יוקם שדה תעופה במזרח חדרה

ש מים

New member
יוקם שדה תעופה במזרח חדרה

הולנת"ע החליטה על הקמת שדה תעופה חדש במזרח חדרה (מזרח בית-אליעזר), בתחום שטח שיפוט מ.א מנשה.
אני רוצה לציין כי בנוסף לשדה התעופה מתוככנת כיום תכנית גדולה מאוד, והמעוררת התנגדויות רבות בעיר חדרה - ביוזמת רמ"י - במזרח בית-אליעזר.
שדה תעופה זה, שמתוכנן ע"י מינהל התעופה האזרחי, יבוא במקום שדה התעופה של הרצליה.
 

סבוןחדש

New member
שדה התעופה יחליף את זה שבהרצליה

בחדרה לא רוצים אותו, ועד עכשיו נכשלו במאבק הזה.
בהרצליה רוצים להשאיר את שדה התעופה שלהם.
שדה התעופה ימוקם מזרחית לחדרה, בעוד שקרית אליעזר מדרום מזרחית.
קרית אליעזר מורכב משתי תכניות תמליות, שנמצאות בשלבי תכנון שונים.
 

ש מים

New member
משהו כזה....

שדה התעופה המתוכנן (עפ"י תכניות ראשוניות) אמור לנשוק ממזרח לתכנית התמ"לית שמקדם רמ"י.
לא ידוע לי על תכנית תמ"לית נוספת. גם משב"ש מכין תכנית חדשה (בדרום מזרח בית-אליעזר), אבל אני לא חושב שהיא תמ"לית.
מעבר לכך - ולמען הדיוק - לא נכון לכתוב ש- "קרית אליעזר מורכב משתי תכניות תמליות, שנמצאות בשלבי תכנון שונים". בית-אליעזר הינה שכונה וותיקה מאוד במזרח חדרה (הוקמה ב-1950) ומורכבת ממספר תכניות. בשנים האחרונות מקדם רמ"י תכנית למגורים במזרח השכונה, בניגוד לעמדת עיריית חדרה ובניגוד לתכנית המתאר הכוללנית של חדרה ובניגוד לתמ"מ/6 - תכנית גדולה מאוד למגורים (כ-1800 יח"ד) וזאת לצד תכנית נוספת של משב"ש וכן תכניות של יזמים פרטיים (מצפון וממערב לשכונה).
 

סבוןחדש

New member
אותה תכנית חדשה שהזכרת

היא התכנית התמלית השניה.
לצערי, צריך להישען על הדלפות משולחן הדיונים.
 

ש מים

New member
ככה זה...

פעם חשבתי כמוך, גם אני כיניתי את איסוף המידע המוקדם "הדלפות". היום - "ממרומי גילי המופלג" (
), אני כבר פחות ארסי ויותר מבין: כאשר מדובר בתכנון ראשוני, יש קושי עצום למתכננים (וליזמים ולרשות המקומית) לפרסם את כל המידע לציבור, משום שפרסום יתחיל גלים של לחצים (הן מצד בעלי אינטרסים שונים, אבל בעיקר מצד "מבקשי מידע מפורט"), שיקשו מאוד על עבודת צוות התכנון. ייתכןולמצב ניתן לייצר מספר פתרונות:
  1. להגדיר מה יפורסם ומתי/באיזה שלב (למשל: אין מניעה להצהיר - באופן כללי - כי: "רמי"י/משב"ש יוזם תכנית למגורים במזרח בית אליעזר. התכנית נמצאת בשלבי גיבוש חלופות התכנון ועדיין אין הגדרה של קיבולות וגבולות תכנון". מצד שני, צריך לזכור כי מידע כזה יעורר מנופים כלכליים-ספקולטיביים, שעלול לפגוע באנשים שונים, ודבר זה עלול להיות פתח לתביעות כלפי היזמים/מפרסמי המידע התכנוני.
  2. להגדיל את תקציבי התכנון, לטובת "צוות שיתוף ציבור", שתפקידו יהיה העברת מידע לציבור בשלבי התכנון השונים. כאן צריך להפעיל לחצים על משרדי הממשלה השונים וכן על מינהל התכנון ושר האוצר. אבל יש לזכור כי כל הגדלת תקציב כזו פירושה "גלגול התשלום" על כתפי הרוכשים (אם כי - בתכניות גדולות - אני סבור שמדובר בהפרש זעיר יחסית).
 

סבוןחדש

New member
לדעתי, שילוב של שני הפתרונות הוא הנכון

עדיין כאשר צריך לפנות לחברי ועדה X כדי לקבל אפילו פרטים על קיום ישיבה. זוהי הדלפה.
ככה העיתונות מקבלת את המידע שלה. ככה גם חלק ממשרדי הממשלה מקבלים את המידע. אגב, את האמירה הזו מצד עובד ממשלתי העוסק בתכנון שמעתי בכנס משפיעים שנערך לפני כמה חודשים.
 
למעלה