יום חדש - שמש חדשה

Mנטה

New member
יום חדש - שמש חדשה ../images/Emo42.gif

תחשבו על האנשים שמסביבכם. האם הם כאלו שנותנים לכם אנרגיות ? האם הם כאלו שגוזלים ממכם אנרגיות ? האם הם כמו שוKו מוכנים לנסוע לקצה העולם כדי לחלץ אתכם מאיזה תסבוכת ? או האם הם כאלו שקודם כל חושבים על נוחיותם הם ? (סתאם אל תחשבו, היא פשוט אוהבת לנהוג
...) האם אלו שמסביבכם קרובים להשקפת עולמכם ? האם הם שונים ? רחוקים ? קרובים ? האם הם בכלל חיים בעולם שאתם חיים בו ? או שמא הם על ענני סוטול כל היום ? ולמה אני שואלת ? אז הנה אני עונה
אתמול נתקלתי ביצור מאוד שונה ממני. אדם שמרבית חייו מנסה להיות מסטול, לעשן, לשתות, להסניף ולעשות סקס עם חצי עולם, רצוי בו זמנית. אין לי ספק שהבן אדם הזה גם מאוד נבון וששיחה אתו יכולה להעשיר אותי. ובכל זאת עלתה בי המחשבה: אנרגיות מהסוג הזה לא טוב שתהיינה בסביבתי. מה דעתכם בסוגיה ?
 

שוKולד

New member
לעיתים אנשים הם לא מי שאנחנו חושבים

לפני כמה חודשים הכרתי בחור שהייתי בטוחה שהוא לא בשבילי מבחינת סגנון החיים שלו, לאחרונה גיליתי שחברה שלי יוצאת איתו והוא בכלל לא מי שחשבתי שהוא. לפעמים אנשים מציגים את עצמם כמו שאת תארת את הבחור, אבל המסכה של החברים, ואילו בתוך מערכת יחסים הם אנשים שונים לחלוטין. בדיוק אתמול ישבתי שניסיתי לזהות את כל המסכות שיש עלי. או לפחות את המרכזיות שבהן. וגיליתי שאכן אני שונה עם אמא שלי, שונה עם חברים מסוג אחד וחברים מסוג אחר, שונה עם הבן זוג, ושונה עם החברות הטובות. לקחתי את הדיון למקום אחר לחלוטין. סליחה. אני אנסה להשיב גם על השאלה שלך, אני מסכימה. יש אנשים ששואבים ממך אנרגיה. שכל הזמן רק לוקחים ולוקחים בלי לתת, אנשים דכאוניים , למשל, שרק באים כדי להפיל את כל הצרות שלהם עליך, בלי לשמוע גם את הצרות שלך. או אנשים שבאים רק כדי לספר כמה טוב להם בלי להיות שותפים באושר שלך, וכו' וכו'. אנשים כאלה מעייפים. אחרי מפגש איתם אין כח כמעט לכלום - הם שואבים. מזמן החלטתי שאנשים כאלה לא יהיו בחיי, או שיהיו במינימום מינון כך שלא יוכלו לפגוע בי. באופן כללי, ישלי נטייה להקיף עצמי, בחיי היום יום בעיקר, באנשים דומים לי בדרך זו או אחרת. אנשים שיהיה לי על מה לשוחח איתם, שהמנהגים החברתיים שלנו דומים פחות או יותר וכו'. אז ממילא אדם כמו זה שתארת לא היה מגיע לשם.
 

Mנטה

New member
מסיכות ? נשמע יותר כמו תפקידים

הרי ברור שבעבודה צריך להתנהג אחרת מאשר עם ההורים וכו' למה את מתיחסת לזה כאל מסיכות ?
 

שוKולד

New member
משום שזאת מסכה שאנחנו לובשים

את רוצה לקרוא לזה תפקידים ? תקראי לזה תפקידים. מה זה משנה השם, הרעיון שעומד מאחורי המילה זהה. בסוציולוגיה ופסיכולוגיה קוראים לזה מסכות, בדרך הרביעית קוראים לזה קבוצות אני, את קוראת לזה תפקידים. זה בדיוק אותו דבר. ההתנהגות שלך מושפעת מהסביבה בה את נמצאת, עם אנשים מסויימים את X ועם אחרים Y. מצידי תקראי לזה צ'יפס ושניצל
 

Mנטה

New member
לא לא, אני טוענת שזה לא אותו הרעיון

להגיד מסיכות זה להגיד שאנחנו שמים על עצמנו משהו שהוא מחוץ לנו והוא לא באמת אנחנו. אני טוענת שזה באמת אנחנו להתנהג בדרך מסוימת עם ההורים ובדרך אחרת עם שותפינו לעבודה למשל. אנחנו פשוט מבליטים צדדים אחרים שלנו, אבל כל הצדדים האלו הם חלק לגמרי טבעי ואמיתי שלנו ולא מסיכה. ואגב, המושג "תפקיד" הוא מושג סוציולוגי.
 

