יום הכפיה החילונית מתחיל

רוב הזמן נח

Well-known member
סביר בדיוק כמו מה שאתה חושב.

אגב, סתם להשכלתך הכללית, יום הזיכרון לשואה נקבע בניגוד לדעתה של הרבנות הראשית. תגגל קצת ותלמד את הנושא.
זה לא רלוונטי לגבי האפשרות שבעתיד יהפוך ליום דתי.
 

marabo

Well-known member
להכריח להתאבל על חיילים זה גם לא מוסרי.
האמת היא שאני אישית את החילונים בכלל לא מבין בענייני אבל.
אם לשיטתם האדם הוא בסך הכל אוסף תאים מקרי ואין דבר כזה נשמה או רוח באדם מה יש להתאבל על אוסף תאים שהתפרק? זה כאילו להתאבל על שולחן שנשברה לו רגל והתפרק. זה אותו אוסף תאים.
 
האמת היא שאני אישית את החילונים בכלל לא מבין בענייני אבל.
אם לשיטתם האדם הוא בסך הכל אוסף תאים מקרי ואין דבר כזה נשמה או רוח באדם מה יש להתאבל על אוסף תאים שהתפרק? זה כאילו להתאבל על שולחן שנשברה לו רגל והתפרק. זה אותו אוסף תאים.
עזוב אתה יודע טוב מאוד מה אתה מיתמם.

ההפך בגלל שהאדם "חד פעמי" לטענת הדיעה הרווחת(לא ברור כמה היא רווחת כי גם הרבה חילונים כמוני מאמינים באיזה סוג של כוח עליון ומכאן ספקולציות לגבי ההמשך)

אז האבל עליו כאילו עוד יותר כבד.

אבל בלי להתייחס לעולם שמעבר - אנשים הקריבו את עצמם למען זה שאנשים אחרים יחיו במדינה הזאת.

אז בעצם כל מי ששמח לחיות במדינה מוקיר את ההקרבה/אמור להוקיר את ההקרבה.
 

marabo

Well-known member
עזוב אתה יודע טוב מאוד מה אתה מיתמם.

ההפך בגלל שהאדם "חד פעמי" לטענת הדיעה הרווחת(לא ברור כמה היא רווחת כי גם הרבה חילונים כמוני מאמינים באיזה סוג של כוח עליון ומכאן ספקולציות לגבי ההמשך)

אז האבל עליו כאילו עוד יותר כבד.

אבל בלי להתייחס לעולם שמעבר - אנשים הקריבו את עצמם למען זה שאנשים אחרים יחיו במדינה הזאת.

אז בעצם כל מי ששמח לחיות במדינה מוקיר את ההקרבה/אמור להוקיר את ההקרבה.
לא הבנתי, כשאתה זורק כוס חד פעמית אתה מתאבל עליה? מה קשור עניין החד פעמיות לכאן?

אתה יכול להוקיר את מעשה ההקרבה אבל מה יש לך לחפש במקום בו קבור אוסף תאים מקרי?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לא הבנתי, כשאתה זורק כוס חד פעמית אתה מתאבל עליה? מה קשור עניין החד פעמיות לכאן?

אתה יכול להוקיר את מעשה ההקרבה אבל מה יש לך לחפש במקום בו קבור אוסף תאים מקרי?
אני חושב שהחילונים ואפילו האתאיסטים לא מתכחשים לקיומה של הנשמה, אלא לא מאמינים בנצחיות שלה ומאמינים שהנשמה מתה ביחד עם הגוף.
 

marabo

Well-known member
אני חושב שהחילונים ואפילו האתאיסטים לא מתכחשים לקיומה של הנשמה, אלא לא מאמינים בנצחיות שלה ומאמינים שהנשמה מתה ביחד עם הגוף.
הנשמה בהגדרה היא אל-חומרית. היא רוחנית, אין לה יכולת למות כי מוות זה מושג חומרי.
היא כמו אנרגיה, אנרגיה לא מתה, רק משנה צורה.
אם הם חושבים שהיא מתה אז למעשה הם לא מאמינים בה.
 
לא הבנתי, כשאתה זורק כוס חד פעמית אתה מתאבל עליה? מה קשור עניין החד פעמיות לכאן?

אתה יכול להוקיר את מעשה ההקרבה אבל מה יש לך לחפש במקום בו קבור אוסף תאים מקרי?
המשמעות היא סמלית - זריקת הכוס מסמלת שסה"כ הרוות את צמאונך ואתה לא צריך אותה יותר.

לעומת הזאת עם האדם היית שמח להיות עוד והוא נלקח בטרם עת מבחינתך(ברמה האנושית) ולכן סימלית

אתה "מבקר" אותו איפה שהוא נמצא עכשיו.

אגב אצל הדתיים עם ה"קבורה חובה" אותו דבר - גם מנהג פגאני כמו אצל החילוניים בתירוצים של קדושה ועוד סיפורי סבתא.

במילים אחרות פסיכולוגית קשה לאנשים להתנתק ממי שמת והם אהבו אותו ולכן שמים אותו בחלקת נדלן שיוכלו לבקר אותו,

כנ"ל אבל בקטנה עם לשרוף ולשמור את האפר.
 

marabo

Well-known member
המשמעות היא סמלית - זריקת הכוס מסמלת שסה"כ הרוות את צמאונך ואתה לא צריך אותה יותר.

לעומת הזאת עם האדם היית שמח להיות עוד והוא נלקח בטרם עת מבחינתך(ברמה האנושית) ולכן סימלית

אתה "מבקר" אותו איפה שהוא נמצא עכשיו.

אגב אצל הדתיים עם ה"קבורה חובה" אותו דבר - גם מנהג פגאני כמו אצל החילוניים בתירוצים של קדושה ועוד סיפורי סבתא.

במילים אחרות פסיכולוגית קשה לאנשים להתנתק ממי שמת והם אהבו אותו ולכן שמים אותו בחלקת נדלן שיוכלו לבקר אותו,

כנ"ל אבל בקטנה עם לשרוף ולשמור את האפר.
בתורה יש איסור מפורש שנקרא "לדרוש אל המתים". הפולחנים אותם עדות מסוימות עושות ליד קברים בטעות יסודו.
העניין היחיד הוא להתפלל ליד הקבר אל האל שבזכות מעשיו של אותו המת הוא יעשה איתנו חסד אבל אסור להתפלל אל המת עצמו.
היו רבנים גדולים כמו הגאון מוילנא שגם את זה אסרו, טענו שמת לאחר שקוברים אותו אין מה לחפש יותר בקבר שלו, כך נוהגים גם חלק מהתימנים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
להכריח להתאבל על חיילים זה גם לא מוסרי.
מוסרי וחצי, דווקא הבעיה שאנחנו לא יכולים להכיר בהם כנרצחים מבלי לגרוע מזה שהקריבו את עצמם למען המולדת, ולא מוכנים לקבל את זה שהם גם חללים וגם נרצחים כי אויבינו נלחמו, נלחמים וכנראה גם יילחמו בנו בלי שום סיבה, ומכיוון שכל מערכות ישראל הם מלחמת תענוגות של שכנינו החיילים הנופלים הם גם נרצחים.
 
מוסרי וחצי, דווקא הבעיה שאנחנו לא יכולים להכיר בהם כנרצחים מבלי לגרוע מזה שהקריבו את עצמם למען המולדת, ולא מוכנים לקבל את זה שהם גם חללים וגם נרצחים כי אויבינו נלחמו, נלחמים וכנראה גם יילחמו בנו בלי שום סיבה, ומכיוון שכל מערכות ישראל הם מלחמת תענוגות של שכנינו החיילים הנופלים הם גם נרצחים.
אי אפשר להכריח להתאבל כי אבלות זה משהו פנימי לא חיצוני.
 
למעלה