יחסים עכורים עם המרצה

law and order

New member
יחסים עכורים עם המרצה

מה עושים עם היחסים עם המנחה ממש לא טובים? בעיקרון הם לא היו חמים מעולם. כמעט ולא קיבלתי ממנו עזרה (רק בהצעת מחקר נתן את ההערות שלו ולאחר שהעבודה כבר הייתה מוכנה והיתי צריך את האישור שלו). ביום האחרון לדדליין, הוא ענה לי אחרי שהעבודה המתינה לאישור כשבוע אצלו במייל.
במהלך כל הזמן הזה (כשלושה חודשים) לא היה איתו שום קשר.
אני מתוסכל מכיוון שהבנתי שהוא זה שנותן את הציון בתזה. זה הגיע לרמה של ממש ויכוחים אגרסיביים שקרו כפעמיים או שלוש (דבר שמעולם לא קרה לי לא ביסודי לא בצבא ולא באוניברסיטה!! ) במיוחד כשמדובר על בנאדם מבוגר ממני. אבל אני בייאוש. ולא יודע מה ניתן לעשות.
אני במדינה שלא דוברים בה אנגלית שפת אם ולדבריו "האנגלית שלי לא טובה מספיק". בכל הקורסים שהיו לי באוניברסיטה לא העירו לי על האנגלית בעבודות. וכשהוא אמר שאני צריך לשפר את האנגלית, אמרתי לו שזה בלתי אפשרי כרגע מאחר שהדדליין כבר הגיע. בתגובה הוא טען שזו בעיה שלי שאני מתעקש על לסיים את התואר בהקדם (ביוני) מאשר באפשרויות נוספות, למשל אוקטובר או דצמבר). זה בלתי אפשרי מכיוון שאני חייב לחזור לארץ בגלל סיבות רפואיות ואין לי אפשרות לשהות מעבר לכך בחו"ל. הוא טוען שאני יכול לחזור לארץ ולסיים את התזה מהארץ. דבר שגם כן בלתי אפשרי במצב הנתון.
מה לעשות?
 
הייתי מקשיב למנחה

חוזר לארץ, מסיים את העבודה מרחוק ומגיש אותה יותר מאוחר. כך תוכל לשפר ניסוחים ואולי (אם צריך ותקציבך מאפשר) גם לתת את העבודה לעורך לשוני מקצועי באנגלית (נדמה לי שבפורום כותבי תיזה ודוקטורט יש המלצות).
 
למה לא אפשרי לסיים מהארץ?

לא הייתי מגישה עבודה שהמנחה לא תומך בה, ועוד כשהוא זה שבודק אותה לדבריך.
 

law and order

New member
בגלל שבעקבות מחלה פתאומית במשפחה

לא אוכל לעשות את העבודה כמו שצריך בארץ. כרגע אני בחול אז הסכמנו על כך שמישהו אחר במשפחה יטפל ויעזור. אם אחזור זה סתם יגרום לבלאגן. בנוסף, לא תהיה לי אפשרות לצאת לחול שוב לדפנס או לסיום התואר, בעיקר מסיבות כלכליות שמתלוות למחלה.
העניין שלפני כמה חודשים שלחתי לו חצי עבודה לקרוא ולאשר. הוא סירב לקרוא, אמר שזה ארוך מידי ושאעשה לו "מצגת" כשבפועל הגעתי והוא זה שדיבר ודיבר ודיבר ודיבר.
אם היה קורא אותה ונותן פידבקים לעניין ומעיר על השפה אפילו, היה יותר אפשרי לעשות משהו. כעת זה פשוט מאוחר מידי.
המנחה לא תומך בה? הוא זה שאישר את ההצעה ואישר את קווי העבודה, הוא משנה את דעתו כל שיחה מחדש. זה לא רציני ולא לענין ואי אפשר לעבוד ככה.
השאלה מה לעשות? שוב, מסיבות אישיות, אין לי אפשרות לקחת עורך לשוני או לחזור לארץ לסיים אותה.
 
מה שהיה היה, ולא משנה כרגע.

תעשה את העבודה בארץ, ותבקש מהמנחה מימון להגיע לדפנס. המנחה שלי מימנה לי את הטיסה לדפנס וחזרה. לטפל בבן המשפחה עלול באמת להאריך את הזמן שייקח לך לסיים את העבודה בארץ כי יהיה לך מעט זמן לעבוד כל יום (וכדאי למצוא סידור שיאפשר לך לעבוד קצת יותר, אם אפשר, למשל שבן משפחה אחר יטפל בו יום בשבוע, או כמה שעות בשני ימים אחרים יטפלו בו וכו'), אבל מקסימום תוכל להגיש מאוחר יותר (לרוב גם אם תעבור את הזמן המוקצב על ידי האוניברסיטה תוכל לבקש הארכה של שנה). מלהגיש עבודה לא טובה לא ייצא שום דבר טוב, וזה שהמנחה התרשל לא עוזר לך כרגע - אתה חייב להגיע למצב שהעבודה תהיה טובה.
 

law and order

New member
תודה על עזרתך. אבל

המחלקה שלי ענייה מאד. המנחה שלי תפרן ואין לו שום תקציב. המימון של התואר שלי הוא מהאוניברסיטה עצמה. עד כמה שהבנתי מהמחלקה שלי, אין מימון נוסף והתואר יכול להיות מוארך לכל היותר בסמסטר.
למען האמת לא מדובר על דוקטורט, ובעקבות כל ההתנהלות פה של הצוות המנהלי והמנחה, הרצון היחידי שלי הוא לסיים את התואר עם לפחות ציון 80. נגמרו לי הכוחות. ללא ספק אחת מהטעויות הגדולות של חיי.
 
אפשרות נוספת היא להסביר למשפחה שלך את המצב

ולהישאר כמה שצריך עד שהתוצר יהיה משביע רצון בעיני המנחה שלך או עד שיגמר הזמן (כלומר להאריך בסמסטר אם יש צורך), או עד שתראה שאתה מסוגל להבטיח לעצמך את הציון שאתה רוצה. כשעושים תואר אכן למנחה יש כוח מאוד גדול והוא זה שקובע אם תצליח ואפילו אם תסיים או לא. זה נכון גם בתואר שני וגם בשלישי. בארה"ב וקנדה יש מנגנונים נוספים שנועדו להגן על הסטודנט כמו ועדה מייעצת, אבל גם אז המנחה בעצם זה שקובע.
מה התשובה שאתה מחפש בעצם? דרך לעקוף את המנחה? קשה לי להאמין שתמצא כזאת. ולדבר איתו ולנסות לשכנע אותו נראה כמו דרך שניסית כבר ולא עבדה...
 

law and order

New member
הבנתי. עוד יותר הלחצת אותי כשאמרת שהוא זה שקובע אם מסיימים

או לא.
האם לפנות לדיקן ולהסביר לו את המצב ושאני חושש שהוא מתנכל לי ופוגע בי יהיה צעד חכם?
 
לא ראיתי פה שום התנכלות,

ולא ברור לי מה אתה חושב שיקרה אם תפנה לדיקן. הוא יצווה עליו לקבל את העבודה ולתת ציון גבוה? לא מכירה מקומות שבהם זה אפשרי. לדעתי אם הוא יפנה אל המנחה הוא יגיד לו את דעתו, שהעבודה לא כתובה מספיק טוב והאנגלית לא מספיק טובה, והתוצאה תהיה רק שתעצבן את המנחה קצת יותר. מה שכן, בדקת אם אין במוסד שלכם מקומות שיכולים לעזור עם עריכה לשונית או משהו? לפעמים יש.
 

law and order

New member
השיחות עם אותו מנחה גולשים לפסים אישיים מידי

הוא מרשה לעצמו יותר ממה שהוא צריך . ואין שייכות לכך שהוא הפרופסור והמנחה או לא. המטרה היא לפנות אליו ולשטח בפניו את הבעיות מול אותו מנחה, על מנת שיורה לו לשמור על אובייקטיביות.
אני רוצה את הציון שמגיע לי ולא פחות ממנו. זה הכל.
לגבי האנגלית, משכתי פה חבר שיסיע לי טיפה אבל עדיין זה לא 100 אחוז מושלם. יש שיפור אבל בכל זאת.
הוא יכול לבוא ולומר שהעבודה לא טובה, אבל זוהי תוצאה של ההנחיה/חוסר הנחיה שלו. אי אפשר להיעלם חודשים למרות הודעות ופניות ממני ופתאום לדרוש שהכל יהיה מושלם ברגע האחרון.
 
אתה קצת סותר את עצמך.

אני לא רואה שהוא לא אובייקטיבי. בכל מקרה, מצד אחד אתה כותב שאתה רוצה את הציון שמגיע לך, ומצד שני אתה כותב שאם העבודה לא טובה, זו אשמתו ו"אי אפשר לדרוש שהכל יהיה מושלם ברגע האחרון". כלומר, לדעתך הוא לא יכול לתת ציון לא טוב גם אם העבודה לא טובה.
ובכן, בלי שום קשר למה שהוא כן או לא עשה, אם העבודה לא טובה הוא חייב לתת לה ציון לא טוב - כמו שכתבת במשפט הראשון - הוא חייב לתת את הציון שמגיע.
יש כל מיני דרכים לשפר את העבודה, ואפשר גם אולי להחליף מנחה - אבל זה רק יגרום לתהליך להתארך עוד יותר. בכל מקרה ציון טוב על עבודה לא טובה לא תוכל כנראה לקבל. במקומך הייתי מתמקדת בדרכים לשפר את העבודה, כמו לפנות למרצים/סטודנטים אחרים שיעזרו וכו'.
 
סביר להניח שהתוצאה תהיה הפוכה ממה שאתה מצפה לה

הדיקן לא יורה שום דבר למנחה כי זה ייתפס בעיניו כהתערבות בוטה בשיקול הדעת האקדמי-מקצועי של המנחה. בפניה לדיקן את רק עלול לערער עוד יותר את היחסים בינך לבין המנחה ומי שייפגע מזה הוא אתה.
 

idohatam

New member
כן ולא, לי היתה בעיה רצינית עם המנחה במהלך הדוק.

אני כן ערבתי את ה"מבוגר האחראי" והעניינים דווקא הסתדרו על הצד הטוב ביותר. פניה לדקן לא חייבת התערבות בוטה מצידו, הדקן יכול למשל להורות הליך גישור מזורז אבל זה מאוד תלוי בתרבות הארגונית של המוסד. אין ספק שזה צעד מפחיד, בהחלט שמעתי מחברים שצעד זהה נגמר רע אבל לפעמים אין ברירה. אישית הייתי מציע לפני שפונים לדקן לדבר עם סטודנטים נוספים של המנחה כדי להבין אם יש לו תווית של בעייתי והאם מישהו כבר ניסה להתלונן עליו. במידה וכן, מה היו התוצאות. בנוסף לברר מה מדיניות המחלקה\פקולטה בעניינים כאלו, ז"א כמה הם מגנים על זכויות הסטודנטים. במידה והרקורד לא מעודד, הייתי ממליץ לבלוע רוק ולעשות מה שהמנחה דורש.
 
אני חושבת שמאוד משנה מה התלונה הספציפית.

פה התלונה שלו היא שהמנחה שלו לא מוכן לאשר עבודה שלא טובה בעיניו, ונראה לשואל שזה לא פייר כי הוא לא עזר לו קודם להפוך אותה לטובה (אפילו לא נראה שהוא חולק על כך שהיא לא טובה). אני לא רואה איך הדיקן יכול לעזור פה. הוא יגיד למנחה לתת ציון טוב לעבודה לא טובה? הוא יגיד למנחה לכתוב מחדש את העבודה במקומו? הוא יכול אולי לעזור למצוא עורך לשוני, אבל לצורך זה לא דרושה תלונה אלא בקשה לעזרה, ולאו דווקא מהדיקן.

אגב, מבחינה מסוימת המנחה יצא פה בסדר גמור - כי הדרך הפחות טובה היא לא להגיד לו שהעבודה לא טובה לדעתו, לתת לו להגיש אותה ואז לתת לו ציון נמוך. מכירה מישהו שזה קרה לו, שהמנחים נתנו לו ציון נמוך יחסית על אף שהם היו שותפים לעבודה וידעו מה הוא עומד להגיש.
 

idohatam

New member
כמובן שאת צודקת, אבל פספסת כמה דברים.

מסכים איתך שהמנחה יכל פשוט לתת לו להגיש את העבודה ולתקוע אותו, לצערי זה לא משהו נדיר.וגם אני נתקלתי במספר מקרים כאלו של מנחים שזרקו סטודנטים מתחת לגלגלי האוטובוס אבל:
א) לבחור יש לכאורה שובל מסמכים שמראה שהמנחה לא תיפקד כמו שצריך, לא ענה לו לאימיילים כו עד שהיה מאוחר מידי.
ב) מערכת היחסים בין המנחה לבחור רעילה ביותר.
הדיקן יכול לגשר בינהם ולעזור להם להגיע לעמק השווה, אולי לעזור להבהיר לבחור בצורה טובה יותר מה האופציות העומדות פניו.

