יאללה מזמן לא קיבלתם ממני משימה

שבט

New member
יאללה מזמן לא קיבלתם ממני משימה

אז מוכנים עכשיו??? משימה קטנה- למצוא משחק נחמד שאפשר באמצעותו לתרגל את חוקי הכתיבה של עם ואם (לילד בכתה ה')
 

FOR THE LD

New member
הוראה (בתחום שלנו) ויצירתיות

מה שיפה בתחום הזה של לקויות-הלמידה הוא ה י צ י ר ת י ו ת הנדרשת, בכל פעם מחדש, כשאתה נדרש להקנות ידע או לבססו, בדרך קצת שונה - מעניינת ומעוררת מוטיבציה לשיתוף פעולה, וכזו המקדמת את הסיכוי להפנמת הנלמד. אצל אלה שאין להם קושי, קצת גיוון לא יזיק ואף רצוי, אבל קרוב לודאי שיוכלו להסתדר גם בלעדיו. אז לאחר ההקדמה, שמכוונת אלייך - שבט, הנה רעיון שעלה בראשי, ל"משחק נחמד שאפשר באמצעותו לתרגל את חוקי הכתיבה של עם ואם": הכיני שני פאזלים - אחד של "אם" ואחד של "עם". מצידו האחד של כל חלק-פאזל משפט הכולל מקום למילה חסרה בתוך המשפט (קו או מלבן), ומצידו השני - הרי שזהו אחד מחלקי הפאזל שיובילו לתמונה - רצוי מתחום התעניינותו של התלמיד. שלב א' - מוצאים מן הקופסה את כל חלקיקי הפאזלים ומערבבים אותם. מניחים אותם כשהמשפטים החסרים כלפי מעלה. שלב ב' - קוראים כל משפט חסר, ומממיינים את המשפטים לשתי קבוצות (שתי סלסלות של תותים)בהתאם ל"עם" ול"אם". שלב ג' - מוצאים מן הסלסלה שעליה רשום "אם"/"עם" את חלקי הפאזל, והופכים אותם לצד של התמונה. שלב ד' - מרכיבים את הפזאלים. כל קבוצה=פאזל אחד. אם הכל הסתדר - התלמיד עמד במשימה בהצלחה. אם חלקים מסויימים בתמונה אינם מתאימים, הופכים את החלק לצד השני, קוראים את המשפט מחדש ומתקנים. שלב ה' - שלב המחמאות - שני הפאזלים מורכבים. משבחים את התלמיד על שהצליח להבדיל בין אם לעם. עבודה נעימה!
 

שבט

New member
מסכימה איתך לגמרי לגבי היצירתיות

ועל החשיבות שלהם בתחום שלנו. אני כל הזמן מתפלאת מחדש מאיפה צצים לי כל הרעיונות, גם המרצה שלי וחברות שלי בשוק מהעניין. אבל לעתים יש לי בלאק אווט ונגמרים לי הרעיונות, אז נעזרת באנשים אחרים ובעיקר בפורום הנפלא הזה שתמיד למישהו יהיה רעיון נחמד שמעשיר את הרפרטואר שלי. למדתי שהגיוון והחוויה בעיקר היא שם המשחק , לפחות אצל הילדים שאני מלמדת אותם הוראה מתקנת. הם מאוד נהנים ולא מפסידים שיעורים. לעומת שיעורים אחרים הניתנים להם אחה"צ אליהם לא רוצים ללכת וממש שונאים להיות שם(לפחות לדברי האמהות).רק מעצם העניין הזה שווה לי להיות כמה שיותר יצירתית ואם יש מצב כמו עכשיו לחפש את היצירתיות במקום אחר. אז תודה רבה על ההקדמה והעצה עם הפאזל.. נראה אם אצליח לעשות אותו.
 
שבטבטית

אם לא תפסיקי עם האם/עם הזה... אני אדבר עם אם....א שלך... ואם עוד לא נמאס לך מה"עם" הזה - לעשות קלוזים (שזה לא ממש משחק) אבל אולי כמו מחפשים את המטמון - כשכל פעם צריך לכתוב את הנכון - אם כותבים נכון מגיעים למקום מסוים (על לוח משחק...) ואם לא כותבים נכון... נשארים עם החייל במקום... תחשבי אולי משהו במחשב... עם לינקים (כמו המטמון)..
דבר נוסף - לתת לילד להמציא חוק או משחק שיעזרו לו לזכור. תשאלי אותו - מה יעזור לו לזכור, איך הוא זוכר בדרך כלל. ו... שהוא ימציא קצת, מה זה פה... די עם האם...
 

שבט

New member
לי אין בעיה להפסיק איתם, אבל

עד שהילדים לא מפנימים ומעבירים את העניין הלאה, אני אמשיך לתרגל איתם. ועדיף ע"י משחקים ,לא?
 

virlomi

New member
אותי לימדו ש ע (בכתב)

יזו לחיצת יד כך שעם בע' זה ביחד והשאר זה ב א. אני עד היום משתמשת כשאני מתלבטת.
 
למעלה