יכולות גרפומוטוריות, מספריים, ציור וכו'
שלום! מקווה שזה הפורום הנכון להוועץ בו. בני בן ה- 4.5 מראה קשיים בכל הקשור בציור, אחיזת עיפרון/ צבע, וגזירה. אחיזת העפרון איננה נכונה ונראה כי טרם התפתחה העדפה סופית ליד (לעיתים משרבט בימין ולעיתים בשמאל). גוזר עם שתי ידיים בדרך כלל. שונא באופן כללי ציור ויצירה (אולי מפני שלא 'מצליח' לו?) מאוד פרפקציוניסט וכאשר הקווים יוצאים לא מדוייקים הוא מתרגז ומתייאש. כמו כן, האחיזה איננה יציבה והוא מצייר בעיקר קשקושים או מעט 'דשא' ומתקשה לצייר פרצופים או דברים אחרים. האם יש טעם כרגע לפנות לאבחון אצל מרפאה בעיסוק? מה ניתן לעשות בינתיים? בעבר הוא היה מטופל בריפוי בעיסוק בשל רצועת כתפיים חלשה וחוסר ביטחון 'גופני'. הוא היה חושש מאוד ממרקמים שונים כמו דשא, חול וכיו"ב. כיוון שהמצב השתפר הטיפול הופסק ביוזמת המרפאה בעיסוק (כאשר היה קטן בן שנתיים וחצי בערך). למרות שגם כיום הוא ילד מאוד 'זהיר' והמוטוריקה הגסה שלו לא מדהימה. בפעילויות של מוטוריקה עדינה כגון: השחלת חרוזים, בנייה באבני דומינו קטנות וכו' הוא מאוד עדין ומצליח לא רע. מעבר לזה הוא ילד חכם ונבון, בעל אוצר מלים עשיר וידע עולם נרחב. הגננת סבורה שיש להניח לו ושהוא ילד 'מבריק'. אבל אני חוששת שבשנה הבאה, כאשר יעלה לגן חובה המצב ידרוש טיפול, אז אולי עדיף כבר עכשיו? אשמח לשמוע דעתכם.
שלום! מקווה שזה הפורום הנכון להוועץ בו. בני בן ה- 4.5 מראה קשיים בכל הקשור בציור, אחיזת עיפרון/ צבע, וגזירה. אחיזת העפרון איננה נכונה ונראה כי טרם התפתחה העדפה סופית ליד (לעיתים משרבט בימין ולעיתים בשמאל). גוזר עם שתי ידיים בדרך כלל. שונא באופן כללי ציור ויצירה (אולי מפני שלא 'מצליח' לו?) מאוד פרפקציוניסט וכאשר הקווים יוצאים לא מדוייקים הוא מתרגז ומתייאש. כמו כן, האחיזה איננה יציבה והוא מצייר בעיקר קשקושים או מעט 'דשא' ומתקשה לצייר פרצופים או דברים אחרים. האם יש טעם כרגע לפנות לאבחון אצל מרפאה בעיסוק? מה ניתן לעשות בינתיים? בעבר הוא היה מטופל בריפוי בעיסוק בשל רצועת כתפיים חלשה וחוסר ביטחון 'גופני'. הוא היה חושש מאוד ממרקמים שונים כמו דשא, חול וכיו"ב. כיוון שהמצב השתפר הטיפול הופסק ביוזמת המרפאה בעיסוק (כאשר היה קטן בן שנתיים וחצי בערך). למרות שגם כיום הוא ילד מאוד 'זהיר' והמוטוריקה הגסה שלו לא מדהימה. בפעילויות של מוטוריקה עדינה כגון: השחלת חרוזים, בנייה באבני דומינו קטנות וכו' הוא מאוד עדין ומצליח לא רע. מעבר לזה הוא ילד חכם ונבון, בעל אוצר מלים עשיר וידע עולם נרחב. הגננת סבורה שיש להניח לו ושהוא ילד 'מבריק'. אבל אני חוששת שבשנה הבאה, כאשר יעלה לגן חובה המצב ידרוש טיפול, אז אולי עדיף כבר עכשיו? אשמח לשמוע דעתכם.