יהלו"ם - יחד הורים למחוננים ומצטיינים.

מצב
הנושא נעול.

יורה נחושתן

Member
מנהל
יהלו"ם - יחד הורים למחוננים ומצטיינים.

יהלו"ם - יחד הורים למחוננים ומצטיינים.
מצ"ב קישור ליהלו"ם, אתר המיועד להורים למחוננים ולמצטיינים. https://www.yhlm.co.il/programs3?fbclid=IwAR26eF5NhsgZgWGAr5-3a8bhFHijvBO8s8ZZ4b8kYmAhz6LRIRci8cw_fbo
מי העומדים מאחורי האתר?
קואליציית ההורים "יהלו"ם" החלה מתוך צורך אישי שלנו כשתי אמהות לילדים שאותרו כמחוננים:
גל גור (תל אביב) ושרון אפלר יניב (גדרה).

במהרה הצטרפו לקואליציה צוות מרכזי ונחוש של הורים פעילים והמטרות התגבשו.

המטרה המרכזית והראשונה היא לאסוף את קבוצת ההורים הרלוונטית כקבוצה מגובשת וככוח מניע ליצירת שינוי בחקיקה עבור הילדים המחוננים והמצטיינים בישראל, כילדים עם צרכים ייחודיים, מטרות חשובות נלוות קשורות במערך הסברה והדרכה לצוותי ההוראה וההורים.

הצטרפו אלינו ועזרו לנו ליצור מציאות חדשה.
אני בטוח שתיעזרו באתר לכל מה שתיזדקקו בתחום זה
בהצלחה
 
מחזקת את ההורים למחוננים ומספרת על עצמי

יהלו"ם - יחד הורים למחוננים ומצטיינים.
מצ"ב קישור ליהלו"ם, אתר המיועד להורים למחוננים ולמצטיינים. https://www.yhlm.co.il/programs3?fbclid=IwAR26eF5NhsgZgWGAr5-3a8bhFHijvBO8s8ZZ4b8kYmAhz6LRIRci8cw_fbo
מי העומדים מאחורי האתר?
קואליציית ההורים "יהלו"ם" החלה מתוך צורך אישי שלנו כשתי אמהות לילדים שאותרו כמחוננים:
גל גור (תל אביב) ושרון אפלר יניב (גדרה).

במהרה הצטרפו לקואליציה צוות מרכזי ונחוש של הורים פעילים והמטרות התגבשו.

המטרה המרכזית והראשונה היא לאסוף את קבוצת ההורים הרלוונטית כקבוצה מגובשת וככוח מניע ליצירת שינוי בחקיקה עבור הילדים המחוננים והמצטיינים בישראל, כילדים עם צרכים ייחודיים, מטרות חשובות נלוות קשורות במערך הסברה והדרכה לצוותי ההוראה וההורים.

הצטרפו אלינו ועזרו לנו ליצור מציאות חדשה.
אני בטוח שתיעזרו באתר לכל מה שתיזדקקו בתחום זה
בהצלחה
מחזקת את ההורים למחוננים ומספרת על עצמי
אינני יודעת אם אני מחוננת או לא כי מעולם לא נבחנתי במבחני האיתור, הנהוגים היום. אך הייתי תמיד תלמידה מצטיינת במיוחד וצלחתי את הלימודים ביסודי, בהצלחה רבה, כאשר אחת ממחנכות היסודי תייגה אותי בהתלהבות כגאונה ורוותה מלוא הנחת ממני. וכן הצלחתי מאוד בתיכון.
מכל מקום גם אם אינני מחוננת אני וודאי וודאי נחשבתי ואני נחשבת לתלמידה מצויינת.
וללימודים אין גיל ולכן גם עתה כאשר אני כבר סבתא צעירה למדתי קורס ברמה גבוהה בהשתתפות תלמידים בגילאים שונים, בעלי רמת לימודים ממוצעת וטובה.
לאורך השנה הצטיינתי וקצרתי שבחים רבים ממורה הקורס, גם על הרמה והידע שלי וגם על ההשקעה שלי. במהלך הקורס תלמידים רבים פנו אלי בשיעור ובבית ובקשו עזרה ועזרתי ברצון.
רק בסוף הקורס ממש, כאשר היה ברור לקראת המבחנים, שיש פער גדול ביני ובין התלמידים האחרים בקורס, וציון המגן שלי במבחן המגן גבוה באופן משמעותי משל רוב תלמידי הכיתה, נתקלתי בקנאה מכוערת, שטרם פגשתי בחיים שלי. ופתאום גם למורה, שהיה לו נוח מאוד לקרוא לי לענות תשובות, כאשר לדעתו הגיע הזמן להתקדם ולעבור לשלב הבא, היה אינטרס להציג את הדברים באופן שונה, למרות שהוא ידע ויודע ששעות הקרורס קצובות והחומר עצום, וזאת בדיוק הסיבה שבליית ברירה הוא נאלץ לעיתים להאיץ את הקצב ונהג לקרוא לי ולעוד תלמיד מצטיין לענות תשובות מקיפות, לפני שרוב התלמידים סיימו לפתור את התרגילים המאתגרים כדי לחזור שוב על החומר, באופן זה.
אז הנה, אני כבר סבתא, אישה שראתה לא מעט בחיים שלה, אך גם אני, בגילי הלא צעיר, נתקלתי ביחס מזוויע, דווקא בגלל ההצטיינות שלי והשקידה שלי והיחס הרציני שלי ללימודים, בגלל שאני מוקירה ומעריכה את הלימודים.
אין לי ספק, שילד צעיר, שהיה נתקל ביחס כזה, היה נפגע מאוד.
לכן, אני רק יכולה לחזק את ההורים שמבינים כמה חשוב להיות מודעים לאתגרים העומדים בפני הילד המחונן במסגרת הלימודים הרגילה, כי אם נאמר "קנאת סופרים תרבה חכמה", ברור כי הקנאה הזאת עלולה לפגוע באופן מכוער בתלמידים צעירים וצמאים לדעת, כאשר הקנאה בהצלחתם ובשקידתם וצרות העין של הסביבה כה חזקים.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
אכן, קנאה וצרות עין קיימות בכל השלבים ובכל הגילאים, רעה חולה

