יום שני של גמרים באליפות הפאן-אם

cubano1

New member
יום שני של גמרים באליפות הפאן-אם

במקבילים - זהב לקנדה עם קייטלין הופלנד
תרגיל יפה מאד http://www.youtube.com/watch?v=EhcY26NL2iA מעבר מקורי מהבד התחתון לעליון, ושלוש עזיבות - רק חסר קצת מעוף, במיוחד בטקאצ'ב האחרון... (14.25)
שניה ג'סיקה לופז - היה לה יתרון של שתי עשיריות בדרגת הקושי, אך היא הפסידה את הזהב בפער של עשירית ורבע - אז כנראה שהיתה לא איזו בעיה קטנה או צעד גדול בירידה - אין עדיין סרטון אבל בטוח יהיה בשעות הקרובות.
שלישית גם מונצואלה איבט רוחאס

בקפיצות - זהב לדובליס טורס מקובה בשעה טובה לאחר האכזבה בקרקע - יורצ'נקו דאבל ורודי בקיפול.
ימילט פנה מהרפובליקה הדומיניקנית אחרונה!! היא לא הלכה על קפיצת הפרודונובה, ולפי דרגות הקושי היא ביצעה יורצ'נקו דאבל לא מרשים (8.2 = E) וקפיצה בדרגת קושי של 5.0 שהיא כנראה נפלה (7.45 = E)
חוץ מהזהב, לא היה פה עניין, עם ממוצעי D של פחות מ5. אבל אם זה באמת מעניין מישהו אז הכסף ללטיסיה קוסטה מברזיל, והארד לסנדרה קוייאנטס מפרו

אצל הגברים - בקרקע היפוליטו לקח בגדול עם 15.7, כולל 9.0 כציון ביצוע.
עם הכסף - הקובני שכדאי שנזכור את שמו - מאנריקה לארדואט, 9.025 כציון ביצוע, אבל דרגת קושי נמוכה טיפה, וסך כולל של 15.525.
עם הארד חוסימר קאלבו מקולומביה עם 14.975.

בטבעות קרב צמוד - האלוף האולימפי מברזיל נאבארטה נעדר, ובמקומו לקח את הזהב ברזילאי אחר - הנריקה פלורס עם 15.575 - מה שאומר שלברזילאים יש כבר עתודות לקראת ריו, לפחות אצל הגברים ולפחות בטבעות... טומי ראמוס הותיק עם הכסף למארחת פורטו ריקו, ועוד מדלית כסף בתיקו למולינאי מארגנטינה (15.525).

ובסוס הסמוכות - עוד זהב לברזיל עם סרג'יו ססאקי שעשה חיל בתור מתעמל צעיר בלונדון. הציון 14.85 מעיד על כך שאמריקה עדיין לא מאיימת על אירופה או אסיה על המכשיר הזה - אבל בשביל ססאקי שהוא מתעמל קרב רב זה סימן מצוין - הוא סיים בטופ 10 בלונדון, וממשיך להתקדם ולהתקדם לקראת ריו.
 
מה שלי חסר- [חוזרת על עצמי]

חסרה איזו דמות מופת בהתעמלות. מישהי פורצת דרך, מיוחדת, שתהיה ליגה אחת מעל כולם.
מישהי כמו קורקינה, קורבוט או נדיה- שהשאירו חותם על ההתעמלות. או אם תרצו, מישהו כמו יוסייאן בולט ששוב שחט את כולם אתמול באליפות העולם באתלטיקה.
למרות כל השינויים בחוקה, וההתקדמות בדרגות הקושי, הכל מרגיש לי אותו דבר... זה רק לי?
 

אמא לה3

New member
תמיד את יכולה לחשוב על...

צ'וסוביטינה..המתעמלת בת זמננו ששוברת כל שיא גילאי אפשרי (אם לא מחשיבים את הקשישה הגרמנייה ששכחתי את שמה).

אבל אני לא דואגת, כשיתחילו העניינים להתחמם אולי עוד נראה איזה כוכבת כזאת..אולי עוד שנה שנתיים..לכי תדעי
 

TTתמרTT

New member
לדעתי

שון גונסון ונסטיה ליוקין עשו את זה לגמרי בעשור האחרון. הציבו סטנדרטים מדהימים לכל המתעמלות וקטפו אין ספור מקומות ראשונים ושניים. מאוד שונות בסטייל אבל שתיהן הכי קרוב לשלמות שהייתה בשנים האחרונות.. לטעמי אף אחת מן המתעמלות האמריקאיות החדשות לא מגיעות לרמת דיוק של שתיהן.. מה דעתך ?
 