שוKולד

New member
אבל מנטההההההההההה

את לא מקשיבה לי, אני מסבירה לך שאנחנו מדברות על אותו דבר רק שאני קוראת לזה מסכה בעוד שאת קוראת מסכה למשהו אחר. זה הכל.
 

Mנטה

New member
אז בואי תבהירי לי

למה את קוראת לזה מסיכה ? מה זה מסיכה בעינייך ? האם הקונוטציה שלך שלילית או חיובית ?
 

שוKולד

New member
הקונוטציה היא לא חיובית ולא שלילית

אלא פשוט משהו שקיים שם. אני עוטה עלי פרצוף מסויים כשאני באינטרנט - גם אם הוא וירטואלי עבור חלק מהאנשים, ואני עוטה פרצוף אחר לחלוטין כשאני אוכלת צהריים עם בני המשפחה. את קוראת לזה תפקיד חברתי אחר. אני פשוט רואה את זה כמו מסכה, כמו כובע שמחליפים בין תפקידים. מסכה לא במובן השלילי של להתחבא מאחורי משהו. אלא פנים שונות לסיטואציות שונות.
 

מטית

New member
הממ..

אפשר לנסח אחרת את השאלה ורק אז לענות..? (שאלה רטורית
) שאלה: האם אנחנו מבחינים ובוחרים את האנשים שמסביבנו לפי הקריטריון נותן/גוזל אנרגיה? והאם מי שנותן לנו אנרגיות הם כאלה שמוכנים לעשות הכל בשבילנו? או כאלה שדומים לנו? תשובה: זה לא קריטריון שלפיו אני בוחרת את חברי, אבל אם יש מישהו שגוזל ממני אנרגיות אני מעדיפה להתרחק ממנו. בעיני גזילת אנרגיה נעשית בכמה דרכים: 1. אתמול נתקלתי באישה רעה שבמאות הקודמות היו מעלים אותה על המוקד - היא גוזלת אנרגיה כאופי, מכל אדם, ללא הבדל דת גזע ומין. 2. אנשים שמעצבנים אותי. (כן, זה סוביקטיבי, אבל היי.. כמה כבר אפשר לכתוב בהודעה אחת..?
)
 

Mנטה

New member
אני מסכימה לגמרי

אנשים שאנחנו לא אוהבים או שמעצבנים אותנו לוקחים לנו אנרגיה. במקרים האלו זה בגלל שאנחנו לא יודעים מספיק להגן על עצמנו ואנחנו מתעצבנים איפה שגדולים מאיתנו היו פשוט מחייכים ולא מתייחסים. ואנשים שגוזלים אנרגיה, זה באמת אופי, ולא רק כלפינו.
 

שוKולד

New member
אפשר לפעמים פשוט להחליט שלא להתעצבן

יש אנשים שמראש אני יודעת שמעצבנים אותי. בשלב מסויים הגעתי למסקנה שהיות ואני חייבת להיות איתם באינטרקציה, אין לי ברירה אלא פשוט לא להתעצבן. היום הם לא מעצבנים אותי יותר. אבל זה לא אומר שאין עוברי אורח בחיי שמעצבנים אותי...
לשם עוד לא הגעתי.
 

renjintso

New member
דעתי בסוגיה

חלוקה (אז מה עוד חדש?)
קודם כל למנהלות להולדת הפורום. אחלה הודעתמנהלת. ולשאלה - אם שיחות עם האיש הזה יעשירו אותך, איפה איבוד האנרגיה? אני חושבת שהייתי ממקדת את השאלה: האם אנחנו יכולות לקבל מאנשים רק חלקים מסויימים שלהם, ולסנן חלקים שלא נראים לנו? אני חושבת שכן, אבל זה קשה, וזה עובד רק בקשרים שטחיים יחסית. לכן עם אדם כזה, נראה לי שהייתי שומרת על קשר רופף, למען העניין וההעשרה, אבל לא נכנסת לקשר עמוק. זה בקשר למקרה הפרטי, ובאשר לשאלה הכללית: לא את כל האנשים מסביבי אני בחרתי, אבל אני כן יכולה לבחור כמה זמן להקדיש להם, ואת הזמן היקר שלי אני מעדיפה לבלות בחברת אנשים שדומים לי, או לפחות שיש לי איזשהוא בסיס משותף איתם. אחרת, זה נראה לי בזבוז זמן.
 

