יום השואה הבינלאומי

../images/Emo41.gif ערב לציון יום השואה הבינלאומי

ביום ראשון 27/1/2008 באוניברסיטת תל אביב. מצורף לינק.
 

ayeletpr

New member
יום השואה הבינלאומי - אירוע מיוחד בקאמרי ת"א

לציון יום השואה הבינלאומי תוצג בקאמרי "האנתולוגיה", יצירה שזכתה לשבחים רבים בארץ ובעולם. זלמה גרינולד, ניצולת שואה, חיה ובועטת באירוע תיאטרלי מרגש ובאותה עת משעשע. שני דברים מחזיקים אותה בחיים, בנה יחידה והפסנתר. זהו אירוע המתרחש בהווה, הקהל מוזמן לשבת עם זלמה סביב הפסנתר, ללגום עימה כוסית קוניאק ולשמש עד להגיגיה ושותף פעיל בדיאלוג עימה. מוצ"ש וראשון 26-27.1 בשעה 21:00 כרטיסים ב-50% הנחה נא למסור בקופה קוד הנחה 557.
 
יום השואה הבינלאומי 27/1/08

בעבר מישהו מחברי הפורום העלה כאן קישור לשיר עם איטלקי של הפרטיזנים: "בלה צ'או", העלתי רשומה על כך בבלוג שלי, מצורף קישור, ואודה למי שהעלה את הקישור שיכתוב לי, כדי שאוכל לתת לו קרדיט.
 
