יד של אדריכל

מצב
הנושא נעול.
יד של אדריכל

יד של אדריכל
והפעם...ענייני טכניקה. כשאני הייתי סטודנט, היה הקטע של "לפתח יד", להתאמן במיומנות של להעשיר את דפי שרטוט. זו הייתה מיומנות בפני עצמה... היכולת של המעצב להביע את עצמו. יד קלה שיכולה להעביר מסר גם תלת מימדי בקלות יחסית. בתקופת השרטוט הידני, גם לשרטוט טכני, הייתה "נשמה". זה היה מסמך מקורי וחד פעמי שאמנם אפשר היה לעשות לו עותקים. אך אלו היו רק עותקים. השרטוט היה ערך. ערך שעמד בפני עצמו. הסטודנטים למדו "להביע עצמם". שעות רבות של לימודי טכניקות, כתב טכני, הצללות, פרספקטיבות, שיעורי רישום, הפנמה של חשיבה תלת מימדית באצבעות. ברגע שהטכנולוגיה [המיחשוב] השתלטו על המקצוע. קרו הרבה דברים. המיומנות הזו כבר לא משמעותית כפי שהייתה. כל תוכנה בסיסית יכולה להפוך תכנית לפרספקטיבה. דמות של איש, מכונית או תמונה על קיר זה קצת כמו להדביק בולים. התוצאה הסופית מדמה מציאות ברמה של צילום [לפני שיש את המוצר עצמו...] רעיונית, זה נפלא, אפשר לוותר על הכלי בכדי לזכות בכלי אחר, בתוצאה טובה יותר "על אמת". עולם חדש של תכנון תלת מימדי נפתח בפני המתכננים. מורכבויות שלא היו נגישות לדמיון האנושי נפתחו ומאפשרות דברים שאי אפשר היה לחלום אליהם בעבר. גם התאפשרה הנגישות ליותר אנשים. ושלא לדבר על היעילות והמהירות... סוף עידן האורגינל, תמיד אפשר להדפיס עוד אחד. אבל... כאילו לקחו לנו [למתכננים] משהו, איזה מימד אישי ריגשי לדף הנייר. לדף שליטפת, מחקת, תיקנת, גירדת, לרגישות לעיפרון, לניואנסים שלו, איכשהו יש הבדל אם אתה רומז במשיכות יד קלות על ריצוף מסויים לבין למלא שטח בגרפיקה מלוטשת ומדוייקת שממלאת את השטח שהגדרת. זה משהו בתהליך הריגשי, ברומן שאתה מנהל עם הדף לפניך... לעיתים אני תוהה אם במסע השיכלול [הודאי] הזה לא הלך משהו לאיבוד... בדרך. ואתם, מה דאתכם?
 
והנה דוגמה להמחשה ממוחשבת.

יד של אדריכל
והפעם...ענייני טכניקה. כשאני הייתי סטודנט, היה הקטע של "לפתח יד", להתאמן במיומנות של להעשיר את דפי שרטוט. זו הייתה מיומנות בפני עצמה... היכולת של המעצב להביע את עצמו. יד קלה שיכולה להעביר מסר גם תלת מימדי בקלות יחסית. בתקופת השרטוט הידני, גם לשרטוט טכני, הייתה "נשמה". זה היה מסמך מקורי וחד פעמי שאמנם אפשר היה לעשות לו עותקים. אך אלו היו רק עותקים. השרטוט היה ערך. ערך שעמד בפני עצמו. הסטודנטים למדו "להביע עצמם". שעות רבות של לימודי טכניקות, כתב טכני, הצללות, פרספקטיבות, שיעורי רישום, הפנמה של חשיבה תלת מימדית באצבעות. ברגע שהטכנולוגיה [המיחשוב] השתלטו על המקצוע. קרו הרבה דברים. המיומנות הזו כבר לא משמעותית כפי שהייתה. כל תוכנה בסיסית יכולה להפוך תכנית לפרספקטיבה. דמות של איש, מכונית או תמונה על קיר זה קצת כמו להדביק בולים. התוצאה הסופית מדמה מציאות ברמה של צילום [לפני שיש את המוצר עצמו...] רעיונית, זה נפלא, אפשר לוותר על הכלי בכדי לזכות בכלי אחר, בתוצאה טובה יותר "על אמת". עולם חדש של תכנון תלת מימדי נפתח בפני המתכננים. מורכבויות שלא היו נגישות לדמיון האנושי נפתחו ומאפשרות דברים שאי אפשר היה לחלום אליהם בעבר. גם התאפשרה הנגישות ליותר אנשים. ושלא לדבר על היעילות והמהירות... סוף עידן האורגינל, תמיד אפשר להדפיס עוד אחד. אבל... כאילו לקחו לנו [למתכננים] משהו, איזה מימד אישי ריגשי לדף הנייר. לדף שליטפת, מחקת, תיקנת, גירדת, לרגישות לעיפרון, לניואנסים שלו, איכשהו יש הבדל אם אתה רומז במשיכות יד קלות על ריצוף מסויים לבין למלא שטח בגרפיקה מלוטשת ומדוייקת שממלאת את השטח שהגדרת. זה משהו בתהליך הריגשי, ברומן שאתה מנהל עם הדף לפניך... לעיתים אני תוהה אם במסע השיכלול [הודאי] הזה לא הלך משהו לאיבוד... בדרך. ואתם, מה דאתכם?
והנה דוגמה להמחשה ממוחשבת.
 

