Ccyclist
Well-known member
אינני יודע אם היוטיובר נולד כשהקו פעל לפני 24-22 שנה, אך הידיעה שהיה קו רכבת כזה היתה קוריוז שגרם לו לנסוע בעקבות המסלול.
קו צפון לונדון של האוברגראונד מחבר את כל רשתות המסילות העיקריות בגדה הצפונית וכן בגדה הדרומית במערב העיר, ולכן יש עליו הרבה רכבות מטען. בתחילת האלף הרשיוית החליטו ברוב חוכמתן להעביר עליו חיבור מזרח- מערב שיחבר שתי רשתות מסילתיות משני עברי העיר. השירות היה מאד לא תדיר ורשימת תחנות הביניים שלו על קו צפון לונדון לא היתה אמינה כי הוא לא עצר תמיד באותן התחנות. אחרי שנתיים של נסועה נמוכה השירות בוטל. לנוסע הסביר מהיר יותר לקחת את הרכבות לתחנות הטרמינל הלונדוניות, במקרה הזה וווטרלו וליברפול סטריט (או אולי את קו היובל מסטראטפורד לווטרלו) ולהחליף ביניהן בשני קווי תחתית, המרכזי והצפוני ענף צ'ארינג קרוס.
אבל קוריוז זה קוריוז ולכן אפשר לעשות סרטון נסיעה ברוב המסילות שהרכיבו אותו למעט מקטע משא במשולש רכבתי שהיוטיובר מראה במהלך המסע.
שימו לב איך סביבת המסילות שונה מאד מהמקובל בארץ: רוב הזמן נשקף ירוק מחלונות הקרון. יש מקומות עם קירות אחוריים של בתים ומחסנים. הכביש המהיר היחיד בסרטון הוא כביש שהרכבת חוצה ב 90 מעלות, כנראה ה M25.
כמובן ששוני אחר הוא שבבריטניה אין רכבות קומתיים. הסיבה היא סטנדרט גבהים נמוך יותר לגשרים מעל המסילה.
בסרטון צויין שלמרות שרוב רובו של המסלול היה מחושמל - במשולש המסילתי לא היה בזמנו חישמול במסילת המשא ולכן השירות כולו היה חייב להתבצע ברכבות דיזל. יש לציין שאלו היו קרונועים, לא רכבות גרורות קטר.
ערך הקו בוויקיפדיה:
London Crosslink - Wikipedia
נערך לאחרונה ב: