יום מוצלח היום בתבור

יום מוצלח היום בתבור

התייצבו: אלון ברגר, וולנסי, בר (הכל) טוב, גיא, רעי, נתי, אסי, נהוראי ועבדכם הנאמן. רוחות ערות מהבוקר אפשרו המראות לעילוי רכס כבר בשעות מוקדמות+ יום טרמלי במיוחד עם רחובות עננים מהתבור עד לצומת מגידו (ראות מצוינת). אני המראתי ב- 10.30 לטיסה קצרה וחביבה בעילוי קבוע עד למעל דבורייה, שמיניות לאיבוד גובה מעל בסיס שדה, ונחיתה בשדה הנחיתה שצבוע בירוק-עד ע"י גידולים של תלתן (כ 40 ס"מ גובה הגידולים כך שלא היה כל קושי לנחות). השדה היה מאד מתחשב וסיפר לי באופן וויזואלי מרהיב עין את סיפור הרוח ע"י גלים בשיחי התלתן (לא שהייתי צריך את זה עם הסחיפה שהייתה, אבל זה בכל זאת נחמד). נחיתה טובה עם נגיעה קלה של כנף שמאל. שאר החברה חוץ מנתי ונהוראי חגגו בעילוי הרכס והטובים יותר ניצלו את הטרמיקות. גובה מרבי להיום- 1200 מ'. נחיתות של כולם בשדה למטה, וסיום של היום באווזי...
 

ASI Z

New member
אצלי מוצלח ביותר אך קצת מפחיד ...

אחרי חצי שעה שאני טס מעל העמדה בגובה של 600 מטר ,החלטתי שאני טס לחלקו הדרומי של ההר (לבדוק את הנוף) כאשר ניסיתי לחזור לכיוון החלק הצפוני גיליתי שהרוח חזקה מידי ,ובעצם אני טס ומתקדם לאט ,עד כדי עומד במקום,הבנתי שאין סיכוי שאני מגיע לאתר הנחיתה הרגיל והייתה לי דילמה נוראית ,האם להמשיך דרום מזרח לעבור את ההר עם הסחיפה ולמצוא מקום טוב לנחיתה (לא מכיר את השטח ולכן זה היה מבחינתי לא בטוח) , או למשוך ולהלחם עד שאגיע לשדה נחיתה קרוב בחלק הדרום מערבי של השדות (ובאותו רגע הגלשן טס במקום ויורד לכיוון הבתים),למזלי באותו רגע קיבלתי עילוי של עוד כמה עשרות מטרים שנתנו לי יתרון להמשיך לכיוון דרום מערב בטיסה מאד מאד איטית ,עד שהצלחתי לעבור את הכביש . ולבסוף אחרי מלחמה ופחדים הצלחתי להגיע לשדה שאיפשר לי לינחות בו בבטחה,תודה לאל. אולי היה עדיף להמשיך דרום מזרח עם הסחף ,אבל מבחן התוצאה הראה שהשיקול שלי הביא אותי לנחיתה בטוחה אשמח לקבל תגובות לגבי העיניין ...
 
בעית חדירות לרוח

אסי שלום, בכל מקרה של חוסר חדירות כמו זו שתיארת כדאי מאד להתרחק מההר ב 90 מעלות על מנת לצאת מהונטיורי כמה שיותר מהר. כמובן בתנאי שיש שדות נחיתה בכיוון. במידה ולא ואתה עדיין גבוהה ניתן להיכנס לרוח גבית ולהתרחק מההר כמה שיותר ולהסתובב 180 מעלות חזרה לתוך הרוח לנחיתה וכמובן שהטוב ביותר לחשוב על מגבלות הגלשן ולא להיכנס לאיזור של גב הרוח בזמן דאית רכס.
 

