ילדה בכיתה ה - קוראת ברמה של כתה ב

אייל אא

New member
ילדה בכיתה ה - קוראת ברמה של כתה ב

שלום . קרובת משפחתי , ילדה בת 11 , בכתה ה . מאז כתה א , בה החלה ללמוד קריאה וכתיבה , הלכו והתבררו הקשיים שלה בנושא . בכתה ב , כששאר התלמידים כבר פתחו פער בין יכולת הקריאה והכתיבה שלהם לעומתה , פנתה האם לעזרת מורים פרטיים . במהלך כיתו ב-ג , היתה הילדה צמודה למורים פרטיים , חונכת וכו' . את רוב שיעורי הבית שלה עשתה בעזרתם . חלק מאותם עוזרים/ות , ניסו שיטות שונות 'להפיל את האסימון' בראשה של הילדה , בתקווה שהבעיה תפטר . ללא הועיל בתחילת כתה ד , נבדקה הילדה אצל קלינאית תקשורת , שהצביעה על חוסר ריכוז או חוסר תאום בין העין הקוראת לבין המוח הקורא . העין רצה קדימה בשורה עוד לפני שהמוח קלט את המילים הקודמות במשפט . תרגול קריאה בליווי אצבע מכוונת , שיפר במעט את המצב . אנו מרגישים שזה עדיין לא זה . יש למשהו עצה או רעיון ? *כדאי אולי לציין , כי לימוד השפה האנגלית , אינו נתקל בבעיות מיוחדות עד כה .
 
אבחונים?????

אילל אא שלום, אתה מתאר הרבה מאוד עשיה, מבלי שהבעיה מאובחנת וברורה. האם חוץ מאבחון של קלינאית תקשורת היו אבחונים נוספים? המצב המתואר כל כך קשה והילדה בטח כבר ביאוש- מה שנחוץ, זה אבחון מקיף- פסיכולוגי ודידאקטי, שימפה את הקשיים, יגדיר אותם וישרטט תוכנית עבודה מערכתית, שבה יהיה שילוב בין בית הספר, המורים הפרטיים, ואולי צריך לבדוק כיננוים נוספים שרק אבחון מעמיק יצביע עליהם. ברור שצריך להפסיק "לירות באפלה", כי זה נורא מתסכל את כולם. מאיה.
 

Diana M

New member
אכן איבחון ותוכנית עבודה

מקבלת מאוד את דעתה של מאיה. אכן מומלץ לערוך איבחון פסיכולוגי מקיף ובמידה ויהיה צורך אף איבחון דידקטי. אישית אני ממליצה על איבחון דידקטי דינמי. א. על מנת לאתר באופן ברור עד כמה שניתן את הסיבות לקשיים אותם מגלה הילדה. ב.על מנת להרכיב תוכנית עבודה אפקטיבית אשר תסייע לה לרכוש מיומניות של קריאה וכתיבה. לגבי אנגלית, נשמע די מוזר, בדרך כלל ילדים ליקויי למידה מתקשים ברכישת שפה זרה שניה מפני שאותם קשיים עליהם הצליחו להתגבר במידה מסויימת בשפת אימם, שבים ועולים שוב בזמן רכישת שפה זרה. דיאנה
 

החורזת**

New member
גם אני בעד אבחון, אבל ממליצה דווקא

על אבחון רב תחומי, דהיינו אבחון פסיכולוגי מקיף שיתייחס לתחום השכלי, לתחום התפיסתי, לתחום הדידקטי ולתחום הרגשי ואיך כל התחומים הללו משפיעים אחד על השני. חשוב במקרה זה לעשות אבחנה מבדלת לגבי הקשיים ובהתאם לכך להתוות תוכנית עבודה. לא פירטת לגבי תפקודים אחרים של הילדה ובמיוחד לגבי הבנת הנשמע שלה. אם זו תקינה אז יתכן שמדובר בילדה דיסלקטית ו/או דיסגרפית. חשוב גם לדעת שילדה בכיתה ה'שעד היום טופלה באמצעים רבים, הסיכוי שתצליח לצמצם את הפערים ולהגיע לקריאה פונקציונאלית ברמת הגיל הוא מועט ביותר. לכן חשוב אבחון רב תחומי, כדי להמליץ לה גם על דרכי למידה והיבחנות.
 

אייל אא

New member
../images/Emo51.gif לכולם על התשובות

אני אעביר אותן אל ההורים , ואולאי אחזור עם עוד שאלות .
 
למעלה