יחזקאל , מלאכים בתנ"ך (ובשחר הזהב)

Monsieur D

New member
יחזקאל , מלאכים בתנ"ך (ובשחר הזהב)

אחת ולתמיד: בחזון המרכבה של יחזקאל, האם לחיות הקודש יש ארבעה פרצופים לכל כרוב (נשר,אדם,אריה ושור) או שלכל כרוב יש פרצוף שונה (לראשון פרצוף נשר, לשני פרצצוף אריה וכו')? מצד אחד הוא אומר "וארבעה פנים, לאחת" , "ודמות פניהם, פני אדם, ופני אריה אל-הימין לארבעתם, ופני-שור מהשמאול לארבעתן" ומצד שני הוא כותב (פרק י') : "פני האחד פני הכרוב, ופני השני פני אדם, והשלישי פני אריה, והרביעי פני-נשר" אופנים: מישהו יכול להביא פרשנות לאיך אופנים נראים(אפילו פרש/ות עצמית)?, ניסיתי להבין את התיאור שלהם לפי יחזקאל, אבל לא הצלחתי להרכיב תמונה שתניח את הדעת. מה הפרשנות המקובלת ל-"מראיהם כאופן בתוך אופן"? בתנך נזכרים שש קבוצות של יצורים שמימיים שרפים(ישעיהו) חיות הקודש, אופנים (יחזקאל) כרובים (מלכים, יחזקאל) נפילים , בני האלהים (בראשית) יש עוד קבוצות מלאכים\יצורים שנזכרים בתנ"ך? מאיפה שחר הזהב הסיקו את קבוצות המלאכים האחרות (אראלים, מלכים, אשים וכו')? ואיך נקבעה ההיררכיה בינהם?
 

Monsieur D

New member
הקפצה+עוד שאלה

ככל שאני חופר יותר בעץ החיים של שחר הזהב ככה הוא נראה לי מבולבל יותר ולא עקבי. מצד אחד עמוד ימין שמסמל את הגבריות, מכיל בתוכו את חסד (ספירה נשית לכל דבר) ואת נצח שאמנם היא מקושרת לנוגה אבל החליטו להציג אותה כגברית (שלדעתי זו התאמה לא נכונה ). ומצד שני עמוד שמאל, עמוד הנשיות מכיל בתוכו את גבורה (ספירה גברית) ואת הוד (שאמנם מקושרת למרקורי אבל החליטו שהיא ספירה נשית). לכן השאלה שלי היא כזאת: לדעתי, העץ של שחר הזהב, מבולגן. חשבתי אולי יהיה עדיף להחליף את המיקום של חכמה ובינה, לקבוע את נצח כנשית ואת הוד כספירה גברית, וככה כל העץ מתיישר על העמודים הנכונים. איך שינוי כזה יכול להשפיע על לדוגמא, על תחומים כמו טארוט או עבודה מאגית?
 
למעלה