אני מאמין בדרך לטרבלינקה

שמי אירופה התקדרו בעננים שחורים, ענני הכיבוש הנאצי. ר' עזריאל-דוד פסטג, היה על הרכבת לטרבלינקה. קולו הערב של ר' עזריאל-דוד פסטג היה שם דבר בוורשה כולה. רבים נהרו אל בית הכנסת שבו נהגו ר' עזריאל-דוד ואחיו, אף הם משוררים בחסד, להתפלל בימים הנוראים. ר' עזריאל-דוד היה עובר לפני התיבה והם ליוו אותו כמקהלה. הוא ניחן בקול רם, צלול ומרגש, שסחף את כל שומעיו. חייו החומריים היו צנועים למדי. את עיקר סיפוקו ואושרו שאב ממקור אחר - מעולם הנגינה. ניגוניו המרגשים עשו את דרכם היישר לאוטווצק, אל בית מדרשו של רבו, רבי שאול ידידיה אלעזר ממודזיץ', אמן ניגון בזכות עצמו, שחיבב מאוד את ניגוניו. החסידים בסביבתו של הרבי כבר ידעו כי יום שבו הגיע לחצר ניגון חדש של ר' עזריאל-דוד, הוא יום חג לרבי. כעת נדחס ר' עזריאל-דוד, עם אלפים מאחיו היהודים, באחת מרכבות המוות, בדרך מוורשה אל מחנה ההשמדה טרבלינקה. האוויר בקרון הבקר העמוס היה מחניק. אנשים, נשים וטף, ששיוועו למעט אוויר ומים ,נדחסו באכזריות על ידי החיות הנאציות. קודם לכן הופרדו זוגות זה מזה, ילדים נקרעו מידי אימותיהם וזקנים כושלים נורו למוות לעיני יקיריהם. הרכבת יצאה לדרכה. ר' עזריאל-דוד היה מכונס בתוך עצמו. שקשוק הגלגלים המונוטוני, עם מעט האוויר שחדר פנימה מבעד לחלון הקטן ,השקיטו במקצת את האווירה. האנשים עמדו דבוקים זה לזה, נאנחים ונאנקים בשקט. מול עיניו של ר' עזריאל-דוד קמו לפתע מילות העיקר הי"ב: "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח ואף על פי שיתמהמה, עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא." הוא עצם את עיניו והתעמק במילים ובתוכנן. דווקא עכשיו, אמר בלבו, כשהכול נראה אבוד, נבחנת אמונתו של יהודי. ופתאום החלו שפתיו לפזם נעימה שקטה וחרישית. הנעימה השתפכה לה, ואט אט חברה אל המילים עד שהתאחדה עמן. דבקותו של ר' עזריאל-דוד גברה והלכה מרגע לרגע. עיניו עצומות וגופו דחוס, אבל רוחו מתנתקת מנסיבות הזמן והמקום ונוסקת אל על. הוא לא חש כלל בשקט המוחלט שהשתרר בקרון ובמאות האוזניים הכרויות בתדהמה למשמע הצלילים המופלאים, שכאילו נלקחו מעולם אחר לגמרי. הוא גם לא שמע את הקולות המצטרפים בהמשך לשירתו, בתחילה בשקט, ומרגע לרגע בקול גובר והולך. הנעימה המרגשת, עם המילים הקדושות, חברו לאמונה הטהורה שבלבבות ופרצו מתוכם בשירה גדולה ואדירה. קרון שלם, דחוס באנשים מושפלים, מורעבים ומדוכאים, העושים דרכם לטרבלינקה, שר בעוז: "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח ואף על פי שיתמהמה..." שעה ארוכה נמשכה השירה המופלאה הזאת. לפתע, כמתעורר מחלום רחוק, פקח ר' עזריאל-דוד את עיניו והביט נכחו.עיניו היו אדומות מבכי ולחייו רטובות מדמעות. הוא היה נסער מאוד. "אחים יקרים!", פנה אל הסובבים אותו, "הניגון הזה הוא ניגונה של הנשמה היהודית. זהו ניגון האמונה הטהורה, שגם אלפי שנות גלות ורדיפות לא יכלו לה." קולו נחנק לרגע. "רוצה אני להציע לכל מאן דבעי עסקה בלתי שגרתית: מי שיקפוץ מהרכבת, יציל את עצמו ויצליח להביא את הניגון הזה אל מורי ורבי האדמו"ר ממודזיץ, מעניק אני לו מחצית מחלקי בעולם הבא..." ר' עזריאל-דוד התרומם על קצות בהונותיו וסקר את ראשי האנשים. כעבור רגע הורמו שתי ידיים. אלה היו שני בחורים צעירים שכוחם עוד עמד להם. "מקבל עלי", אמר האחד. "מוכן לעסקה", החרה-החזיק האחר. כעבור שעה קלה הצליחו השניים בעזרתם של האחרים, לפרק את הקרשים שסגרו על החלון הקטן שבמרומי הקרון. הם נפרדו מאחיהם וקפצו בזה אחר זה מתוך הרכבת השועטת. כעבור זמן התייצב על סף דלתו של הרבי ממודזיץ בארצות הברית אחד מהשניים. התברר, כי חברו התרסק אל מותו בקפיצה מהרכבת, ואולם הוא ניצל והצליח להימלט מהתופת. הוא נכנס אל חדרו של הרבי, גולל באוזניו את הסיפור המלא ושר לפניו את ניגונו של ר' עזריאל-דוד, חסידו. כל אותה שעה ישב מולו הרבי ומירר בבכי. הרבי ממודזיץ הוא שהפיץ את ניגונו של ר' עזריאל-דוד פסטג בכל העולם כולו. "עם הניגון הזה צעדו יהודים אל משרפות הגזים," אמר, "ועם הניגון הזה יצעדו יהודים לקבל את פני משיח צדקנו". סיפור זה הונצח בשיר מרגש מאד וכששמעתי אותו, לא יכולתי שלא לעשות סרטון עם השיר ומילותיו. להלן הקישור לסרטון.
 
כבת למשפחה מחסידי מודז'יץ, התרגשתי

עד דמעות. תודה לך אלישבע, מן הראוי שיהיה קישור בפורום ב"קישורים" לסרט המרגש ולסיפור המצמרר שמאחוריו.
 
אני מאמין בשמחת תורה במודזיץ'

שמעתי כי בכל שנה אצל חסידות מודזיץ' באחת ההקפות (נדמה לי שהשישית) כל ספרי התורה מונחים בצד למעט ספר קטן אחד שניצול מהשואה שהרב מחזיק וכל החסידים שרים רק את אותו "אני מאמין".
 

mcasher

New member
קשה לילהרגיש קורבןהיסטורי לאור המצב כיום בעזה

קשה לי למרות היותי דור שלישי להרגיש כ מיסכן וקורבן של ההסטוריה האכזרית מול העם היהודי המקופח,לאור המצב כיום ברצועת עזה,המצור והסבל אשר ממשלה יהודית מטילה על ערבים ''גויים'',החשכת 1.5 מיליון אזרחים,מניעת טיהור מקורות המים שלהם,מניעת עבודה ויציאה לחו''ל והרעבה קולקטיבית, ומניעת הספקת חמצן לבתי חולים,ומאפיות.זה לא המוסר היהודי שאליו ציפיתי.
 
