יוצא להגנת שני אלבומים אהובים!

יוצא להגנת שני אלבומים אהובים!

קראתי באחד השרשורים פה כמה דברים על אובסקיורד וMORE שלא זכו להרבה הערכה מכמה ממכם. כל דירוג כלשהו לאלבום של פינק פלויד, ולמוסיקה טובה בכלל, זה פשע. אבל אם כבר אז כבר. אני חייב לצאת להגנת OBSCURED. הוא אלבום מצויין! מאוד נוגה, מאוד מרגיע, סולואים לא רעים בכלל של גילמור, יש רגעים שפותחים שיאים ברגש שממש מזכירים לי את TIME. ובכלל האלבום לוקח אותך למקום מוזר מאוד אבל מרגיע. הרבה פעמים שאני שומע אותו אני תוהה לעצמי איך אני שומע דבר שחובר לפני ארבעים שנה והם קולעים כל כך טוב, ובכלל - האם יש מישהו בעולם הזה, איזו נשמה אי שם ששומעת אובסקיורס בדיוק בזה הרגע שאני שומע, או שאני היחידי, לבד עם הרגש הזה שהאלבום נותן, והוא לא רגש קל. או שמע זה אלבום כל כך בודד ונשכח שתמיד תרגיש איתו לבד ותחשוב פעמיים לפני שתלחץ PLAY אם בא לך שוב לחזור לספירה הזו שOBSCURED מציע. פינק פלויד בתקופה הזו מאוד מעניינים, דקה לפני הפריצה המסחררת של DARK SIDE וכל הבלגן שהוא הביא איתו לטובה ולרעה, אפשר לראות להקה מגובשת שנשארה בה תמימות מסויימת. מה גם שהאלבום הוא עוד צעד בהתפתחות הסגנונית שלהם, וניתן לראות זאת בבירור. הרוק היותר פסיכודלי נרגע מעט, ונכנס למן סוג של רוק מתקדם (אל תתפסו אותי בהגדרות), שלא מחוייב לז'אנר כזה או אחר, אבל עדיין ממש לא סטנדרטי וממש לא כמו כל דבר אחר שעשו בתקופה הזו. אפילו העריכת סאונד של האלבום היא מצויינת, צלולה ועשויה היטב לעומת הציוד שליווה אותם בתקופות קודמות. בשמיעות הראשונות שלי ממש הרגשתי איך האלבום הזה מוביל לDARK SIDE. המון מוטיבים מוסיקליים וסגנונות דומים, רק תוכן שונה, קונספט מפוזר, ולא אמירה אחידה לאלבום שלם. משום מה MORE וOBSCURED הולכים אצלי יד ביד. אולי בגלל ששניהם פחות מוכרים למאזין הממוצע, ושניהם לא זכו להערכה המגיעה להם. מה גם ששניהם פסקולים לסרטים הזויים :) (אגב ראיתי את הסרט של OBSCURED, וחוץ מחבורת צרפתים שמסתובבת ביער שעות לא ממש הבנתי מה קורה שם). בתור בנאדם ששומע ג'אז, ומנגן, אני רואה באלתור ערך עליון, ותהיה התוצאה שתהיה, MORE הוא הכי קרוב לאימפרוביזציה שפינק פלויד יכלו לעשות באותו הזמן באולפן, הרי ידוע שהאלבום הוקלט בטייקים ספורים, אם לא שעות בודדות.WHAT YOU SEE IS WHAT YOU GET, מהם בתקופה הזו והתוצאה היא MORE. אפילו בלוז לכאורה פשוט מקבל משמעות שונה לגמרי אצל פינק פלויד, שכמובן לא היו מסתפקים לעולם בלעשות אותו רגיל. הגיטרה גדושה בריוורב, והתופים נכנסים רק ברגעי הPEEK של הבלוז, ואז נעלמים בחלל. תמיד מעלה לי חיוך לזהות משני תוים את פינק פלויד ולראות איך מדבר כל כך פשוט כמו בלוז של שמונה תיבות הם מכניסים את הסגנון שלהם במנות גדושות. הם לא מפחדים להתנסות בסגנונות חדשים, מקצבים חזקים, תופים אפריקאים וממש רוק כבד באלבום הזה, שמכיל בתוכו המון, אם לא יותר מידי דברים באריזה אחת בודדה. וזה אולי למה אנשים מפחדים ממנו. בשנים 69 - 73 בעצם כשחושבים על זה, פינק פלויד נגעו במגוון סגנונות מאוד רחב, אני חושב על ATOM HEART, על MORE, ועל OBSCURED, וכמובן MEDDLE, וכל אחד מהם נראה לי כמו כוכב לכת אחר. בגלקסיה של פינק פלויד כמובן. בעצם זה למה אני מעדיף את התקופה הזו שלהם, בתוספת DARK SIDE, ושתי כפות ANIMALS. אבל עדיין, התקופה הזו היא המרתקת ביותר לטעמי. האזנה נעימה.
 