natyh

New member
לי היתה דילמה

ומבחינתי לא רציתי להמריא בתבור בודאי לא המראה ראשונה אחרי הפסקה ארוכה הגעתי בתקוה למצוא אלי בשאיפה אויר לא פעיל קיבלתי אויר מאד פעיל. בהמראה הראשונה שלי בתבור רוח בין 25-30-35 קמ"ש הגלשן בקושי זז כשמשכתי למקסימום למלכודת הזו מראש היום לא התכוננתי להיכנס . אסי הסתכלתי עליך עולה ונסחף לאחור והבעתי בפני נהוראי את החששות שלי כי לשנינו יש גלשן קומה ושמחתי מאד לראות שיצאת מזה בשלום. בכלל הגעתי היום כדי להספיק מספר המראות כשראיתי שניתן לעשות רק אחת שמצריכה ממני מלחמה ובתנאים גבוליים החלטתי לותר ולרוץ לחוף הים כדי לנצל את מה שנשאר מהיום גלישת טורינג של שבעה ק"מ על חוף הים חוף דדו בחיפה הצילה חלקית את היום. מדדתי היום במכשיר שלי בזמן ההמראה של רעי משבים של עד 47 קמ"ש הרבה מעבר למגבלות שלי , וחשוב להגיד הרוח היתה מאד גוסטית מהרגע שהגעתי 0935 ועד שעזבתי בסביבות 1400 מדדתי באזור אגם ברוך 35 קמ"ש בסבבות 45 בגבה התבור . לתבור אני במהלך הקורס הנוכחי לא מתכונן להגיע יותר במיומנויות המוגבלות שלי לא מתכונן להמריא ממנו ולא לנחות באזור .
 

shaison

New member
גוסטית= משבית? ונקודות למחשבה

אני אומנם לא גולש אלה מרחף אבל..... בגדול אתר התבור ממש לא מומלץ לגולשים ומרחפים מתחילים בתנאים שאפשר לעשות רכס! מה שנראה קל ופשוט בתנאים חזקים כשעושה את זה גולש מנוסה הוא לא בהכרח קל בטוח ופשוט כשאתה גולש מתחיל. לגבי הטיול דרומה שהביא אותך למצב הנ"ל שווה לתחקר את מי שלימד אותך או תדרך אותך על טיסה בתבור (מבנה ההר והשפעתו ברוחות שונות) כי ע"פ התאור שלך שווה לך מאוד לתחקר איך לא להכנס למצב הנ"ל. שוב אני לא גולש אבל נראה לי ע"פ התיאור שלך שאולי כן היה שווה לפנות דרומה ולגלוש כמה שיותר רחוק מהרוטור ורק בגובה נמוך(אבל לא נמוך מידי) לעשות 180 חזרה לתוך הרוח לנחיתה. היום ביקר אותי חברכם נתי שבגדול הוא בדרכו חזרה לארץ וכנראה לאל על. לילה טוב שי לנואל ניוזילנד
 

natyh

New member
מאד משבית

ההבדל בין הממוצע לפיקים למיטב זכרוני היה עצום . נדמה לי שמדדתי 27 -47 קמ"ש בתוך שניות בודדות .
 
נתי, אם אתה משתמש בסופרגלו אז

אל תתחיל להקליד בטרם הפרדת בין האצבעות (ובכך תמנע אולי טעויות הקלדה, את משמעויות הניסוח שלך אני כבר מתחיל לנחש...). שנית, אני חושב שאתה צריך לפתור את בעית הפחד שלך בינך לבין עצמך ובשום אופן לא לוותר על התבור. הצעתי: לך קודם למבוא חמה, בלה מספר שעות באוויר. בצע מספר מחיתות והמראות ואז תיווכח עד כמה התבור טוב וכאילו ממש נברא למעננו. אני ממש מאוהב בהר הזה, לאחר שבילית כבר אלפי שעות בהבל טרמיקותיו.
 

