חנוכה ופורים ויום העצמאות
בוא ונבדוק את מאורעות חנוכה ופורים, לעומת יום העצמאות. בחנוכה אנו מודים לה' על הניסים שהציל אותנו מיד אלו שניסו לעקור אותנו מתורתינו. "כשעמדה מלכות יוון הרשעה על עמך ישראל להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך... מסרת גיבורים ביד חלשים ... וזדים ביד עוסקי תורתיך" בפורים, אנו מודים לה' על שהציל אותנו מיד מבקשי נפשינו. בתהליך הנס, עם ישראל התאחד תחת מנהיגותו של מרדכי היהודי שהיה מאנשי כנסת הגדולה. במגילה כתוב: "לך כנוס את כל היהודים ... וצומו עליי ואל תאכלו ואל תשתו שלושת ימים" ובסוף המגילה "וְכַאֲשֶׁר קִיְּמוּ עַל-נַפְשָׁם, וְעַל-זַרְעָם: דִּבְרֵי הַצּוֹמוֹת, וְזַעֲקָתָם". הנס הגיע ע"י צום ותפילה - פעולות רוחניות. ובתקופה שלנו, יש לנו להדות לה' על ניסיו שעשה עמנו, שהחזיר אותנו לארץ אבותינו, וקיבץ גלויותינו, וסיפק לנו שקט - יחסי - בארץ ישראל. אך, מהו מצב (רוב) עם ישראל בארץ כיום? "להשכיחם תורתיך" "להעבירם מחוקי רצוניך" ועוסקי תורתיך עדיין מבוזים ומושפלים. וע"י מי? דווקא ע"י השלטון היהודי שלפי מאורעות חנוכה היה צריך להזכיר לעם את התורה, להחזיר אותו לחוקיה, ולגדל את העוסקים בה. אז כנראה שהחרדים שמדברים נגד המדינה, מדברים כך מתוך אכזבה מהשלטון שהפך את מטרותיו, ותחת לחזק את היהדות כפי שציבור זה רואה אותה, הוא נלחם בה.