יונדאי מנוע מצלצל

barakravak

New member
יונדאי מנוע מצלצל

שלום למומחים
אני אשמח להתייעץ
יונדאי אלנטרה 2004
יש לי רעשים מהמנוע בזמן נסיעה.
הייתי במוסך אחד החליפו כבלי הצתה וסליל הצתה ולא עזר.
הלכתי למוסך אחר קצת יותר רציני בדקו מנוע במחשב
אמרו לי שצריך שהמחשב מראה שסליל לקוי וחיישן נקישות???
אחכ אמרו שיש בעיה במנוע בוכנה אחת לחץ נמוך 50 וצריך
לפתוח ראש מנוע מינימום 2500 ומי יודע לאן זה יקח אותי
ד"א רצועת טימנג הוחלפה לפני 3 שנים.
בקיצור אני מתלבט האם כדאי להיכנס להרפתקאה בתוך המנוע.
מצד אחד אני צריך את האוטו מצד שני לא ברור כמה יעלה לתקן
את המנוע המרעיש.
מה דעתכם?
 

חן 1111

Active member
איזה מין רעשים יש לך?

ומתי הם מופיעים?
אם יש לך דפיקות מתכתיות מהמנוע בעומס, בהאצה או בנסיעה בעלייה, זה נקרא צלצולים.
אם יש לך פיצוצים מהאגזוז זה זיופים וזה יכול להיגרם בגלל בעיה במערכת ההצתה.
מתי הרעש מופיע? איך המנוע פועל בעמידה בסרק, ובעמידה כשנותנים גז? האם עגול ויפה, האם מגמגם? האם יש פיצוצים או צלצולים או משהו אחר?
ואם בדקו לחץ דחיסה, האם אתה יודע מה היה הלחץ בכל אחת מהבוכנות?
 

barakravak

New member
התקלה אובחנה זה לחץ בוכנה נמוך

אבל אני כבר לא יודע
הלכתי למוסך שחשבתי שהוא קצת יותר רציני
כל אחד אומר לי שה"מחשב" מאבחן שחסר חלק אחר
והתקלה נשארת בעינה והקופה רושמת.
החלפתי במוסך אחד חוטי הצתה וסליל
במוסך הנוכחי החליפו רצועת טיימינג וחיישן נקישות
ואפילו החליפו פלגים בלי לשאול אותי (עשיתי טיפול 10000 לפני כמה חודשים)
יצאתי מהמוסך עם 1200 ש"ח והמנוע ממשיך להרעיש.
ברור לי שהמכונאי ידע שהמנוע דפוק מלכתחילה אבל זה לא הפריע לו
להחליף כל מיני חלקים שלא רלוונטיים לתקלה ולא עזרו לתקלה.
ועוד בעל המוסך אומר לי שהוא לא אוהב להוציא ככה מכוניות
אז בשביל מה להחליף חלקים? תגיד או שאתה מתקן מנוע או שתשים
את המכונית בחניה שלך. כי זה מה שעשיתי עכשיו.
בכל אופן הנזק למנוע זה כנראה לחץ 50 באחת הבוכנות. המנוע מטרטר
חבל על הזמן וגם יש רעידות. לא נראה לי ששווה להשקיע אלפי שקלים
בשיפוץ המנוע. לפי מה שאני רואה זה בור בלי תחתית.
 

חן 1111

Active member
אם ככה, תבדוק כמה עולה להתקין מנוע מפירוק.

נראה לי יותר כלכלי מאשר לזרוק את האוטו..
 
לא הבנתי איך כל פעם בדיקת מחשב אומרת משהו אחר?

אתה ייכול לצלם את המסך כשהרכב מחובר לסורק ולהשוות עם מה שהיה בפעם הקודמת (או מה שיהיה בפעם הבאה).
ומה זה "לחץ 50"? ( חן - נראה לי צריך אותך כאן : הלחץ נמדד בBAR , ולא שמעתי עד היום על מנועי רכב פרטי םע לחץ של 50BAR בבוכנה.רק אני לא שמעתי או שאין כזה?בדרך כלל זה באיזור ה 10 +/- )
האם הצליל שמפריע לך במנוע מזכיר לך את העבודה של מנוע דיזל? אם כן אז ייתכן ובאמת יש בריחת קומפרסיה ויש לשפץ/להחליף מנוע.
האם ללכת "להשקיע" בזה? רק אתה יודע .... יש תקציב לרכב אחר? אם אין אז אין ך ברירה אלא לתקן את הנוכחי.
 

kitt

New member
לחץ דחיסה אפשר לבדוק בBAR ואפשר בPSI, בד"כ המכשירים

מודדים ב PSI, לחץ הגיוני הוא באיזור 110-130 כאשר ההפרש בין הבוכנה החזקה לחלשה לא צריך לעלות על 10%.
לחץ של 50 PSI יכול להראות על שסתום עקום או על טבעות בוכנה שבורות או על בוכנה שבורה, אני הייתי מציע קודם לפתוח ראש מנוע ולראות אם הבעיה לא יכולה להסתכם בשיפוץ ראש.
 

barakravak

New member
הם השאירו לי פלט של הבדיקה אבל זה לא הענין

אני לא מכונאי אבל בצבא תיקנתי מערכות מחשב מוטסות
ולא היינו מחליפים סתם חלקים כי ה"מחשב" הראה שצריך
היינו מחליפים ומאמתים שזה פתר את התקלה וזה לא מה
שעשו. אם מחליפים למשל חיישן נקישות והמנוע ממשיך
להרעיש אותו דבר אז מחזירים את הישן ולא גובים כסף מיותר
זה ההגיון שלי אבל לא של המוסכניקים. אותו דבר היה עם
הסליל שהחליפו. לא יכול להיות שכל החלקים התקלקלו
חוטי הצתה סליל חיישן.... טוב שהמחשב לא אמר שגם
צריך להחליף גלגלים.
מה זה המחשב הזה שבודק מנוע. מחשב כמו שאני מבין
אמור לעשות בדיקה מקיפה של המנוע. ואם המחשב
מאבחן בעיית קומפרסיה נמוכה אז למה לגשת ולהחליף
כל מיני חלקים מחוץ למנוע? רק בשביל לצאת מורווחים
על חשבוני?
אשמח לשמוע אם זאת התנהלות הוגנת של מוסכניק.
ואם לא אז למה שאפתח אצלו ראש מנוע?
תודה על התגובות
 

kitt

New member
המחשב לא בודק קומפרסיה, הוא רק מקבל דיווחים מחיישנים.

לקומפרסיה אין חיישן. קומפרסיה זו בדיקה שלא ישר רצים לבצע כי הסיכוי שהבעיה שאתה מתאר נובעת מקומפרסיה היא אפשרית אבל נדירה ולכן קודם הלכו על דברים יותר הגיוניים (ופחות יקרים מאוברול או החלפת מנוע).
לגבי למה לא מחזירים את הישן ומחייבים רק על עבודה, זו שאלה טובה, אבל לצערנו כך פועלים רוב המוסכים (אני לא אומר שזו התנהלות נכונה, אבל זו המציאות).
 
למעלה