יום שישי - הלחץ יוצא מהאוזניים

יום שישי - הלחץ יוצא מהאוזניים

יום שישי, צהריים, השעה 13:15, לחץץ לחץץ כולם רוצים להספיק לקנות דברים לשבת, לנצל כמה שאפשר את היום החופשי לקניות ולעוד אלף סידורים והכל להספיק כמה שיותר מהררר, אין זמן אין זמן עוד מעט סוגרים תחנות, כבר לא נשארו חלות טריות, יש לי תור במספרה, אני צריכה לעבור לקנות תרופות, הילד בא מוקדם מהגן, בדרך אני אשים תדואר בתיבה, צריך לעבור איכשהו במוסך לשאול אותו על הנזילה, ומה קורה עם היום בערב?? דודה שמחה תבוא? לא תבוא? ומה עם הילד שחוזר מהצבא, צריך לקנות לו אוכל להכין מהר, מהרררר מהרררררר הכל מהררר ומה התוצאה מכל הסידורים והלחץ והבלגן??? - תאונות. הנה עכשיו תאונה ליד הבית. כל יום שישי יש שם אותה תאונה. רכב נכנס לצומת תוך התעלמות מתמרור העצור שניצב לו איתן בצומת, ונכנס ברכב משמאל. ואין שום בעיה בצומת, התמרור ברור ונראה מרחוק, קו העצירה על הכביש בצבע ברור, הכלל בסדררר רק האנשים יש להם תוכניות משלהם. למה מה קרה שיש תמרור, עוד מעט לא נשארת חלה אצל איציק במכולת! ואיזה צעקווות אתם צריכים לשמוע (או נחסוך מכם) ואיזה היסטריההההה איזו פאניקה, שני אנשים מבוגרים צורחים אחד על השני בצורה כל כך מכוערת שרק מוכיחה עד כמה אין פה אנשים בוגרים! תאונות קורות לא נגיד שלא, אבל ההתנהגות של האנשים בדו-שיח ההיסטרי ביניהם רק מוכיחה הוכחה ודאית שאני מאמין בה באדיקות,עד כמה התנהגות ברברית ובלתי הולמת קשורה ישירות לנהיגה שלנו בכביש, קשר ישיר והדוק. וביום שישי כזה, כשכל אחד עם אותה תוכנית - לסיים את הסידורים שלו בזמן הפנוי המועט שלו כמה שיותר מהר - אנחנו מקבלים נפח תנועה גדול עם טמפרמנט גבוה - מתכון קלאסי לתאונות.
 
ומה נשאר לנו לעשות?

למה??? למה זה קורה ולא מפסיק? מה קורה לנו? תגיד, מה אתה חושב, הם חושבים על החלה ועל התור במספרה ולא על החיים שלהם? מה הם התחרפנו??? ולאף אחד לא מזיז !!! יש לך הסבר להתנהגות הזו שלנו, כי אני לא מכיר אותה מעצמי ומאחרים, כאשר אני ממהר לספר (?) אני לא מדלג על התמרורים לא מצפצף על חוקי התנועה ולא מזגזג בין הרכבים. "אז איפה טעינו"??? מישהו יכול לענות, להסביר ולפתור את התעלומה הזו???
 

Sea Urchin

New member
זו תרבות של אנשים שלא אוהבים יותר

מדי להפעיל את המוח: שלא הוציאו רשיון נהיגה בשביל ללכת ברגל, שלא צריכים לחפש מקום חניה כשאפשר לחנות על מדרכה, שבמקום לגשת לאינטרקום מפעילים זמבורה בשביל לקרוא לחברים שלהם. כל כך נוח להם ופתאום: אוי! יש עומסי תנועה! אוי!!! צריך לעמוד בתור ואוי!!! צריך להוריד את האוטו מהמדרכה כי כותבים דו"חות.
 

isra533

New member
מתכון קלאסי לתאונות - לא בהכרח

בשביל שתאונה תצא לפועל צריכים שני נהגים, אחד שעושה את הטעות והשני שלא רואה את הטעות. אם נהג נכנכס לצומת ומתעלם מתמרור עצור, הנהג שאמור לקבל את זכות הקדימה עקב תמרור העצור, חייב להבחין במצב הנוצר ולמנוע את התאונה. אמנם תמיד יבואו ויאמרי למה אנחנו צריכים לדאוג למנוע את המצב אם הנהג האחר עבר את העבירה, צריך להעניש את הנהג העברין. נכון את הנהג העברין צריך להעניש אבל אין בין הענישה ובין המניעה כל קשר. אם רוצים למנוע תאונה צריך לעשות את הכל ברגע הארוע גם אם כל הזכויות מגיעות לנו ולאחר מכן לעשות חשבונות של מי אשם ואיזה עונש להטיל על העברין. כל ההתחשבנות לאחר מעשה לא מונעת ולו תאונה אחת ובודאי לא עוזרת לנפגעים עצמם.
 