גל גלגל

New member
חבל שלא מקפידים על זה גם היום

יד של אדריכל
והפעם...ענייני טכניקה. כשאני הייתי סטודנט, היה הקטע של "לפתח יד", להתאמן במיומנות של להעשיר את דפי שרטוט. זו הייתה מיומנות בפני עצמה... היכולת של המעצב להביע את עצמו. יד קלה שיכולה להעביר מסר גם תלת מימדי בקלות יחסית. בתקופת השרטוט הידני, גם לשרטוט טכני, הייתה "נשמה". זה היה מסמך מקורי וחד פעמי שאמנם אפשר היה לעשות לו עותקים. אך אלו היו רק עותקים. השרטוט היה ערך. ערך שעמד בפני עצמו. הסטודנטים למדו "להביע עצמם". שעות רבות של לימודי טכניקות, כתב טכני, הצללות, פרספקטיבות, שיעורי רישום, הפנמה של חשיבה תלת מימדית באצבעות. ברגע שהטכנולוגיה [המיחשוב] השתלטו על המקצוע. קרו הרבה דברים. המיומנות הזו כבר לא משמעותית כפי שהייתה. כל תוכנה בסיסית יכולה להפוך תכנית לפרספקטיבה. דמות של איש, מכונית או תמונה על קיר זה קצת כמו להדביק בולים. התוצאה הסופית מדמה מציאות ברמה של צילום [לפני שיש את המוצר עצמו...] רעיונית, זה נפלא, אפשר לוותר על הכלי בכדי לזכות בכלי אחר, בתוצאה טובה יותר "על אמת". עולם חדש של תכנון תלת מימדי נפתח בפני המתכננים. מורכבויות שלא היו נגישות לדמיון האנושי נפתחו ומאפשרות דברים שאי אפשר היה לחלום אליהם בעבר. גם התאפשרה הנגישות ליותר אנשים. ושלא לדבר על היעילות והמהירות... סוף עידן האורגינל, תמיד אפשר להדפיס עוד אחד. אבל... כאילו לקחו לנו [למתכננים] משהו, איזה מימד אישי ריגשי לדף הנייר. לדף שליטפת, מחקת, תיקנת, גירדת, לרגישות לעיפרון, לניואנסים שלו, איכשהו יש הבדל אם אתה רומז במשיכות יד קלות על ריצוף מסויים לבין למלא שטח בגרפיקה מלוטשת ומדוייקת שממלאת את השטח שהגדרת. זה משהו בתהליך הריגשי, ברומן שאתה מנהל עם הדף לפניך... לעיתים אני תוהה אם במסע השיכלול [הודאי] הזה לא הלך משהו לאיבוד... בדרך. ואתם, מה דאתכם?
חבל שלא מקפידים על זה גם היום
זה כלכך חשב ואין תחליף לעיפרון ונייר
 

