יוניבו, מבקשת הקפאת הליכים ל- 60 יום והצעה מאוד ראשונית להסדר חוב

jsphs

Well-known member
סימוכין:

הצעה ראשונית מדברת על 7 שנים שיפיקו כ- 2M ש"ח בשנה בחוות גידול הקנביס שליוניבו מניות שליטה בחווה (לא כל המניות) - לטובת בעלי האג"ח.

שעבוד מניות החווה והלוואת הבעלים לבעלי האג"ח.

לא ברור לי למה 7 שנים כשהחוב יצריך כ- 10-11 שנים ללא ריבית.

החברה קיבלה הצעות למכירת מפעל היצור והאפשרות להכנסת שותפים בחברה בת - כך שיתכן שההצעה מדברת על הקטנת החוב מתקבולים אלו טרם שידרשו "רק" 7 שנות הפקה בחווה.

הבקשה מבקשת לא למנות בעל תפקיד מטעם ביהמ"ש בטענות של תועלת לבעלי האג"ח - לדעתי, בעלי האג"ח חייבים להתנגד לכך ללא הכנסה של הון בהיקף משמעותי מטעם המנהלים ובעלי המניות לא רואה טעם לאשר כזה מתווה. לא התרשמתי שיש להנהלה יכולות ניהול יוצאות דופן שיגרמו לבעלי האג"ח להעדיף את השארותם על פני רו"ח\עו"ד שיבדוק לעומק מה באמת המצב הכספי והחוזי וכיצד הגענו עד הלום.
 

בורסה 2008

Well-known member
אני רק אפנה אתכם לתזרימי מזומנים חזויים שהחברה פירסמה ברבעון השני ולדעתי גם הראשון השנה. חזו שגם השנה ייצרו מזומנים, בפועל שרפו יפה.
ממש מושכים פה את הנושים עם מכירת חלומות בשביל המשכורות והאופציה שיקרה נס.
 

THE_ENDLESS

Active member
אני רק אפנה אתכם לתזרימי מזומנים חזויים שהחברה פירסמה ברבעון השני ולדעתי גם הראשון השנה. חזו שגם השנה ייצרו מזומנים, בפועל שרפו יפה.
ממש מושכים פה את הנושים עם מכירת חלומות בשביל המשכורות והאופציה שיקרה נס.
מסכים
מעבר לזה, בכל תוכנית ההסדר שלהם הם לא נתנו התייחסות איפה עומדים טילרי שטוענים לחוב יחסית גדול ואם הנכס שמבטיח את החוב של 11.5M למזרחי בכלל מכסה את כולו (ואני בספק, גם אם הם אומרים שכן).

החברה הזאת צריכה מימוש מאוד מהיר אם רוצים להגיע לריקברי סביר, או שיציעו פירוק דלוקס עם לוח זמנים ברור (שזאת דרך המלך לדעתי) או לבצע פירוק דרך הבית משפט.

המודל הזה של חצי הפעלה עצמית שהם מציעים בא בעיקר לתגמל את ההנהלה שלדעתי לא תרמה עד עכשיו שום דבר חוץ מביצועים ממש עלובים.
 
נערך לאחרונה ב:

בורסה 2008

Well-known member
לפני רגע כמעט מכרו את המפעל ב-8.5 אם אני זוכר נכון, אז שלא יספרו סיפורים. המצב בטח לא הפך טוב יותר מאז.
 

yel5

Well-known member
סיכום במשפט אחד: החברה מבקשת 60 יום כדי להטוות הסדר ללא תרומה כספית של בעלי המניות. להסדר 2 נדבכים:
1. למכור את המפעל והתמורה תשמש החזר חוב לבנק (כמו המכירה הקודמת שכשלה).
2. שעבוד הלוואות בעלים והחווה לנושי האגח.

הערות שלי: הסדר מופרך בו בעלי המניות לא תורמים מכיסם, ובחוצפתם, משעבדים לנו (נושי האגח) נכסים שכבר שייכים לנו.
 

jsphs

Well-known member
ל- בורסה, אינסופי ו- yel.

לדעתי, הנאמן צריך לבקש שהות להגיש את תגובתו לבקשת הקפאת ההליכים. בבקשה לציין, כי קיימת ועומדת בקשה להעמדת החוב לפרעון מיידי מזה זמן. הבקשה באה לעקוף את העמדת החוב לפרעון מידי. אין שום השקעת הון מצד בעלי המניות והמנהלים. בדיווחים האחרונים לבורסה ניכר כי קיימות מחלוקות עם ספקים שונים, חברות בטוח, שותפים בבית מרקחת, .... למעשה במצב הקיים, סביר כי מי שלא צבר דם רע כמו קצין ביהמ"ש עם שאר הגופים יתכן ויצליח לישר הדורים ולהגיע להסכמות.

מה גם, שלא ברור שעלותו תהיה גבוהה מעלות ההנהלה הקיימת.

כתבה מהיום בביזפורטל מתארת כמו מה שנראה ברשלנות מצד רו"ח EY
 

yel5

Well-known member
אני לא משפטן. החברה מבקשת חודשיים חסד להסדר שהציגה ולהערכתה במהלכן היא עשויה לעלות על דרך המלך.
מנגד, החברה בהפרה המצדיקה העמדה לפרעון מיידי.
נדמה לי שהעמדה גוברת ולחברה אין מעמד להציע אפילו הסדר עם הזרמה. אני מצפה שבימש יזרוק את הבקשה, בודאי משום נושי האגח ידחו את ההצעה ללא הזרמה.
נזכיר שהנושים דחו הצעת גיבוי שעלתה משמעותית על הצעת יוניבו.
לא מיותר לציין שהפניה המיותרת והחצופה של החברה לבימש היא על חשבון בקופה הדלה של נושי האגח.
 

jsphs

Well-known member
אני מסכים. לדעתי, יש להעמיד לפרעון מיידי אתמול.

כל מה שיש בחברה שייך לנושים שלא יפרעו במלואם אם בעלי המניות רוצים להשאר בחברה שיכניסו את היד לכיס או שעדיף לעומק הכיס כפי שכתבה לפני לא מעט שנים השופטת אלשיך.
 

yel5

Well-known member
ההצבעה על העמדה הוארכה עד 11.12.22. אני שמח על הארכה כי אם יושג רוב להעמדה (כמו שאני רוצה) אז הנאמן יפעל להעמיד החוב לפרעון בלי היסוס. מחר אסיפה כרגיל. מקווה שהבנתי נכון.
 

jsphs

Well-known member
להלן התרשמותי משיחת הוועידה אתמול מול הנהלת החברה ועו"ד מטעמה שנערכה אתמול דצמבר 08 2023 אחה"צ,

שימו לב, עו"ד עולים כסף, בקשות לביהמ"ש והליכים משפטיים עולים כסף, החוב לנושים לא יוחזר אבל את מעט הכסף שיש ההנהלה מוציאה על הליכים משפטים שטובים רק לה.

ע"פ המנכ"ל ביטון, במילים פשוטות (פרשנות להבנתי) נדפקתם, אם תעמידו את החוב לפרעון מיידי יפקעו הרישיונות של החברה ולמעשה תאכלו אותה אפילו יותר.
לדעתי, נושי האג"ח לא חייבים לקבל את הטיעון הזה של האקדח הטעון - אני סובר כי אם קצין ביהמ"ש יבקש להכנס בנעלי החברה עם הבטחה כי כל מגע עם הקנאביס ימשיך עם בעלי מקצוע וע"פ הדין סביר כי ביהמ"ש יאפשר שהות לרישיון אחרת כל העסק קורס מיידית ולא יהיה מה להציל כולל חלק מהעובדים בעסק שהם לא הנהלה.

במקרה הגעתי לדווח הבא על ההתנהלות מול בית המרקחת שהיה ליוניבו מניות בה:

יוניבו מסוכסכת עם יותר מדי גורמים ואם חלק ממה שרשום בלינק מעלה נכון אני לא בטוח שההנהלה הנוכחית יש ביכולתה לישב מחלוקות עם צדדים שלישים.

מר ביטון טען שבחוות הקנאביס שליוניבו 51% בה הושקעו כ- 24 מיליון ש"ח ממוסמך.

במהלך הישיבה הצוות של עו"ד גיסין שאל לגבי המחלוקת עם טילרי ומשלוח קנביס שלכאורה ע"פ הנהלת יוניבו לא עומד בתקן ולכן לדברי הנהלת יוניבו יש אינטרס להשמיד. הצוות של גיסין המשיך לשאול שאלות על החומר הזה בטענה כי אם המשלוח יושמד טילרי יוכלו לטעון לחוב ולכן לא בטוח שהמהלך כדאי משפטית על פני להחזיק בחומר ואפשרות מאוחרת להחזיר אותו. בהמשך המנכ"ל ביטון אמר שהחומר לא יושמד אלא בקרוב יועבר ליעד מאובטח ושמור.

לדברי הנהלת החברה - החווה הגיעה לאיזון תקציבי.

לשאלה של גיסין האם במהלך 60 ימי הקפאת ההליכים ההנהלה או הבעלים מוכנים לשפות את הנושים אם ההפעלה תהיה גרעונית - התשובה היתה לא מצלצל. לפרשנותי, אכלתם אותה, אכלתם אותה בגדול, אני מחזיק אתכם הנושים במקום רגיש אז אפילו לקפוץ לי אתם לא יכולים. מי שהבין את המסר אחרת זכותו.

לשאלה האם ישולם קופון האג"ח בדצמבר 2023? התשובה היא ממש לא.

לשאלה האם הבעלים או ההנהלה מוכנים להכניס כסף נוסף לחברה - התשובה היא ממש, אבל ממש לא.

