וכולי וכולי ואין לך מה להוסיף..... וכאילו אתם לא חלק מהשואה?לא חסרים ימי כפיה ופולחן חילוניים: ימי הזיכרון, עצמאות, רבין, וכו' וכו'.
וכולי וכולי ואין לך מה להוסיף..... וכאילו אתם לא חלק מהשואה?לא חסרים ימי כפיה ופולחן חילוניים: ימי הזיכרון, עצמאות, רבין, וכו' וכו'.
מי אמר שאני אמור להתאבל אתכם בזמן שאתם בחרתם ובדרך שאתם בחרתם?וכולי וכולי ואין לך מה להוסיף..... וכאילו אתם לא חלק מהשואה?
אין לי בעיה שדתי יעמוד ויתפללמי אמר שאני אמור להתאבל אתכם בזמן שאתם בחרתם ובדרך שאתם בחרתם?
למה אתם כופים עלי את כל הנ"ל?
יש הרבה זרמים במנהגי ומועדי האבלות.
הדתי יעמוד ויתפלל בזמן ובאופן שהוא יבחר. מדוע אתה מתערב לו בחיים וקובע לו מתי ואיך?אין לי בעיה שדתי יעמוד ויתפלל
האמת שהחילוניים מגבילים את הדתיים הרבה יותר מכפי שרוב הציבור חושב או קולט. אלא שפעמים רבות כאמור, הציבור (החילוני) באמת לא קולט את זה וממילא לא ידבר לעולם ולא יודה לעולם שקיימת כפיה חילונית בישראל בדיוק כמו שקיימת כפיה דתית.תעשה חשבון כמה שעות החילונים מגבילים את חייך בשנה וכמה שעות הדתיים מגבילים את חיינו
איך בכלל אתה משווה .
איך ואיפה החילונים מגבילים את הדתיים? האם יש חוק מדינה שפוגע במצווה דתית?האמת שהחילוניים מגבילים את הדתיים הרבה יותר מכפי שרוב הציבור חושב או קולט. אלא שפעמים רבות כאמור, הציבור (החילוני) באמת לא קולט את זה וממילא לא ידבר לעולם ולא יודה לעולם שקיימת כפיה חילונית בישראל בדיוק כמו שקיימת כפיה דתית.
יש הרבה מאוד כפיה חילונית בארץ. זה לאו דווקא עניין שבא לידי ביטוי בחוקים. אלא פשוט משהו שקיים.איך ואיפה החילונים מגבילים את הדתיים? האם יש חוק מדינה שפוגע במצווה דתית?
אבל יש חוקי מדינה שמאלצים חילונים להשתמש בשירותי דת או מגבילים את אפשרויות הפעולה שלהם במרחב ציבורי.
תן דוגמא.יש הרבה מאוד כפיה חילונית בארץ. זה לאו דווקא עניין שבא לידי ביטוי בחוקים. אלא פשוט משהו שקיים.
למען הסר ספק, אין לי שום בעיה עם זה. כפי שכתבתי כאן במקום אחר, אני סבור שהכפיה הזאת נדרשת לעתים על-מנת לקיים חברה הטרוגנית כמו שלנו. אבל המציאות היא כאמור, שיש כפיה משני הצדדים לשני הכיוונים. עם או בלי חוקים מיוחדים לשם כך.
שומר מצוות שלא נוהג להסתכל על נשים נדרש להגיע למוסד לביטוח לאומי להסדיר כמה דברים. הוא לא יכול לבחור אם יישב מול פקיד או פקידה. הוא יכול למצוא עצמו בקלות יושב מול אשה שעה ארוכה, כשזאת עם לבוש בסגנון גופייתי, כלומר חולצה (מכובדת מבחינת מקום עבודה חילוני) מבלי שהכתפיים מכוסות.תן דוגמא.
בוודאי שהיא כזאת ובוודאי שאתה לא מקבל אותה.אני לא מקבל שמודעה שיש בה אשה היא כפיה חילונית
תלוי נסיעה של מי. נסיעה של אדם פרטי איננה כפיה חילונית. אולם נסיעה של גוף ציבורי? בוודאי שהיא כן. הרי אותו גוף ממומן מכספי המיסים של כלל הציבור, גם מכספי המיסים שמשלמים הדתיים (כן כן, גם דתיים משלמים מיסים).או שנסיעה באיזור חילוני בשבת היא כפיה חילונית.