fatNjazzy

New member
אני חושב שבמציאות של היום, זה הכרחי

יד של אדריכל
והפעם...ענייני טכניקה. כשאני הייתי סטודנט, היה הקטע של "לפתח יד", להתאמן במיומנות של להעשיר את דפי שרטוט. זו הייתה מיומנות בפני עצמה... היכולת של המעצב להביע את עצמו. יד קלה שיכולה להעביר מסר גם תלת מימדי בקלות יחסית. בתקופת השרטוט הידני, גם לשרטוט טכני, הייתה "נשמה". זה היה מסמך מקורי וחד פעמי שאמנם אפשר היה לעשות לו עותקים. אך אלו היו רק עותקים. השרטוט היה ערך. ערך שעמד בפני עצמו. הסטודנטים למדו "להביע עצמם". שעות רבות של לימודי טכניקות, כתב טכני, הצללות, פרספקטיבות, שיעורי רישום, הפנמה של חשיבה תלת מימדית באצבעות. ברגע שהטכנולוגיה [המיחשוב] השתלטו על המקצוע. קרו הרבה דברים. המיומנות הזו כבר לא משמעותית כפי שהייתה. כל תוכנה בסיסית יכולה להפוך תכנית לפרספקטיבה. דמות של איש, מכונית או תמונה על קיר זה קצת כמו להדביק בולים. התוצאה הסופית מדמה מציאות ברמה של צילום [לפני שיש את המוצר עצמו...] רעיונית, זה נפלא, אפשר לוותר על הכלי בכדי לזכות בכלי אחר, בתוצאה טובה יותר "על אמת". עולם חדש של תכנון תלת מימדי נפתח בפני המתכננים. מורכבויות שלא היו נגישות לדמיון האנושי נפתחו ומאפשרות דברים שאי אפשר היה לחלום אליהם בעבר. גם התאפשרה הנגישות ליותר אנשים. ושלא לדבר על היעילות והמהירות... סוף עידן האורגינל, תמיד אפשר להדפיס עוד אחד. אבל... כאילו לקחו לנו [למתכננים] משהו, איזה מימד אישי ריגשי לדף הנייר. לדף שליטפת, מחקת, תיקנת, גירדת, לרגישות לעיפרון, לניואנסים שלו, איכשהו יש הבדל אם אתה רומז במשיכות יד קלות על ריצוף מסויים לבין למלא שטח בגרפיקה מלוטשת ומדוייקת שממלאת את השטח שהגדרת. זה משהו בתהליך הריגשי, ברומן שאתה מנהל עם הדף לפניך... לעיתים אני תוהה אם במסע השיכלול [הודאי] הזה לא הלך משהו לאיבוד... בדרך. ואתם, מה דאתכם?
אני חושב שבמציאות של היום, זה הכרחי
טכניקה - יכול להיות שיש לך טכניקה תלת מימדית וטאץ' מסויים שאין לאף אחד, וההדמיות שלך הן מיוחדות ומהירות. לדעתי, כל הדמיה מתחילה ברישום עם העפרון, כך שאתה לא מאבד 100% ממיתוס העפרון. אני כסטודנט מוצא שזה כל יעיל להבנת המרחב והפרופורציות, מבחינה מכירתית למעצב הפנים, יש יתרון ענק על פני פרספקטיבות ידניות, לא משנה כמה יהיו מושקעות. זו דעתי בכל אופן, מצורפת תמונה מההדמיה הראשונה שלי כתחליף לפרספקטיבות ידניות ומודל.
 
נתחיל עם זה...שאתה צודק.

