יוטיוב תא נהג - ברייטון לבארנהאם. רלבנטיות - סביבת מסילה עירונית בריטית

Ccyclist

Well-known member

המהירות המותרת נקובה במייל לשעה, המרה בקירוב:

70 = 110 קמ"ש, 60 = 100 קמ"ש, 50 = 80 קמ"ש, 15 = כ 20 קמ"ש.

הסרטון טיפה טכני כי הנהג המסריט מתמקד באיתות. מדובר ברכבת ארצית בעיר הנמצאת כשעה מלונדון, על המסילה שורת תחנות פרבריות במרחב העירוני של ברייטון והוב ובעיירות הסמוכות, אך ככל שנוסעים מערבה כך גדלים הפערים בין העיירות.

10 הדקות הראשונות הן ברייטון והוב שאני מכיר. המסילה יוצאת מתוואי מאחורי הגבעה שמעל לתחנת ברייטון וממשיכה בתוואי שמקביל למספר רחובות רוחב חשובים בגוש העירוני, אך אינה נמצאת ממש עליהם. המסילה נמצאת לעיתים בחפיר, לעיתים במפלס הקרקע ולעיתים טיפה מעל לקרקע. אם תשימו לב - עד הדקה ה 9 אין מפגשי מסילות. הכבישים חוצים או מעל או מתחת למסילה. במפות גוגל מדובר במרחב שבין תחנות Brighton ו Portslade. אתם מוזמנים לעיין במפות הלווין וה 3D כדי להתרשם מאופן שילוב המסילה במרחב העירוני.

זהו אופן שילוב מאד שונה מאופן השילוב הנהוג בקווי ר"י החדשים בארץ, לב המרחב העירוני ובמרחק של כ 300 מטר מצירי רוחב מקבילים, כ 800 מטר מציר האוטובוסים הראשי (אף שיש אוטובוסים בצירים הקרובים יותר שהזכרתי) וקילומטרים וקצת מקו החוף. בארץ השיטה היא למקם את הרכבת בלב כביש מהיר, בשולי העיר או אם אפשר - מעבר לכביש הראשי, והמהדרין מוסיפים לפחות 2-3 קילומטר מהמסילה לים שחס וחלילה לא ילכו ברגל.

באופן מסויים המסילה מזכירה את תוואי המסילה הישנה בירושלים- במרחב שבין הצירים הראשיים אך טיפה רחוק מהם. ההבדל הטופוגרפי של מיקום המסילה בגובה שבו אפשר לעבור מעליה או מתחתיה תורם למרחב העירוני.

אני ממליץ על 10 הדקות הראשונות, במרחב שאני מכיר היטב מעל 30 שנה. צפו מעבר לכך אם ברצונכם להנות.

אני מביא את הקליפ בהקשר של הדיון על שיקוע בקריות.
 
למעלה