להראות לו מילונים כגון מילון שעוזר לטפל בשגיאות הכתיב או מילון שמגדיר מילים בחרוזים (לא זוכרת איך קוראים למילונים אלו אבל ראיתי אותם בחנויות של ספרי לימוד). יצירה אחרת שניתן לעשות היא ציור במילים (קליגרפיה) אפשר לספר לו מה זה ולהראות לו יצירות בסגנון. ואולי הילד יצור את המילים בפלסטלינה או בחומר אחר, ויעשה תערוכה של מילים. בהצלחה!!!
 

שבט

New member
כבר חזרנו על המשחקים כמה פעמים

יש המון שיעורים והרבה חוקים.ולכן אני רוצה לחדש. יש לנו כבר מילון ובכל שיעור הוא מסדר את המלים לפי סדר הא"ב. - מה שכן לחבר סיפור עם המלים התבניתיות נשמע לי רעיון גדול, אבל יש בעיה קטנה יש בערך 40. זה אומר שהוא לא יעבור על כל המלים. אבל בכל מקרה אשתמש ברעיון הזה למשהו אחר. אבל עדיין אצטרך למצוא משחק שיכלול את כל המלים התבניתיות וגם את חוקי הכתיבה. -פלסטלינה קצת ילדותי לו. ולא הבנתי מה זה קליגרפיה. ו... חוץ מיזה מה שלומך? מקווה שהכל בסדר. מזמן לא התכתבנו, באמת שהגיע הזמן לא?
 
קליגרפיה זה...

קליגרפיה היא סוג של אומנות שזה בעצם ציור באמצעות כתיבה, זאת אומרת אם למשל אני רוצה לצייר מלבן אני אכתוב בצורה כזאת שיצא לי מל בן. כמובן שבכתב יד יוצאים דברים יותר מעניינים כ י אז אפשר לעשות כ ת ל י ו מ פ ל י י י נ ם. מקווה שהבנת. וחוץ מזה ראיתי שכבר קיבלת רעיונות מיונה. אז נשאר למסור ששלומי טוב. ולאחל לך הרבה הצלחה ויום נפלא!
 
מה זה המילים התבניתיות ?

תסבירי קצת ? משחק רביעיות, זה עוזר ? תשע בריבוע, שווה ? תגידי מה צריכים לעשות, לפי זה נמצא המשחק.
 

שבט

New member
המלים התבניתיות

בכל שיעור לפני קריאת הסיפור , אנו עושים הטרמה שחלק ממנה זה למידת 4,5 מלים חדשות מהסיפור. הרעיון הוא לקרוא אותם ברצף. עד עכשיו אספנו כבר איזה 40 מלים כאלה. ואני רוצה לעשות לו חזרה על כל המלים.שיקרא אותם ברצף. לילדה הצעירה יותר אני אעשה משחק הזכרון עם כל המילים אבל הוא גדול מדי בשביל משחק הזכרון. וחוקי כתיבה- למדנו עד עכשיו 6 חוקי כתיבה, על כל חוק בנפרד הייתה הקנייה, תרגול, משחק וחזרה. עכשיו אני רוצה לעשות אנטגראציה בין כל החוקים במשחק חדש שעוד לא עשיתי. הכוונה לחוקי כתיבה : כל מה ששיך לי נגמר ב-י', כל מה שאני עשיתי כותבים עם תי, כל מילה שבסופה שומעים אח תיכתב עם ח. וכו'.
 

שבט

New member
טוב הוחלט והוכן משחק אחד

עשיתי בסוף רביעיות למלים התבניתיות. אז חסר לי עכשיו רק משחק לחוקים. קדימההההה חייב להיות לכם איזה רעיון מעניין
 

שבט

New member
אבל לא התחמקתם לגמרי , נשאר עוד

המשחק על החוקים.
 
בינגו אולי ?

או... זיכרון ברצף, שהופכים ת'קלף והוא צריך להגיד מה היה שם... ואיזה חוק ?
 

שבט

New member
בינגו עשיתי כבר

וזיכרון ברצף לא יאהב משהו. אוףףף יונצ'ו יש רעיון נוסף אולי?
 
יש לי יש לי !!! חושם החמור

מכירה ? משחק של קלפי זוגות. יש בדיוק הזוגות לפי - חוק ותבנית או איך שתרצי, + קלף אחד שנקרא חושם, ומצויר עליו מה שרוצים. מחלקים לכל אחד 5 קלפים, כל אחד רואה את הקלפים שלו ומחזיק אותם ביחד ביד. המשחק הולך כך : קודם כל מחפשים זוגות כל אחד אצל עצמו. אחר כך לפי התור - יש שתי אפשרויות בכל תור - או כל אחד לוקח מהשני קלף (בלי שהוא יודע מה יש בקלף) ובודק אם יוצר זוג. אם יוצר זוג, מוציא אותם מהחפיסה, אם לא משאיר אצלו. או לוקחים קלף אחד מהערמה ה"קופה". מנצח - מי שיש לו יותר זוגות. מי שנשאר החושם אצלו - זה כמו להוריד בניקוד זוג אחד. קאפיש ?
 

שבט

New member
נשמע טוב רק שלא הבנתי כלום ../images/Emo9.gif

אבל לא בגלל שלא הסברת טוב כמובן, אלא בגלל שזמני עבר הן מבחינת השעה והן מבחינת הריכוז שהוא אף פעם לא משהו ובטח שלא בשעה כזאת. אבל ממבט ראשון זה לא דומה קצת לרביעיות? שצריך למצוא 4 קלפים אותו דבר ומנצח מי שיש לו הכי הרבה רביעיות? בכל מקרה החתן הסביר לי קצת עכשיו, אבל אני עדיין לא סגורה על העניין. אז מחר אנסה שוב להבין תעניינים. וכרגיל חייבת לך תודה ענקיתתתתתתתתתתת ונשיקות עוד יותר ענקיות
. לילה טוב
 

שבט

New member
טוב, אז היום כבר הבנתי יותר

חוץ מהמשפט האחרון: " כמו להוריד בניקוד זוג אחד". הכוונה שאם מישהו אסף 5 זוגות, אזי 5 נקודות. אבל בגלל שאצלו החושם תרד לו נקודה? ואז לא יהיו לו 5 נקודות אלא 4? ו.. איך אומרים: חוּשַם?
 
למעלה