הוראה (בתחום שלנו) ויצירתיות
מה שיפה בתחום הזה של לקויות-הלמידה הוא ה י צ י ר ת י ו ת הנדרשת, בכל פעם מחדש, כשאתה נדרש להקנות ידע או לבססו, בדרך קצת שונה - מעניינת ומעוררת מוטיבציה לשיתוף פעולה, וכזו המקדמת את הסיכוי להפנמת הנלמד. אצל אלה שאין להם קושי, קצת גיוון לא יזיק ואף רצוי, אבל קרוב לודאי שיוכלו להסתדר גם בלעדיו. אז לאחר ההקדמה, שמכוונת אלייך - שבט, הנה רעיון שעלה בראשי, ל"משחק נחמד שאפשר באמצעותו לתרגל את חוקי הכתיבה של עם ואם": הכיני שני פאזלים - אחד של "אם" ואחד של "עם". מצידו האחד של כל חלק-פאזל משפט הכולל מקום למילה חסרה בתוך המשפט (קו או מלבן), ומצידו השני - הרי שזהו אחד מחלקי הפאזל שיובילו לתמונה - רצוי מתחום התעניינותו של התלמיד. שלב א' - מוצאים מן הקופסה את כל חלקיקי הפאזלים ומערבבים אותם. מניחים אותם כשהמשפטים החסרים כלפי מעלה. שלב ב' - קוראים כל משפט חסר, ומממיינים את המשפטים לשתי קבוצות (שתי סלסלות של תותים)בהתאם ל"עם" ול"אם". שלב ג' - מוצאים מן הסלסלה שעליה רשום "אם"/"עם" את חלקי הפאזל, והופכים אותם לצד של התמונה. שלב ד' - מרכיבים את הפזאלים. כל קבוצה=פאזל אחד. אם הכל הסתדר - התלמיד עמד במשימה בהצלחה. אם חלקים מסויימים בתמונה אינם מתאימים, הופכים את החלק לצד השני, קוראים את המשפט מחדש ומתקנים. שלב ה' - שלב המחמאות - שני הפאזלים מורכבים. משבחים את התלמיד על שהצליח להבדיל בין אם לעם. עבודה נעימה!