לא תמיד ניתן למנוע

כולם רוצים ועושים רבות למנוע את האסון הבא. הפעילים למען צמצום הקטל עובדים קשה והרבה למען הצלת חיים בדרכים. אלא שלא תמיד זה עוזר ולא משפיע על נהגים אלה ואחרים. במקרים כאלה בהם קרה אסון מיותר וכואב הדרישה המינימלית היא להעניש את - הנהג / מהנדס מע"צ / אחראי התשתיות באופן הוגן ובלי עיסקות טיעון מרגיזות. אני כנהג משתדל לוודא את מילוי חובותיו של הנהג האחר, ומנסה "לקרוא את הכביש", אולם לא תמיד אתה לא יכול למנוע. כאשר אתה עומד ברמזור אדום . . . מה אתה יכול לעשות??? אתה נוהג בנתיב שלך ולפתע הנהג שלידך סוטה . . . צריך בהחלט להיות יותר מודעים לאפשרויות כאלה, אולם לא תמיד זה אפשרי ומציאותי. תעשו טובה, למען המשפחה והחברים, תנהגו באחריות ותהיו מודעים שלא כולם מצייתים לחוקים.
 

isra533

New member
מי בדיוק עושה

ההבנה צריכה להיות שאם לא הצלחת, כלומר לא היית מספיק מודע למצב בכביש. אתה מדבר על תמיד, גם אם תעשה ב99% מהמקרים תמנע את התאונה. את המהנדס, מע"צ, או כל אחד שלא ממלא את חובותיו צריך להעמיד לדין כדי לשמור על החוק במדינה אבל כדי למנוע תאונה צריך רק את הנהג עצמו כדי שלא יכנס למצב המסוכן. גם הנהג לצדך יפנה " פתאום" ולא הבחנת הרי מדובר על פגיעות פח אבל אם הנהג במסלול שלידך יפנה פתאום ולא הבחנת בתוצאה תהיה לצערי יותר מאשר פגיעות פח. גם אם לא ניתן ב 100% לראות את כל המצבים, בנהיגה אני לא רק מחפש את הילד בצומת אלה גם את מצב הגלגלים של הרכב שלידי ואת מצב הפנסים של הרכב שמולי בלילה רק מתוך כוונה אחת פשוטה - אני לא רוצה להיות שותף במצב של תאונה ואני יודע שהדבר תלוי רק בי.
 

Metheny

New member
...

"אני לא רק מחפש את הילד בצומת אלה גם את מצב הגלגלים של הרכב שלידי" אני מקווה שזה היה בצחוק. אם לשים לב לדברים כאלה, יש אינסוף... לא תהיה מרוכז בנהיגה של עצמך.
 

isra533

New member
זה היה בשיא הרצינות

אם אני לא שומר על סביבה בטוחה מסביבו בכל רגע בנסיעה אני פותח אפשרות של מצב מסוכן הנוצר ע"י ההתנהגות שלי או של אחרים. ב99.9999% מהמצבים בכביש הגורם להוצרותם הוא אני, אתה וכל נהג הנוהג בכביש. בכל מצב הדברים משתנים והם לא אין סופיים בכל מקרה. אחרי כל ארוע של תאונה אפשר לשמוע כל מיני תרוצים למשל "לא ראיתי אותו" "פתאום הוא הופיע" "הוא חתך אותי ולא הספקתי" ועוד ועוד תרוצים ואפילו המצב ש"הוא עבר באור אדום הוא רק תרוץ" כי ידוע לכולם שמצב כזה יתכן ולכן האחריות שלנו, מעבר לנהיגה לפי הספר, לראות את המצב המסוכן הנוצר ולעשות את הפעולות הנדרשות כדי לא להכנס אליו. לא דרושה חכמה גדולה או ידע רחב בתחבורה, רק הרצון הפשוט לא להיות מעורב בתאונה. את האכיפה הענישה והצדק נשאיר למשטרה ובתי המשפט. אנחנו צריכים לדאוג למנוע את התאונה גם אם נוותר על זכויותינו החוקיות באותו במקרה.
 
למעלה