יום העצמאות חג חילוני או חג דתי?

  • פותח הנושא msch
  • פורסם בתאריך

msch

New member
יום העצמאות חג חילוני או חג דתי?

בעניי חג העצמאות הוא חג קדוש ודתי .וצריך ליצוק לתוכו תכנים ערכיים ישראלים חדשים בדיוק כמו שיצרו את פורים וחנוכה בזמנם...
 
חבל שאין רבנים בעלי שיעור קומה אבל

שמעתי שהיו רבנים שחיברו תפילה ליום הזכרון. יום השואה, יום הזכרון לחללי צהל ויום העצמאות היו צריכים להיות ימים דתיים בתוך המצוות הדתיות כמו חנוכה ופורים אבל אסור לקבוע בהם איסור נסיעה. עם ישראל אוהב לטייל בחג העצמאות ולראות את הארץ. הם ימים של עם ישראל החדש בארצו. במקום זאת חלק מהחרדים מדברים נגד הקמת המדינה היהודית בארץ ישראל. חבל שהם לא מאחדים את העם כמו שהרבנים הקודמים ידעו לקבוע את חנוכה ופורים אבל בלי איסור נסיעה. החגים היהודים הם תמיד כמו שבתון והרבנים לא יודעים לקבוע אותם אחרת.
 

arriy80

New member
חנוכה ופורים ויום העצמאות

בוא ונבדוק את מאורעות חנוכה ופורים, לעומת יום העצמאות. בחנוכה אנו מודים לה' על הניסים שהציל אותנו מיד אלו שניסו לעקור אותנו מתורתינו. "כשעמדה מלכות יוון הרשעה על עמך ישראל להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך... מסרת גיבורים ביד חלשים ... וזדים ביד עוסקי תורתיך" בפורים, אנו מודים לה' על שהציל אותנו מיד מבקשי נפשינו. בתהליך הנס, עם ישראל התאחד תחת מנהיגותו של מרדכי היהודי שהיה מאנשי כנסת הגדולה. במגילה כתוב: "לך כנוס את כל היהודים ... וצומו עליי ואל תאכלו ואל תשתו שלושת ימים" ובסוף המגילה "וְכַאֲשֶׁר קִיְּמוּ עַל-נַפְשָׁם, וְעַל-זַרְעָם: דִּבְרֵי הַצּוֹמוֹת, וְזַעֲקָתָם". הנס הגיע ע"י צום ותפילה - פעולות רוחניות. ובתקופה שלנו, יש לנו להדות לה' על ניסיו שעשה עמנו, שהחזיר אותנו לארץ אבותינו, וקיבץ גלויותינו, וסיפק לנו שקט - יחסי - בארץ ישראל. אך, מהו מצב (רוב) עם ישראל בארץ כיום? "להשכיחם תורתיך" "להעבירם מחוקי רצוניך" ועוסקי תורתיך עדיין מבוזים ומושפלים. וע"י מי? דווקא ע"י השלטון היהודי שלפי מאורעות חנוכה היה צריך להזכיר לעם את התורה, להחזיר אותו לחוקיה, ולגדל את העוסקים בה. אז כנראה שהחרדים שמדברים נגד המדינה, מדברים כך מתוך אכזבה מהשלטון שהפך את מטרותיו, ותחת לחזק את היהדות כפי שציבור זה רואה אותה, הוא נלחם בה.
 
אני מבין שתחת שלטון מוסלמי כמו בשאר הארצות

מסביב היה לחרדים טוב יותר מאשר אצל החילונים? אתמול קראנו סקר ש50% מהחילוניים היו מוכנים לא להיוולד בישראל וקראנו שהשנה בפעם הראשונה יש הגירה שלילית מישראל לחו"ל. מה שקורה בין היהודים החילוניים לאלוהים הוא בינם ובין אלוהים והחרדים לא צריכים להתערב. החרדים יכולים להיות חלק מהציבור, תוך שמירה על המצוות שלהם ותוך כבוד לציבור היהודי חילוני, או שהציבור החילוני יחליט שהם קהילה נפרדת ועם נפרד. אם המצב ימשיך בצורה שהוא מתקדם בשנים האחרונות החרדים ירגישו את ההבדל בין המדינה היהודית לשלטון מוסלמי נאור שיהיה בארץ. לפי הכתבות בעיתונים היהודים החילונים מתחילים לברוח מישראל.
 

EmiA

New member
ואם זה יהיה שלטון דמוקרטי אמריקאי ?

מבחינה יהודית, -מה יותר משנה ? ראש הממשלה: הלאום שכתוב לו בת.ז.? או ההתנהגות שלו וההחלטות שלו ? מה ההבדל - מבחינת היהדות המקורית - מי יושב בממשלה ? יהודי שהמסורת היהודית לא מענינת אתו ? או מישהו שלא יהודי בכלל? מה יותר יכאב? גוי שלא מתחשב במסורת היהודית? או שיהודי לא מתחשב בה ?
 