תפסיק להגן על האוייבים שלנו

לפי דעתי ממשלת ישראל לא עושה מספיק כדי לעצור את הרצונות של אוייבנו כדי להשמיד אותנו. עכשיו הם פרצו את הגבול עם מצריים, שמצרים תעזור להם, פעם רצועת עזה הייתה שייכת למצריים. אין שום הרעבה קולקטיבית זאת תעומולה של האוייבים שלנו. אתה טוען שאתה איש "שלום", תדאג לשלום בתוך עמנו. יש לך בתוכך שינאה עצמית לבני עמנו. אתה לא מתאים לפורום זה, טוב שאתה מיעוט בעם.
 
קצת עובדות היסטוריות

1. לאום וירושלים ? ישראל היתה למדינה ב - 1312 לפנה"ס, אלפיים שנים לפני קום האיסלאם. 2. פליטים ערבים בישראל החלו להזדהות כפלשתינאים ב- 1967, שני עשורים אחרי הקמת מדינת ישראל המודרנית. 3. לאחר כיבוש הארץ ב- 1272 לפנה"ס היהודים שלטו בארץ אלף שנים והיתה להם נוכחות רצופה בה במשך 3,300 שנים. 4. השליטה הערבית היחידה לאחר הכיבוש ב- 635 לפה"ס נמשכה רק 22 שנה. 5. במשך יותר מ- 3,300 שנים ירושלים היתה הבירה היהודית. ירושלים מעולם לא היתה בירתה של ישות ערבית או מוסלמית. אפילו הירדנים, כשהם כבשו את ירושלים, לא עשו אותה לבירתם ומנהיגים ערביים לא ביקרו בה. 6. ירושלים נזכרת יותר מ- 700 פעמים בתנ"ך ואף לא פעם אחת בקוראן. 7. דוד המלך ייסד את העיר ירושלים, רגלו של מוחמד לא דרכה בה. 8. יהודים מתפללים עם פניהם מופנות אל ירושלים, מוסלמים מתפללים כשפניהם למכה. אם הם נמצאים בין ירושלים למכה אז פניהם למכה ואחוריהם לירושלים. 9. פליטים ערבים ויהודים ? ב- 1948 מנהיגי ערב עודדו את הפליטים הערבים לצאת מישראל בהבטיחם לטהר את הארץ מיהודים. שישים ושמונה אחוזים מהם ברחו בלי לראות חייל ישראלי בכלל. 10. פליטים יהודים נאלצו לברוח מארצות ערביות בגלל אלימות, רדיפות ופוגרומים מצדם של הערבים. 11. מספר הערבים אשר יצאו ב- 1948 מישראל מוערך כ- 630,000. מספר הפליטים היהודים מארצות ערב מוערך באותו המספר. 12. הפליטים הערבים בכוונה לא נקלטו בארצות הערביות, למרות שטחן הענק. מתוך 100,000,000 פליטים בעולם מאז מלחמת העולם השניה, הם מהווים הקבוצה היחידה שלא נקלטה או השתלבה בארצות עמם. הפליטים היהודים נקלטו כולם בישראל, מדינה לא יותר גדולה מניו ג'רסי. 13. המאבק הערבי-ישראלי ? לערבים יש שמונה מדינות, לא כולל פלשתין. יש רק מדינה יהודית אחת. הערבים יזמו את כל חמש המלחמות והפסידו. ישראל התגוננה כל פעם וניצחה. 14. אמנת הפת"ח עדיין דורשת השמדת ישראל. ישראל מסרה לפלשתינאיים רוב שטחה של הגדה המערבית, אוטונומיה תחת הרשות הפלשטינית, וסיפקה להם נשק. ובל נשכח את גוש קטיף... 15. בזמן השלטון הירדני, אתרים יהודים קדושים בוזזו וליהודים נשללה זכות הגישה אליהם. בשלטון היהודי כל האתרים המוסלמים והנוצרים נשמרו ונפתחה הגישה אליהם למאמיני כל הדתות. 16 . ישראל והערבים באו"ם ? מתוך 175 החלטות מועצת הביטחון עד 1990, 97 היו נגד ישראל. 17. מתוך 690 החלטות העצרת הכללית עד 1990, 429 היו נגד ישראל. 18. האו"ם שתק כאשר נהרסו 58 בתי כנסת בירושלים ע"י הירדנים. 19. האו"ם שתק כאשר הירדנים בשיטתיות חללו את בית הקברות היהודי העתיק בהר הזיתים. 20. האו"ם שתק כאשר הירדנים אכפו מדיניות כמו אפרטהייד שמנעה מיהודים להגיע להר הבית ולכותל המערבי. והעולם שתק כשנטבחו ונרצחו יהודים בזמן השואה. יהודים שהיו אזרחים שווי זכויות בארצות בו גרו. אזרחים למופת, לא כאלו שפוצצו עצמם בין אזרחי גרמניה או פולין... לא כאלו שבגדו בארצם וקיימו יחסים עם מדינות אוייבות למרות החוק האוסר זאת. היהודים התערו בחיי המקומיים ולא הנציחו את היותם פליטים (שהרי גורשו מארץ ישראל) למרות שקיוו והתפללו יום-יום לשוב לציון.
 