כמובן יכול להיות שכל הפרטים בסיפור הזה קצת מעוותים ואנחנו לא באמת מקבלים כל אל הסיפור. מאוד יתכן והבחור הוא סוג של דרמה קווין, אבל למקרה שלא, שווה לדעת שתלונה לא תמיד חייבת להגמר ברע.
 

law and order

New member
תודה על התגובות לכולם

ראשית אין לי בעיה עם ביקורת ואין לי בעיה עם הערות שלו או של אף אחד. לאחר שקראתי את העבודה שוב פעם באמת שמתי לב שהאנגלית זקוקה לשיפור רציני. אני לא יודע למה זה לא קפץ לי לעיניים קודם לכן, ואני מתקן אותה כרגע.
להערתך חייבת להגיב, אני לא דורש ולא מצפה לציון טוב על עבודה לא טובה. אני מצפה לציון שמגיע לי ולא מתחת לו. אם זה D שיהיה אם זה A גם שיהיה.
התלונות שלי כן, הם באיזה שהוא אופן לגבי חוסר ההנחיה שלו, הבנאדם לא נמצא בכלל באוניברסיטה ולא נמצא בכלל במדינה, דבר זה לא נאמר לפני שהסכמנו על ההנחיה, לו היה נאמר הייתי שוקל שוב את אותו מנחה.
מעבר לכך, הוא לקח על עצמו עוד כ5 או 6 סטודנטים. לדעתי, וממה שהצלחתי לגשש, אצל כולם חוץ מאחת יש בעיה של חוסר הנחיה.
יש פה בנאדם שכבר שנתיים / שנתיים וחצי עם התואר השני שלו, המנחה הגיע לשבוע לאוניברסיטה ולא אמר כלום, לאף אחד מלבד לצוות מנהלה, הוא הגיש עבודה לאישור ואין תשובה מבחינתו.
כנל לגביי, עונה למיילים אחרי ימים ארוכים, תמיד הוא "חולה/עייף/עסוק". יש לי את כל ההתכתבות במייל. אך שיחות טלפון אין לי מוקלטות
לגבי התערבות של הדיקן, זהו באמת צעד שדי מרתיע אותי. מצד אחד היחסים בין המנחה לביני כמו שאמרתי מאד לא יטובים וגולשים לפסים אישיים ואגרסיביים מאד, וזה מה שמלחיץ אותי שגם על עבודה של A אקבל D.
 

Boston Guy

New member
פיסת מידע חשובה לכל המגיבים

איני יודע מדוע פותח השירשור לא הסביר את העניין בצורה ברורה - אבל אם הבנתי נכון הוא לא מגיש דוקטורט... מדובר על לימודים לתואר שני, ועל תזה של תואר שני.
אני חושב שבגלל שהוא לא כותב את זה בצורה מפורשת, כל התשובות והדיון שנוצר בשירשור התייחסו להגשת תזה לדוקטורט... וחלקן אינו רלוונטי למצב של הבחור.
 

אור302

New member
האם ענין האנגלית היא הבעיה המרכזית/עיקרית?

אם כן, מצבך מצוין. כל שעליך לעשות הוא לגייס את המימון לעורך לשון. כלומר, אפילו לא אתה עושה את רב העבודה. אתה מפקח ואז מיישר עניינים של מינוח ודיוק. ואז תקווה שלא יעלו עניינים נוספים מרגע שהעסק הופך קריא יותר. המרצה פשוט לא מוכן לאשר עבודה שנראית כמו אסון לשוני, ואני לא מאשים אותו. זה שהוא לא אמר קודם זו גם אשמתו, אבל כעת מאוחר מדי לחילופי האשמות.
&nbsp
האתגר הוא כמובן לגייס את הכספים. לא יודע מה אורך העבודה שלך וגם זה תלוי מה היא כוללת: גרפים, תמונות, שרטוטים, שכמובן לא דורשים יותר מדי עריכה. מדובר בכמה אלפי שקלים בדרך כלל. סכום לא קטן אבל במקרה הזה אפילו שווה לקחת הלוואה.
&nbsp
אולי אפשר לעשות דיפנס בסקייפ?
 
למעלה