מחזקת את ההורים למחוננים ומספרת על עצמי
אינני יודעת אם אני מחוננת או לא כי מעולם לא נבחנתי במבחני האיתור, הנהוגים היום. אך הייתי תמיד תלמידה מצטיינת במיוחד וצלחתי את הלימודים ביסודי, בהצלחה רבה, כאשר אחת ממחנכות היסודי תייגה אותי בהתלהבות כגאונה ורוותה מלוא הנחת ממני. וכן הצלחתי מאוד בתיכון.
מכל מקום גם אם אינני מחוננת אני וודאי וודאי נחשבתי ואני נחשבת לתלמידה מצויינת.
וללימודים אין גיל ולכן גם עתה כאשר אני כבר סבתא צעירה למדתי קורס ברמה גבוהה בהשתתפות תלמידים בגילאים שונים, בעלי רמת לימודים ממוצעת וטובה.
לאורך השנה הצטיינתי וקצרתי שבחים רבים ממורה הקורס, גם על הרמה והידע שלי וגם על ההשקעה שלי. במהלך הקורס תלמידים רבים פנו אלי בשיעור ובבית ובקשו עזרה ועזרתי ברצון.
רק בסוף הקורס ממש, כאשר היה ברור לקראת המבחנים, שיש פער גדול ביני ובין התלמידים האחרים בקורס, וציון המגן שלי במבחן המגן גבוה באופן משמעותי משל רוב תלמידי הכיתה, נתקלתי בקנאה מכוערת, שטרם פגשתי בחיים שלי. ופתאום גם למורה, שהיה לו נוח מאוד לקרוא לי לענות תשובות, כאשר לדעתו הגיע הזמן להתקדם ולעבור לשלב הבא, היה אינטרס להציג את הדברים באופן שונה, למרות שהוא ידע ויודע ששעות הקרורס קצובות והחומר עצום, וזאת בדיוק הסיבה שבליית ברירה הוא נאלץ לעיתים להאיץ את הקצב ונהג לקרוא לי ולעוד תלמיד מצטיין לענות תשובות מקיפות, לפני שרוב התלמידים סיימו לפתור את התרגילים המאתגרים כדי לחזור שוב על החומר, באופן זה.
אז הנה, אני כבר סבתא, אישה שראתה לא מעט בחיים שלה, אך גם אני, בגילי הלא צעיר, נתקלתי ביחס מזוויע, דווקא בגלל ההצטיינות שלי והשקידה שלי והיחס הרציני שלי ללימודים, בגלל שאני מוקירה ומעריכה את הלימודים.
אין לי ספק, שילד צעיר, שהיה נתקל ביחס כזה, היה נפגע מאוד.
לכן, אני רק יכולה לחזק את ההורים שמבינים כמה חשוב להיות מודעים לאתגרים העומדים בפני הילד המחונן במסגרת הלימודים הרגילה, כי אם נאמר "קנאת סופרים תרבה חכמה", ברור כי הקנאה הזאת עלולה לפגוע באופן מכוער בתלמידים צעירים וצמאים לדעת, כאשר הקנאה בהצלחתם ובשקידתם וצרות העין של הסביבה כה חזקים.
אכן, קנאה וצרות עין קיימות בכל השלבים ובכל הגילאים, רעה חולה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה