יום העצמאות למדינת ישראל.

hadi orr

New member
יום העצמאות למדינת ישראל.

יום עצמאות ויום הזיכרון גרים בכפיפה אחת. האם דבר זה נכון? האם בגלל שהורגלנו לכך זה בסדר? נכון שבזכות הנופלים יש לנו את המדינה ואת יום העצמאות אבל האם המשפחות השכולות יכולות לעלות לקבר יקירהם בבוקר לעמוד בצפירה ובאותו יום ממש להנות מחגיגות יום העצמאות מהשירה מהזיקוקים ומהמנגל למחרת? האם אנחנו יכולים לזכור אותם בבוקר ובערב לצאת במחולות? השאלות הללו מלוות אותי כמעט מילדותי (לא כולל המנגל שהוא "חדש" יחסית). השאלות הללו לא מרפות ממני ואין לי תשובה חד משמעית. מבין את הגישה לכאן ומבין את הגישה לשם. מבין אבל הפעם אין לי תשובה חד משמעית.

באוסף יום העצמאות שלי יש מספר מצומצם של פריטי יום הזיכרון לא בגלל חוסר כבוד לנופלים אלא בגלל צער עמוק אני לא אוסף פריטי יום הזיכרון (וגם לא שואה) ורק דברים משמחים. לא בהתעלמות מהצער ומהאובדן אלא בגלל הצער והכאב מהאובדן.

בפוסט זה, כרגיל, כל הפריטים (מדגם קטן מאוד אשר לא עולה כאן לפי הסדר שרציתי) הם מתוך אוסף יום העצמאות שלי וכולם מוזמנים להוסיף הערות הארות, פריטים וכל מה שיחפצו.
באיחולי יום עצוב שלאחריו יום שמח אכתוב כמה מילים על יום זה.

יום העצמאות הוא ביום ה' באייר, יום ההכרזה על הקמת מדינת ישראל.
ההכרזה על הקמת המדינה נעשתה תוך כדי מלחמת העצמאות, שפרצה על רקע דחיית מדינות ערב את תוכנית החלוקה של האו"ם.
ביום ה' באייר תש"ח, 14 במאי 1948, קרא דוד בן-גוריון בבית דיזנגוף בתל-אביב את מסמך ההכרזה על הקמת מדינת ישראל (המכונה "מגילת העצמאות") וחתם עליו עם חברי מועצת העם. יום העצמאות חל תמיד יום לאחר יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

בערב יום העצמאות נערך בהר-הרצל בירושלים טקס הדלקת המשואות, טקס ממלכתי שמסתיים במפגן זיקוקין די-נור ממקום הטקס.
במרכזי הערים מתקיימות על במות בידור הופעות של אומנים והמוני חוגגים צופים במופעים ובמפגני זיקוקין די-נור.
בבוקר החג עורך נשיא המדינה קבלת פנים לחיילים מצטיינים ובצהריים נערך בתיאטרון ירושלים חידון התנ"ך העולמי לנוער. אירועי היום הממלכתיים ננעלים בטקס הענקת פרס ישראל.
במהלך החג פותחים רבים ממחנות צה"ל את שעריהם ומציגים בפני המבקרים כלי נשק ואמצעי לחימה שבשימוש צה"ל.

























































































































































































































 

ז ק ו

New member
הדי, אתיחס לע"ע לפסקה הראשונה -יום הזיכרון ויום העצמאות.

אין סתירה בין הדברים ואין התנגשות בין הדברים: הרי יום העצמאות הוא למעשה גם יות של זכרון, כמו כל יום הולדת. אחד ההבטים של סמיכות המועדים, הוא השיתוף וההזדהות עם הנופלים. וכמו בכל אירוע משמח, מאזכרים את הדרך איך הגענו אליו ומה הקרבנו בשביל להגיע אליו.
קים מנהג אצל יהודים, שביום שמתחתנים הולכים לפקוד קברי אבות ויקירים, כמה דורות אחורנית, ומי שיכול פוקד גם את קברי ה"אבות".
 

hadi orr

New member
זקו. כפי שכתבתי בתחילת דברי אני בהתלבטות ומכיר את גישתך

שהיא צד אחד של המטבע.
לא אמרתי שלא מכיר ולא יודע. רק נמצא בהתלבטות. אין לי תשובה ברורה כבר הרבה מאוד שנים.
נ"ב: אתה יכול להתיחס גם להמשך ולא רק להתחלה חחחחחחח
 

ז ק ו

New member
יפה מאוד. אם אני זוכר נכון, אז הספרה 9 שעל הסיכה

היא העתק של הספרה שנרשמה לראשונה באויר באמצעות מטוס סילון.
 

hadi orr

New member
כמעט מדוייק. הבול היה עם מטוס אשר מסמן את הסיפרה 9.

כפי שכתבתי למרות הכמות הגדולה של התמונות זה היה מדגם של אוסף יום העצמאות. יש סיכות ויש תגים ויש עוד הזמנות וספרים ודגלים. גם ככה אני מקבל על הראש שאני שם יותר מדי תמונות.
 

ז ק ו

New member
נכון, עכשיו אני נזכר גם בבול הכחול. ונראה לי שה"פונט"

על הבול ועל הסיכה דומה מאוד עד זהה. כמו כן המראה של ה9 המתפתח בשמים עדיין בהיר בזכרוני, ונדמה לי שזו היתה הפעם הראשונה שמספר השנה שורטט בסילון.

זה שאתה מקבל על הראש, לא נורא, כולנו יודעים שיש לך ראש גדול, ומעריכם זאת מאוד מאוד.
 

גרשונוב

New member
יותר מדי תמונות! מצוין.

מאזן יפה את ה"פחות מדי תמונות" של כולנו.
תודה על השיתוף.
 
גם ה"יזכור" בחגים כנראה על אותו רקע

למרות שאינו נהוג אצל הספרדים, ובצדק. ואצל האשכנזים זה בא כנראה על רקע הימים שיהודים באו הרבה לבית הכנסת" יום כיפור (דווקא מתאים) והיתר לא כ"כ: אחרון של פסח, שבועות, שמחת תורה.

החיבור בין יום הזכרון ליום העצמאות הוא נכון. הרי המדינה נולדה בדיוק בחיבור הזה. ודבריו של ב"ג החותמים את יומנו של יום שישי ה' אייר תשח אומרים הכל.

אם היינו שואלים את הנופלים גם דעתם הייתה לזכור ואח"כ לשמוח. מכיוון שדודי נפל במלחמת יו"כ, אני יכול קצת לדבר. שנים איש לא פקד את קברו ביום הזכרון כי זה לא יום נפילתו. גערו בנו על זה ושלחו נציג. לרובנו יום נפילתו הוא יום ההתייחדות. לסבתי ז"ל היום הכי קשה כל שנה היה יום הולדת דודי. מלבד זה צריך עיון גדול הסתירה בין האבלות (ואני מדגיש אבלות ולא זכרון והתייחדות) הנמשכת בכלל במדינתינו (לאו דווקא) והאזכרות הרבות לעומת זמני האבלות בהלכה וגזירה שהמת ישתכח מן הלב.
 

hadi orr

New member
תודה על ההסבר המנומק. למרות, כפי שכתבתי, שאני מכיר את הדעות

לכאן ואת הדעות לשם עדין, אישית, לא סגור על מה הנכון הוא. מצטער. עדין לא יודע.
 
אגב, נניח שהיו מחליטים להפריד...

לא היו מצליחים לקבוע יום שמסמל הכי טוב את יום הזכרון. ימי הקרבות רבים מדי לצערנו, ומעשי ההקרבה רבים ונוראים. זו הייתה יכולה מחלוקת לשם שמיים, אך הייתה מתגלגלת לפסים אחרים. אזי ערב יום העצמאות הוא הנכון והמרוצה מכולם.

וכעת שיום הזכרון הוא לנפגע איבה, אותו הדבר, גם אם היו מפרידים את יום הזכרון לחללי צהל מיום הזכרון לנפגעי פעולות איבה. וההפרדה הזו דווקא יש בה טעם.

האמת שתחילת חודש אב היה הכי מתאים אבל זה חופש גדול.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
על הדבש ועל העוקץ

לדעתי הפרדת יום הזיכרון מסמיכותו ליום העצמאות היתה מורידה את עוצמתו של יום הזיכרון,
נכון זה זה מעבר דרסטי מעצב לשמחה אבל שנזכור תמיד כולנו בזכות מי יש לנו את השימחה הזאת.
&nbsp
 

hadi orr

New member
אני חושב שעדין לא הגעתי להחלטה מה הדבר הנכון לעשות וזאת לאחר

כל כך הרבה שנים ומכיר את הטיעונים (לעומק) לכאן או לכאן, צריכים , אולי, לתת לכל המשפחות השכולות להחליט. לעשות שאלון ולהעביר אותם בין כל משפחות השכול ולשאול אותן מה עמדתם ותשובתם היא היא תיהיה המחייבת. מה יותר נכון מזה? מה דעתכם?
 

גלעד133

New member
להדי

לא בטוח שהרעיון טוב כי יעורר מחלוקת מיותרת בין המשפחות השכולות, מה עוד שבשכונה בה אנו גרים כנראה יצטרפו לצערנו במאה שנים הקרובות עוד אינספור משפחות כאלה. מתי נערוך את המשאל. היום? בעוד 20 שנה שיתווספו עוד מאות משפחות שכולות? כל יום קם משוגע תורן שרוצה לחסל אותנו מתוך אידאולוגיה או טירוף כאלה או אחרים וזה כנראה לא הולך להיגמר בעתיד הנראה לעין. אנחנו לדעתי - בדיוק כמו שאמר אמנון אלבז - חיים במציאות שהסבל והאושר שזורים זה בזה ללא אפשרות להתנתק וכנראה שצדק במקורות מי שאמר "על חרבך תחיה" והמציאות הזאת מחייבת אותנו להרים את הראש מתוך הכאב במהירות רבה ולעבור פאזה לשמחה על עצם קיומנו במקום הזה אליו שבנו אחרי אלפי שנים של רדיפות. אחרת לדעתי אין לנו מקום בשכונה בה יפרשו כל התנהגות אחרת כחולשה וישמחו להעלים אותנו מכאן [כדי שיוכלו אח"כ להיות עסוקים בלהרוג אחד את השני]. עצוב,אולי, אבל זה מה יש.
 

hadi orr

New member
אז אולי לא. בקיצור אני עדין בהתלבטות (לא שזה חשוב) מכיר את

הצדדים את הדקויות ואת המשמעויות אבל עדין לא יכול לקבוע עמדה ברורה למרות שנראה לי שליבי נוטה לכיוון אחד. אבל לא יודע כפי שלא יודע כבר עשרות שנים. הרבה עשרות שנים !!!!
 
תרומתי הצנועה מהשקית

שכמובן צדה את עיני במיון הראשוני
** מהכרכים זה סיפור אחר...



 
למעלה