אני חושב שבמציאות של היום, זה הכרחי
טכניקה - יכול להיות שיש לך טכניקה תלת מימדית וטאץ' מסויים שאין לאף אחד, וההדמיות שלך הן מיוחדות ומהירות. לדעתי, כל הדמיה מתחילה ברישום עם העפרון, כך שאתה לא מאבד 100% ממיתוס העפרון. אני כסטודנט מוצא שזה כל יעיל להבנת המרחב והפרופורציות, מבחינה מכירתית למעצב הפנים, יש יתרון ענק על פני פרספקטיבות ידניות, לא משנה כמה יהיו מושקעות. זו דעתי בכל אופן, מצורפת תמונה מההדמיה הראשונה שלי כתחליף לפרספקטיבות ידניות ומודל.
נתחיל עם זה...שאתה צודק.
אני מסכים איתך לגמרי שישומי מחשב פותחים מרחבים שלא היו בעבר. גם הדוגמה שצירפת...שהיא עבודה ראשונה, מדברת בעד עצמה. גם הלקוח הסופי, שלא בהכרח יש לו יכולת של ראיה מרחבית, מקבל את החומר ברמה שהוא יכול להתיחס אליו באמת. אני חושב שאנחנו במהפכה אמיתית וחיובית בנושא ההמחשה וגם בתכנון תלת מימדי שהיה דורות אבן נגף של אדריכלים מתחילים. הנושא שכתבתי עליו, מתיחס לתהליך הנפשי והחוויתי שהמתכנן עובר תוך כדי עבודת התכנון בשתי המדיות... אני שייך לדור התפר, זה שלמד ידנית...[לגמרי] והיום עובד ממוחשב. גפ אין לי דעה נחרצת, יותר עניין של תהיה... האם הכלים הטכנולוגיים על כל יתרונותיהם לא גרמו [אולי] לנזק בעצם תהליך העיצוב. אולי אפילו משנים את האיזון שהיה קיים מאות שנים שהאדריכל שהיה מין סוג של אמן שימושי הופך לסניף נוסף של הי-טק. יתכן גם, שאנשים "מסוג אחר" מוצאים את עצמם פונים למקצוע מלכתחילה. אני לוקח בחשבון שאני טועה...עניין של מנטליות. אני יכול לספר לך, שאני עובר לתהליך ההדמיה ישר מהמחשב. אין עיפרון בדרך. מה שכן, לאחר שיש לי כבר הדמיה ממוחשבת. אני מחייה אותה ומעשיר אותה בטכניקת העיפרון [וגם צבעי עיפרון]. לי זה יותר קל, והתוצאה המשולבת...לא רעה בכלל. אין לי ספק שתוך דור, לכל היותר...העיפרון יעלם לחלוטין.
 

fatNjazzy

New member
זה באמת ענין של מנטליות בפער הדורות

נתחיל עם זה...שאתה צודק.
אני מסכים איתך לגמרי שישומי מחשב פותחים מרחבים שלא היו בעבר. גם הדוגמה שצירפת...שהיא עבודה ראשונה, מדברת בעד עצמה. גם הלקוח הסופי, שלא בהכרח יש לו יכולת של ראיה מרחבית, מקבל את החומר ברמה שהוא יכול להתיחס אליו באמת. אני חושב שאנחנו במהפכה אמיתית וחיובית בנושא ההמחשה וגם בתכנון תלת מימדי שהיה דורות אבן נגף של אדריכלים מתחילים. הנושא שכתבתי עליו, מתיחס לתהליך הנפשי והחוויתי שהמתכנן עובר תוך כדי עבודת התכנון בשתי המדיות... אני שייך לדור התפר, זה שלמד ידנית...[לגמרי] והיום עובד ממוחשב. גפ אין לי דעה נחרצת, יותר עניין של תהיה... האם הכלים הטכנולוגיים על כל יתרונותיהם לא גרמו [אולי] לנזק בעצם תהליך העיצוב. אולי אפילו משנים את האיזון שהיה קיים מאות שנים שהאדריכל שהיה מין סוג של אמן שימושי הופך לסניף נוסף של הי-טק. יתכן גם, שאנשים "מסוג אחר" מוצאים את עצמם פונים למקצוע מלכתחילה. אני לוקח בחשבון שאני טועה...עניין של מנטליות. אני יכול לספר לך, שאני עובר לתהליך ההדמיה ישר מהמחשב. אין עיפרון בדרך. מה שכן, לאחר שיש לי כבר הדמיה ממוחשבת. אני מחייה אותה ומעשיר אותה בטכניקת העיפרון [וגם צבעי עיפרון]. לי זה יותר קל, והתוצאה המשולבת...לא רעה בכלל. אין לי ספק שתוך דור, לכל היותר...העיפרון יעלם לחלוטין.
זה באמת ענין של מנטליות בפער הדורות
לדעתי לא אפשרי לוותר על העפרון, גם כאשר יצא לנו לייזר מהעיניים שיהפוך מחשבה שלנו לתלת מימד (הגזמה לא פראית, אנחנו לא רחוקים מכך). העפרון הוא חלק מתהליך בעיצוב כמו העכבר בהדמיה ובשרטוט ממוחשב. אני נולדתי ישר לטכנולוגיה הממוחשבת ואני חייב לומר שאני לא מדלג על העפרון ברמת הסקיצה והתכנית הראשונית. אבל זה נכון, הלקוח מקבל פרזנטציה ממוחשבת לחלוטין. נושא מעניין.
 

