יום טוב, שמש נעימה

יום טוב, שמש נעימה

מה אתם אומרים/ות, איזו חשיבות או תרומה, אם בכלל, יש למראה החיצוני בעבודה? העבודה, אמנם, מתבצעת מהבית, אולם יש פגישות עם הלקוח מדי פעם ובוודאי שעם לקוחות חדשים. האם אתם/ן משקיעים/ות מאמץ בכיוון התדמיתי? מה אתם חושבים בכלל על המראה של בעל העסק ומצב העסק? יש קשר?
 

ArielGam

New member
חזות חיצונית לעצמאיים

אביבה, כמו בכל מקום עבודה החזות של האדם שעומד מולך קובעת את היחס שלך אליו. החזות היא חשובה בהרבה כאשר אתה הוא העסק, כלומר, אתה מייצג את העסק כולו, כך שהרושם שנוצר ממך הוא הרושם שנוצר על אופי עבודתך העתידית. אמנם "אל תסתכל בקנקן אלא במה שבתוכו" הוא משפט יפה ומעמיק אבל כמו בכל מפגש סוציאלי (כולל מפגש ראשוני אל מול לקוח), החזות שלך היא אתה. הייתי מוסיף, שלא רק החזות אלא גם ההתנהגות שלך קובעת את המשך העבודה אל מול הלקוח, כי בסופו של דבר אתה מוכר את עצמך (בחזות ובשפת הגוף) ליצירת מסגרת עבודה מולך (כל העולם במה ובעיקר בעסקים). לא ממש קשור אבל פעם אמרו לי ש: "אם הבנאדם נחמד אלייך אך גס רוח למלצר, הוא איננו בנאדם נחמד." אריאל.
 

יונית א

New member
בתור אחותה של בריז'יט בארדו

אנשים מתרשמים קודם ממך, ואח"כ מהמוצר שאתה משווק/מוכר/שירות וכו. אבל אני לא חושבת שההתרשמות היא רק על המראה החצוני. אלא לא פחות מזה מה אתה מקרין. ההקרנה - האישיות- ההתלהבות- האמונה- קשה לי מאד לכמת את ה"קרינה" למונחים נפרדים. ואלו החשובים. אבל כאמור , בוודאי שצריך להראות אסטטים, נקיים,מסודרים. לא חייבים גוף של ברוק שילדס ,אבל להראות אסטטי-כן. מצד שני בבית, לא מוציאה את הרגליים מנעלי הבית לא לובשת ג'קט אלא סוודר רחב וגדול ואת המכנס ,אני מחליפה בטרנינג.
 
אין הזדמנות שניה לרושם ראשון

במכירה, הרושם הראשון מאוד קובע. ברגע הראשון שהלקוח רואה אותך, במקרים רבים,בראש הלקוח נתקבלה החלטה אם הוא קונה ממך, או לא. זו יכולה להיות החלטה בתת מודע, הלקוח ייתכן שאפילו לא יודע אותה בהכרה, הרושם הראשון מהמראה, מהחיוך, מהלבוש, מהריח, מהאישיות הקורנת או לא, מלחיצת היד, מהאיחור, מהמילה הראשונה... קובע לגבי החלטת הקניה. הלקוח צריך לקנות קודם כל אותך כאדם, אישיות, מראה, חיוך צריך לחבב אותך, שיהיה לו קליק אתך, אמון בך... אז הוא יכול להמשיך את הפגישה אתך, אתה תחשוב שהוא אתך, שיקנה ממך, ובסוף הוא יאמר לך "לא", כאשר ההחלטה התקבלה בראשו כבר ברגע הראשון, בהתרשמות הראשונה. ואתה לא תדע מה הסיבה שקבלת "לא" - תחשוב שזה המחיר, שזה העיתוי, שזה המתחרה כל ההתנגדויות הלא אמיתיות ... אבל אם תחקור טוב ותשפר את הרושם הראשון בתדמית, בסגנון, בלבוש, ביצירת קליק, בדיבור על מה שמענין את הלקוח, סיכוייך גדולים יותר כבר מההתחלה שהלקוח יקנה אותך ואחר כך את המוצר שלך.
 

יונית א

New member
בתור אחותה של בריז'יט בארדו

אנשים מתרשמים קודם ממך, ואח"כ מהמוצר שאתה משווק/מוכר/שירות וכו. אבל אני לא חושבת שההתרשמות היא רק על המראה החצוני. אלא לא פחות מזה מה אתה מקרין. ההקרנה - האישיות- ההתלהבות- האמונה- קשה לי מאד לכמת את ה"קרינה" למונחים נפרדים. ואלו החשובים. אבל כאמור , בוודאי שצריך להראות אסטטים, נקיים,מסודרים. לא חייבים גוף של ברוק שילדס ,אבל להראות אסטטי-כן. מצד שני בבית, לא מוציאה את הרגליים מנעלי הבית לא לובשת ג'קט אלא סוודר רחב וגדול ואת המכנס ,אני מחליפה בטרנינג.
 

לב לב

New member
לשדרג עצמי

בגדי העבודה שלי הם טריקואים וטרננינגים.....זה מתבקש מהעבודה... כשמגיע לקוח חדש אני אכן משתדלת יותר..... שאראה נעימה ומקבלת ולא יותר מידי זרוקה..... זה חשוב. גם חדר הטיפול נראה אז מוקפד יותר....וריחני...
 
למעלה