יכול להיות חוסר ניכר שפתי ותקשורתי בלי להיות על הרצף?
רציתי לשאול אם מישהו מבין לגבי אבחנות.
אם ילד בן שלוש לא מדבר מילה ולא ממלמל וגם לא מבין שום גבר שמדברים אליו.
בנוסף הוא לא מפנה ראש כשקוראים בשמו, לא מצביע, לא עושה שלום, לא ביי ביי.
לא מתעניין באנשים בכלל, לא משחק עם ילדים בכלל, יושב במפגש מנותק ומשחק תמיד לבד.
ויחד עם זאת לא נראה שיש לו סימנים שקשורים לחלק ההתנהגותי מהDSM , אין רגישות יתר לקול, אור, מגע. אין חזרתיות או תנועות חזרתיות או תחומי עניין מצומצמים וכולי...
בקיצור משהו שנראה כאילו הוא בצורה מאוד נמוכה בכל מה שקשור לצד השפתי\תקשורתי\חברתי, וללא קשיים במה שקשור לצד ההתנהגותי(לפחות לפי נקודת מבטי הלא מקצועית כאבא שלו).
ילד כזה יאובחן על הספקטרום? יש אבחנה אחרת בDSM שמתאימה למצב כזה?
בהתחלה חשבתי אולי על SCD אבל כאן זה לא רק עניין של הבנת משמעויות חברתיות, אלה חוסר כמעט מוחלט בשפה ותקשורת מאוד מאוד מאוד נמוכה.
מישהו?
רציתי לשאול אם מישהו מבין לגבי אבחנות.
אם ילד בן שלוש לא מדבר מילה ולא ממלמל וגם לא מבין שום גבר שמדברים אליו.
בנוסף הוא לא מפנה ראש כשקוראים בשמו, לא מצביע, לא עושה שלום, לא ביי ביי.
לא מתעניין באנשים בכלל, לא משחק עם ילדים בכלל, יושב במפגש מנותק ומשחק תמיד לבד.
ויחד עם זאת לא נראה שיש לו סימנים שקשורים לחלק ההתנהגותי מהDSM , אין רגישות יתר לקול, אור, מגע. אין חזרתיות או תנועות חזרתיות או תחומי עניין מצומצמים וכולי...
בקיצור משהו שנראה כאילו הוא בצורה מאוד נמוכה בכל מה שקשור לצד השפתי\תקשורתי\חברתי, וללא קשיים במה שקשור לצד ההתנהגותי(לפחות לפי נקודת מבטי הלא מקצועית כאבא שלו).
ילד כזה יאובחן על הספקטרום? יש אבחנה אחרת בDSM שמתאימה למצב כזה?
בהתחלה חשבתי אולי על SCD אבל כאן זה לא רק עניין של הבנת משמעויות חברתיות, אלה חוסר כמעט מוחלט בשפה ותקשורת מאוד מאוד מאוד נמוכה.
מישהו?