marabo
Well-known member
סביר בדיוק כמו מה שאתה חושב.לא סביר.
אגב, סתם להשכלתך הכללית, יום הזיכרון לשואה נקבע בניגוד לדעתה של הרבנות הראשית. תגגל קצת ותלמד את הנושא.
סביר בדיוק כמו מה שאתה חושב.לא סביר.
זה לא רלוונטי לגבי האפשרות שבעתיד יהפוך ליום דתי.סביר בדיוק כמו מה שאתה חושב.
אגב, סתם להשכלתך הכללית, יום הזיכרון לשואה נקבע בניגוד לדעתה של הרבנות הראשית. תגגל קצת ותלמד את הנושא.
זה לא רלוונטי לגבי האפשרות שבעתיד יהפוך ליום דתי.
להכריח להתאבל על חיילים זה גם לא מוסרי.סביר בדיוק כמו מה שאתה חושב.
אגב, סתם להשכלתך הכללית, יום הזיכרון לשואה נקבע בניגוד לדעתה של הרבנות הראשית. תגגל קצת ותלמד את הנושא.
האמת היא שאני אישית את החילונים בכלל לא מבין בענייני אבל.להכריח להתאבל על חיילים זה גם לא מוסרי.
עזוב אתה יודע טוב מאוד מה אתה מיתמם.האמת היא שאני אישית את החילונים בכלל לא מבין בענייני אבל.
אם לשיטתם האדם הוא בסך הכל אוסף תאים מקרי ואין דבר כזה נשמה או רוח באדם מה יש להתאבל על אוסף תאים שהתפרק? זה כאילו להתאבל על שולחן שנשברה לו רגל והתפרק. זה אותו אוסף תאים.
לא הבנתי, כשאתה זורק כוס חד פעמית אתה מתאבל עליה? מה קשור עניין החד פעמיות לכאן?עזוב אתה יודע טוב מאוד מה אתה מיתמם.
ההפך בגלל שהאדם "חד פעמי" לטענת הדיעה הרווחת(לא ברור כמה היא רווחת כי גם הרבה חילונים כמוני מאמינים באיזה סוג של כוח עליון ומכאן ספקולציות לגבי ההמשך)
אז האבל עליו כאילו עוד יותר כבד.
אבל בלי להתייחס לעולם שמעבר - אנשים הקריבו את עצמם למען זה שאנשים אחרים יחיו במדינה הזאת.
אז בעצם כל מי ששמח לחיות במדינה מוקיר את ההקרבה/אמור להוקיר את ההקרבה.
אני חושב שהחילונים ואפילו האתאיסטים לא מתכחשים לקיומה של הנשמה, אלא לא מאמינים בנצחיות שלה ומאמינים שהנשמה מתה ביחד עם הגוף.לא הבנתי, כשאתה זורק כוס חד פעמית אתה מתאבל עליה? מה קשור עניין החד פעמיות לכאן?
אתה יכול להוקיר את מעשה ההקרבה אבל מה יש לך לחפש במקום בו קבור אוסף תאים מקרי?
הנשמה בהגדרה היא אל-חומרית. היא רוחנית, אין לה יכולת למות כי מוות זה מושג חומרי.אני חושב שהחילונים ואפילו האתאיסטים לא מתכחשים לקיומה של הנשמה, אלא לא מאמינים בנצחיות שלה ומאמינים שהנשמה מתה ביחד עם הגוף.
תגדיר נשמה.אני חושב שהחילונים ואפילו האתאיסטים לא מתכחשים לקיומה של הנשמה, אלא לא מאמינים בנצחיות שלה ומאמינים שהנשמה מתה ביחד עם הגוף.
המשמעות היא סמלית - זריקת הכוס מסמלת שסה"כ הרוות את צמאונך ואתה לא צריך אותה יותר.לא הבנתי, כשאתה זורק כוס חד פעמית אתה מתאבל עליה? מה קשור עניין החד פעמיות לכאן?
אתה יכול להוקיר את מעשה ההקרבה אבל מה יש לך לחפש במקום בו קבור אוסף תאים מקרי?
בתורה יש איסור מפורש שנקרא "לדרוש אל המתים". הפולחנים אותם עדות מסוימות עושות ליד קברים בטעות יסודו.המשמעות היא סמלית - זריקת הכוס מסמלת שסה"כ הרוות את צמאונך ואתה לא צריך אותה יותר.
לעומת הזאת עם האדם היית שמח להיות עוד והוא נלקח בטרם עת מבחינתך(ברמה האנושית) ולכן סימלית
אתה "מבקר" אותו איפה שהוא נמצא עכשיו.
אגב אצל הדתיים עם ה"קבורה חובה" אותו דבר - גם מנהג פגאני כמו אצל החילוניים בתירוצים של קדושה ועוד סיפורי סבתא.
במילים אחרות פסיכולוגית קשה לאנשים להתנתק ממי שמת והם אהבו אותו ולכן שמים אותו בחלקת נדלן שיוכלו לבקר אותו,
כנ"ל אבל בקטנה עם לשרוף ולשמור את האפר.
מוסרי וחצי, דווקא הבעיה שאנחנו לא יכולים להכיר בהם כנרצחים מבלי לגרוע מזה שהקריבו את עצמם למען המולדת, ולא מוכנים לקבל את זה שהם גם חללים וגם נרצחים כי אויבינו נלחמו, נלחמים וכנראה גם יילחמו בנו בלי שום סיבה, ומכיוון שכל מערכות ישראל הם מלחמת תענוגות של שכנינו החיילים הנופלים הם גם נרצחים.להכריח להתאבל על חיילים זה גם לא מוסרי.
אי אפשר להכריח להתאבל כי אבלות זה משהו פנימי לא חיצוני.מוסרי וחצי, דווקא הבעיה שאנחנו לא יכולים להכיר בהם כנרצחים מבלי לגרוע מזה שהקריבו את עצמם למען המולדת, ולא מוכנים לקבל את זה שהם גם חללים וגם נרצחים כי אויבינו נלחמו, נלחמים וכנראה גם יילחמו בנו בלי שום סיבה, ומכיוון שכל מערכות ישראל הם מלחמת תענוגות של שכנינו החיילים הנופלים הם גם נרצחים.
זה יקרה רק כשתשוב ותקום מלכות ישראל. הכל יהיה שונה אז.באותה מידה יכול להיות שבעתיד תורת ישראל תהפוך לחוק המדינה.
אתה מייחל לתקומה הזאת?זה יקרה רק כשתשוב ותקום מלכות ישראל. הכל יהיה שונה אז.
בוודאי. יש יהודי שלא מייחל לבוא הגאולה?אתה מייחל לתקומה הזאת?
יש יהודים שמייחלים לשלוםבוודאי. יש יהודי שלא מייחל לבוא הגאולה?
בוודאי. יש יהודים שלא מייחלים לשלום?יש יהודים שמייחלים לשלום
ודאי שיש.בוודאי. יש יהודים שלא מייחלים לשלום?
לא שזה קשור לדיון איכשהו...
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.