יחס לא ברור של מנכ"ל

kinkoola

New member
יחס לא ברור של מנכ"ל

נחמד ללמוד שיש פורום שאפשר לפרוק בו את התסכולים ממקום העבודה.
הנה הסיפור (המוזר) שלי -
גויסתי לפני חודשיים להקים פעילות חדשה בחברה לאחר שהמנכ"ל חיזר אחריי חיזור גורלי ושכנע אותי שזו משרת חלומי. על הנייר באמת נשמע נהדר.
אני בעלת תואר שלישי, בדרך לתואר שני במנהל עסקים (התמחות בניהול טכנולוגיות), ועם ניסיון תעסוקתי עשיר בהחדרת טכנולוגיות חדשות לשווקים. לא רוצה לתת לעצמי נקודות אבל אני טובה במה שאני עושה (יש גם רשימת ממליצים מרשימה) ומביאה איתי קומבינציה של הבנה טכנולוגית ומדעית מעמיקה לצד הבנה עסקית, במיוחד בשווקים שהם פעלתי עד כה. עליי להוסיף שגם אני בעלת קשרים לא מבוטלים בשווקים אלה ויכולה די בקלות לפתוח דלתות.
בקיצור, נעניתי לבקשה, כאשר התפקיד הוא תפקיד ניהולי בכיר - אבל מהרגע שהגעתי זכיתי ליחס רס"רי, מבזה. עומדים לי עם סטופר בכניסה וביציאה, מבקשת ציוד למשרד ועושים לי פרצופים.....בנוסף, במקום לתת לי לעבוד, המנכ"ל מתערב לי כל הזמן ולא נותן לעבוד. קובע בשבילי פגישות (??!!), ואינו מוכן להקצות לי זמן ראשוני (רבעון, זה הכל) לכתוב תכנית עסקית שמכבדת את עצמה...אלא מצפה למכירות תוך זמן קצר (!!!!!). אני מנסה ללמוד את הטכנולוגיות וללמוד את השוק ואני מקבלת פטישי 5 קילו בראש שאני לא עובדת מספיק....כל זה בפחות מחודשיים. ואני שואלת את עצמי, מה לעזעזל קורה פה? אני מרגישה שאני סדין אדום בפניו וכל מה שאני עושה לא בסדר (למרות שאני יודעת שזו הדרך ואי אפשר להקים פעילות ללא בניית יסודות)....מעבר למחשבה על העובדה שאני אישה חזקה ומוכשרת ושהוא מנסה לעשות לי תרגילי מנהיגות, אין לי הסבר.
הוא הולך להפסיד אותי.
מישהו חווה משהו דומה?
 

YodaTheOne

New member
באמת סיפור קצת הזוי, אבל..

ניסיתי להבין ממה שכתבת מהי הגדרת התפקיד שלך.
מצד אחד כתבת "תוכנית עסקית", מצד שני טכנולוגיה, והוא בכלל מצפה למכירות...
אני חושב שזה ערבוב בין סמנכ"ל שיווק (תוכנית עסקית), לבין סמנכ"ל מכירות וכאן נכנסת שאלה חשובה.

האם עשיתם תיאום ציפיות לפני כניסתך לתפקיד?
מה הגדרת התפקיד שלך?


חלק מהיכולות שלנו בארגון כמנהלים היא לדעת להשתלב ולהתמודד עם שיטות ניהול שונות המאפיינות ממונים וארגונים שונים.
אני מתקשה להאמין שהוא חיזר אחרייך תקופה לא מבוטלת רק בשביל "לעשות לך תרגילי מנהיגות", ולכן כדאי אולי שתנסי לראות את הדברים מנקודת מבט מעט שונה...
כנראה, שסיגנון הניהול שלו שונה ממה שהיית רגילה, וכאן נכנסת השאלה הלא פחות חשובה :"האם צורת העבודה הזו מתאימה לך?"
האם את חושבת שהוא אדם פתוח שניתן לדבר איתו ולהסביר לו את ההגיון בדברים שאת עושה כהכנה?
מאיפה נולד הלחץ ל"מכירות כאן ועכשיו"?

עוד דבר קטן וקבלי את זה כביקורת בונה,
אני מבין שאת מעריכה את עצמך("אני אישה חזקה ומוכשרת" , "לא רוצה לתת לעצמי נקודות אבל אני טובה במה שאני עושה"),
אבל עלייך לזכור, שכשאת באה למקום חדש, ה-כ-ל מתחיל מאפס, ואנחנו נדרשים להוכיח את עצמנו כאילו שלא עשינו כלום.
אז... לרדת מעט מהעץ, לקפל מעט את הנוצות המהודרות , להפשיל שרוולים ולבוא בפול גז עם כל האנרגיות,
כאילו שאתמול יצאת מהאוניברסיטה ומוכנה לטרוף את העולם ולהוכיח לכולם מי את.