תחשבו עלינו כמו על אמריקאי

אל תעשו טובות ואל תחזירו אותנו בתשובה. היהדות שלי היא עניין ביני ובין האלוהים ואיש לא מינה אותך לעשות חשבונות בשם האלוהים. אני מבין שאת חושבת שאם אני יהודי יש לך זכות לומר לי מה לעשות. אני מקיים מה שאני רוצה ואת החשבונות שלי עם האלוהים אעשה בעצמי בלי התיווך של החרדים. היהודים החילונים עוזרים לחרדים בהרבה דברים שאחרים לא היו מסכימים לעזור. בטוח שאם היה פה שלטון מוסלמי והיהודים החילוניים ימשיכו לברוח מהמדינה לא יהיה לחרדים יותר טוב. כדי שתהיה מדינה כמו ארה"ב ולא מדינה מוסלמית כמו השכנות שלנו צריך חוקים כמו בארה"ב ושם יש חופש מדת. בארה"ב אסור לכפות על אנשים מנהגים דתיים. ליד השכונות החרדיות נוסעות מכוניות בשבת ואוכלים מולם חזיר ומחזיקים צלבים והם לא אומרים מילה. בכמה שכונות חרדיות היכו אותם כי הם יהודים והם התחננו שיפסיקו להתנכל להם. השכנים האפרו אמריקאים שלהם לא אוהבים את החרדים והם פוחדים על עצמם.
 

EmiA

New member
אף אחד לא עושה את החשבון שלך

למה לקפוץ ישר "מחזירים בתשובה" מחבתות וסירים
את החשבון שלך עם אלוקים, רק הוא יעשה ! ולא אף אחד אחר ! בסה"כ באים ומציגים בפניך את הדרך היהודית המקורית. תרצה, תשמע. אתה לא רוצה, אל תשמע. אתה חושב שהיהדות המקורית היא משהו אחר ? בשביל זה יש את המקום הזה , שאפשר להחליף דעות , לשמוע אחד את השני ולהביא הוכחות . "קבל את האמת ממי שאמרהּ"
 
הלוואי הלוואי

אתה עוד מרחם על חרדים???..הם זקוקים לחילונים בטירוף..הם מפחדים מהציבור הערבי וגזעניים כלפיו איימים. אבל הציבור החרדי הרבה יותר מתאים לאירן מאשר לישראל. הציבור החרדי לא מקבל דמוקרטיה ושוויון. ההלכה היהודית גרועה בהרבה מהאיסלם.
 
דוקא השלטון החשמונאי הפך את עורו

ובנסיבות הטבח שערך בחכמים, היה העולם שמם. ואולי הנך חוגג בחנוכה את משבתם של החשמונאים, שכל הנמנה על זרעו עבד הוא. ואפשר להסתפק בממלכת רומי הרשעה שהביאו עלינו זרע חשמונאי
 

EmiA

New member
אתה רוצה שרבנים יקבעו , ואומר שהם לא יודעים

--- היו צריכים להיות ימים דתיים בתוך המצוות הדתיות כמו חנוכה ופורים אבל אסור לקבוע בהם איסור נסיעה --- אתה רוצה שהרבנים יקבעו את יום הזכרון ויום העצמאות , אבל שיקבעו כמו שאתה רוצה ! ! אם אתה רוצה שחגים אלה יהיו דתיים , אז תן לרבנים לקבוע אותם כמו שהם מבינים . זה כמו שרופא יבוא ויגיד שהוא רוצה לקבוע תו תקן בתחום הנדסת גשרים . מה הקשר של רופא לתחום הזה ? כשתהיה רב , תקבע כמו שאתה מבין .
 
אחרי ששמעתי שהענישו תלמידות

בגלל שעמדו בצפירה ביום הזכרון לשואה אני חושב שלא מדובשם ולא מעוקצם. אם הם לא יודעים להתחשב בציבור היהודי החילוני ואומרים לתלמידים החרדים לא לעמוד בזמן הצפירה ונותנים עונש לתלמידות שעמדו בצפירה אולי הם חושבים שאנחנו שני עמים: העם היהודי החילוני שמרגיש קשר ליהודים הדתיים לאומיים ומצד אחר העם היהודי החרדי שהוא עם אחר עם מנהגים אחרים וכמה מנהגים דומים שהחילוניים היהודים קיבלו. יום הזכרון לחללי צהל ויום העצמאות צריכים לבמל את המאחד בכל העם היהודי. אם הם לא מבינים את זה אלי צריך להשאיר אותם חגים לחוד של העם היהודי החילוני והלאומי דתי והעם היהודי החרדי יחגוג לו חגים אחרים.
 

msch

New member
אנו מודים לה' על המדינה ...

1. מעולם לא היה כול כך הרבה תורה בישראל .ולכן אין כאן להשכיחם תורתך וכו' זו כפיות טובה של החרדים שלא רואים בטובה הגדולה שהמדינה עושה להם ויורקים לבור שממנו הם שותים(שוטים) . 2. מעולם לא היתה מדינה ליהודים כמו פה ועכשיו נכון היו ימי שקט ושלווה אבל כמו היום לא היה .... 3. נכון קשה לא קל לנהל מדינה אבל ב"ה ובעזרתו הקמנו פה משהו לתפארת ב"ה ...אפשר עד מחר לקטר ולהגיד הכול רע אבל האמת אנחנו חיים טוב ב"ה
 

arriy80

New member
אנו בהחלט מודים לה' על כל הניסים

וכמו שכבר כתבתי, <יש לנו להדות לה' על ניסיו שעשה עמנו, שהחזיר אותנו לארץ אבותינו, וקיבץ גלויותינו, וסיפק לנו שקט - יחסי - בארץ ישראל.> 1. מי אמר לך שמעולם לא היה כ"כ הרבה תורה בישראל? חקרת על תקופת גלות בבל שהתורה פרחה דווקא בגולה? על תקופת הראשונים - בעלי התוספות שהיו ראשי ישיבות בגרמניה וצרפת? ועל התקופה לפני מלחה"ע הראשונה? על התקופה לפני שתנועת ההשכלה החריבה את ערכי היהדות? אני כתבתי על השלטון בישראל, שנלחם במסורת היהודית, ולולא העומדים בפרץ הנאבקים על שמירת ערכי היהדות ועל קיומם של מוסדות התורה (לרוב מתרומות), ערכי היהדות היו מושפלים ומבוזים כמו שתנועת ההשכלה רצתה. בהחלט יש "להשכיחם תורתך". 2. היתה מדינה ליהודים במשך ההסטוריה. תחפש בתנ"ך כמה זמן שלטו פה מלכי ישראל ויהודה. שלא לדבר על מלכות שלמה המלך שאז היה פה שקט אמיתי. גם לאחר שעזרא הסופר עלה מגלות בבל, הוא הקים מדינה יהודית כאן בארץ ישראל, ובנה את בית המקדש. 3. לא קל לנהל מדינה, במיוחד שאנחנו עם קטן שמוקף בשבעים זאבים. אבל ב"ה ובעזרתו הקמנו פה משהו ... אבל לתפארת מי? זו מדינה כמו שהוא היה רוצה לראות? אתה חושב שכך היתה נראית המדינה של דוד המלך? של שלמה המלך? של עזרא הסופר?
 

arriy80

New member
בודאי

הרבה סוגיות בתלמוד הבבלי עוסקות בהלכות חנוכה ופורים. פורים וחנוכה מקורם ביהדות, והם נקראים "חגים". אמנם אין להם תוקף כשל חגים הכתובים בתורה, מפני שחז"ל הם אלו שתקנו אותם ולכן הם נקראים "חגים דרבנן". זה שהוציאו להם את כל התוכן והשאירו מחנוכה את הנרות ומפורים את הסופגניות והתחפושות, לא מוריד מערכם המקורי.
 

arriy80

New member
מי המציא את ט"ו בשבט?

ומי אמר שהוא נקרא "חג"? ערכם המקורי של פורים וחנוכה (וכל החגים) הוא להתבונן במאורעות שקרו בהם, ע"פ הדברים שנמסרו לנו מאותה התקופה, ולהודות לה' על הניסים שעשה לנו. לכן אנו מוסיפים בימים אלו תפילה מיוחדת "על הניסים וכו'". ט"ו בשבט ביהדות, הוא "ראש השנה לאילנות". בט"ו בשבט מתחילה "שנה" לאילנות לעניני מעשר וכדומה. לא זכור לי שקוראים לו "חג".
 
חפש את ההודעה שכתבתי על ט"ו בשבט

הברתי את גילגוליו של ט"ו בשבט מיום שנועד לחישובי מס ועד לתפקיד שלו היום.
 

arriy80

New member
מצטער, לא מצאתי את הודעתך.

לא יודע מה כוונתך "גילגוליו של ט"ו בשבט .. תפקיד שלו היום". ט"ו בשבט הוא יום הלכתי לעניני מעשר ערלה, (שביעית) וכדומה. עניני אכילת פירות א"י, הם ענינים שנובעים ממהותו של היום - תחילת שנה לגידולי האדמה, ולכן אנו מברכים על מיני פירות.
 
למעלה