סתם משהו שחשבתי עליו...
אני לא יודע לאיזה גילאים את עושה את הפעולה, אבל סתם רעיונות שעלו לי עכשיו: 1. אגדות של ירושלים: אם מדובר בילדים בכיתות א' או ב' אפשר לספר להם אגדות שונות הקשורות בירושלים, למשל: האגדה על האחים בהר מוריה (על האחים שעזרו אחד לשני ובזכות זה הוקם בית המקדש בהר הזה), האגדה על השר מונטיפיורי (אפשר להשמיע את השיר של יהורם גאון) ועוד. אחר כך אפשר לשאול שאלות על המסקנות מהסיפורים. 2. ירושלים שלי: לילדים קצת יותר בוגרים ג'-ד' אפשר לתת להם לצייר כל מיני אתרים שלדעתם הם החשובים ביותר בירושלים. נכון שהרוב יציירו את הכותל, אבל אני בטוח שיהיו כאלו שיציירו גם את הכנסת, את "יד ושם", את גבעת התחמושת, את גן החיות התנ"כי ועוד. לאחר שהם שהם יציגו את הציורים הם יצטרכו להסביר למה לדעתם האתר שהם ציירו הוא הכי חשוב בירושלים. 3. מעלית הזמן: יש לחלק את החניכים למספר קבוצות. תחילה כל קבוצה תקבל תמונה של אתר חשוב בירושלים ומאחוריו הסבר על האתר: הכנסת - בית המחוקקים של ישראל, "יד ושם" - המכון לחקר השואה החשוב ביותר בעולם, "גבעת התחמושת" - מוצב ירדני שנכבש לאחר קרב קשה של הצנחנים שאיבדו רבים מחבריהם וגילו אומץ בקרב, הכותל המערבי - השריד האחרון והיחיד של בית המקדש, תחנת הקמח בשכונת ימין משה - השכונה היהודית הראשונה מחוץ לחומות, וכך הלאה. כל קבוצה תצטרך לעשות פרסומת לאתר שלה (ממש כתיבת ג'ינגל או פרסום על גבי שלטים מבריסטול) ולהסביר למה כדאי לבקר שם? ולמה זה האתר הכי חשוב לדעתה בירושלים? לאחר כל קבוצה תצטרך לבחור אירוע שהתרחש בירושלים והם יצטרכו להסביר מה מיוחד באירוע הזה ואיך גרם האירוע לירושלים להפוך לכל כך מיוחדת? אירועים לדוגמא: הפיכת ירושלים לבירת העם היהודי ע"י דוד המלך, הקמת בית המקדש הראשון ע"י שלמה המלך, הקמת בית המקדש השני ע"י עזרא ונחמיה, פריצת המצור על ירושלים במלחמת העצמאות, איחוד העיר ע"י הצנחנים במלחמת העצמאות, בניית משכן הכנסת בירושלים, היציאה מהחומות וכך עוד אירועים רבים... אלו הם הרעיונות שלי - אשמח לקרוא את תגובתך.