"יחימוביץ מציעה: נסיעה חינם באוטובוס בגוש-דן"

מצב
הנושא נעול.
ועוד יותר עלוב שהיא מדברת על גוש דן

פופוליזם זול. אפשר לחשוב שמחיר הנסיעה
באוטובוס הוא הבעייה.
ועוד יותר עלוב שהיא מדברת על גוש דן
כדי לזכות בקולות של תושבי גוש דן, בעוד שאם כבר יש מישהו שבאמת סובל ממחירי הנסיעה באוטובוסים, הם תושבי הפריפריה שמשלמים עשרות שקלים על כל נסיעה לעיר הקרובה.
 

easylivin

New member


פופוליזם זול. אפשר לחשוב שמחיר הנסיעה
באוטובוס הוא הבעייה.
 

jp3raptor

Member
לעודד עוד אנשים לחיות בגוש דן?!

"יחימוביץ מציעה: נסיעה חינם באוטובוס בגוש-דן"
מתוך "המצע" של מפלגת העבודה לגבי תח"צ בגוש דן.
כתבה ב YNET
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4315456,00.html
לעודד עוד אנשים לחיות בגוש דן?!
מהלך כזה יוזיל את עלויות המחייה בגוש דן וישכנע תושבים בפרפריה להגר למרכז
 

b l i p

New member
זה רק טוב

לעודד עוד אנשים לחיות בגוש דן?!
מהלך כזה יוזיל את עלויות המחייה בגוש דן וישכנע תושבים בפרפריה להגר למרכז
זה רק טוב
השאיפה להעביר כמה שיותר אנשים לפרפריה שגוייה לטעמי.
הרעיון המקורי של פיזור אוכלוסיה היה ביטחוני וציוני ברובו, ואיננו רלוונטי כיום.
חוץ מזה, לא היו מספר כתבות על מקומות עם תחבורה ציבורית בחינם שרק זכו מהמהלך?
 

jp3raptor

Member
יש עדיין צורך עצום בפיזור אוכלוסיה

זה רק טוב
השאיפה להעביר כמה שיותר אנשים לפרפריה שגוייה לטעמי.
הרעיון המקורי של פיזור אוכלוסיה היה ביטחוני וציוני ברובו, ואיננו רלוונטי כיום.
חוץ מזה, לא היו מספר כתבות על מקומות עם תחבורה ציבורית בחינם שרק זכו מהמהלך?
יש עדיין צורך עצום בפיזור אוכלוסיה
ראה תופעת השתלטות על הקרקעות בדרום דרך בנייה בלתי חוקית
 
אין שום צורך בפיזור אוכלוסיה

יש עדיין צורך עצום בפיזור אוכלוסיה
ראה תופעת השתלטות על הקרקעות בדרום דרך בנייה בלתי חוקית
אין שום צורך בפיזור אוכלוסיה
פיזור אוכלוסיה הוא מהלך אנטי חברתי. זה מטיל את עלות הנסיעה על הציבור, מוריד את רמת השירותים ופוגע בשטחים פתוחים. נגד השתלטות קרקעות אפשר וצריך להילחם בכלים אחרים.

אגב, פיזור אוכלוסיה לא מונע השתלטות על קרקעות. עיין ערך לוד.
 

jp3raptor

Member
אוכלוסיית ישראל גדלה בקצב עצום

אין שום צורך בפיזור אוכלוסיה
פיזור אוכלוסיה הוא מהלך אנטי חברתי. זה מטיל את עלות הנסיעה על הציבור, מוריד את רמת השירותים ופוגע בשטחים פתוחים. נגד השתלטות קרקעות אפשר וצריך להילחם בכלים אחרים.

אגב, פיזור אוכלוסיה לא מונע השתלטות על קרקעות. עיין ערך לוד.
אוכלוסיית ישראל גדלה בקצב עצום
ואין מספיק עתודות קרקע במרכז לכל ילדי הדור הבא.
אם נמשיך לנסות לדחוס אנשים לאזור גוש דן נשאר עם דיור שמחירו ילך ויעלה. וללא שטחים פתוחים באיזור המרכז.
 

b l i p

New member
איזה שטח פתוח יש עכשיו במרכז?

אוכלוסיית ישראל גדלה בקצב עצום
ואין מספיק עתודות קרקע במרכז לכל ילדי הדור הבא.
אם נמשיך לנסות לדחוס אנשים לאזור גוש דן נשאר עם דיור שמחירו ילך ויעלה. וללא שטחים פתוחים באיזור המרכז.
איזה שטח פתוח יש עכשיו במרכז?
מחיר הדיור אכן עלול לעלות. אך זה יהייה רק הגיוני, וגם במחיר דיור עולים ניתן להלחם - ראה ערך הגבלת שכר דירה בניו יורק.
או לחילופין, להמנע מבנייה כל כך נמוכה בתוך ת"א. וזה רק על קצה המזלג.
 

jp3raptor

Member
יש עדיין מעט שטחים פתוחים, ו...

איזה שטח פתוח יש עכשיו במרכז?
מחיר הדיור אכן עלול לעלות. אך זה יהייה רק הגיוני, וגם במחיר דיור עולים ניתן להלחם - ראה ערך הגבלת שכר דירה בניו יורק.
או לחילופין, להמנע מבנייה כל כך נמוכה בתוך ת"א. וזה רק על קצה המזלג.
יש עדיין מעט שטחים פתוחים, ו...
הגבלת שכר דירה לא יפתור את הבעייה של היצע,
אוכלוסיית ישראל צפוייה להמשיך להתרבות בקצב מהיר,
אין איפה לישב אפילו מקצת מהגידול הזה באיזור המרכז.

דרך אגב, מגדלים זה פיקציה, כל קומה מעל 7 קומות מעלה את מחיר התחזוקה של הבניין פר דייר
 

b l i p

New member
לא הכל זה מחיר הדיור.

יש עדיין מעט שטחים פתוחים, ו...
הגבלת שכר דירה לא יפתור את הבעייה של היצע,
אוכלוסיית ישראל צפוייה להמשיך להתרבות בקצב מהיר,
אין איפה לישב אפילו מקצת מהגידול הזה באיזור המרכז.

דרך אגב, מגדלים זה פיקציה, כל קומה מעל 7 קומות מעלה את מחיר התחזוקה של הבניין פר דייר
לא הכל זה מחיר הדיור.
בתור התחלה: צפיפות אוכלוסין מאפשרת תחבורה ציבורית יעילה הרבה יותר. וחיים עירוניים ערים יותר.
 
ועדיין בהרבה מקומות יש בניינים של שלוש קומות.

לא הכל זה מחיר הדיור.
בתור התחלה: צפיפות אוכלוסין מאפשרת תחבורה ציבורית יעילה הרבה יותר. וחיים עירוניים ערים יותר.
ועדיין בהרבה מקומות יש בניינים של שלוש קומות.
בין חדרה לגדרה יש המון בניה נמוכה שאפשר בקלות לשדרג לבניינים בגובה 7-8 קומות. אפילו בתל אביב/רמת גן/גבעתיים יש עדיין הרבה בניינים כאלו. כשזה המצב, אני לא קונה את התיאוריה של "לא יהיה איפה לגור". מצטער, כל עוד יש לך לאן לבנות לגובה, אין לך הצדקה לגעת בשטחים חדשים.

כמובן, כמו שכבר נאמר, צפיפות אוכלוסיה היא המפתח לתחבורה ציבורית יעילה. ככה נהנה מכל העלומות: גם נשמר שטחים פתוחים, גם נוריד את מחירי הדיור, גם נפחית את הצורך ברכב פרטי.
 

alantan

New member
יש גם איזורים שלמים בדרום ת"א שאינם בנויים

ועדיין בהרבה מקומות יש בניינים של שלוש קומות.
בין חדרה לגדרה יש המון בניה נמוכה שאפשר בקלות לשדרג לבניינים בגובה 7-8 קומות. אפילו בתל אביב/רמת גן/גבעתיים יש עדיין הרבה בניינים כאלו. כשזה המצב, אני לא קונה את התיאוריה של "לא יהיה איפה לגור". מצטער, כל עוד יש לך לאן לבנות לגובה, אין לך הצדקה לגעת בשטחים חדשים.

כמובן, כמו שכבר נאמר, צפיפות אוכלוסיה היא המפתח לתחבורה ציבורית יעילה. ככה נהנה מכל העלומות: גם נשמר שטחים פתוחים, גם נוריד את מחירי הדיור, גם נפחית את הצורך ברכב פרטי.
יש גם איזורים שלמים בדרום ת"א שאינם בנויים
קרית שלום למשל מתאפיינת בבניה נמוכה, בניינים של ארבע דירות (קרקע + קומה א'). כנ"ל שכונת התקווה, כפר שלם...

כבר היום יש מין התחדשות בקרית שלום כי זוגות צעירים שמחפשים קרבה למרכז ת"א בזול התחילו לקנות שם.
 

jp3raptor

Member
אם תיקח את העלייה בתוחלת החיים

יש גם איזורים שלמים בדרום ת"א שאינם בנויים
קרית שלום למשל מתאפיינת בבניה נמוכה, בניינים של ארבע דירות (קרקע + קומה א'). כנ"ל שכונת התקווה, כפר שלם...