loomer4

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

את מור אין לי אז אני לא יכול להגיב, אבל יש לי את אובסקיורד והוא אחד האלבומים האהובים עליי של פינק פלויד, מסכים עם כל מה שכתבת עליו.
 
יפה כתבת!

הודעה מצויינת - ללא קשר לזה שאני מסכימה אתה לגמרי (טוב, ב-99%)
אני הולכת לשמוע עכשיו שוב את שני האלבומים האלו; תרופה מושלמת ליום מעצבן במיוחד שעבר עליי. מדוע באמת שני האלבומים האלו לא זוכים לאהדה גדולה יותר? האם משום שהם פסי-קול? או משום שהם לכאורה לא "אלבומי קונספט", בהם הפלויד ידועים? מה דעתכם?
 
אני חושב, ציףציף ...

אמנם יש מיליון תשובות, אבל לא נראה לי שזה דווקא בגלל החוסר קונספציה, או הפסי קול. כי למרות שזה פס קול זה אלבום לכל דבר, זה אך ורק פינק פלויד, כל תו ותו זה בדיוק הם ומה שהם נותנים. בלי שום להקה אחרת באלבום חלילה, כמו שנהוג לעשות בפסקולים של היום. ואני אגב בכלל לא אוהב פסקולים, אין הרבה פסקולים שעוברים אצלי את הFINAL CUT :) הרי גם פייפר, מדל, ועוד כמה ראשונים הם חסרי קונספט מרכזי. (למרות שאני רואה בהם קונספט רוחני יותר לאורכו של אלבום שלם ולאו דווקא בטקסטים פוליטיים, חברתיים וכו'.) אני חושב שבקשר לשאלה שלך למה הם דווקא הכי פחות 'מוערכים' כביכול, פינק פלויד בעצמם לא היו יודעים לענות. גילמור, כמו שאת פעם הארת את עיניי, התבטא בראיונות שהתקופה הזו כל כך אקספרימנטית שהוא בעצמו היה זורק כמה קטעים לפח (חס וחלילה אוי ויי). יותר מידי סגנונות, יותר מידי חצים שהם כיוונו למקומות שונים ומשונים ולמען האמת בואי נודה האוזן האנושית הממוצעת (ולא של מעריץ פינק פלויד) לא יכולה לסבול תבניות מוזיקליות לא מוכרות או מורכבות מידי, וזה למה אנשים סוגרים את עצמם להרבה סגנונות, כמו העובדה שאני הבחור בן 22 היחידי בעיר שלי פחות או יותר ששומע ג'אז. לאנשים היום כבר אין סבלנות לאמן שדורש מהם הקשבה, וזה דיון אחר לגמרי שגם הוא אין סופי. אז למה מעריצי פינק פלויד גם חלקם נמנעים מהאלבום, זה מה שמעניין. אולי כי הפינק פלויד שהם הכירו באו מWE DON'T NEED NO EDUCATION ואין להם כוח להתעמק בתקופות אחרות שלהם. אולי הם התחילו עם אלבום חזק חזק כמו DARK SIDE שפיסכדליה אורנטלית כמו בMORE פשוט לא משדרת אליהם כלום. אולי הם סתם לא אוהבים. אולי ראוי להתחיל לשמוע את פינק פלויד מהאלבום הראשון לאחרון ולא להיפך כמו שקורה בד"כ? אני חושב שלMORE יש חיבור חזק עם הסיקטיז והסצינה הפסיכדלית, מן המשך ישיר של הפסיכדליה הראשונית של פינק פלויד, הרוח של האלבום מזכירה לי לפעמים את ZABRASKA POINT, ובאמת צריך להיות קצת יותר פתוח כדי לאהוב את זה. הרי התקופה שונה, פעם רוב המאזינים היו פסיכדלים שרק מחכים לגמוע מוסיקה כזו, היום זה נחשב אלטרנטיבה מטורפת והזויה. לצערי. בנוגע לOBSCURED. אני חושב שהוא כל כך בודד לו שם בדיסקורגרפיה, שאולי טוב לו כך, להיות מתנה קטנה לאנשים שחשבו שהם כבר מכירים את פלויד מכל הכיוונים, מחכה שיבוא המאזין הבא להקסים אותו ולשוב לבדידות. הוא מן אלבום כזה שמבקש להיות לבד, הוא רוצה את הייחודיות שלו. הוא לא רב עם אף אחד כמו השאר, לא מתיימר להיות פסיכדלי יותר מידי, לא קורץ לסמים, לא קורץ לפוליטיקה, לא מכיל בו את הריבים של ווטרס וגילמור, את הכעסים והסכסוכים. הוא רוצה לשמור את פינק פלויד כמו שהיו באותה התקופה בדיוק, אחידים ותמימים, אוהבים ונוגים, אפילו שיר אהבה (פלוידי כמובן) אפשר למצוא בו, איפה עוד יש דבר כזה?
 

