יום מנוחה יום שבת או יום ראשון

1ysrat

New member
יום מנוחה יום שבת או יום ראשון

מרקוס ו 30 נֶאֶסְפוּ הַשְּׁלִיחִים אֶל יֵשׁוּעַ וְסִפְּרוּ לוֹ אֶת כָּל אֲשֶׁר עָשׂוּ וְכָל אֲשֶׁר לִמְּדוּ. 31 אָמַר לָהֶם: "בּוֹאוּ אַתֶּם לְבַדְּכֶם לְמָקוֹם שׁוֹמֵם וְנוּחוּ מְעַט", שֶׁכֵּן רַבִּים הָיוּ הַבָּאִים וְהַיּוֹצְאִים, עַד כְּדֵי כָּךְ שֶׁלֹּא הָיָה לָהֶם פְּנַאי לֶאֱכֹל. 32 הֵם הִפְלִיגוּ מִשָּׁם בַּסִּירָה אֶל מָקוֹם שׁוֹמֵם לְבַדָּם. 33 רַבִּים רָאוּ אֶת יֵשׁוּעַ וְהַשְּׁלִיחִים יוֹצְאִים וְהִכִּירוּ אוֹתָם, וּמִכָּל הֶעָרִים רָצוּ לְשָׁם בָּרֶגֶל וְהִקְדִּימוּ אוֹתָם. 34 כְּשֶׁיָּצָא יֵשׁוּעַ וְרָאָה הָמוֹן רַב נִכְמְרוּ רַחֲמָיו עֲלֵיהֶם, כִּי הָיוּ כַּצֹּאן אֲשֶׁר אֵין לָהֶם רוֹעֶה. הוּא הֵחֵל לְלַמֵּד אוֹתָם דְּבָרִים רַבִּים.
 
לעניות דעתי, ישוע נח בשבת. וחי כיהודי

לאורך כל חייו. והיה למופת בהתנהגותו כלפי היהודים, אם כולם היו הולכים בדרך ארץ שבה הוא הלך, מצבנו היה הכי טוב עלי אדמות,לדאבוני זה לא בדיוק ככה.
העניין של יום ראשון כיום מנוחה, כמו שאני הבנתי זה רק לאחר העלמו מן העולם, כי הוא נצלב ומת, לפי האמונה וקם לתחיה ותלמידיו מצאוהו ביום ראשון. ולכן בגלל זה יום ראשון הוא היום שנבחר למנוחה , אבל זה קרה הרבה מאוד אחרי פטירתו מן העולם. ישוע נח בשבת. ולא ביום ראשון .
 

1ysrat

New member
.?אז למה עובר ליום ראשון

או שהשלחים באו ויום השבעי היה יום ראשון?
 
העבירו את יום המנוחה ליום ראשון משום

שישוע קם לתחיה ביום ראשון - זה היום שבו מצאו אותו השליחים. כל זה קרה כאמור לאחר שישוע נפטר מן העולם ולא בחייו. ישוע לא זז מלמיטר אחד אפילו , בחייו מתורת משה . הוא עשה הכל עפ"י הכללים. כולל השבת כמובן ושמירתה , שלא היה מבייש בזה שום רב גדול וצדיק יהודי אחר. ועכשיו אתה תבחר לך מתי אתה רוצה לנוח. כמו שעשה ישוע , או כמו שנוהגים היום הנוצרים ??? שאלה למחשבה. ושיהיה לך יום טוב!!!
 
יום שבת הוא יום המנוחה

והיום שאלהים קידש. יום ראשון הוא יום תקומתו של האדון. רק בוועידת ניקאה, החליטו להפוך את יום השבת ליום ראשון. החלטה של בני אדם.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifשאלה זו עלתה כמה פעמים בפורום

ונמצאת בשאלות נפוצות גם.. הנה תעתיק- המעבר מיום שבת ליום ראשון, קרה בתחילת המאה הראשונה ,כאשר גורשו הנוצרים מההיכל ומבתי הכנסת (אלמגאמע) אז התחילו בפולחני סעודת האדון בשבת בערב (מוצ``ש) , אבל כאשר הצהיר הקיסר הרומאי תריגאן על מפגשי הערב , כדבר פסול ולא חוקי (וגם היו חשדות מרודפי הנוצרים שראו בהם טמאיים,ובלתי רצויים בחברה, מה שגרם גם לרדיפות ממושכות במאות הראשונות, ובנו כל מיני חשדות כגון על האסיפות של שני המינים במוצ``ש כדבר נבזי, אף גם שמועות על היותם קניבליזם ), כך עבר פולחן הדת משבת בערב אל ימי ראשון בבקר . ושינוי זה שהתבסס לו אט אט בהמשך הזמן, מצא לו ביסוס מהכתובים ביום תחיית המשיח כבסיס תיאולוגי , וכי זה קרה ביום ראשון , תחילת ימי השבוע , וכך נהיה בפועל יום ראשון כיום האדון, יום הראשון (אלאחד) נקרא ביום האדון בספר לימוד השליחים (עמ. 14) , גם אגנאטיוס (98-135לספ``הנ) וגאסטין המרטיר -אלשהיד- (100-165 לספ``הנ ) . גם מיליטו (Mileto) מהעיר סארדוס (נפטר ב- 190 לספה``נ) כתב אגרת ובה הוא מבהיר אמיתות יום הראשון כיום האדון .
 
למעלה