תותח9

New member
הכיוון הכללי נכון, אבל

ברשימה (שרצה באינטרנט כבר שנים) יש אי דיוקים, וחבל, כי ה"קייס" הציוני צודק ונכון גם ללא חלק מהעובדות שהזכרת
 
שלום חברים,

עברה שנה...מי מאמין.. בדיוק היום לפני שנה, במוצ"ש הקמנו פרוייקט אינטרנטי ייחודי לציון יום השואה הבינלאומי. לצערי השנה לא יכולתי לקחת חלק באירועים הללו, אך בכל זאת היה לי חשוב להיכנס ולראות מה קורה פה. צר לי שהפעילויות המיוחדת הזאת לא המשיכה גם השנה. בכל אופן, עדיין אני ממשיך בפעילותי הזעירה לשימור זיכרון השואה. היום ביקשתי מהמורים בסוף השיעור 5 דק' לנושא, והקמתי יחד עם חברים לוח גדול לציון יום השואה הבינלאומי, עם הסברים, תמונות, שירים, קטעים ועוד חומר נוסף. ולסיכום, אחרי 63 שנים מיום שחרור בית החרושת למוות- אוושויץ בירקנאו, אני גאה להחזיק בידי את צו הגיוס לצבאה של מדינת היהודים הריבונית- ישראל, ולומר ברוב הוד והדר: ע ם י ש ר א ל ח י ! ! ! רק בריאות. בהערכה רבה, דרור.
 
העולם מציין את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה

בישראל עסוקים בדברים אחרים....... נאמר לי כי היתה כתבה שהאו"ם הפיק היום בול ליום השואה הבינלאומי, מי שמוצא את הבול - מוזמן/נת להעלות אותו כאן, תודה מראש.
 

tazmanyak

New member
יום השואה הבינלאומי

יום הזיכרון הבין-לאומי לשואה הנפקה משותפת ישראל-או"ם. מעצב הבול: מטיאס דלפינו
 

SARAH B

New member
אתמול בשעה 18.00 כנסת ישראל ציינה את

יום השואה הבינלאומי בטקס מרשים ומכובד,בנוכחותחברי כנסת שגירירים מארצות חול ניצולי שואה ולכבוד היה נשיא איגוד הפרלמנטרי האירופי, גם הנשיא החמישי של מדינת ישראל מר יצחק נבון נכח,לאחר קבלת פנים של משמר כבוד הכנסת ותזמורת כנסת ישראל, הגב דליה איציק יושבת ראש הכנסת פתחה את המליאה ונאמה אחריה , ראש הממשלה, מר אולמרט מר ביבי נתניהו ,מר סילואן שלום, מר רפי איתן והגב קולט אביטל, לסיום התקוה זאת פעם ראשונה שכנסת ישראל מצינת יום זה נקווה שעוד הרבה הרבה שנים נמשיך לזכור ולא לשכח
 
למעלה