שלום חן

New member
נגעתה בנקודה מאד חשובה...

בקשר לשני התקליטים האלה, הם פשוט מוקרים פחות, מבודדים כמו שאמרתה או נגדיר זאת כך בעיני רבים הם תקליטים "לא יפים" הם תקליטים שבדרך אגב נעשו בדרך ולא בהיררחיה מסודרת, אני כמו אוהד פלויידי ממוצע באמת התחלתי לשמוע מהתקליטים היותר מוקרים שלהם, מהסוף להתחלה ו- MORE ו- OBSCURED הם היו בסוף סדר הקניה של התקליטים, בסוף הרשימה, והם תקליטים מקסימים תקליטים שמאפינים את הביחד של הפלויד ופה באמת גם רציתי להגיע לנקודה, מענין איך ZABRASKA POINT באמת?
 
האמת שזברסקי הוא נהדר !

אבל לצערי הרב מרוב טיפשותי לא קניתי אותו כשהוא היה על המדף לפני שנה בחנות תקליטים המקומית שלי, והיום אני בקושי מצליח למצוא אותו. איזה פספוס. אבל בגלל הסרט אני זוכר כמה רצועות וLET ME TELL YOU, מדובר בפנינים אמיתיות, בעצם רכשתי את MORE כי חיפשתי את הסגנון של זברסקי, שהוא פסיכדלי מאוד אבל לא ממש MEDDLE ולא ממש פומפיי, אלה פסיכדלי אוריינט שכזה. בכל אופן נראה לי שבאלבום של זברסקי פינק פלויד הם לא הלהקה היחידה שם, אולי זה למה היה לי קשה לקנות אותו באותה תקופה. פעם הבאה אמנם אני קופץ עליו בשתי ידיים :)
 

flowerboy69

New member
בתקליט יש 3 קטעים של הפלויד

השאר בינוני.בדיסק המחודש יש דיסק בונוס עם קטעים נוספים.זה דיי נחמד.לא הסטרי.דווקא בעיני אין בו כל פסיכודליה.
 

Jason2

New member
בקשר לסיבה

"אולי כי הפינק פלויד שהם הכירו באו מWE DON'T NEED NO EDUCATION ואין להם כוח להתעמק בתקופות אחרות שלהם. אולי הם התחילו עם אלבום חזק חזק כמו DARK SIDE שפיסכדליה אורנטלית כמו בMORE פשוט לא משדרת אליהם כלום." כדאי שתרד מזה, כל האנשים שכאן, לפחות אלה שמשתתפים במשחק הטפשי, מכירים טוב את האלבומים ושמעו אותם כמה פעמים. יש סיבות אחרות למה אלבום אחד כן מוצא חן ולמה אחר לא. זה עניין של חיבור למוזיקה וגם הזדהות עם אלבום מסויים יותר מהשני.
 
כנראה שלא הבנת אותי.