בהמשך לפני המעבר לשיחה של המחזיקים לשאלה האם קיים משהו מקרב הנושים עם אינטרס מנוגד - לא נתקבלה תשובה ואז עו"ד גיסין שאל האם יש נושי אג"ח שהם מטעם אביסרור - השיב בחיוב אבל טען שאין לו אינטרס מנוגד כשעו"ד גיסין אמר שע"פ הדין והפסיקה, מיעוט האג"ח שהוא מחזיק אל מול המיליונים שיש לו בחווה מעמידים אותו בניגוד אינטרסים לטובת ההשקעה הגדולה. המחזיק סבר אחרת ונאמן האג"ח פסק שעמדת הרשות היא לתת את זכות ההחלטה על ניגוד אינטרסים לנושים אבל העמיד אותו בפני טיעון כי הוא נושא באחריות משפטית.

בעל האג"ח מטעם אביסרור טען כי האינטרס שלו הוא המשך הפעלת החווה והחזר החוב לנושי האג"ח ואביסרור כפי שמציעה הנהלת יוניבו.

עד כאן מה שאני זוכר ממה שהתרחש אתמול, יתכן ואני לא זכרתי את הכל ואולי ההתרשמות שלי לא מלאה או שגויה לרבות מסקנות. ברור שכל מי שיקשיב לעדות יפרש אותה אחרת. במקרה דינן עדותם של המנכ"ל ביטון ועו"ד מטעמו.

----------------------------

הסתכלתי בדו"ח השנתי לשנת 2021 וכתוב כך:

"ביום 11 באוגוסט 2021 אישרה אסיפת בעלי המניות )לאחר קבלת אישור ועדת התגמול והדירקטוריון( את מדיניות התגמול המעודכנת של החברה. בהתאם למדיניות כאמור, החברה תהא רשאית להתקשר בפוליסת ביטוח דירקטורים ונושאי משרה בחברה, כפי שיכהנו בחברה מעת לעת, ובלבד כי הפוליסה תאושר בגבולות הבאים: )א( ההשתתפות העצמית וה פרמיה השנתית שי יקבעו יהיו בהתאם לתנאי שוק הביטוח כפי שיהיו באותו מועד, בהתאם לייעוץ שתקבל החברה מיועצי הביטוח שלה ובלבד שאינם עשויים להשפיע באופן מהותי על רווחיות החברה, רכושה או התחייבויותיה, )ב( כיסוי למקרה ולתקופה של עד 20 מיליון דולר ארה"ב."

כך שלכאורה, יש בטוח נושאי משרה ודירקטורים על סך של 20 מיליון $. צריך לחפור קצת יותר על מנת להבין כמה בדיוק קיים דהיום ומה ההשתתפות העצמית.

האם במקרה דינן קיימת התרשלות של בעלי משרה יתכן ועל שאלה זו יצטרך לא בעתיד הרחוק מדי להשיב ביהמ"ש המחוזי.
 
נערך לאחרונה ב:

THE_ENDLESS

Active member
נערך לאחרונה ב:

jsphs

Well-known member
יוניבו קיבלה הצעה לרכוש את המפעל ובית המסחר ב1M בתשלומים, ירידה חדה מהצעת הרכישה הקודמת שדיברה על לקחת 10M של חוב.

מקור:
מקרה קלאסי שהנאמן צריך לזרוק את ההצעה מכל המדרגות.

לקבל מיליון ש"ח עבור אחד הנכסים המהותיים של החברה זו בדיחה.
 

THE_ENDLESS

Active member
מקרה קלאסי שהנאמן צריך לזרוק את ההצעה מכל המדרגות.

לקבל מיליון ש"ח עבור אחד הנכסים המהותיים של החברה זו בדיחה.
ההצעה אומנם קצת משונה (1M ב20 תשלומים ומלא התניות) אבל אי אפשר להתעלם מזה שעסקאות דומות נסגרות על מחירים לא גבוהים באופן דרמטי מהמספרים האלה.
שיח מדיקל קנתה נכס דומה ממש לאחרונה ב2.3M.
קישור:
 

dw

Well-known member
מנהל
מיליון שקל למפעל יהיה מכה קשה שכן אז לא ברור כמה הפסד בנק מזרחי יהיה מוכן לספוג.
 

Reem88

Well-known member
כמה אג' ההצעה הזאת שווה למחזיקי האג"ח ?

 

dw

Well-known member
מנהל
תודה על הסבת תשומת הלב (זה נייר זניח, בקלות אפשר לפספס). יש אסיפה היום ב 17:30
יוניבו - זימון אסיפת אג"ח א' ל-22.2.23- הליך מכירת פעילות החברה | מאיה – הבורסה (tase.co.il)

הרישום בזום שגוי ל 16:30, טלפנתי אליהם והם תכף יעדכנו ל 17:30.
הייתי עסוק אתמול ולכן לא השתתפתי. מי היה ויכול לדווח?
 
למעלה