כבר היום יש מין התחדשות בקרית שלום כי זוגות צעירים שמחפשים קרבה למרכז ת"א בזול התחילו לקנות שם.
אם תיקח את העלייה בתוחלת החיים
פלוס הפריון הגבוהה בארץ,
תוסיף את העלויות והזמן שצריך כדי לבצע פרויקט פינוי בינוי.
את הזמן הבירוקרטי שלוקח לאשר כל תוכנית קטנה.

אתה רואה בבירור שאין בגוש דן מקום להכיל את הגידול העצום שצפוי בשנים הבאות.
 

jp3raptor

Member
גדרה עד חדרה זה הרבה יותר מגוש דן

ועדיין בהרבה מקומות יש בניינים של שלוש קומות.
בין חדרה לגדרה יש המון בניה נמוכה שאפשר בקלות לשדרג לבניינים בגובה 7-8 קומות. אפילו בתל אביב/רמת גן/גבעתיים יש עדיין הרבה בניינים כאלו. כשזה המצב, אני לא קונה את התיאוריה של "לא יהיה איפה לגור". מצטער, כל עוד יש לך לאן לבנות לגובה, אין לך הצדקה לגעת בשטחים חדשים.

כמובן, כמו שכבר נאמר, צפיפות אוכלוסיה היא המפתח לתחבורה ציבורית יעילה. ככה נהנה מכל העלומות: גם נשמר שטחים פתוחים, גם נוריד את מחירי הדיור, גם נפחית את הצורך ברכב פרטי.
גדרה עד חדרה זה הרבה יותר מגוש דן
שוב, כל הטענה שלי כאן היא שאין שום היגיון באיפוס עלות הנסיעה רק בגוש דן,
המדינה לא צריכה לתמרץ רק את האנשים האמידים ביותר בארץ.

ובמקום זה עדיף בהרבה להפחית לרמה תחרותית [מול הפריבט] את המחיר של התח"צ בכל הארץ
 

alantan

New member
או פשוט להשקיע את הכסף בשיפור השירות והתדירות

גדרה עד חדרה זה הרבה יותר מגוש דן
שוב, כל הטענה שלי כאן היא שאין שום היגיון באיפוס עלות הנסיעה רק בגוש דן,
המדינה לא צריכה לתמרץ רק את האנשים האמידים ביותר בארץ.

ובמקום זה עדיף בהרבה להפחית לרמה תחרותית [מול הפריבט] את המחיר של התח"צ בכל הארץ
או פשוט להשקיע את הכסף בשיפור השירות והתדירות
 

cwen

New member
יש להצעה כזו יתרון אחד גדול

"יחימוביץ מציעה: נסיעה חינם באוטובוס בגוש-דן"
מתוך "המצע" של מפלגת העבודה לגבי תח"צ בגוש דן.
כתבה ב YNET
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4315456,00.html
יש להצעה כזו יתרון אחד גדול
זמני העליה לאוטובוס יתקצרו משמעותית.

אבל נראה לי שמה שמונע כרגע הרחבת שירות זה בעיקר מחסור בנהגים, לא?
 
זמני העליה יתקצרו, כי לא יהיה מקום לעמוד

יש להצעה כזו יתרון אחד גדול
זמני העליה לאוטובוס יתקצרו משמעותית.

אבל נראה לי שמה שמונע כרגע הרחבת שירות זה בעיקר מחסור בנהגים, לא?
זמני העליה יתקצרו, כי לא יהיה מקום לעמוד
נסיעה ציבורית בחינם זה מתכון להרס התחבורה הציבורית.
עודף נוסעים לעומת מחסור תשומות עתידי
 

cwen

New member
תראה, מן הסתם מהלך כזה יכלול עליה גדולה מאוד

זמני העליה יתקצרו, כי לא יהיה מקום לעמוד
נסיעה ציבורית בחינם זה מתכון להרס התחבורה הציבורית.
עודף נוסעים לעומת מחסור תשומות עתידי
תראה, מן הסתם מהלך כזה יכלול עליה גדולה מאוד
במספר הנוסעים, ולמהלך כזה יצטרכו להערך בהתאם במשך כמה חודשים מראש. לא סתם כך יבטלו ב 1 לפברואר נניח את התשלום. זה מהלך שיכלול הכשרת וגיוס נהגים, רכישת אוטובוסים חדשים וכו'.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה