יום מבולבל

noa128

New member
יום מבולבל ../images/Emo5.gif

שהתחיל בפגישה ארוכה ארוכה בבית הספר עם המנהלת, המשיך במריבה מזעזעת גבולות עם האיש, ביקור במע"מ ובמס הכנסה שהותירו בי תחושה ש"וואלה לפעמים יש עם מי לדבר"... וממשיך בשורת משימות ומוח שעובד בקדחתנות קדימה אחורה ולצדדים. וחם. מעיק. ומבולבל. ואתם? איך אתם היום?
 

גריפון

New member
שיט, כבר שתיים וחצי? הרגע היה...

יום מבלבל. בליינד דייט על הבוקר. היכרות מג'יי-דייט. קפה ברמת אביב. מבלבל כבר אמרתי? כל הדרך הביתה התרוצצו לי המחשבות. פתאום אני נבהל. עוד מעט יום הורים בביה"ס. מכל ההורים, דווקא ההורים הגרושים של ביתי באים תמיד ביחד... הכי הייתי חוזר עכשו למיטה, לישון.
 

noa128

New member
ואני התעוררתי משינה טרופה

כזו שהולכים איה עם ראש מלא מחשבות ולב מלא תעוקות ומתעוררים בתחושה קלה יותר - אבל בלי שומדבר מגובש או פתור.... אני זוכרת דיונים כאן מהעבר (ואשמח פה לעזרה מצדכם) שבהם דיברנו על רגשי האשמה הכבדים שלנו ההורים על ה"עירבוביה" שעשינו לילדים בחיים כתוצאה מהבחירות שלנו, ועל כמה שזה "מלכלך" לנוו את שיקול הדעת וכמה שזה מעיק. היום קיבלתי את זה בפרצוף במכה. אוי איך שאני עירבבתי את הילד שלי... ולא רק אותו. אבל הוא מין טיפוס כזה סגור, שמחזיק הכל בפנים ואת העירבוביה ואיך שהוא מנסה לסדר אותה לעצמו אף אחד לא רואה, רק את ההתפרצויות הווזוביות המבהילות בעוצמתן... אז עכשיו אני מחפשת לו פסיכולוג/ית. בביה"ס נתנו לי להבין ש"יפה שעה אחת קודם" (ואם לא הבנתי חזרו לי על זה איזה 6-7 פעמים), וכדי לוודא שאעשה את זה במספיק תבהלה גם הדגישו שהוא נמצא בצומת שמזמן לו הגיל, וההורמונים, והחיים והאנא עארף, ושעכשיו הזמן, שנה וחצי לפני החטיבה לעזור לו "לעצב את האישיות שלו" ווטאבר איט מינז... ו-כמובן שהאיש שעזר לי להביא אותו לעולם בועט ומתמגד ולוחץ קשות ש'רק משמעת תיישר את הילד הזה' - ושאני מהמרת על הילד עם מחטטים ופסיכולוגים - ואין לי אנרגיות להלחם גם בו, כי זה כל כך מעורר את כל הספקות והחרטות וה'מה אני מבזבזת אתהחיים שלי עם הXXX הזה..." ואוי, נהיה דייסה
- איפה אתם עכשיו? - צריכה כתף....
 

פּרפרית

New member
נעה יקירתי

מחטטת זה טוב מחטט עוד יותר. תנסי להמנע ממחטטת של בית הספר ובטח לבטח לא על שעות לימודים! לבן שלי היתה טראומה קשה לפני כיתה א'- אבא שלו ניסה לחטוף אותו. בכיתה א' הכל יצא.....אמרו לי מחטטת! אני הסכמתי, הילד עבר עוד טראומה כי היו מוציאים אותו לשעה באמצע הלימודים- הוא הסתגר, הרגיש שונה וזה היה איום ונורא, לקח פעמיים עד שהבנתי את גודל האסון ומיד ביטלתי, אמרתי אני אקח אותו למישהי פרטית. עברו עוד פעמיים ולא היה צריך יותר. (גם הוא היה מתפרץ ומכסח) עבר לו! אבל לגמרי, ממש. הרעיון שטיפלתי והיה חשוב לי שהבעיה תפתר עשה את שלו, שווה ערך 80% ממחטטת. ושתדעי שלפני שלקחתי אותו ניסיתי הכל באמת הכל. רק כש"הרמתי ידים" והוצאתי את הבעיה לגורם שלישי היא נפתרה. חשוב מאוד לשים לב שהילד לא יחשוב שאתם מתאגדים עם הבית ספר נגדו- תזהרי ממצב כזה. מה אני אגיד לך....קחי חיבוק משתתף. אני מאמינה באינטואיציות שלך תעשי מה שאת מרגישה וחושבת שצריך- הרי ניסיתם משמעת, לא? זה עזר? בהצלחה.
 

kisslali

New member
היי נועה

רק עכשיו ראיתי ונהיה לי קווץ' בבטן. כולנו גיבורות עד שזה פוגע בילדים שלנו.... לעניין היעוץ: א.תעשי לך הפרדה בין "מה את עושה עם אבא שלו" לבין זה ש"הוא אבא שלו בכל מקרה". הוא ימשיך להיות שותף לילדים (גם כזה אומר שהוא מפריע לך לעשות דברים שאת מאמינה בהם) וגם אם לא תהיו יחד. אני אומרת את זה כי לדעתי יש פה מוקש. מצד אחד התגובה של האבא מחריפה את התנהגות הילד. מצד שני הדרישה התקיפה של האבא ליותר משמעת גורמת לך לוותר לילד יותר. בקיצור יש כאן משולש, ואת חביבתי אחת הצלעות שבו. זה אומר שני דברים: בלי שיתוף פעולה שלך זה לא עובד לטוב ולרע. המשולש הזה ימשיך גם אם תפרדו כך שזה לא פתרון. ב. בקשר למחטט/מחטטת. אני בעד אם יש לך איך לעשות את זה. לדעתי קופ"ח זה פתרון בכלל לא רע ושווה בדיקה. בהצלחה ונשיקות ללי
 

noa128

New member
היי ללי ../images/Emo13.gif

תודה יקרה על התייחסותך, אכן קווץ' גדול - היום כבר רואה באמת יותר בהיר... לגבי האיש - חילוקי הדיעות בעניין הם כמו המרחק מכאן לאוסטרליה, והוא שמח מאד להפטיר "הרי בסוף נעשה מה שאת רוצה" = האחריות עליי - אבל אין לי ספק קל שבקלים שזו הדרך הטובה ביותר לילד - שזו דרך שתחזק אותו ותעזור לו לבנות בטחון להמשך - וזה מה שחשוב - מלהפעיל עוד לחץ על ילד לחוץ - לא רואה איזה טוב יכול לצאת...מה גם שאם אני טועה - אז אולי לא הועלנו, אבל בטח לא הזקנו - אז נכון שהוא תמיד יהיה אבא שלהם, אבל כשזה מגיע לטובתם ובריאותם הנפשית אני נעמדת על רגליי האחוריות - החלק שלי במשולש שעליו את מדברת הוא אולי לא טוב, אבל כאן מדובר על מצב שביר, וקשה לי מאד להאמין שחזית אחידה של כוחנות תעשה משהו מעבר לשבירה מוחלטת של הילד... ולגבי ה"מה עושים" חשבתי על זה הרבה, ומאחר ובמקרה שלנו מדובר על ילד שב"כניק שמחזיק טונות של כעסים וענינים בבטן ושומר על פוקר פייס גם כשמנסים לדובב אותו, החלטתי שבטיפול קונבנציונלי (שהוא עבר כבר פעם) רבים הסיכויים שייקח למטפל/ת, ואפילו טובה מאד הרבה זמן "לחדור" את המעטה הזה ולזכות לשת"פ שלו - ולכן נראה לי ללכת על משהו אחר - תרפיה באומנות, או דרמהתרפיה, טיפולים שמכוונים ישירות לבעיות רגשיות. אז ביררתי ובדקתי, ומתברר שדווקא כאן בעיר יש במוסדות שתומכים את המערך החינוכי מענה לזה, הם מחזיקים אנשי מקצוע שמטפלים בדרכים האלה ובבעיות האלה וזה נעשה בשיתוף עם ביה"ס, ואני כבר ביקשתי מהם להפנות אותנו ולהמליץ. כך אני מקוה שהוא יוכל לקבל עזרה בהקדם, ואני לא אצטרך למצוא עצמי בדילמה עם העלויות של זה שאין כרגע מאיפה לקחת... זהו כרגע, יותר קל ככל שעובר הזמן...
 