natyh

New member
מיקי אין ענין של פחד

יש ענין של יכולת והנאה מיום כזה אני לא נהנה זו מלחמה שלא מתאימה ליכולתי ואני מבזבז עליה זמן . במקום להמריא עשר דקות ולנחות במלחמה בלתי פוסקת ולבזבז שעתיים על הסיוט הזה כי עד שיגיע איסוף וכולי ...הלכתי לים ועשיתי 7 ק"מ גלישת טורינג במשך שעתיים גלישה שהייתי מפסיד אם לא היתי יוצא בזמן, אם כמובן שהטעות היתה שלא הלכתי לים מהבוקר . בענין המראות ונחיתות דוקא קבענו יום לפני לעשות המראות ונחיתות בגלבוע מה שיכל לקדם אותי יפה בטיסות הגבה בקורס יש לי רק 5 ובמשך שלושת החודשים האחרונים לא המראתי אף המראה נוספת ויכלתי לעשות עוד מספר המראות נאה ביום שישי ה 24 לחודש בתנאים המצוינים שהיו אז . אני מעריך שיכלתי לקבוע שיא אגודה חדש , ובדרך כלל אני עומד מאחורי ההצהרות שלי . אגב ביופ שישי פיניתי את כל הזמן שבעולם והתארגנתי לכך במיוחד שלושה ימים קודם לכן במטרה לסיים את הקורס בימים שישי ושבת 24 26 לחודש התכוננתי לעשות ככל האפשר מספיק המראות אלא שהאפשרות הזו בוטלה בום שיש בבוקר בלי שאף אחד טורח להודיע לי ומאחר ולא סימתי את הקורס עדיין אני לא אדון לעצמי אלא תלוי באפשרויות המדריך שמצד אחד עושה מעל ומעבר ומצד שני מבטל לפעמים בלי הודעה בלי להתיחס לעובדה שהמשאבים של החניכים שתלויים בו אינם בלתי מוגבלים מבחינת זמן וכסף . או במלים אחרות אם זה לא נגמר כל כך הרבה זמן אז אולי לא כדאי להשקיע בכך זמן נוסף שהופך להיות בזבוז זמן . . חבל זה מה יש אז זה ימשך לשנה הבאה כנראה או שפשוט אותר על הספורט הזה כי הוא לא יעיל מבחינת צריכת זמן או שאסע לעשות קורס בחו"ל , שם לא מבטלים לך ולא עושים לך טובות שם יש התיחסות ללקוח,יש חוזה שחותמים עליו ברור לגמרי מה מקבלים מה מתחיבים לתת לך ועל מה משלמים יש מספר המראות ונחיתות שיוצאות בזמן ומלמדים שם בצורה מסודרת לפי יכולתך לא מקפיצים אותך לאתר טרמלי בטירוף להמראה ראשונה , ולא לוקחם אותך לאתר כזה אחרי הפסקה של שלושה חודשים , יש שם שיטה קונסיסטנטית שעובדת בצורה מסודרת משלמים מקבלים נקודה , ובלי טובות . בענין הפחד שלי מיקי אני לא חייב להוכיח לך או לאף אחד שום דבר ..... את מה שהייתי צריך להוכיח לעצמי כבר הוכחתי במספיק מקומות ... אגב ההוכחות שלי הוקרנו גם בטלויזיה הממלכתית כך שיש לי קבלות על הדברים ... אז תודה לך על ההתענינות ....
 
אסי,אם אני לא טועה יש שדה גדול

בחלק הדרומי לפני הכביש. לגבי ניתוח ותיחקור-נראה לי שהתעמקת רק באיך לתפעל את המצב שאליו נקלעת בלי לחשוב בעצם למה הגעת למצב הזה?? שורה תחתונה,אפשר היה לזהות שבטיסה דרומה המהירות הקרקעית גדולה.כלומר,היה רכיב צפוני... אם אתה מספיק גבוהה אז אפשר להתגבר על זה.ואם לא אתה מתחיל לאכול בפינה הזאת סינקים... אגב אתה לא תלוי טוב. או שאתה צריך כיוונון בזווית תליה,או שאתה תלוי גבוהה מדי..
 

ASI Z

New member
רק שיהיה ברור ,לא כל כך הדרמתי ...

למי שמכיר, בסך הכל הגעתי מעל איזה מגרש כדור סל שיש שם ,די קרוב לעמדת ההמראה
 
למעלה