יום השואה |נר|

A לון

Member
מנהל
השנה היא 1919
יהודי אחד, רופא בשם מגנוס הירשפלד ויהודי אחר, פסיכיותרפיסט בשם ארתור קרונפלד פותחים בברלין את המכון לסקסולוגיה- המוסד המדעי הראשון שהקדיש את עצמו לחקר המין.
המוסד קיבל עזרה ממשלתית מממשלת גרמניה (רפוליקת ווימאר דאז) ועסק בחקר המיניות על כל סוגיה וביחוד מיניות שמחוץ לנורמה דאז- הומוסקסואליות, טרנסווסטיזם, סאדו-מאזו (טרם המצאת המונח בדסמ...) וכו'. הירשפלד עצמו (שכונה גם "האיינשטיין של הסקס" :) ) היה פעיל בקהילה הלהט"בית והמכון שלו אירח לא פעם אירועים שלה.
הירשפלד כמובן היה פעיל למען זכויות ההומוסקסואלים, כתב מסות ומאמרים מדעיים על מיניות "לא נורמטיבית", טבע את המונח טרנסג'נדר ויסד את הועדה המדעית - הומניטרית, שהיה הארגון הראשון בעולם ששם לו למטרה להפוך הומוסקסואליות לחוקית (אגב, סעיף 175 לחוקת גרמניה שאסר על יחסי מין הומוסקסואליים בוטל רשמית רק ב1989...).

הירשפלד היה כל מה שהנאצים תיעבו- יהודי, בעל השפעה, הומוסקסואל- לגמרי לא המודל ה"ארי"...
ככזה הוא היה מטרה לחיצהם ואף הופיע לא פעם בשבועון הידוע לשימצה "דר שריטמר"

ב1933, כשהנאצים החלו לשרוף ספרים- המכון לחקר המיניות של הירשפלד נפרץ ונבזז וכתביו הועלו באש בכיכר האופרה בברלין. למרבה הצער היו במכון שמות רבים של חברי קהילה שהיו בקשר עם הירשפלד. חלקם הספיק לברוח מגרמניה וחלקם נרצחו על יד הנאצים.
הירשפלד עצמו היה במסע הרצאות ברחבי אירופה בעת הפריצה למכון שלו והחליט לא לחזור לגרמניה. הוא נפטר שנתיים לאחר מכן בצרפת.

|נר| יהי זכרם של ששת המליונים קורבנות הנאצים ברוך |נר|
 

קבצים מצורפים

  • מגנוס הירשפלד.png
    מגנוס הירשפלד.png
    5.4 MB · צפיות: 2

דקל נור*

Well-known member
מעניין לקרוא על חוקרים אמיצים שהקדימו את קינסי, מאסטרס וג'ונסון ואחרים.
 

Dan_Kap_

Active member
בנוסף לספרים, המכון של מגנוס הירשפלד השתתף בהפקת סרט בגרמניה שנקרא "שונה מהאחרים" ונועד להסביר מהי הומוסקסואליות לפי המודל של הירשפלד.


המכון גם הכיר בטרנסווסטיטים וסיפק להם אישורים שנועדו למשטרה להסתובב בבגדים של המגדר האחר.
 
למעלה