פילאטוס

New member
יופי!

אני מאמינה מאוד מאוד בטיפול באמנות בכלל, ולילדים בפרט, למרות שמה שהכי חשוב הוא אישיות המטפל/ת. אני בעדך, נועה'לה. משמעת נוקשה עוד לא הקלה על צערו של ילד אחד בעולם.
 

kisslali

New member
ת'אמת - גם אני בעדך

לא רק מסכימה עם ההתנהלות הספציפית (טיפול ועוד יותר באומנות/דרמה וכו') גם חושבת כמוך שזה שאת חושבת שזה מה שצריך לעשות, מספיק לגמרי, עם או בלי אבא/בעל. הרבה פעמים כבר אמרתי כאן שלהיות אלמנה הרבה פעמים יותר פשוט... במשולש התכוונתי שטיפול לילד לא יפתור את אותו חלק בכעסים שיש בילד על אי ההסכמות ביניכם. חזית אחידה זה יופי של דבר עם יש שותף לעניין כך שלשאוף לה בכל מחיר נשמע לי אפילו מגוכח אבל, וזה האבל הגדול מאחר ואתם משולש את צריכה למצוא את הדרך להקל על הסיטואציה שנוצרת ובשום פנים ואופן לא לקחת את התפקיד שמול הצד הלא צודק רק כמשקל נגד. רעיון אחר שעלה לי הוא לנסות משהו כמו קראטה או נינג'יצו, אולי כחוג במתנ"ס, דרך מצויינת לתעל אלימות של שב"כניקים.... רק טוב שיהיה לך ובטח ובטח לילד החמוד. ללי
 

noa128

New member
אווו...קראטה.../images/Emo13.gif

היינו בסרט הזה. אחרי איזה חודש וחצי הלכתי ל"שיעור הדגמה להורים" ושם ראיתי אחד לאחד את כל סוגי הבעיטות וההפלות שחטפה אחותו בשבועות שקדמו לחוויה...- הילד פשוט שיכלל את הטכניקות שלו בקראטה - הוא וחבריו, שלא תטעי. וכמה נחמד שהיה הסנסאיי - הילדים הרכים סירבו להפנים את המשפט שפתח את החוג - "זה לא כדי לפרק אחד את השני.." הקיצר - הילד שלי משחק טניס, הולך לצופים, רוכב על אופניו - ובהפסקות בועט (לרוב) בכדור-כדורגל - ואת רוב האנרגיות הוא מוציא שם - מה שנשאר אחרי שמנכים את מה שהוא מתעל לשמירת חומת הבטון סביב מה שהוא מרגיש... היום פגשתי את חונך פר"ח שלו ברחוב. בחור-חמד - סטודנט בוינגייט שנה שלישית - הוא הודה בפניי שהילד הזה הוא בבחינת אתגר גדול משנדרש לו בכל שנות חונכותו. פשוט שב"כניק בלתי חדיר. אבל אני אופטימית - הוא קורץ מחומר טוב הילד=פלא הזה, ועוד צעיר דיו מכדי שאחשוב שאין עוד מה לעשות...
 
למעלה