טובות מאוד

מתעמלות במקום הראשון תמיד יש ותמיד יהיו.
ג'ונסון וליוקין מתעמלות מדהימות ואין לי מילה רעה להגיד עליהן.
יחד עם זאת, לא הייתי ממתגת אותן כחלק מעמודי התווך העיקריים של ההתעמלות יחד עם נדיה קומנצ'י, אולגה קורבוט וסבטלנה קורקינה.
אוקסנה צ'וסוביטינה לדעתי כן השאירה את חותמה, אבל מכיוון אחר ולא מכיוון החדשנות.
נסטיה ליוקין לדעתי גם כן תיזכר לעוד שנים בקרב אוהבי התעמלות.
אבל אני מתכוונת לדמות שתהדהד אפילו מחוץ לאולמות ההתעמלות, בכלל בספורט. כמו שכולנו מכירים את בולט באתלטיקה, למרות שגם אתלטיקה כמו התעמלות לא מעניינת אנשים כמו כדורגל או כדורסל.
 

cubano1

New member
רק להזכיר

אליפות העולם ב 2009 היתה גם אחת המשעממות - זה אולי קורה יותר בשנה הפוסט אולימפית...
רבקה ברוס מפסידה ברגע האחרון לבריג'ט סלואון - מתעמלת טובה, אבל רחוקה מלהיות כוכבת.
וישר אחרי זה הגיעה מוסטפינה

אף אחת לא רוצה להגיע לפיק שלה ב 2013 כשכולן חושבות על 2016

אמנם במקרה של מוסטפינה היא איבדה הרבה מהזוהר בשל הפציעה שלה, וקומובה שגם לה היה סטאר קוואליטי אף פעם לא ממש מימשה אותו ב 100%

אבל את יכולה להיות אופטימית, וגם קצת סבלנית ולחכות ולראות מה הרבעון הזה טומן בחיקו - הסימנים הראשונים אמורים לצוץ רק בעוד כשנה, אפילו אולי שנתיים

כרגע הוצב רף מסוים מבחינת אלמנטים (אמנאר בקפיצות, סלטה עם בורג בקורה, דאבל דאבל בקרקע, ותרגילים ללא "עצירות" כמעט במקבילים).
לרף הזה מתחילות להגיע מתעמלות רבות כעת (כמעט כל האמריקאיות, מדברים שלקומובה ולאפאנסייבה יש אמנאר). ברגע שהרף הזה נהיה רווי, תגיע מישהי שתציב רף חדש.
 
לא בטוח שזה קשור

star quality כפי שאני מתכוונת אליו לא בטוח שמבליח בתחרות מטרה מסוימת.
זה משהו שלדעתי טמון באישיות הספורטיבית של הספורטאי ואמור לבלוט בכל הזדמנות.
בוא נגיד שאם תבוא מישהי ותקפוץ אמנאר עם טריפל בורג, זה יהיה מאוד מרגש ויפה, אבל לא מה שהתכוונתי
 

cubano1

New member
נכון - זה לא רק התרגיל

זאת כנראה שאלה מורכבת - ונדרשת גם ההגדרה של מה זה בגלל אייקון?

אולגה ונדיה הן שתיהן ללא ספק איקונות בספורט הזה - הן הביאו שתיהן אלמנטים חדשים (אולגה עם סלטה לאחור על הקורה, סלטה לאחור מעמידה ותפיסת הבד על המקבילים, ונדיה עם דאבל סלטו לאחור בקרקע, עזיבת קומנץ' וירידת קומנץ' במקבילים).

אבל היו הרבה בנות שחידשו ולא השאירו כזה חותם...
יורצ'נקו לא הפכה לאייקון על אף החידושים מרחיקים הלכת שלה, אולי בגלל החרם הסובייטי ב 84. מוקינה הקדימה את זמנה בשנים, אבל לא נהייתה אייקון בגלל הפציעה הטראגית...

אולי זה קשור לאלופות??
נדיה זכורה כאלופה אולימפית, ואילו אולגה לקחה מדליות קבוצתיות ואישיות, אבל זכורה בעיקר בשל הכשלון שלה במינכן בקרב רב.

אבל גם דוידובה שהיתה האלופה ב 1980 והיתה הראשונה שביצעה טקאצ'ב במקבילים לא הפכה להיות אייקון
ומרי לו רטון היתה אלופה אבל היא אייקון בעיקר בארה"ב ולא זכתה למעמד גלובאלי.

השרבוט הקצר הזה גורם לי לחשוב שמה שהופך מתעמלת לאייקון זה התקשורת, ולאו דווקא ההישגים שלה....
 

cubano1

New member
עוד סרטונים

האיכות לא משהו... אבל

דובליס טורס בגמר הקפיצות (זהב)
דאבל יורצ'נקו יפה מאד, ורודי בקיפול פחות יפה - רגליים מקופלות מאד כבר בשלב ה preflight
1 - http://www.youtube.com/watch?v=qhpSntIz6FE
2 - http://www.youtube.com/watch?v=RMozpMqmVNQ

ומנריקה לארדואט עם צוקאהרה דאבל גוף ישר וקפיצת ידיים עם שנים וחצי ברגים בגוף ישר (זהב)
http://www.youtube.com/watch?v=ZWYnm2UIKGg
http://www.youtube.com/watch?v=0tf0QTdCEiw

מנריקה לארדואט במקבילים - זהב
http://www.youtube.com/watch?v=Aip6cLfI92Y

היפוליטו בקרקע - (זהב) http://www.youtube.com/watch?v=9_MlCkI55ZU
שניים וחצי ברגים ישר לשני ברגים
טמפו עם בורג ישר לטריפל בורג
טוויסט בקיפול
קפיצת ידיים לסלטה לפנים בגוף ישר עם בורג ישר לרודי
תומאס גוף ישר
טריפל
תרגיל מפוצץ בהתברגויות - זה בדרך כלל סממן למישהו שלא יודע להסלטט (לעשות סלטות) כמו שצריך - אבל דווקא הטוויסט שלו יפהפה... הייתי במקומו מחליף פס התברגויות במשהו קצת יותר גבוה ומתהפך...
 
למעלה