berr

New member
ואולי אפשר לבחור

זה באמת ענין של מנטליות בפער הדורות
לדעתי לא אפשרי לוותר על העפרון, גם כאשר יצא לנו לייזר מהעיניים שיהפוך מחשבה שלנו לתלת מימד (הגזמה לא פראית, אנחנו לא רחוקים מכך). העפרון הוא חלק מתהליך בעיצוב כמו העכבר בהדמיה ובשרטוט ממוחשב. אני נולדתי ישר לטכנולוגיה הממוחשבת ואני חייב לומר שאני לא מדלג על העפרון ברמת הסקיצה והתכנית הראשונית. אבל זה נכון, הלקוח מקבל פרזנטציה ממוחשבת לחלוטין. נושא מעניין.
ואולי אפשר לבחור
ולהגיש איך שבוחרים - במחשב או בעיפרון. שמעתי שלטדאו אנדו יש הגשות שלמות סופיות ששורטטו בעיפרון. וזה כ"כ מתאים לסגנון שלו. לעומת זאת, ההגשה הממוחשבת שלו למוזיאון בפאריז - הייתה לגמרי רחוקה מהסגנון ומהאישיות שלו עד היום. אני חושבת שמן הראוי לבחור בצורת העבודה בהתאם לאופי הפרוייקט.
 
זה קצת כמו...

ואולי אפשר לבחור
ולהגיש איך שבוחרים - במחשב או בעיפרון. שמעתי שלטדאו אנדו יש הגשות שלמות סופיות ששורטטו בעיפרון. וזה כ"כ מתאים לסגנון שלו. לעומת זאת, ההגשה הממוחשבת שלו למוזיאון בפאריז - הייתה לגמרי רחוקה מהסגנון ומהאישיות שלו עד היום. אני חושבת שמן הראוי לבחור בצורת העבודה בהתאם לאופי הפרוייקט.
זה קצת כמו...
לבוא לפגישה חשובה עם טי שירט וסנדלים. רק מי שמרגיש מאד בטוח בעצמו [אלדו...] יכול לא לעשות חשבון. אנחנו עדיין בקטע של שכרון הטכנולוגיה. אולי...זה יתייצב פעם. רק אחרי שלכולם היו כבר פלאפונים...נהיה סטייל להיות בלי... ועניינית...כל אחד עובד איך שנח לו יותר.
 

berr

New member
מקבלת את הדיעה

זה קצת כמו...
לבוא לפגישה חשובה עם טי שירט וסנדלים. רק מי שמרגיש מאד בטוח בעצמו [אלדו...] יכול לא לעשות חשבון. אנחנו עדיין בקטע של שכרון הטכנולוגיה. אולי...זה יתייצב פעם. רק אחרי שלכולם היו כבר פלאפונים...נהיה סטייל להיות בלי... ועניינית...כל אחד עובד איך שנח לו יותר.
מקבלת את הדיעה
באדריכלות, בהחלט יש שכרון הטכנולוגיה. אולי (וסביר להניח) זה יתייצב פעם. בהיי-טק, אלה עם התוכנות והסטארט אפים, יכולים לבוא איך שבא להם. הרעיון מגיע לפניהם, ומגהץ להם את הטי שירט. אדריכלות עדיין לא שם, כנראה. אולי רק אצל ה"הוליוודים".
 

*GormE*

New member
לגבי המטבח הזה-

אני חושב שבמציאות של היום, זה הכרחי
טכניקה - יכול להיות שיש לך טכניקה תלת מימדית וטאץ' מסויים שאין לאף אחד, וההדמיות שלך הן מיוחדות ומהירות. לדעתי, כל הדמיה מתחילה ברישום עם העפרון, כך שאתה לא מאבד 100% ממיתוס העפרון. אני כסטודנט מוצא שזה כל יעיל להבנת המרחב והפרופורציות, מבחינה מכירתית למעצב הפנים, יש יתרון ענק על פני פרספקטיבות ידניות, לא משנה כמה יהיו מושקעות. זו דעתי בכל אופן, מצורפת תמונה מההדמיה הראשונה שלי כתחליף לפרספקטיבות ידניות ומודל.
לגבי המטבח הזה-
הוא נוח, בטוח אבל הוא גורם להרגיש נורא קטן. גם העיניים זו בחירה מוזרה וזה מזכיר לי בטירוף את 1984! אולי זה לא הכרחי התקרה- אבל ההתרשמות היא שהחלל מאוד גבוה והיה אפשר להשתמש בזה במקום להנמיך ולהרחיב את הכל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה