ייסורי כיתה א
הבן שלי חזר היום מבית הספר מבואס, ובארוחת הערב פרץ בבכי - מסתבר שיש להם "דף חוזקות" שהם קיבלו בכיתה, שאותו ממלאים במדבקות, שמקבלים מהמורה על כל מיני סוגי הצטיינות - בלימודים, ובעזרה לחברים. ברגע שדף החוזקות מתמלא - יש טקס, ומעניקים פרסים.
הבכי שלו היה כי לאחרים יש כבר שתיים או שלוש מדבקות - ולו רק אחת. והמורה לא עברה כדי לראות את העבודה שלו, ובכלל - חלק מהספרות הוא כותב עדיין הפוך (נשמע לי טבעי בגיל הזה).הוא אמר שהוא תיקן אותן - ועדיין לא קיבל מדבקה. שאלתי אותו מה דעתו על העבודה שלו - והוא אמר לי שהוא חושב שהיא טובה. אמרתי לו שזה מה שחשוב, ושזה הרבה יותר חשוב מלקבל מדבקה.
אין לי מושג מה דעתי על שיטת המדבקות (תוך כדי כתיבה דווקא צומחת לי דעה) והאם היא עובדת - אבל ברור לי שעבור הבן שלי היא הרסנית. הוא מאוד לוקח תחרויות ללב, והפחד להפסיד מביא אותו ליאוש.
כתבתי למורה, וסיפרתי לה מה קרה. אני מניחה שהם לא ישנו את השיטה שהיא בית ספרית.
אבל לבן שלי אמרתי שלי לא איכפת בכלל אם יש לו מדבקות בדף הזה, ומה שבאמת משנה, זה אם הוא חושב שהוא עשה עבודה טובה. אני לא יודעת אם להמשיך בקו הזה, אבל אינטואיטיבית - ממש הייתי רוצה שידע שמדבקה כתמורה לעבודה היא שטות אחת גדולה, כי מה שחשוב היא איכות העבודה עצמה, ולפעמים המורה רוצה לתגמל דווקא את המתקשים, או המפריעים. אבל אני לא מעזה להגיד. הייתן משתפות את הילד שלכן בהרהורי הכפירה המערכתיים שלכן?
הבן שלי חזר היום מבית הספר מבואס, ובארוחת הערב פרץ בבכי - מסתבר שיש להם "דף חוזקות" שהם קיבלו בכיתה, שאותו ממלאים במדבקות, שמקבלים מהמורה על כל מיני סוגי הצטיינות - בלימודים, ובעזרה לחברים. ברגע שדף החוזקות מתמלא - יש טקס, ומעניקים פרסים.
הבכי שלו היה כי לאחרים יש כבר שתיים או שלוש מדבקות - ולו רק אחת. והמורה לא עברה כדי לראות את העבודה שלו, ובכלל - חלק מהספרות הוא כותב עדיין הפוך (נשמע לי טבעי בגיל הזה).הוא אמר שהוא תיקן אותן - ועדיין לא קיבל מדבקה. שאלתי אותו מה דעתו על העבודה שלו - והוא אמר לי שהוא חושב שהיא טובה. אמרתי לו שזה מה שחשוב, ושזה הרבה יותר חשוב מלקבל מדבקה.
אין לי מושג מה דעתי על שיטת המדבקות (תוך כדי כתיבה דווקא צומחת לי דעה) והאם היא עובדת - אבל ברור לי שעבור הבן שלי היא הרסנית. הוא מאוד לוקח תחרויות ללב, והפחד להפסיד מביא אותו ליאוש.
כתבתי למורה, וסיפרתי לה מה קרה. אני מניחה שהם לא ישנו את השיטה שהיא בית ספרית.
אבל לבן שלי אמרתי שלי לא איכפת בכלל אם יש לו מדבקות בדף הזה, ומה שבאמת משנה, זה אם הוא חושב שהוא עשה עבודה טובה. אני לא יודעת אם להמשיך בקו הזה, אבל אינטואיטיבית - ממש הייתי רוצה שידע שמדבקה כתמורה לעבודה היא שטות אחת גדולה, כי מה שחשוב היא איכות העבודה עצמה, ולפעמים המורה רוצה לתגמל דווקא את המתקשים, או המפריעים. אבל אני לא מעזה להגיד. הייתן משתפות את הילד שלכן בהרהורי הכפירה המערכתיים שלכן?