וואו כמה ארס... א. 'כדאי שתרד מזה' ושאר התקיפות המילולית שההודעה שלך הכילה, אתה יכול לאמר לידידייך, ומכיוון שאני איני כזה חסוך זאת ממני. ודווקא כן זכורים לי חברי פורום שאמרו שהם לא הקדישו האזנה לאלבומים. ב. עוד פרט אם היית קורא נכון הוא שלא מתחתי שום ביקורת על מעריצי פינק פלויד, ובטח שלא על חברי הפורום הזה כי כנראה יש עוד אנשים ששומעים אותם ולא בפורום פה. אבל כן יש סטיגמה מסויימת על האלבומים האלה שמרחיקים את המאזין הממוצע מהם, ובשיחות פינק פלויד ממוצעות של אנשים שלא עמוקים בפינק פלויד לא תמצא את האלבום הזה בלקסיקון שלהם, וזה למה לטעמי ראוי לדון עליהם.
 

Jason2

New member
אני רק הצעתי שתרד מזה

כי אתה מסיק מסקנות על אנשים שאתה לא מכיר. אין כאן סטיגמה על אלבומים ולמען האמת אף פעם לא שמעתי על המושג סטיגמה על אלבומי להקה. אולי הסטיגמה היא שלך שאתה חושב שכל מי שלא אוהב את האלבומים שהזכרת מן הסתם אוהב רק שני אלבומים. ורק לישר את ההדורים את MORE אני אוהב בעוד שאת השני אני לא. ואתה יכול אולי לצטט את התקיפות המילוליות שהיו כביכול בהודעה שלי?
 
אם כך

חשתי בטון תקיף, אולי לא הבנתי אותך בגלל הפער האינטרנטי. בכל אופן שאני אומר סטיגמה אני לא מתכוון במובן המילה ה"גזענית" של העניין, אלא במובן מוסיקאלי של מן אימרה בנאלית. כמו שתגיד, כל האלבומים של פינק פלויד משנות השישים הם הזויים, או שהחומה הוא האלבום הכי טוב שלהם, שאלה דברים די 'נדושים' לאמר אפילו אם יש בהם טיפת אמת. כמובן שכל הדיבורים פה הם על טעם ואני רק הצעתי זוית אחרת להאזין לאלבום, ולפתוח לאנשים את הראש כלפיו ואולי לראות להוא שלא ממש התחבר אליו את נקודות האור שבו. אני גם לא מסיק מסקנות, אני שואל שאלות יותר כדי לפתח את הדיון, ובטח שלא מסיק על אנשים שאני לא מכיר, אני לא מכיר פה אפילו אחד ולא התיימרתי להסיק כלום, אני מדבר במונחים לא בינאישיים לצורך העניין. ולא, לא אמרתי גם שמי שלא אוהב את האלבום MORE שומע רק שתי אלבומים של פינק פלויד. חלק מהחברי הכי טובים שלי לא אוהבים את MORE (היית מאמין?!), אני אוהב אותם בכל זאת.
 

שלום חן

New member
מסכים איתך לחלוטין...

השנים 1969 מ- More עד 1973 The Dark Side of the Moon כולל הם השנים הכי פוריות לדעתי ושיסלחו לי Wish You... ומה שבא לאחר מכן. לדעתי המוזיקה של הפלוייד בשנים הנ"ל בא מהלב החיפוש האחדות בלהקה בלט מאד בשנים האלה לאחר מכן כשרואים את נגיעתו הגדולה של ווטרס בתקליטים וחוסר השיתוף מהאחרים הקסם לאט לאט פג, וזה לא אומר שהתקליטים רעים חס וחלילה, אלה שזה לא זה, הקסם דעך. שני התקליטים שהזכרתה עידן הם מצוינים, נכון, לא כל שיר בצבע, אבל, יש שם פנינים אסטרומנטלים ושירים מצויינים.
 

Anuerysm

New member
גם אני חושב ככה על אובסיורד

אבל ממש, זה אחד האלבומים הכי גדולים שלהם לדעתי לעומת זאת מור.. לא יודע, אלבום מדהים וכאלה, אבל הוא לא מתחרה ביצירות המופת הגדולות של הלהקה.
 

holo

New member
מסכים לגמרי לגבי more

את OBC לצערי עוד לא יצא לי לשמוע...
 
למעלה