אני כאן , עודד
לפני מספר שנים , העלו בארה``ב את מחיר הקפה בחמישה סנט. הצרכנים האמריקאים החליטו על מרד בעקבות כך. הם לא קנו קפה עד שהוחלט להוריד את העלייה. פה מדובר על חמישה סנט. אצלנו בארץ , את הישראלים , משום מה , לאמעננינת העובדה שמגיע להם מחיר הוגן למוצר. כל עליית מחיר פרובוקטיבית ומוגזמת נתפסה בארץ כהגיונית. לכן לא ניתן לבצע מרד צרכנים בישראל כי אף אזרח לא ירצה להשתתף במרד כזה. לא כולם מבינים שזה לטובתם. במסגרת עבודתי , אני עושה מרד צרכנים כלפי חברות מסוימות , במיוחד חברות שפעם נחשבו מונופוליסטיות והיום יש כלפיהם תחרות בשוק , דבר טוב לכעצמו ללקוח. כל מטרתי בעבודתי היא לגרום להורדת מחירים ולעזור ללקוח למצוא את המחיר הטוב ביותר. דבר שאני מצליחה לעשות ובגדול. אולם את הלקוח הפרטי לא מעניינת עובדה זו. לא מענין את הלקוח מחיר של מוצר שהוא זקוק לו. רשתות השיוק מפרסמות באופן קבוע מספר מוצרי ``חדירה`` - הווה אומר, תיכנס לחנות לקנות מוצרים אלה ואנחנו ``נחדיר`` לך את המנה ואת כל ה``מכה`` דרך מוצרים אחרים. אולם לא כל הישראלים מבינים זאת. הלקוח נכנס לרשת. קונה את מחירי המבצע . חושב שפה כבש את העולם. אולם לא מבין שביתר עגלת הקניות שלו הוא משלם את הפרש המחירים. הרשת לא תפסיד לעולם , גם אם היא תמכור סוכר בשקל. כי את ההפרש היא תגלם המוצר אחר. את ההפסד היא תממן ע``י רווח של יותר מ 100% על מוצר אחר שהלקוח לא ישאל למחירו. מקווה שעניתי על שאלתך עד כאן להפעם אהובה