כאמור, השאלה מה מעוגן בחוק ומה לא אינה רלוונטית לשאלה מהי כפיה. זאת מעבר לכך שכמובן יש גם כפיה חילונית שמעוגנת בחקיקה. אבל זה פשוט לא העניין.לעומת הכפיה הדתית שמעוגנת בחוקי המדינה ומתערבת בחיינו הפרטיים.
ודאי ששאלת החוק היא רלוונטית . הדוגמאות שהבאת הן ברוב המגזרים עניין של בחירה. ברור שהסאטמרים בניו יורק לא מתלוננים על "כפיה חילונית" כשהם מסתובבים ברחובות העיר.שומר מצוות שלא נוהג להסתכל על נשים נדרש להגיע למוסד לביטוח לאומי להסדיר כמה דברים. הוא לא יכול לבחור אם יישב מול פקיד או פקידה. הוא יכול למצוא עצמו בקלות יושב מול אשה שעה ארוכה, כשזאת עם לבוש בסגנון גופייתי, כלומר חולצה (מכובדת מבחינת מקום עבודה חילוני) מבלי שהכתפיים מכוסות.
האם יש לו ברירה? לא, הוא לא יכול שלא להגיע למוסד לביטוח לאומי. זה חלק מהדברים שנאלצים לעשות במהלך החיים. האם הוא יכול להתעקש לשבת דווקא מול פקיד? לא, זה נחשב לא שוויוני או משהו כזה. האם הוא יכול לדרוש לשבת דווקא מול פקידה שלבושה בצניעות? שוב התשובה שלילית.
האם מכל הנ"ל זכויותיו נפגעות? שאלה של השקפת עולם. האם הלכה למעשה נכפה עליו משהו בניגוד לרצונו ואמונתו? בוודאי.
זאת כבקשתך, רק דוגמה אחת. ברור לי שגם עליה לא תסכים ותמצא דרך לומר שאין כאן כפיה וכו'. אבל בתכל'ס מבחינת אותו יהודי זאת כפיה חילונית לכל דבר ועניין. אני יכול לתת לך עוד שורה של דוגמאות. אבל כאמור, ברור לי מראש שתשובתך על רובן ככולן תהיה זהה. נדיר למצוא חילוני שיודה בכך שקיימת בישראל כפיה חילונית.
בוודאי שהיא כזאת ובוודאי שאתה לא מקבל אותה.
טול שכונה של ציבור דתי ששלטי חוצות עם נשים חשופות חלקית נוגד את אמונתו והעבר בשכונה זו אוטובוס עם שלטים כאלו. בעשותך כן אתה כופה על הציבור הדתי לראות משהו שמנוגד לאמונתו, משהו שהוא לא מעוניין בו.
תלוי נסיעה של מי. נסיעה של אדם פרטי איננה כפיה חילונית. אולם נסיעה של גוף ציבורי? בוודאי שהיא כן. הרי אותו גוף ממומן מכספי המיסים של כלל הציבור, גם מכספי המיסים שמשלמים הדתיים (כן כן, גם דתיים משלמים מיסים).
כלומר כספי המיסים של פלוני שומר המצוות שעל-פי דתו ואמונתו חל איסור חמור ביותר על נסיעה בשבת, מממנת הלכה למעשה עבירה על מצוות התורה, מה שהופך את אותו יהודי לשותף לדבר עבירה. בוודאי שיש בזה כפיה.
כאמור, השאלה מה מעוגן בחוק ומה לא אינה רלוונטית לשאלה מהי כפיה. זאת מעבר לכך שכמובן יש גם כפיה חילונית שמעוגנת בחקיקה. אבל זה פשוט לא העניין.
אין שום בחירה בכך שאדם מחויב מעת לעת להיכנס למשרד ממשלתי. בוודאי שאם הוא יוכל לבחור הוא לא יעשה זאת ולא על כך אנחנו מדברים. בוודאי שאין שום בחירה בכך שאדם שהולך ברחוב, בשכונתו שלו, לפתע רואה מול עיניו אוטובוס עם שלט בעייתי. אין בזה שום בחירה.ודאי ששאלת החוק היא רלוונטית . הדוגמאות שהבאת הן ברוב המגזרים עניין של בחירה.
לא רלוונטי לעניין.ברור שהסאטמרים בניו יורק לא מתלוננים על "כפיה חילונית" כשהם מסתובבים ברחובות העיר.
כנ"ל וכאמור יש בעניין הזה הבדל בין פרטי לציבורי. בחו"ל אין שום בעיה עם ההיבט הציבורי. הבעיה היא כאשר מדובר ביהודים שמחללים שבת. אם כספי המיסים של יהודי מממנים עבודת נכרים, אין עם זה שום בעיה הלכתית.כך גם נסיעה ציבורית או פתיחת חנויות באיזורים חילוניים למהדרין.
דיברת על בחירה. איש לא כופה עליך לרכוש מוצר כשר דווקא.ואם מדברים על תשלום מס,הכפיה הדתית ,כמובן,מוטה בהרבה שלא לדבר על ההתערבות בנושאי כשרות גם במוצרים שאין להם קשר לכשרות.
כך או אחרת כאמור, לא ציפיתי לרגע שתכיר בדוגמאות. נדיר ביותר למצוא חילוני שיודה באמת הפשוטה הזאת. הם, במיוחד הצעקנים והתוקפים שבהם, יודעים לזהות רק מה שהם מגדירים כפיה דתית. נו שוין. דרכו של עולם.למרב האבסורד,מותר למכור בישראל בשר לא כשר אבל אסור ליבא לישראל בשר לא כשר מה שמעלה את מחירו.
הבחירה היא להיפגע מזה. לא כל סוגי החרדים נפגעים ממראה אשה .אין שום בחירה בכך שאדם מחויב מעת לעת להיכנס למשרד ממשלתי. בוודאי שאם הוא יוכל לבחור הוא לא יעשה זאת ולא על כך אנחנו מדברים. בוודאי שאין שום בחירה בכך שאדם שהולך ברחוב, בשכונתו שלו, לפתע רואה מול עיניו אוטובוס עם שלט בעייתי. אין בזה שום בחירה.
רלוונטי כי מוכיח שזו לא כפיה.לא רלוונטי לעניין.
ההתיחסות ליהודים מחוללי שבת היא בחירה. הם נפגעים כי אין להם שליטה על יהודים אלו.כנ"ל וכאמור יש בעניין הזה הבדל בין פרטי לציבורי. בחו"ל אין שום בעיה עם ההיבט הציבורי. הבעיה היא כאשר מדובר ביהודים שמחללים שבת. אם כספי המיסים של יהודי מממנים עבודת נכרים, אין עם זה שום בעיה הלכתית.
החוק הזה גורם למחירי בשר גבוהים . נכול גם לבשר הלא כשר.דיברת על בחירה. איש לא כופה עליך לרכוש מוצר כשר דווקא.
מה שבטוח,אתה לא מסוגל להבדין בין חוק המדינה שהוא כפיה להתנהלות במרחב הציבורי ובטח שהדוגמאות שהבאת לא מחזקות את טענותיך.כך או אחרת כאמור, לא ציפיתי לרגע שתכיר בדוגמאות. נדיר ביותר למצוא חילוני שיודה באמת הפשוטה הזאת. הם, במיוחד הצעקנים והתוקפים שבהם, יודעים לזהות רק מה שהם מגדירים כפיה דתית. נו שוין. דרכו של עולם.
זה לא העניין. ראשית לא דיברתי כלל על "להיפגע" אלא על פגיעה באמונה ובמסורת. שנית דיברנו על כפיה. השאלה כמה אנשים בדיוק נפגעים ממנה אינה רלוונטית לשאלת קיומה.הבחירה היא להיפגע מזה. לא כל סוגי החרדים נפגעים ממראה אשה .
לא הבנתי את המשפט, אבל איש לא הוכיח שום דבר.רלוונטי כי מוכיח שזו לא כפיה.
קנה בשר לא כשר. בימינו לא חסרות חנויות שמוכרות כזה.החוק הזה גורם למחירי בשר גבוהים . נכול גם לבשר הלא כשר.
רמת ההבנה שלי לא רעה. אני פשוט בדעה שזה לא רלוונטי. זה שאתה לא מסוגל להבין שגם בדוגמאות הללו (יש כאמור רבות) מדובר בכפיה, זה באג שלך. כאמור, באג חילוני ידוע ומוכר. אין בו כל חדש והדברים היו צפויים לחלוטין. זה לא משנה כמובן את תחושת 'הצד השני' שהדברים נכפים עליו, בדיוק כמו תחושת חילונים מסוימים שנכפים דווקא עליו דברים.מה שבטוח,אתה לא מסוגל להבדין בין חוק המדינה שהוא כפיה להתנהלות במרחב הציבורי ובטח שהדוגמאות שהבאת לא מחזקות את טענותיך.
כל המקרים שהעלית אינם כפיה אלא סוג של מציאות שברוב הפעמים גם ניתנת לפתרון מקומי כי למשל אפשר לבקש במשרד ממשלתי לעבוד מול מישהו אחר ובדרך כלל באיזורים דתיים גם הפקידים מקפידים יותר על לבושם.שומר מצוות שלא נוהג להסתכל על נשים נדרש להגיע למוסד לביטוח לאומי להסדיר כמה דברים. הוא לא יכול לבחור אם יישב מול פקיד או פקידה. הוא יכול למצוא עצמו בקלות יושב מול אשה שעה ארוכה, כשזאת עם לבוש בסגנון גופייתי, כלומר חולצה (מכובדת מבחינת מקום עבודה חילוני) מבלי שהכתפיים מכוסות.
כאמור, השאלה מה מעוגן בחוק ומה לא אינה רלוונטית לשאלה מהי כפיה. זאת מעבר לכך שכמובן יש גם כפיה חילונית שמעוגנת בחקיקה. אבל זה פשוט לא העניין.
אי אפשר לבקש פתרון מקומי, כי הגזענים יקפצו על העגלה וידרשו שלא ישרתו אותם אתיופים או שחורים בכלל. וגזענים אחרים ידרשו שלא ישרתו אותם ערבים ושוביניסטים ידרשו שלא ישרתו אותם נשים.כל המקרים שהעלית אינם כפיה אלא סוג של מציאות שברוב הפעמים גם ניתנת לפתרון מקומי כי למשל אפשר לבקש במשרד ממשלתי לעבוד מול מישהו אחר ובדרך כלל באיזורים דתיים גם הפקידים מקפידים יותר על לבושם.
בעינינו כפיה דתית היא זו הנובעת מכניסה לחיינו האישיים כמו נישואין, גרושין, קבורה ותחבורה בשבת, ועוד לא מניתי הכל
ובעייני כפיה חילונית זה ימי הזכרון, רבין, שואה, צה"ל, יום עצמאות, פתיחת עסקים בשבת ואילוץ עובדים לעבוד בשבת וכו'.כל המקרים שהעלית אינם כפיה אלא סוג של מציאות שברוב הפעמים גם ניתנת לפתרון מקומי כי למשל אפשר לבקש במשרד ממשלתי לעבוד מול מישהו אחר ובדרך כלל באיזורים דתיים גם הפקידים מקפידים יותר על לבושם.
בעינינו כפיה דתית היא זו הנובעת מכניסה לחיינו האישיים כמו נישואין, גרושין, קבורה ותחבורה בשבת, ועוד לא מניתי הכל
שתי ימי כפייה חילונית מול 53 ימי כפייה דתית.אסור לשמוח, אסור ללכת לבית קפה, למסעדה טובה, צפירה מחרישת אוזניים.
די לכפיה החילונית.יש להפריד את החילוניות מהמדינה.
למה אתה קורא "כפיה חילונית"?שתי ימי כפייה חילונית מול 53 ימי כפייה דתית.
אני זורם אם מארבו שימי הזיכרון הם כפייה חילונית, למרות שהרב לאו לא יסכים איתו לפחות בנוגע ליום הזיכרון לשואה ולגבורה.למה אתה קורא כפיה
למה אתה קורא "כפיה חילונית"?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.