בדיקה לפני לימוד
כל נושא שמתחילים ללמד גם אם זה רק לשרוך שרוכים, חשוב לדעת אם יש ידע קודם המחוייב... כלומר, האם הילד יודע להחזיק שרוך, ואם יודע מה זה שרוך ותפקידו... בעצם - כמובן, תמיד בודקים האם הילד יודע מה זה זכר ונקבה, ואולי באמת כדאי קודם כל להגיד מילים ולמיין אותן. לא רק אלו שמסתיימות ב-Xה, כי יש גם המילים שאין אותה סיומת, והן נקבה, כמו : יד, רגל, מסגרת ועוד... .המון. כדאי גם תמיד להראות כלל, והמון מילים שנכללות בכלל, ורק אחרי שהילד הפנים את הכלל, ובטוח בו, אפשר לעשות "ערעור" קל, ולהראות מילים שבריבוי יש להן סיומת של זכר, למרות היותן נקבה... ואז להגיע למסקנה הברורה ש... יש כלל ויש יוצא מהכלל. (מכירה את השטות האמיתית : לכל כלל יש יוצא מהכלל, ואם יש כלל שאין לו יוצא מהכלל, הכלל שאין לו יוצא מהכלל הוא יוצא מהכלל
, מכירה ? )