שוKולד

New member
בהתחלה קראתי את ההודעה שלך

והנהנתי לעצמי בהתלהבות - בדיוק!. הזמן הוא שלי ואני אקבע מה לעשות איתו. ואז בקריאה שניה, הבנתי שאם אני מסתובבת רק עם אנשים שדומים לי, איפה ההתפתחות והצמיחה. איפה אני גדלה ולומדת להסתדר עם מגוון רחב של אנשים ? וכמובן שיש פה גם סיפור קטן (איך לא?
). אני מכירה מישהו שבפעם הראשונה שניה שלישית וגם רביעית שראיתי אותו, זלזלתי בו. אדם פשוט, מהצ'כונה, הגיע מסריח מסיגריות זולות, שרשרת עבה וגדולה של חי, מעיל עור (אלק) וטבעת זהב על זרת עם ציפורן ארוכה מאד. כל זה הספיק כדי להשאיר את הרושם ולהפעיל את מנגנוני הדיעות הקדומות שלי. מה לי ולאיש הזה, איזה דו שיח יכול להתקיים ביננו. לאחר תקופה מסויימת, הייתי צריכה לעבוד על פרוייקט קטן עם האיש הזה. התגלה לי אדם מאד אינטליגנט, שהלוואי והיה לי 1/4 מהידע שלו בתחום בו עסקנו. אדם מעניין, עם סיפור חיים מעניין. איש טוב לב, חייכן, שתמיד נכון לעזור וכו' וכו'. לו הייתי מקפידה להקיף את עולמי באנשים דומים לי, לא הייתי זוכה להכיר אותו ומאז לפתוח את עצמי לאפשרות של אנשים שונים ממני. אז הכל עניין של מינון, אני לא בטוחה שכבן זוג הייתי בוחרת לי מישהו שכל כך שונה ממני, על אף כל התכונות הטובות שיש בו. אבל בחוג החברים שלי, הקרובים יותר או פחות (זה כבר שיקול אישי של כל אחד), לא הייתי פוסלת.
 

renjintso

New member
אבל אם הוא אינטילגנטי ומעניין

אז יש לכן בסיס משותף, לא ככה? מעצם העובדה שאת רואה אותו ככזה. ב"דומים" לא התכוונתי לדומים חיצונית, או בעלי הרגלים דומים. אולי זה באמת לא ניסוח מוצלח, ועדיף לומר - אנשים שיש לי בסיס לשיחה איתם, שמעניינים ומעשירים אותי. רק שאז האמירה יוצאת מסורבלת וקצת פלצנית גם
 

שוKולד

New member
הנקודה היא שלמראית עין אנחנו לא

דומים כלל, אנחנו משכבות חברתיות שונות, מסביבות שונות. והעובדה שהבחור אינטליגנטי לא עושה אותו לדומה לי.
 

מטית

New member
אנשים שלוקחים ממני אנרגיה

הם גם אנשים שאי אפשר להתייעץ איתם על חלום או סתם משהו שרוצים לעשות כי הם מייד עושים שחור בעינים (למה אפשר להכשל, למה לא יהיה כיף..)
 

jessy19

New member
האנשים שמסביבי...

האנשים שמסביבי הם חבריי ואנשים שקשורים לצבא (מפקדים, חיילים ביחידה וכו'). חבריי הם אנשים שתמיד מוכנים לעזור אבל לצערי קורה הרבה פעמים שהם חושבים על עצמם ולא משנה מה איתי. הם דומים לי אבל שונים מאוד ממני ויחסית אנחנו די התרחקנו בזמן האחרון...
 

ס22ית

New member
לדעתי..האנשים שסביבי, זאת אומרת

החברים שלי הם אנשים שקודם כל חברים..כי החשוב הוא שהם ידעו להיות חברים זאת האנרגיה החיובית הכי גדולה שיכולים לתת. לגבי מי הם ומה הם עושים, יש סביבי מכל המינים והגוונים וכל אחד שיעשה מה שטוב לא, אני לא מתחתנת עם אף 1 מהם/ן ואני לא אצטרך להתמודד עם דברים שלא מוצאים חן בעיניי (כמו העניין של הסוטול)
 
למעלה