מקווה שיסתדר לך והמון בהצלחה.
 

kinkoola

New member
עלית בדיוק על הבעיות

אנסה להבהיר את המצב.
התפקיד שלי הוא מנהלת מחלקה. בתוך תיאור התפקיד מופיעים קידום טכנולוגיות, איתור טכנולוגיות, יצירת בסיס לפיתוח/קידום טכנולוגיות, קידום שיתוף פעולה מדעי, יצירת בסיסי נתונים, בקרה ופקוח על תכניות ותהליכי R&D במסגרת המיזמים, פיתוח עסקי, פיתוח שווקים חדשים לטכנולוגיות קיימות, קידום תהליך ההחדרה של טכנולוגיות שונות, יצירת שותפויות אסטרטגיות ברמה המקומית והבינלאומית, קידום מכירות ושווק, ניתוח הזדמנויות עסקיות, פיתוח אסטרטגיית מכירה ועוד....
רחב מאד לא? אבל בהחלט לא מנהלת מכירות.....זה ערבוב בין CTO, מנהל שווק ומנהל מכירות.....
עוד משהו חשוב - המחלקה היא חדשה, קרי הפעילות שאני יוצרת היא חדשה לגמרי עבור המחלקה. התחום הוא תחום שאף אחד בחברה לא מבין ברמה המקצועית, מלבדי.
לא הציגו לי הגדרת תפקיד מדויקת לפני שנכנסתי לתפקיד, המנכ"ל חיזר אחרי והבטיח לי ניסים ונפלאות. האתגר נראה לי מעולה ומתאים (שילוב בין הבנה טכנולוגית מעמיקה לבין פיתוח עסקי ואת זה ממש רציתי, כולל עבודה בחו"ל (אני נולדתי בחו"ל ודוברת אנגלית). אגב, אני אישה צנועה, ואינני מתיימרת לדעת הכל, גם אם אני ד"ר. זה נכתב בהקשר שציפיתי לקבל יחס שונה ממה שאני מקבלת שיותר דומה לחיילת בטירונות מאשר אישה שגויסה, בגלל יכולותיה, לתפקיד בכיר. אני לא מצפה לחים קלים אבל מצפה ליחס ראוי ומכבד.
יש כאן המון בעיות בעיני -
אי יכולת שלו להגדיר מה החזון שלו עבור המחלקה החדשה (אינני מקבלת תשובה על כך וקשה לבנות משהו עבור מישהו שלא יודע מה הוא רוצה).
הוא לא עשה איתי שיחת תיאום ציפיות בכלל - ולא הוגדרו לי יעדים. חודש לאחר שהתחלתי ביקשתי הגדרת יעדים, וקיבלתי תשובה שאני אמורה לייצר אותם בעצמי (??)
הוא פתאום ביקש תכנית עבודה וביקשתי זמן להכין אותו, אז התחיל הלחץ (חודש אחרי שהתחלתי). כתבתי בסיס לתכנית עסקית, עם סקר שוק - התגובה שלו היתה מגעילה ולא מכובדת ברמה של "ביקשתי תכנית עבודה ולא סקר" - מי שמבין בפיתוח עסקי הרי יודע שפעילות חייבים לגזור ממצב השוק (ולא ממשב הרוח בבוקר), וכי זהו בסיס לכל דיון ענייני לגבי בחירת הדרך. לצערי לא נוצר דיון ענייני על הסקר שעמלתי עליו קשות.
סגנון הניהול שלו הוא סגנון של להוריד פטיש 5 קילו בראש אם אתה לא עומד בציפיות. אבל, הוא לא מגדיר ציפיות או יעדים, כך שאתה ממש לא יודע מה באמת יספק. אני קיבלתי כבר כמה פטישים ורק חודשיים בחברה.....
הוא קובע עבורי פגישות עם לקוחות - כאן בעיני עובר גבול אדום. אם האחריות היא על כתפיי, גם הבחירה וקביעה עם לקוחות היא עליי.
הוא לא סומך עליי. לא נותן צאנס בכלל.
ונכון - שאלה ממש טובה מאיפה נוצר לחץ המכירות. הגישה שלי שגם הובהרה היא ללמוד, לקבוע את הדרך, להכין את החומרים ולצאת לקרב. הוא רוצה לעבוד הפוך - קודם כל קרב ואח"כ נראה מה עושים.
המכירות הן חשובות, מובן, ואויר לנשימה עבור החברה, אבל ראעבק - תן צאנס לבנות את הכלים ואת הדרך לפני שמסתערים.
קיים דיסוננס מאד גדול בין מה שציפיתי לאור חיזוריו ומה שהובטח לבין המציאות. אין לי מושג למה, ואולי כי הוא פשוט מנהל ממש ממש גרוע....
 
למעלה